Unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

  • 1 609 518
  • 9 748

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän asia nelosen osalta voi korjaantua myös sillä että 2/3-ketjuun saadaan vahvistus, tai sillä kun Kainulainen joskus palaa ja saavat oikean sentterin. Yksi vaihtoehto voisi jopa olla, että nykyiselläänkin tämä lopettaa vuotamisen omiin ja alkaa tehdä maalin silloin tällöin ja herroilla on kauden lopussa kaikilla tehot tyyliin 5+5 ja +/- on liki nollilla.


E: Eli sen leveyshankinnan ei todellakaan tarvitse olla pelaaja jolla ei ole mitään käyttöä ylemmissä ketjuissa tai esimerkiksi ylivoimilla. Joonas Järvinen oli hyvä leveyshankinta puolustukseen, eli voi mennä ykkösparissa tai seiskapakkina ja on vahvistus ennenkaikkea oman maalin eteen. Tuo mahdollinen leveyshankinta hyökkäykseen saisi olla samaa tasoa toiseen päätyyn.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tehotilasto tältä kaudelta -9 ja pisteet 0+0=0.

Positiivista on sähinä ja muutaman jäähyn hankkiminen. Sekä tietysti raumalaisuus.

Onko sitten niin, että Ylitalon ketjukaverit ovat niin huonoja, jolloin Niklas kärsii? Tämä vaihtoehto tietysti paljastaisi sen, ettei Ylitalo ole se, joka nostaisi nykyisen nelosketjun tasoa ylöspäin.

Mene ja tiedä. Toivoisin ääripäiden osalta hieman objektiivisempaa näkemystä.
En tiedä minäkään miksi. Mutta ei jaksaisi kaudesta toiseen yhden yksittäisen pelaajan tikun nokkaan nostamista. Kuten sanoin, jotain hän tekee oikein jos kolme peräkkäistä valmentajaa pitää hänet kokoonpanossa. Jos se on se kuuluisa Musta käsi sitten?
 
Viimeksi muokattu:

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En hirveästi ole enää kirjoitellut saatuani bannit tämän yhden sankarin viesteihin provosoiduttuani. Hän onkin minut ignoorannut, mutta itse en sitä tehnyt. Halusin nähdä, miten hänellä homma jatkuu 3 kk pelikiellon jälkeen. Kaunis aloitusviesti ja eka viikko, mutta sen jälkeen on tullut tuutin täydeltä tilastoja, Lukon strategian mollaamista, muiden kirjoittajien haukkumista, oman tietämyksen ylistämistä tilastojen kautta ja joka Jumalan ketjussa Niklas Ylitalon haukkumista.
Viestit osoittavat, että kirjoittaja ei katso pelejä ollenkaan vaan yrittää rakentaa jonkinlaista fantasiarosteriaan kulloisenkin parin pelin otannan jälkeen.
Raskasta luettavaa ja pilaa aika tavalla tunnelmaa.

En ole ajatukseni kanssa yksin, mutta kai se olen minä, joka tästä rangaistuksen saa.

Unelmana olisi hyvä fiiliksen palauttaminen Lukon palstalle. Jatkuvan negan kautta se ei palaudu.
 

Rl

Jäsen
En hirveästi ole enää kirjoitellut saatuani bannit tämän yhden sankarin viesteihin provosoiduttuani. Hän onkin minut ignoorannut, mutta itse en sitä tehnyt. Halusin nähdä, miten hänellä homma jatkuu 3 kk pelikiellon jälkeen. Kaunis aloitusviesti ja eka viikko, mutta sen jälkeen on tullut tuutin täydeltä tilastoja, Lukon strategian mollaamista, muiden kirjoittajien haukkumista, oman tietämyksen ylistämistä tilastojen kautta ja joka Jumalan ketjussa Niklas Ylitalon haukkumista.
Viestit osoittavat, että kirjoittaja ei katso pelejä ollenkaan vaan yrittää rakentaa jonkinlaista fantasiarosteriaan kulloisenkin parin pelin otannan jälkeen.
Raskasta luettavaa ja pilaa aika tavalla tunnelmaa.

En ole ajatukseni kanssa yksin, mutta kai se olen minä, joka tästä rangaistuksen saa.

Unelmana olisi hyvä fiiliksen palauttaminen Lukon palstalle. Jatkuvan negan kautta se ei palaudu.
Kirjoitit hyvin ajatukseni. Olen ennenkin tämän marttyyrin touhuja kommentoinut. Lähtökohtaisesti jokaisella on oikeus sanoa mitä hyvänsä, mutta itsensä korostaminen, muiden mollaaminen ja aivan helvetillinen, mielisairas jankkaus asioista pilaa kyllä poikkeuksetta monen päivän.

Jottei olisi pelkkää off-topiccia niin unelmana olisi että Lukko-juna palaisi raiteilleen, uusilla tai vanhoilla pelaajilla.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
En hirveästi ole enää kirjoitellut saatuani bannit tämän yhden sankarin viesteihin provosoiduttuani. Hän onkin minut ignoorannut, mutta itse en sitä tehnyt. Halusin nähdä, miten hänellä homma jatkuu 3 kk pelikiellon jälkeen. Kaunis aloitusviesti ja eka viikko, mutta sen jälkeen on tullut tuutin täydeltä tilastoja, Lukon strategian mollaamista, muiden kirjoittajien haukkumista, oman tietämyksen ylistämistä tilastojen kautta ja joka Jumalan ketjussa Niklas Ylitalon haukkumista.
Viestit osoittavat, että kirjoittaja ei katso pelejä ollenkaan vaan yrittää rakentaa jonkinlaista fantasiarosteriaan kulloisenkin parin pelin otannan jälkeen.
Raskasta luettavaa ja pilaa aika tavalla tunnelmaa.

En ole ajatukseni kanssa yksin, mutta kai se olen minä, joka tästä rangaistuksen saa.

Unelmana olisi hyvä fiiliksen palauttaminen Lukon palstalle. Jatkuvan negan kautta se ei palaudu.
Minä voin ottaa rangaistuksen sinun puolestani, tuo voisi olla ihan minun kirjoittamani teksti
 

finmos21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaunis aloitusviesti ja eka viikko, mutta sen jälkeen on tullut tuutin täydeltä tilastoja, Lukon strategian mollaamista, muiden kirjoittajien haukkumista, oman tietämyksen ylistämistä tilastojen kautta ja joka Jumalan ketjussa Niklas Ylitalon haukkumista.
Jännästi on joukkueellakin mennyt sen jälkeen huonommin, sattumaako vai tilastollinen fakta?

Unelmissa piristynyt joukkue joka viimeistään viikonloppuna näyttää tunnetta ja vie pisteet.
 

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Korkka ja Ylitalo saavat rapaa siitä että ovat Raumalaisia. Tästä on mielestäni 75% heidän saamastaan palautteestaan kyse.

Aivan selvää on että kyllä siellä Lukonkin hankintaosastolla ymmärretään pelaajien kehitysalueet mutta vaakakupissa on painanut mahdollinen potentiaali sekä kehityskohteet joihin pystytään vielä laadukkaalla harjoittelulla vaikuttamaan.
 

senilix

Jäsen
Ei mahdu SaiPaan, lainassa Ketterässä, vahvistamaan Lukkoa?

Tähän raumalaiset/muut-keskusteluun sopii erinomaisesti vanha sananlasku ruohon väristä
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Ei yksin pysty jankkaamaan. Jättäkää lukematta ja varsinkin vastaamatta.

Joskus siellä on ihan pointtejakin, mutta tuppaavat hukkumaan ajatuksen tulvaan.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Minä unelmoin että Eerolan puheet suurseurasta oikeasti toteutuu, että se myös tulee näkymään pelaajabudjetissa sekä joukkueen laadussa ja leveydessä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä unelmoin että Eerolan puheet suurseurasta oikeasti toteutuu, että se myös tulee näkymään pelaajabudjetissa sekä joukkueen laadussa ja leveydessä.
Mikä tossa nyt sitten eniten mielestäsi mättää? Se, että nelosessa pelaa Kim Nieminen ja Ville Ylitalo, jos arvata saan?

Viimeksi kun tarkastin, niin Lukossa on tällä hetkellä 9 Liigassa tällä kaudella pelannutta puolustajaa.

Reunanen-Brook
Abt-Stenqvist
Almari-Ervasti
Järvinen-Piipponen
Korkka

Tarvitaanko vielä uusi puolustaja, vai maltetaanko odottaa pari viikkoa, että Piipponen tulee takaisin? Leveyttä tossa on ainakin minun mielestä ihan tarpeeksi.

Hyökkääjiä on sitten kaikkien terveenä ollessa;

Burke-Mattila-Repo
Nyman-Pattu-Pottu
Fontaine-Krannila-Tieksola
Ikonen-Kainulainen-Ylitalo
Nieminen-Suni-Hämäläinen

Tosta kun maltetaan odottaa pari viikkoa, että Kainulainen tervehtyy, niin siellä on sitten parin-kolmen syvästi vihaamista Ylitalo-Nieminen akselista vain toinen mukana pelissä per. ottelu.

Joo, ottaisin ihan mielellään sinne hyökkäykseen vahvistuksen, mutta mitä se sitten kokonaisuuteen merkitsee lopulta, niin todennäköisesti aika vähän. Silti, ottaisin sen ilomielin, mutta akuuttia hätää ei tässä ole. Ennemmin alkaisin katselemaan maalivahtia.

CHL:ssä oltiin runkosarjan 3. (jota nyt ei jostain syystä haluta noteerata mitenkään) ja Liigassakin ainakin tietääkseni ollaan ihan hyvissä asemissa. Ennen viime viikonloppua (josta tämä kaikki kitinä alkoi) oltiin vielä paremmissa ja silloin oli valtakunnassa kaikki hyvin.

Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva saatanan ruikuttaminen päivästä toiseen budjeteista sun muista turhanpäiväisistä ja siitä kun ei hankita sinne rosteriin kahta uutta pelaajaa joka viikko syksyllä, kun joku pelaa yhden huonomman pelin.

Sama laulu joka saatanan kausi, samoilta nimimerkeiltä, tuloksesta riippumatta. Kun yksi uusi pelaaja tulee, mitä toivottiin, niin viimeistään viikon päästä ruvetaan toivomaan toista. Näin kävi juuri Tieksolan hankinnan jälkeen. Ei sillä Kallellakaan ole mitään loputonta kassaa, mitä muutama luulee ja kyllä nykyisessäkin joukkueessa on laadusta maksettu.
 
Viimeksi muokattu:

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Mikä tossa nyt sitten eniten mielestäsi mättää? Se, että nelosessa pelaa Kim Nieminen ja Ville Ylitalo, jos arvata saan?

Viimeksi kun tarkastin, niin Lukossa on tällä hetkellä 9 Liigassa tällä kaudella pelannutta puolustajaa.

Reunanen-Brook
Abt-Stenqvist
Almari-Ervasti
Järvinen-Piipponen
Korkka

Tarvitaanko vielä uusi puolustaja, vai maltetaanko odottaa pari viikkoa, että Piipponen tulee takaisin? Leveyttä tossa on ainakin minun mielestä ihan tarpeeksi.

Hyökkääjiä on sitten kaikkien terveenä ollessa;

Burke-Mattila-Repo
Nyman-Pattu-Pottu
Fontaine-Krannila-Tieksola
Ikonen-Kainulainen-Ylitalo
Nieminen-Suni-Hämäläinen

Tosta kun maltetaan odottaa pari viikkoa, että Kainulainen tervehtyy, niin siellä on sitten parin-kolmen syvästi vihaamista Ylitalo-Nieminen akselista vain toinen mukana pelissä per. ottelu.

Joo, ottaisin ihan mielellään sinne hyökkäykseen vahvistuksen, mutta mitä se sitten kokonaisuuteen merkitsee lopulta, niin todennäköisesti aika vähän. Silti, ottaisin sen ilomielin, mutta akuuttia hätää ei tässä ole. Ennemmin alkaisin katselemaan maalivahtia.

CHL:ssä oltiin runkosarjan 3. (jota nyt ei jostain syystä haluta noteerata mitenkään) ja Liigassakin ainakin tietääkseni ollaan ihan hyvissä asemissa. Ennen viime viikonloppua (josta tämä kaikki kitinä alkoi) oltiin vielä paremmissa ja silloin oli valtakunnassa kaikki hyvin.

Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva saatanan ruikuttaminen päivästä toiseen budjeteista sun muista turhanpäiväisistä ja siitä kun ei hankita sinne rosteriin kahta uutta pelaajaa joka viikko syksyllä, kun joku pelaa yhden huonomman pelin.

Sama laulu joka saatanan kausi, samoilta nimimerkeiltä, tuloksesta riippumatta. Kun yksi uusi pelaaja tulee, mitä toivottiin, niin viimeistään viikon päästä ruvetaan toivomaan toista. Näin kävi juuri Tieksolan hankinnan jälkeen. Ei sillä Kallellakaan ole mitään loputonta kassaa, mitä muutama luulee ja kyllä nykyisessäkin joukkueessa on laadusta maksettu.

Sinun mielestä näköjään väärin unelmoitu?

Vastaako sinusta Lukon nykyinen ja kahden viimekauden joukkue liigan suurseura määritelmää?

Sinusta ei saa unelmoida, laajemmasta ja laadukkaammasta rosterista. Luulisin sinunkin ymmärtäneen että laajuus on muutakin kuin pelaajien määrä, määrää kyllä riittää, mutta riittääkö laatu? Valitat kun joku niin tekee, mutta kuitenkin itsekin toivot vahvistusta

Turha vetää joka keskusteluun Ylitaloa ja Niemistä se kun tuntuu olevan kivi tavalla tai toisella sinunkin kengässä.

Minua taas vi**uttaa nämä jatkuvat viknkumiset siitä, mitä täällä ei saisi kirjoittaa, kun on niin raskasta luettavaa, mutta siitä huolimatta lukee ja kommentoi....
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää Eerolan kommentti suurseurasta näemmä elää ja voi hyvin. Sanoi myös samassa lähetyksessä että ensin siviilityö ja sitten vasta Lukko. Ja nykyinen PJ Mokka jr hekotteli vieressä. Itselle jäi silloin aavistuksen väljä maku siitä että kuinka suuri intohimo menestymiseen kyseisillä herroilla on.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Itse toivoisin neloseen sen vanhan kunnon ajokoiran jonka kentälle astuessa kaikki hallissa tietää, että kohta rytisee.

Kummasti sekin vaikuttaa yleisön ja oman joukkueen fiilikseen kun laidat ryskyy, eikä niillä vastustajan pakeillakaan olisi niin pirun leppoisaa kun pitää se päätykiekko lähteä hakemaan.

Kyllähän esim Ylitalolla fysiikka on kunnossa ja joskus muutaman kerran aika painavia taklauksia on antanutkin, mutta enimmäkseen se on sellaista pörräämistä vain.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Tää Eerolan kommentti suurseurasta näemmä elää ja voi hyvin. Sanoi myös samassa lähetyksessä että ensin siviilityö ja sitten vasta Lukko. Ja nykyinen PJ Mokka jr hekotteli vieressä. Itselle jäi silloin aavistuksen väljä maku siitä että kuinka suuri intohimo menestymiseen kyseisillä herroilla on.
Saman olen sanonut jo aikoja sitten. Lukon johdossa oleminen on välillä kuin monopolin pelaamista. Jos kausi menee perseelleen, voit aina aloittaa uuden, kun rahat on taas jaettu. Jossain SaiPassa homma muuttuukin todelliseksi liikemiespeliksi, ihan noin vertailun vuoksi.

Miksi tässä ketjussa voi toteuttaa otsikon mukaisia asioita?

Utopia tarkoittaa jonkin aatteen mukaista, toistaiseksi toteutumatonta ihanneyhteiskuntaa.
- Eli Lukkoa voidaan rinnastaa toteutumattomaksi ihannejoukkueeksi. Kun siihen päästää, niin huippu on saavutettu.

Uni on omakohtainen, subjektiivinen nukkumisen aikana koettava elämys.
- Uneksia voi vaikka Connor McDavidista tai mestaruuksien loputtomasta virrasta.

Unelma on kykyä kuvitella, millaista elämä tai asiat ovat parhaimmillaan.
- Eli minkälainen Lukko olisi parhaimmillaan?

Siitä en minäkään tykkää, että joka ketju paskotaan samoilla aiheilla tai valituksilla. Oli se sitten rosteriehdokkaiden loputonta vääntämistä tai sitten sitä vastaan tapahtuvaa agendaa ja siitä seuraavaa lapsellista kinastelua. Kumpikin ärsyttää ihan yhtä paljon.

Löytyiskö jotain siitä välimaastosta?
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinun mielestä näköjään väärin unelmoitu?

Vastaako sinusta Lukon nykyinen ja kahden viimekauden joukkue liigan suurseura määritelmää?

Sinusta ei saa unelmoida, laajemmasta ja laadukkaammasta rosterista. Luulisin sinunkin ymmärtäneen että laajuus on muutakin kuin pelaajien määrä, määrää kyllä riittää, mutta riittääkö laatu? Valitat kun joku niin tekee, mutta kuitenkin itsekin toivot vahvistusta

Turha vetää joka keskusteluun Ylitaloa ja Niemistä se kun tuntuu olevan kivi tavalla tai toisella sinunkin kengässä.

Minua taas vi**uttaa nämä jatkuvat viknkumiset siitä, mitä täällä ei saisi kirjoittaa, kun on niin raskasta luettavaa, mutta siitä huolimatta lukee ja kommentoi....

Unelmoinnilla ja jatkuvalla jankkaamisella ja kaiken paskaksi haukkumisella on vissi ero. Ei tätä palstaa tarvi kovin kauaa seurata, kun nimimerkkien agenda käy sen verran selväksi, ettei sitä välttämättä tarvi jatkuvasti toistaa.
 

Samppub

Jäsen
Mikä tossa nyt sitten eniten mielestäsi mättää? Se, että nelosessa pelaa Kim Nieminen ja Ville Ylitalo, jos arvata saan?

Viimeksi kun tarkastin, niin Lukossa on tällä hetkellä 9 Liigassa tällä kaudella pelannutta puolustajaa.

Reunanen-Brook
Abt-Stenqvist
Almari-Ervasti
Järvinen-Piipponen
Korkka

Tarvitaanko vielä uusi puolustaja, vai maltetaanko odottaa pari viikkoa, että Piipponen tulee takaisin? Leveyttä tossa on ainakin minun mielestä ihan tarpeeksi.

Hyökkääjiä on sitten kaikkien terveenä ollessa;

Burke-Mattila-Repo
Nyman-Pattu-Pottu
Fontaine-Krannila-Tieksola
Ikonen-Kainulainen-Ylitalo
Nieminen-Suni-Hämäläinen

Tosta kun maltetaan odottaa pari viikkoa, että Kainulainen tervehtyy, niin siellä on sitten parin-kolmen syvästi vihaamista Ylitalo-Nieminen akselista vain toinen mukana pelissä per. ottelu.

Joo, ottaisin ihan mielellään sinne hyökkäykseen vahvistuksen, mutta mitä se sitten kokonaisuuteen merkitsee lopulta, niin todennäköisesti aika vähän. Silti, ottaisin sen ilomielin, mutta akuuttia hätää ei tässä ole. Ennemmin alkaisin katselemaan maalivahtia.

CHL:ssä oltiin runkosarjan 3. (jota nyt ei jostain syystä haluta noteerata mitenkään) ja Liigassakin ainakin tietääkseni ollaan ihan hyvissä asemissa. Ennen viime viikonloppua (josta tämä kaikki kitinä alkoi) oltiin vielä paremmissa ja silloin oli valtakunnassa kaikki hyvin.

Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä jatkuva saatanan ruikuttaminen päivästä toiseen budjeteista sun muista turhanpäiväisistä ja siitä kun ei hankita sinne rosteriin kahta uutta pelaajaa joka viikko syksyllä, kun joku pelaa yhden huonomman pelin.

Sama laulu joka saatanan kausi, samoilta nimimerkeiltä, tuloksesta riippumatta. Kun yksi uusi pelaaja tulee, mitä toivottiin, niin viimeistään viikon päästä ruvetaan toivomaan toista. Näin kävi juuri Tieksolan hankinnan jälkeen. Ei sillä Kallellakaan ole mitään loputonta kassaa, mitä muutama luulee ja kyllä nykyisessäkin joukkueessa on laadusta maksettu.
Lyhyestä virsi kaunis:

Sä oles @Via Dolorosa tämän osalta mun esikuva ja itse toimin lauseen osalta idolin roolissa. Kuin omasta päästä kirjoitettu, avot!

Välillä toivoo, että nimimerkin 1963:n toisinto tapahtuisi ja muutama muu nikki lähtisi hevonvittuun täältä. Ikuisesti.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Joidenkin mielestä omasta näkemyksestä poikkeava kirjoitus on valitusta ja jankkaamista. Edelleenkin tämä on keskustelupalsta, jossa juurikin nämä näkemykset herättää keskusteluja ja tunteita, hyvä niin, muuten olisi täälläkin melko hiljaista.

Toiset katsoo asioita jatkuvan kehityksen kulmasta, toiset on tyytyväisiä nyky tekemiseen ja tasoon. Itse olen toiminut pitkään yritysmaailmassa ja siellä pitää tapahtua jatkuvaa kehitystä, muuten ei pysytä kilpailussa mukana. Liika tyytyväisyys tappaa kehityksen. Yrityksessä päivitetään strategiaa ja toimintasuunnitelmaa säännöllisesti, ketterästi myös muutetaan, kun huomataan että valittu tie ei toimikkaan.

Samaa mieltä @Jukan takahiukset kanssa. Lukon johtamisesta vs Saipa. Minusta Salmi toi Lukkoon enemmän yritysmäistä ajattelua, mutta hänen lähdettyä en samaa enää ole huomannut.

Unelmia pitää olla, eräs suuri ajattelia on sanonut " Varo mitä unelmoit, se voi toteutua" jos on unelma, ihminen ajattelattakin toimii kokoajan unelmansa suuntaan jotta se joskus voisi täyttyä.

Kun mietin Lukon joukkueen muutoksia viimekauteen hyökkäyksen osalta. Meiltä lähti Hakulinen, Karjalainen, Kestner, Somppi ja Saarela. Vaikka heillä ei ollut nappikautta. Siinä lähti melkoinen määrä kokemusta ja osaamista. Yhteensä 45 maalia ja 125 pistettä 255 ottelussa eli keskiarvolla 0.49 p/o.
Tilalle tuli Burke, Westerholmit, Tieksola ja Krannila heillä nyt kasassa. 15 maalia 39 pistettä 80 pelissä, karvan alle samalla piste ka kun lähtenyt viisikko.
Onko tämä hyökkäyksen muutos osoittautumassa kokonaisuutena vahvistukseksi verrattuna viimekauteen ? joka ei ollut poistuneita pelaajilta Hakulista lukuunottamatta mikään hyvä kausi. Aika näyttää mihin suuntaan lopulta vaaka kallistuu. Kestner pelasi mm osan aikaa nelosessa. Veikkaisin että sisään tullut viisikko on kuitenkin kokonaisuutena hiukan halvempi viimevuotiseen verrattuna.

Meillä on telakalla hyökkääjistä Kainulainen, hänen paluunsa jälkeen odotetaan ryhtiliikettä neloseen, Maaottelutauon jälkeen on pelaamatta 38 ottelua, montako peliä näistä päästään pelaamaan ns parhaalla kokoonpanolla ilman yhtään poissaoloa hyökkäyksessä ? Toistan itseäni että viimekaudella vain yksi hyökkääjä pelasi 60 ottelua ja se oli Kainulainen. Siksi toivon ja unelmoi vähintään yhdestä laadukkaasta hyökkäykkääjästä, olkoonkin jonkun mielestä jankkausta. Tämä toisi lisää laajuutta ja laatua sekä tervettä kilpailua ja Lämsälle enemmän vaihtoehtoja jonka puutteesta on maininnut.

Itse pidän vaarallisena menestyksen kannalta ajattelutapaa että reagoidaan vasta sitten kun tarvitaan, eli sitten kun kusi on jo sukassa, kun pitäisi varautua siihen, että se ei sinne koskaan pääsekkään. Jokainen ajatelkoon ja unelmoikoon omalla tyylillä.
 
Joidenkin mielestä omasta näkemyksestä poikkeava kirjoitus on valitusta ja jankkaamista. Edelleenkin tämä on keskustelupalsta, jossa juurikin nämä näkemykset herättää keskusteluja ja tunteita, hyvä niin, muuten olisi täälläkin melko hiljaista.

Toiset katsoo asioita jatkuvan kehityksen kulmasta, toiset on tyytyväisiä nyky tekemiseen ja tasoon. Itse olen toiminut pitkään yritysmaailmassa ja siellä pitää tapahtua jatkuvaa kehitystä, muuten ei pysytä kilpailussa mukana. Liika tyytyväisyys tappaa kehityksen. Yrityksessä päivitetään strategiaa ja toimintasuunnitelmaa säännöllisesti, ketterästi myös muutetaan, kun huomataan että valittu tie ei toimikkaan.

Samaa mieltä @Jukan takahiukset kanssa. Lukon johtamisesta vs Saipa. Minusta Salmi toi Lukkoon enemmän yritysmäistä ajattelua, mutta hänen lähdettyä en samaa enää ole huomannut.

Unelmia pitää olla, eräs suuri ajattelia on sanonut " Varo mitä unelmoit, se voi toteutua" jos on unelma, ihminen ajattelattakin toimii kokoajan unelmansa suuntaan jotta se joskus voisi täyttyä.

Kun mietin Lukon joukkueen muutoksia viimekauteen hyökkäyksen osalta. Meiltä lähti Hakulinen, Karjalainen, Kestner, Somppi ja Saarela. Vaikka heillä ei ollut nappikautta. Siinä lähti melkoinen määrä kokemusta ja osaamista. Yhteensä 45 maalia ja 125 pistettä 255 ottelussa eli keskiarvolla 0.49 p/o.
Tilalle tuli Burke, Westerholmit, Tieksola ja Krannila heillä nyt kasassa. 15 maalia 39 pistettä 80 pelissä, karvan alle samalla piste ka kun lähtenyt viisikko.
Onko tämä hyökkäyksen muutos osoittautumassa kokonaisuutena vahvistukseksi verrattuna viimekauteen ? joka ei ollut poistuneita pelaajilta Hakulista lukuunottamatta mikään hyvä kausi. Aika näyttää mihin suuntaan lopulta vaaka kallistuu. Kestner pelasi mm osan aikaa nelosessa. Veikkaisin että sisään tullut viisikko on kuitenkin kokonaisuutena hiukan halvempi viimevuotiseen verrattuna.

Meillä on telakalla hyökkääjistä Kainulainen, hänen paluunsa jälkeen odotetaan ryhtiliikettä neloseen, Maaottelutauon jälkeen on pelaamatta 38 ottelua, montako peliä näistä päästään pelaamaan ns parhaalla kokoonpanolla ilman yhtään poissaoloa hyökkäyksessä ? Toistan itseäni että viimekaudella vain yksi hyökkääjä pelasi 60 ottelua ja se oli Kainulainen. Siksi toivon ja unelmoi vähintään yhdestä laadukkaasta hyökkäykkääjästä, olkoonkin jonkun mielestä jankkausta. Tämä toisi lisää laajuutta ja laatua sekä tervettä kilpailua ja Lämsälle enemmän vaihtoehtoja jonka puutteesta on maininnut.

Itse pidän vaarallisena menestyksen kannalta ajattelutapaa että reagoidaan vasta sitten kun tarvitaan, eli sitten kun kusi on jo sukassa, kun pitäisi varautua siihen, että se ei sinne koskaan pääsekkään. Jokainen ajatelkoon ja unelmoikoon omalla tyylillä.
Upea kirjoitus sinikeltainen ystävä @Okkul .
Hyvää/mielenkiitnoista vertailua perustuen dataan, joka on meidän kaikkien saatavilla, mutta harva jaksaa sitä läpi kahlata - eikä tarvitsekaan.

Mitä tulee tähän ketjuun "unelmat, unet ja utopistiset haaveet" (tykkään muuten ketjun nimestä), niin minun maailmankatsomukseni mukaan tänne voi käytännössä kirjoittaa mitä tahansa, millä tahansa värillä ja fontilla. Kukaan ei voi kieltää toista unelmoimasta. Tai tässä tapauksessa kirjoittamasta siitä. Haluamallaan tavalla, frekvenssillä tai tyylillään.
Jotkut meistä syttyvät lukiessamme toinen toistemme unelmista ja haaveista - joillain sisällä soivat hälytyskellot, epäonnistumisen pelko ja häpeä nostavat muutosta/erilaisuutta vastustavaa päätään.

"Hyvät haaveet ovat aina hieman hulluja."

Joillekin meistä päivän/viikon ainoa tuotos palstalle on kertoa, miten paljon jonkun kanssa kirjoittajan ajatus/tekstin muoto/tapa käsitellä aihetta/unelman koko/erilainen lähestymistapa/kirjoitusten määrä/tyyli ärsyttää ja saa suorastaan aivosolut sulamaan, veren kiehumaan ja jos ei nyt virtsaa karkaamaan, niin ainakin hien otsalle. Tuskan hien.
Ymmärrän sen. Palstan idea on synnyttää keskustelua, osallistaa meitä kirjoittamaan omia ajatuksiamme (mm. iloja/suruja/onnen ja pettymyksen tiloja). Minusta on ok, että kirjoittaa senkin, että toisen ajatus/tapa tehdä asioita ei miellytä.
Hyvään keskustelukulttuuriin ja kivaimpaankin väittelyyn kuuluu mukaan se, että kun olet eri mieltä toisen osapuolen kanssa - ilmaise se ja kerro oma ajatuksesi siitä, miten sinusta asian voisi tehdä/nähdä/hoitaa/selvittää paremmin. Anna oma esimerkkisi ja ajatuksesi tilanteeseen, johon argumentaatiollasi puutut.
Jos vain keskityt haukkumaan/tuomitsemaan mielipiteensä esittäjän esitystä - et itseasiassa sano mitään. Ilmaiset vain, ettet pysty käsittelemään toisen kirjoittajan unelmia, ajatuksia tai erilaisuutta.

Voimme valita vain oman tapamme ilmaista itseämme. Aina sekään ei tunteiden taifuunin ytimessä ole helppoa. Palstaveljen tai - siskon ajatukset/ilmaisu/kuviteltu persoona alkaa ärsyttää. Nostan käden ylös - syyllinen minäkin. Miekkailu sanan säilällä on hienoimmillaan taidetta - mutta helposti vain teräaseella huitomista sinne tänne, noin kuvainnollisesti.
Ehkä syytä on pohtia (myös omasta näkövinkkelistä) mahdollisuutta parantaa/kasvattaa toleranssia ja muistaa perimmäinen syy, että olemme yhdessä täällä.
Meillä on yhteinen unelma.

Tänään unelmoin, että meidän ruotsalaispelaajat näyttävät kaapin paikan Vaasan vastaaville. Unelmoin, että Tuukka Tieksola näyttää merkkejä epäilijöille siitä, miksi hän vahvistaa Rauman Lukkoa. Unelmoin, että nuorille pelaajille annetaan näytön mahdollisuuksia ja upeasti A-junnuissa pelannut ukrainalainen Daniil Trakht on mukana pelaavassa kokoonpanossa. Unelmoin, että Joonas Järvinen on jämäkkä ja jäätävän kova DEFENSEMAN läpi ottelun. Unelmoin, että tänään laitetaan miekkaa tuppeen. Palstalla ja jäällä.

Hyvää kiekkopäivää ja isoja unelmia kaikille!
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joidenkin mielestä omasta näkemyksestä poikkeava kirjoitus on valitusta ja jankkaamista. Edelleenkin tämä on keskustelupalsta, jossa juurikin nämä näkemykset herättää keskusteluja ja tunteita, hyvä niin, muuten olisi täälläkin melko hiljaista.
Kokonaisuudessaan ansiokas teksti, josta lainaan nyt yhden kohdan.

Kysehän ei ainakaan itselläni ole siitä, ettenkö sietäisi poikkeavia näkemyksiä. Kyse on kohdallani siitä, että miten, millä volyymilla ja vähän myöskin että milloin niitä poikkeavia näkemyksiä esitetään. Niitä poikkevia näkemyksiä tuntuu nimittäin näkyvän lähes poikkeuksetta ainoastaan tappiopelien jälkeen, mikä luo minulle kuvan siitä, että kyseessä on lähinnä oman vitutuksen oksentaminen palstalle ja sivutuotteena saa sitten osumaa milloin kukakin pelaaja tai toimihenkilö. Eikä siinä oman vitutuksen oksentamisessa mitään väärää ole, mutta kun se tehdään helvetin moneen ketjuun niin henkilökohtaisesti se tekee palstan aika raskaaksi luettavaksi.

Eriävät mielipiteet ovat edelleen jees, mutta kyllä se ainakin minun kirjoissani siksi jankkaamiseksi menee vaikkapa silloin, kun esim. viikkoon tulee about parikymmentä vaikka jotain tiettyä pelaajaa mollaavaa viestiä. Ei tällä palstalla kukaan kiellä keskustelua paitsi moderaattorit joskus, mutta välillä tulee mieleen, että olisikohan se pointti jo tullut selväksi.

Loppuun vielä vilpitön kysymys. Aika monikin nimimerkki tällä palstalla on sanonut, kuinka ilmapiiri on muuttunut ihan muutaman viimeisen kauden aikana. Palstalla oli kuitenkin varsin vilkasta keskustelua ennen sitäkin. Onko niin, että a) aika kullannut muistot ja meno on aina ollut samanlaista, b) kaikki ovat ennen olleet samaa mieltä asioista ja keskustelu on ollut lähinnä keskinäistä hymistelyä vai c) keskustelukulttuuri on muuttunut kärjistävämpään ja, paremman sanan puutteessa, jankkaavampaan suuntaan?
 

lebak

Jäsen
Jos joltain tuntuu, että ns. hinta-laatusuhde eli käytetty aika viestien lukemiseen vs. sisällön laatu ei ole kohdillaan, suosittelen käyttämään keskustelupalstan ominaisuuksista "ignore/älä huomioi".

Unelmana kuluvalle viikolle yli 2 pistettä per ottelu sekä viihtyisät paikallisderbyt edellisten kehnojen otteiden jälkeen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei tällä palstalla kukaan kiellä keskustelua paitsi moderaattorit joskus, mutta välillä tulee mieleen, että olisikohan se pointti jo tullut selväksi.

Parrylle 6kk kakku Lukko-osioon, joten modetkin olivat huomioineet, että tauonkin jälkeen sama meno jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös