Onko joku täällä muuten innostunut noista "bare-fist" -otteluista? Olen pari kertaa yrittänyt niitä katsoa, jos on ollut tuttuja kasvoja mukana (eka taisi olla Lobov-Malinaggi), mutta en vain jotenkin saa noista mitään kiksejä. MMA:ssa kiinnostaa lajin monipuolisuus ja eri tekniikoiden sulava vaihtelevuus ja osittainen brutaalius. Nyrkkeilyssä taas tietynlainen shakin pelaaminen yhdistettynä myös siihen brutaaliin väkivaltaan toisinaan. Mutta nämä bare-fist -matsit tuntuvat olevan vain sitä pelkkää brutaalia veren roiskumista ja suunnattu juuri sille "lowest common denominator" karjala-lippis -osastolle MMA-faneista, jotka buuavat UFC-matseissa, kun ottelija tekee alasviennin. Jos UFC tunnettiin alkuaikona vastustajien keskuudessa ihmiskukkotappeluna, niin nämä BKFC:t tai muut vastaavat ovat kyllä juuri sitä.
Oon katellut viimesintä (BKFC 29) lukuunottamatta jokaisen BKFC illan, Thailandit ja Knucklemaniat mukaan lukien. Minkään toisen organisaation hanskattomia iltamia en ole nähnyt, liekö juuri edes televisioitu. Briteissähän noita ainakin järjestetään.
Ite kyllä oon ihan tykännyt. Tempo on melko kova koska otteluaika on verraten lyhyt (10min, 5x2min). Tosi paljon tullut mm. todellisia kuilun reunalta paluita, kun ottelija X on ensin ottanut lukua vaikka neljä kertaa ja sitten saa sen yhen just oikeaan kohtaan suunnatun tällin perille ja voiton kotiin. Veri tosiaan usein vuotaa aika lailla ja veikkaan että kannattaa tonne kehään astuessaan panostaa cutmaniin ihan kunnolla. Ja lisäksi toi että kun on rystyset suojaamatta ja muutenkin käsien toppaukset köykäset, niin ei voi ihan hulluna ottaan kipata. Yks miinus vielä mikä on silmiinpistävää, on toi että koska todella suurella osalla ottelijoista on Muay Thai tai MMA -tausta, niin clinchissä iskee muistista refleksit ja vedetään polvella pyttyyn. Sitten diskaillaan tai miinustellaan pisteitä. Mutta kyllähän nämäkin tulee ajan myötä vähenemään.
Toihan lajin ongelma myös vielä tässä vaiheessa on että mitään aivan maailman tähtiä tonne ei ole saatu naarattua (No, kai Malignaggi voidaan sellaseksi laskea) ja koska organisaatio on niin nuori, niin sisältäkään ei ole vielä noussut mitään supertähti-statuksen ottelijoita. Mutta kovaa vauhtia suosio nousee ja koko ajan kovempia nimiä saadaan listoille.