Urheilukysymysten ketju

  • 424 564
  • 1 643

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Twite kirjoitti:
Minun mielestäni vastaus tähän on 3 pistettä. Vapaaheitto on vapaaheitto, se ei kuulu hyökkäysvuoroon.

Kylla se kuuluu. Suomessa kai (en tunne saantoja enaa tarkkaan) se olis 4 pinnaa eli 3+1. NBA:ssa se on niinkin hurja kun 7 pinnaa: kaveri heittaa kolmosen, joka menee sisaan ja samalla hanta rikkonut puolustaja saa nk "fragrant foul:in", josta seuraa heittotilanteesta saatu 1 vapari ja lisaksi sisaanheitto, josta ainakin Phoenix Suns tekee viela toisen kolmosen. Siis 3+1+3=7.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1Timer kirjoitti:
NBA:ssa se on niinkin hurja kun 7 pinnaa: kaveri heittaa kolmosen, joka menee sisaan ja samalla hanta rikkonut puolustaja saa nk "fragrant foul:in", josta seuraa heittotilanteesta saatu 1 vapari ja lisaksi sisaanheitto, josta ainakin Phoenix Suns tekee viela toisen kolmosen. Siis 3+1+3=7.
Mutta siis hyökkäysvuoro ei vaihdu, eli toisin sanoen hyökkäysaika on sisäänheittoa suoritettaessa sama kuin alkuperäistä kolmen pisteen heittoa heitettäessä? Vai? Flagrant foul = räikeä virhe.
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
1Timer kirjoitti:
NBA:ssa se on niinkin hurja kun 7 pinnaa: kaveri heittaa kolmosen, joka menee sisaan ja samalla hanta rikkonut puolustaja saa nk "fragrant foul:in", josta seuraa heittotilanteesta saatu 1 vapari ja lisaksi sisaanheitto, josta ainakin Phoenix Suns tekee viela toisen kolmosen. Siis 3+1+3=7.

Tosiaan perjaatteessa pisteiden määrä mitä yhdestä hyökkäysksestä voi tulla on ääretön jos peli aina jatkuu tahallisella virheellä ja korilla ja uudella sisäänheitolla. Tai niin pitkään voidaan jatkaa kun vastustajan pelaajat riittää tai aika loppuun. No tämä nyt on vain teoriaa, mutta siis tuossa 3+1+3=7, niin mitään pakkohan ei ole lopettaa tuohon 7:mään vaan homma voi teoriassa jatkua tyyliin 3+1+3+1+3+1+3+1+3+1 jne.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ai niin... voishan NBA:ssa tulla itse asiassa kahdeksankin pinnaa, kun valmentajalta tai puolustavalta pelaajalta menee hermot ja se ottaa T:n, josta tulee yksi vapari lisaa...

En tieda onko ihan oikeesti mahdollista, silla siina toisessa hyokkayksessa kun puolustava joukkue saa puolustuksen T:n, niin siita tulis jo 9 pinnaa (jos kaikki vaparit menis siis sisaan...).

Ja jos taas siina toisessakin kolmosessa puolustaja ottaa "flagrant foulin" ja valmentaja toisen teknarin...

Taahan on loputon jatkumo! lol
 

Vee_-

Jäsen
Niin, itse ajattelin tätä seitsemää pistettä ensiksi (NBA:n tapauksessa), mutta aloin itsekin ajattelemaan steeplerin tavoin että siitä saisi lopputomat pisteet. Toisaalta, jos tällä Suomen systeemillä (3+1) ajatellaan, niin jatkuuko peli jos tuo vapari ei mene sisään? Siinähän jos mokaa heiton niin saa pallon takaisin ja voi taas tehdä tätä loputonta ketjua. Pitänee siis kysyä liikunnanopettajalta seuraavalla kerralla, sillä hän oli se henkilö, joka sanoi että 6p maksimi..
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Winter X-Games 2007

Googlella olen jo yrittänyt selvitellä mutta joko olen tyhmä tai sokea tai sitten vastausta ei meinaa löytyä.

Eli kysymys kuuluu, miten mahtaa televisointi toimia näissä karkeloissa. Muistaakseni joskus on Eurosport ollut näissä mukana.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Tunnin olen jo etsinyt sitä yhtä ilmaveivimaalia, mutta millään ei tahdo löytyä. Kaverin nimeä en tietenkään muista, mutta puolet hienompi veivi, mitä nämä ns. normiveivit ovat.

Kiitoksia.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pêr un pugno di dolari kirjoitti:
Tunnin olen jo etsinyt sitä yhtä ilmaveivimaalia, mutta millään ei tahdo löytyä. Kaverin nimeä en tietenkään muista, mutta puolet hienompi veivi, mitä nämä ns. normiveivit ovat.

Kiitoksia.
Rob Schremp?

Kai nyt jääkiekosta puhutaan?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Miksiköhän mäkihypyssä arvokisoissakin miekkoset hyppäävät yhä milloin minkäkin värisissä hyppyasuissa, vaikka haalarit pystyisi aivan hyvin teettämään nykyisin kansallisväreissäkin?
 

scholl

Jäsen
Eikö mäkikisoissa ole enää kansallista kiintiötä?
Ja ovatko maakiintiöt pienentyneet kuuteen?

Olisin kuvitellut, että Puijon huomiseen kisaan olisi karsinut huomattavan paljon enemmän suomalaishyppääjiä (15 jopa).
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
scholl kirjoitti:
Eikö mäkikisoissa ole enää kansallista kiintiötä?
Ja ovatko maakiintiöt pienentyneet kuuteen?

Noita kiintiölisiä vaikuttas saavan niin henkilökohtasen kuin maakohtasenkin menestyksen myötä. Kausi on jaettu kuuteen jaksoon ja nuo kiintiöt muotoutuu aina edellisen jakson perusteella. Järjestäjämaa saa käyttää kansallista kiintiötä enintään kahdessa kilpailussa. Tai jotain...katsokaa itte.

http://www.fis-ski.com/data/document/wc-quot-0607.pdf
http://www.fis-ski.com/data/document/wcrglj-0607-e.pdf
 

JAgE

Jäsen
scholl kirjoitti:
Olisin kuvitellut, että Puijon huomiseen kisaan olisi karsinut huomattavan paljon enemmän suomalaishyppääjiä (15 jopa).
aceman81 kirjoitti:
Järjestäjämaa saa käyttää kansallista kiintiötä enintään kahdessa kilpailussa.
Tänä vuonna Suomi päätti käyttää kiintiönsä heti kauden kahdessa ensimmäisessä kilpailussa Rukalla. Jälkimmäinen niistä kisoista peruttiin, mutta ilmeisesti pelkän karsinnankin läpikäyminen lasketaan, tai jotain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Seurataanko täällä kriketin MM-kisoja? Hieman voisi yksinäistä tulla ketjussa, joten jää kyllä avaamatta.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Katselin tuossa West Ham - Chelsea matsia. Aivan loistavaa futista ainakin katsojan kannalta.

Kysymys kuitenkin kuuluu: mistä vitusta tuli 2½' lisäaikaa? Itse kun olen n. tuhannen futismatsia viheltänyt, niin olisin tuon pistänyt poikki ajassa 45:00. Ei ollut meinaan yhtään paikkaa, missä olisin itse kellon pistänyt stoppiin.

Jos joku viisaampi canalisti osaisi avata tämän minulle, niin olisin kiitollinen, ehkä Suomen kolmosdivaritulkinnat eivät aivan samat ole kuin Premierissä.

Oli muuten sairaasti eroa tällä matsilla ja Canal Sport 2:n Serie A:n pelin välillä ainakin sen ekan puolen tunnin perusteella.

t. hanu
 

scholl

Jäsen
En katsonut ottelua, mutta jos puoliaika ei ollut maaliton niin niistä maaleista nyt ainakin. Lisäksi vaihdot ja mahdolliset loukkaantumiset aiheuttavat lisäaikaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
scholl kirjoitti:
En katsonut ottelua, mutta jos puoliaika ei ollut maaliton niin niistä maaleista nyt ainakin. Lisäksi vaihdot ja mahdolliset loukkaantumiset aiheuttavat lisäaikaa.

Ei ainakaan jalkapallosääntöjen mukaan maaleista lisäaikaa tule? Käytännössä tosin voi varmaankin tulla, koska asia on tuomarin harkinnassa, ja voidaan käyttää "muita mahdollisia syitä".
 

scholl

Jäsen
Eikös maalin juhliminen ole kuitenkin sellainen katkos aivan samalla tavalla kuin vaihto tai loukkaantuminenkin, jonka pitäisi tuoda lisää aikaa? Siis ei pelkkä maali, mutta kun porukka jää sinne juhlimaan.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
scholl kirjoitti:
Eikös maalin juhliminen ole kuitenkin sellainen katkos aivan samalla tavalla kuin vaihto tai loukkaantuminenkin, jonka pitäisi tuoda lisää aikaa? Siis ei pelkkä maali, mutta kun porukka jää sinne juhlimaan.

Ei ainakaan minulle ole ikinä opetettu, että maalista tai varoituksesta pitäisi lisäaikaa antaa. Ja tuossa ei ollut edes mitään kohtuutonta juhlimista. Eikä ajanpeluuta tai vaparimuurihässäköitä. Yleensähän minä enemmänkin kyllä ihmettelen lisäajan lyhyyttä, mutta kerrankin näinkin päin.

t. hanu
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pistetääs tämmönen hiukan pahempi kysymys, arkistojen kätköistä vastaani tuli nivaska pääsylippuja Suomi-Iso-Britannia-maaotteluun, joka on pelattu Hakametsän jäähallissa melkein heti sen valmistumisen jälkeen 10.4.1965. Maaottelu on ollut kaksiosainen eli toinen matsi on pelattu jo seuraavana päivänä. Netistä en osannut kuitenkaan hakea mikä mahtaa olla laji, jääkiekko se ei ainakaan ole ollut, mutta jos joltain kyseinen tieto löytyy niin hienompi homma. Kyseessä todennäköisesti ollut lentopallo tahi koripallo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös