Ulkomaisia eurokolikkoja ?

  • 5 095
  • 61

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Onkos porukka saanut jo paljon ulkomaisia kolikkoja ?

Mulla on kaikista maista jotain paitsi POR, IRL JA GRE .
Joitakin oon saanut esim. kaupasta vaihtorahana, mutta suurin osa on tullut tutuilta. Aika vähän niitä ulkomaisia on täällä Tampereella liikenteessä.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Olen yrittänyt väijyä niitä, toistaiseksi kuitenkin vain saksan ja espanjan kolikoita on osunut kouraan. Damn.:mad:
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ole ensimmäistäkään vielä minun taskuihin eksynyt. Tosin yksi syy on varmasti se, että valtaosan käteisostoistani teen opiskelupaikan ruokalassa/kahvilassa ja mistäpä persaukiset opiskelijat ulkomaanrahoja sinne kantaisi :)

Hain tosin pankista viime viikolla pesutupaa varten pari pötkylää 20 senttisiä. Niitä en läpi ole syynännyt, mutta aika epätodennäköistä on, että ulkomaalaisia olisi mukana, kun ovat ilmeisen korkkaamattomana suoraan Suomen rahapajalta tulleet.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Muistaakseni ainakin irlantilaisia ja saksalaisia olen nähnyt.
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Faija antoi kasan espanjalaisia 1 ja 2 centin kolikoita; on muuten todella hyvä asia ettei näitä pikkuhiluja anneta Suomessa, ovat nimittäin ärsyttäviä pirulaisia kuten kymmenpenniset aikoinaan.
 

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
Sainpa käsiini heti ensimmäisellä viikolla saksalaisen kahden euron kolikon, mutta sittemmin ovat ulkomaalaiset rahat kiertäneet minut kaukaa. Noh, eihän niitä tänne asti virtaa.

Kyllä mä olen kade teille. Ei voi muuta sanoa.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
espanialainen 1 euron kolikko ainoo mikä on tullu mutta tuskin niitä tänne mettää paljoo edes tulee
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti TwilightZone
Onkos porukka saanut jo paljon ulkomaisia kolikkoja ?

Mulla on kaikista maista jotain paitsi POR, IRL JA GRE .
Joitakin oon saanut esim. kaupasta vaihtorahana, mutta suurin osa on tullut tutuilta. Aika vähän niitä ulkomaisia on täällä Tampereella liikenteessä.

Kyllähän noita on taskuun eksynyt. KÄväisin jokunen viikko sitten Espanjassa ja matkalla vaihdettiin konetta Baselissa. Sieltä sitten sainkin Ranskan, Saksan ja Italian eurokolikoita. Espanjasta tuli paikalliset ja kreikkalaisia!

Ai niin, ja työpaikalle tuli Hollannista yksi kaveri töihin ja häneltä ostin Hollannin kolikot pois.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Moto
Eipä ole ensimmäistäkään vielä minun taskuihin eksynyt. Tosin yksi syy on varmasti se, että valtaosan käteisostoistani teen opiskelupaikan ruokalassa/kahvilassa ja mistäpä persaukiset opiskelijat ulkomaanrahoja sinne kantaisi :)

Sama vika... en suorita käteisostoksia muualla, kuin TTKK.n ruokaloissa...
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Mulle on tullut TKK:n ruokaloista ainakin portugalilaisia, kreikkalaisia ja espanjalaisia kolikoita. Joku saattaa olla paikallisesta marketistakin, mut monta kolikkoa on opiskelijaravintoloistakin tullut. Ehkäpä TKK onkin sitten TTKK:ta kansainvälisempi mesta. :D Kaikki (ulkomaalaisetkin) rahat oon tosin laittanut kiertoon.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Italian 2€ kolikko tuli vaihtorahana ja sitten vanhemmiltani olen saanut ainakin Espanjan jo jonkun muunkin maan senttejä.
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Joo. Kyllä on tullu ulkomaan rahaa kouraan. Nimittäin sain kaupasta 10 sentin sijaan Virolaisen "Eesti Vabariik 10 senti" -kolikon.. :) Että kaikkea ne kanssa siellä kaupassakin vastaan ottavat kun vaan joku älyää tyrkyttää..
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Mulla on kaikki Saksan, Ranskan, Itävallan, Hollannin ja Suomen :D eurokillingit.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Löytyy mm.

1c Belgia
2c Belgia
20c Belgia
5c Hollanti
20c Irlanti
20c Ranska
Ei näillä palkoilla paljoa €uroja näy:(
Kokoelma karttuu:)
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Portugali, Espanja, Saksa, Hollanti ainakin, yhdestä ollut varma.

PS: sain käsiini myös Kreikan 5euron setelin;)
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Eipä ole tullut nähtyä. Aika yllätäävää, kun töistäkin on jatkuvasti porukka Berliinissä, mutta silti ei ruokalassa ole saksan euroja käteeni osunut.

Seteleihin liittyen: olettekos nähnyt 500 €uron seteliä? Rouhene näköinen ja kokoinen. Tarina miten sen näin vetää vertoja monelle urbaanille legendalle. Olin pari viikkoa sitten kaupassa Eerikinkadun Ruokavarastossa. Edessäni kassajonossa oli ns. laitapuolen kulkija. Tiedätte varmaan tyypin: aamu alkaa olueella ja sen jälkeen kantakapakkaan ottamaan toinen lounaaksi jne. No, herra osti irtotupakkaa, kaljaa ja jotain syötävää (olisiko ollut maksalaatikkoa). Hän kaivoi taskusta ison läjän kolikota ja latasi ne kassalle. Myyjä siinä sitten kolikoita laskemaan ja sanoi että täsät puutuu vielä 2,40. Herra kaivaa housun taskujaan eikä löydä lisää kolikoita. Harmistuneen näköisenä hän siirtyy povitaskulle ja vetää sieltä seteli nipun. Nipussa oli 50 €uron seteleitä (muutamia) ja 500 € ! Olin hieman hämmästynyt.

Että semmoista...
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Löytyy

Meiltä löytyy kaikki muut euro-rahat, paitsi Irlantilaiset :) Emäntä nääs on alan innokas harrastaja = numismaatikko ! Vaihtorahojakin on yksi säästöpossullinen, jotka ilmeisesti tulee törsättyä kuten nämä suomalaisetkin Eurot.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänne periferiaan ei ole eksynyt kuin yksi Portugalilainen 1 ? kolikko.

Aika vähän tulee tosi käsiteltyä raha rahaa. Asiat hoituu kortilla niin kätevästi.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Mulla on ollut: Esp, Gre, Ger, ja peli koneesta saatu thaimaan raha:D jonka tosin pelasin heti takaisin.
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No eurokausi lähti käyntiin sillä, että ensimmäiset eurot olivat espanjalaisia, kun tuli vietettyä uuden vuoden vaihde tuolla Kanarialla. Sieltä sain espanjalaisten kolikoiden lisäksi yhden saksalaisen 50c:n kolikon.
Tuon jälkeen ei ole tullut yhtään ulkomaan euro-kolikkoa vastaan. :confused:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös