Urheilukanavalta tänään Elitserien-ottelu

  • 2 881
  • 40

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Hyi hitto, ruotsalaista peruuttelua

Jaa, tällaista on se kuuluisa ruotsalainen peruuttelukiekko jonka pitäisi olla niin hiton tylsää. Tässähän on hirmuisesti paikkoja, keskialue ylitetään heittämällä, äijät taklaa aivan into piukassa ja pelaavat kuin jokaisella olisi try-outin viimeinen peli.

Tästä lähin ruotsalaiskiekko on minun sanastossani kehumasana, joka on synonyymi vauhdikaalle kiekkoilulle. Niin kummalla puolella lahtea sitä oikein seistään siniviivalla?

Mera mera!Jag vill santsa!
 

Bif

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brynäs IF, Pelicans
joo, eka erä oli hyvää kiekkoo mutta tänään olisi ollut myöskin legendaarinen paikalliskamppailu Leksand-Brynäs jota ainakin mä oisin katsellut paljon mielummin =) Näyttää muuten olevan tämä canal+:ssan kuvaa niinkun arvelinkin, että tästä ne ruotsalaiset joutuu maksamaan. =)
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pari erää on väännetty ja Färjestad keulilla 1-4. Sellaisia huomioita jäi mieleen että Djurgårdenilla kuulosti olevan ihan asiallinen maalilaulu (Live is life), ja niiden kassari Joaquin Gage (jota selostaja kutsui välillä jo Nicolas Cageksi) ei tunnu saavan kiinni oikein mitään. Wallinheimo pelannut ihan ookoo toisessa päässä, ja Jantunenkin sai syöttöpisteen. Hauskaa vaihteeksi katsella välillä ruotsalaistakin peliä, ja uusia joukkueita & pelaajia.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olipas hampaaton esitys eläintarhalta. Pelin alussa Djurgärden oli aivan unessa, hirveitä merkkausvirheitä ja löysää vauhtia. Tuloksena kaksi Färjestad-maalia. Ensimmäisen erän loppu oli mielestäni parasta Djurgärdenia koko ottelussa, se oli jopa hallitsevampi osapuoli ja saikin tehtyä monia muitakin paikkoja tuhlailleen Lindquistin toimesta tasoituksen.


Toinen erä ratkaisi sitten pelin. Djurgärdenin surkeutta siinä erässä kuvastaa hyvin Färjestaadin 3-1 maali, jonka se teki alivoimalla todella halvalla. Näytti, kuin ketään kentällä olleista DIF-pelaajista ei olisi kiinnostanut puolustaa. Tilanteen ollessa 4-1 kolmanteen erään lähdettäessä, peli oli jo käytännössä selvä. Färjestaadin tasoista joukkuetta vastaan ei kolmea maalia noin vain kiinni kurota, varsinkin, kun alla oli umpisurkea toinen erä.


Gage oli koko pelin epävarma ja sylki helposti kiekkoja eteensä. Maalivahdinvaihto kolmanteen erään oli ihan oikea ratkaisu. Joenväärä pelasi ihan pirteästi, kun pääsi kentälle, ei kuitenkaan esittänyt mitään loistokkuutta. DIF:istä onnistujiksi laskisin vielä Lindquistinkin, joka olisi kyllä saanut käyttää paikat paremmin hyväkseen. Färjestadin maalissa Wallinheimo pelasi ehdottomasti hyvän pelin.


Ottelu oli kokonaisuutena mielestäni suunnilleen keskiverto SM-liigaottelun tasoinen. Ei todellakaan mikään huippuottelu, mutta ei myöskään huonotasoinenkaan.


Tunnelma oli melko vaisu, mutta se on ihan ymmärrettävissä, Djurgärdenin vaisuuden takia.


Urheilukanavan lähetys oli kohtuullisesti toteuttu. Selostaja oli hyvä, kuva oli hyvä, ääniyhteys(=kentältä kuuluvat äänet) toimi hyvin. Ainut suurempi miinus oli erätauot, joille olisi voinut keksiä muutakin, kuin jääkoneen näyttämisen, muitten pelien tilanteet sentään näytettiin ruudussa. Pääasiahan on toki itse pelin näyttäminen kunnolla, mutta ei jonkun pienen "viihdykkeen" näyttäminen olisi paljoa vaadittu.
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
HV-Modo

Tällä hetkellä 22.50 pelattu ja 3-1, Modon nelonen jyrää. Mutta täytyy kyllä sanoa että helppo on nähdä millä taktiikalla pelataan elitserienissä. Puolustavalta alueelta kiekko mahd. nopeasti pois ja vasta puoli toistaa tämän - näin sitten mennään edes takaisin.
Selvästi nuodatetaan peli-systeemiä tarkemmin kuin suomessa.

No, toinen erä on kyllä ollut paljon parempi kun noita maaleja tuli. Maalivahdit eivät ole loistaneet....
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: HV-Modo

Viestin lähetti mikkoz
No, toinen erä on kyllä ollut paljon parempi kun noita maaleja tuli. Maalivahdit eivät ole loistaneet....

Sahlstedtin Kallea ainakin estettiin Riksmanin toimesta maukkaasti lisäämästä maalisaldoaan ykköserän lopun yv-pelissä. Pakko sanoa, että Kalle pyörittää HV:n ylivoimaa ehkä hiukan eri sähäkkyydellä ja innovaatiotasolla kuin esim. Lius vastaavalla paikalla Turussa nykyään. Erityisesti nuo pienen tilan laukaukset ovat suorastaan nostalgisia. Pikku-ukko hoitaa oivallisesti tonttiaan myös blokkauspelissä. Oi niitä aikoja jne. jne.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Mielestäni HV:n ja MoDon kohtaaminen oli parasta Elitserieniä, jota olen tällä kaudella televisiosta seurannut. Varsinkin kolmannessa erässä oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita vaikka muille jakaa..

Suomalaisista Riksman, Määttänen ja Sahlstedt esiintyivät edukseen, Niskanen puolestaan sähläsi..
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TV-ottelut

Näyttää vahvasti sille, että urheilukanava on sählännyt lähetettävien otteluiden päivämäärien kanssa ja pahasti. Selailin nimittäin tuossa äsken Djurgårdenin otteluohjelmaa ja lähetettäväksi 28.1 laitettu Djurgården-Frölunda pelataan 25.1. Sitten kävin katsomassa tilannetta canalplussan ruotsalaisilta kotisivuilta sillä tuo urheilukanavanhan ottelu taitaa olla sama, kuin sen(Ruotsin canal plussan) lähetettämä peli ja mitä paljastuikaan tiistaille 28.1 lähetettäväksi on merkitty Frölunda-Färjestad-peli!!? Huhhuh, itse olin siinä uskossa, että tuo Djurgårdenin peli tämän hetken sarjajohtajaa vastaan näytettäisiin, mutta niin ei sitten ilmeisesti olekaan.

On hienoa, että urheilukanava näyttää elitserieniä ja sehän on se ehdoton pääasia, mutta tuommoinen sotkeminen ei kyllä ole kovin hienoa toimintaa.

P.S Ensi viikollakaan ei ilmeisesti näytetä Färjestad-Leksandia, ainakin Ruotsin canal plussan sivuilla ensi tiistaille on merkitty yllätys, yllätys taas Jööttöborin peli.
 

Bif

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brynäs IF, Pelicans
Kävin muuten katsomassa samaa asiaa, ja noinhan ne menee. Yleensä canal ilmoittaa aina kuun alussa mitkä pelit näytetään joten vähän kummastuttaa mistä urheilukanava nuo pelilistat on saanut... Mutta hyvä että näyttää edes jotain pelejä! Näyttäs nyt vaan niitä Brynäsinkin pelejä.
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Ja Södertäljeä ei pahemmin näytetä.....

Ja ehkä parempi näin koska nämä SSK:n pelit ovat viime aikoina ollut kaikkea muuta kuin viihdettä :(.
Riittää että möhlivät oman yleisönsä edessä, se vielä puuttuu että suomeen saakka tätä koheltamista näytettäisi.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Näyttävätten mieluiten aina matseja, joissa Djurgården on toisena osapuolena....
 

Voittaja

Jäsen
Mitä tuohon viimeisimpään otteluun, eli HV ja MoDo matsiin tulee, niin kyllä joutui meikäläinen muuttamaan käsitystä naapurimaan pelistä oikein urakalla. Paljon viihdyttävämpää peliä kuin tällä kaudella näkemäni kotoiset liigapelit. Paljon ylivoimahyökkäyksiä, henkilökohtainen taitotaso huomattavasti korkeampi kuin kotoisessa sarjassa. Vauhtia ei ehkä ihan yhtä paljoa, ja maalille meno oli hieman vaisumpaa, mutta tästä lähtien ei jää yhtään Elitserien peliä näkemättä Urheilukanavalta, jos vain mahdollista. Olen aina luullut että naapurimaan peli olisi pelkkää peruttelua, mutta päin vastoin, vaikkakin puolustetaan kohtuu varmanpäälle, niin ei todellakaan ole samanlaista seisoskelua kuin Suomessa. Vielä kun tuntisi edes puolet pelaajista....
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Olen samaa mieltä Voittajan kanssa. Pelaajat ovat taitavia ja tapahtumia sekä maaleja riittää.
Viime Torstaina tuli ZAP:ilta peli Luulaja-Timrå, joka ei jättäisi ketään kylmäksi! Päästä päähän hyökkäyksiä (torpedo-taktiikasta ei tietoakaan), maaleja ja ikävämpiäkin tapahtumia (Sjögrenin taklaus).
Pitää jatkossakin katsella Elitserien-kiekkoa, kun lähes joka porukasta löytyy myös Suomalaisia.

Ps. Eka viesti tänne Jatkoaikaan...Huikeeta
 

Bif

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brynäs IF, Pelicans
Se on muuten kumma kun täällä Suomessa on yleinen luulo että Ruotsissa tuota torpedo-kiekkoa harrastaisivat kaikki joukkueet. Torpedoa harrastavat vain Djurgården sekä Ruotsin maajoukkue. (maajoukkue saa harrastaa jatkossakin kun se ei sillä tunnu lainkaan pärjäävän) =) Edellä mainitussa Luleå-Timrå ottelussa tapahtuneen taklauksen seurauksena kyseinen Tapparastakin tuttu Sjögren sai muuten kuukauden pelikiellon. (sekä turpaan itse taklauksen jälkeen... näin ei käynyt Helsingissä...)
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Play-offitkin taitavat näkyä urheilukanavalta näin ainakin muistelesin Veikkaajasta lukeneeni ja niissä otteluissa ei tainnut olla mitään kiinteää lähetyspäivää. Toivotaan, että kaikkina play-off kierroksina tulisi joku peli, vaikka sitten jollakin päivällä nauhoitettunakin, jos ohjelmistoon ei millään suoraa lähtetystä mahdu. Tosin taitaa tuo olla aika utopistista toteutuakseen, mutta olihan sekin utopistista, että elitserieniä alettaisiin ylipäätänsä lähettämään Suomessa, heh.

Joo, kyllä minäkin ehdottomasti olen joukkueiden tasapuolisen näyttämisen kannalla. Pitää ottaa huomioon kaikkien suosikkiseurat. Tässä tosin on se ongelma, että urheilukanavan valinnat voivat olla, vaikka kuinka jotain tiettyä joukkuetta suosivia, koska valinnat tekevä ruotsin canal plussahan näyttää elitserieniä monta kertaa viikossa. Linköpingiä ei kuitenkaan kannata näyttää..hymiö
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mielenkiintoisia mielipiteitä!!

Näen itse MTV3:n ja katson aina Hockey Night kun on mahdollisuus - aina hirveän hekuman kanssa, kun minusta jääkiekko Suomessa on paljon vauhdikkaampaa. Vai johtuuko se siitä, että suomalaiset osaavat kommentoida kiekkoa paljon paremmin kuin ruotsalaiset muumiot!!

Joidenkin joukkueiden kohtaaminen Ruotsissa on tosi hauskaa katseltavaa, kun taas jotkut matsit ovat aivan kamalan tylsiä. Suomessa varmasti sama juttu. Minulla on tosin ollut säkää, olen nähnyt vain hyviä matseja Suomesta.
 

Bif

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brynäs IF, Pelicans
Minun mielestäni kummassakin liigassa on omat hyvät puolensa. Itse olen nähnyt paikan päältä otteluita tällä kaudella kummastakin sarjasta ja on mielestäni vain ottelusta kiinni kummassa liigassa kiekkoa paremmin pelataan. Kummastakin liigasta löytyy aivan huippu-otteluita mutta kummastakin löytyy myöskin todella tylsiäkin otteluita. Siinä ninja on aivan oikeassa että ruotsalaiset kommentoivat otteluita kuin muumiot. Jopa Saukkonen kuulostaa hyvältä heidän rinnallaan. =)
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Torstaina Leksand-Södertälje

Näytetäänkö sinne suomeen tätä Leksand-SSK matsia Torstaina? Se tulee ainakin täällä Ruotsissa suorana Canal+ kanavan välittämänä.
Saa nähdä ovatko Törmänen, Lind, Tiilikainen ja Peter Aholan iskussa? =)
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastauksena edelliseen - käsittääkseni Urheilukanava näyttää Elitserieniä vain tiistaisin, eli siinä tapauksessa taitaa jäädä Leksandin ja Södertäljen peli näkemättä.
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Viestin lähetti Pate
Vastauksena edelliseen - käsittääkseni Urheilukanava näyttää Elitserieniä vain tiistaisin, eli siinä tapauksessa taitaa jäädä Leksandin ja Södertäljen peli näkemättä.
Vai sillä lailla, vahinko :(
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Torstaisinhan tulee aina joku Elitserien-matsi Canal+ ZAP-kanavalta, joten saattaa varsin hyvinkin tulla tuo Leksand-SSK-matsi. Itse en tosin ole koskaan nähnyt mistään etukäteen mikä tuo matsi olisi.

Elikkä oikeastaan minulle ei ole lainkaan varmaa vastausta kaasumiehen kysymykseen, joten sinällään tämän kirjtoituksen arvo on pyöreä nolla.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli muuten tuossa äsken mieleen, että saattaahan se peli ollakin sittenkin tänään Färjestad-Leksand ja ensi viikolla Djurgården-Frölunda. Veikkaajassa pari viikkoa sitten olleessa jutussahan joku urheilukanavalta taisi sanoa, että jos tiistaille ei löydy mielenkiintoista ottelua, näytetään jonkun muun päivän peli. Färjestad-Leksand pelattiin lauantaina ja Djurgården-Frölunda on ensi lauantaina. Minä ensin käsitin, että sillä tarkoitettaisiin, sitä, että joskus saatettaisiin näyttää ottelu jonain muuna päivänä. Mutta tuohan(että viikonloppuna pelattu ottelu näytettäisiin nauhoituksena) olisi varsin looginen selitys tuolle päivämääräsekoilulle.
 

Bif

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brynäs IF, Pelicans
Voi että mitä touhua urheilukanavalta! Näyttää nyt viikonlopun peliä tänään! Varmasti ois saanu samaan rahaan lähettää tänkin päivän Frölunda-Malmön. Pistää vihaks. Tekis mieli laittaa palautetta urh.kanavalle.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yleisöstä

Tulihan tuota eilistä ottelua seurattua ja minusta vaikutti, että katsomossa on aivan erilainen meininki kuin Suomessa. Pelihän oli käsittääkseni Färjestadin kotiottelu. Tästä huolimatta Leksandin kannattijia näkyi katsomossa paljon. Paikkakuntien välimatkahan on 100 km eli ei mikään ihan paikallisottelu. Onko tämä yleistä Ruotsissa, että vieraskannattajia on paljon ja mekastus toista luokkaa kuin Suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös