Ultra Bra

  • 40 695
  • 278

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Wikipedian mukaan tuolla kilpailunauhoitteella lauloi myös Maija Vilkkumaa.

Tuo kilpailuun osallistunut yhtye oli tosiaan tarkoitettu väliaikaiseksi, mutta voiton jälkeen osa porukasta päättikin jatkaa musiikin tekemistä. Mielestäni Ultra Bra ei enää alkuaikojensa jälkeen juurikaan esittänyt tuon kilpailuaikakautensa biisejä. Vasta varsinaisen uransa loppupuolella saattoivat esittää jonkun biisin (todennäköisimmin Komissaarit) jonain special-numerona. Voin toki muistaa väärinkin.

Jossain 1998 olen kyllä noita vielä keikoilla kuullut. Sitten kun levyjä alkoi olla kolme ei varmaan enää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin onkin. Onhan myös Kallio keskeisessä osassa.

Mikä siinä ahdistaa, jos helsinkiläinen yhtye laulaa kotikulmistaan? Niinhän joku Tehosekoitinkin laulaa Lahdesta, ja minusta se on vain hyvä asia. Viikatekin identifioituu vahvasti Kouvolaan ja Kotiteollisuus taas Lappeenrantaan. Onhan näitä. Bändejä yhdistää muuten se, että ne ovat hyviä.

Jos maailmassa ei ole yhtyettä, joka laulaisi sinun kotikulmistasi, perusta sellainen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jossain 1998 olen kyllä noita vielä keikoilla kuullut. Sitten kun levyjä alkoi olla kolme ei varmaan enää.

OK. Itse näin Ultra Bran ensimmäistä kertaa livenä keväällä 1998, ja vetivät silloin kahden ensimmäisen levyn biisejä, mutta eivät tuon kilpailuaikakauden. Aiemmat kokemukset olivat radion ja television välittämät livetaltioinnit, ja niillä sama homma. Kesällä 1999, kun levyjä oli jo kolme, pääpaino taisi olla Kroketin ja Kalifornian kappaleissa. Itse kuulin Komissaarit ensimmäistä kertaa vasta joskus 2000-luvulla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedä häntä luotettavuudesta, mutta setlist.fm:n mukaan olisivat soittaneet tuon Komissaarit ainakin yhdellä Tavastian "viimeisistä" keikoista.
Ultra Bra Concert Setlist at Tavastia, Helsinki on October 18, 2001 | setlist.fm

Muutoin tuolta ei löydy juuri muuta kuin tämän vuosikymmenen paluukeikat. Tässä ketjussa taisi olla jossain aiemmilla sivuilla linkki taltiointiin jostain 2001 Tavastian keikasta, niin siitä voinee jaksaessaan tarkistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös