Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 849 056
  • 11 237

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mitä on Halal-laku? Näyttää olevan Myyrmannin avajaisissa tarjolla. Teurastetaanko lakritsieläimet rituaalisesti tuota varten?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mitä on Halal-laku? Näyttää olevan Myyrmannin avajaisissa tarjolla. Teurastetaanko lakritsieläimet rituaalisesti tuota varten?
Yleensä vähän kaikissa karkeissa on liivatetta ja liivate yleisesti tehdään siasta. Halal kun ei tarkoita pelkkää teurastusta.
Vegaanitkin välttää liivatetta.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen useampia vuosia tarkastellut ostettujen romppeiden tuoteselostuksia. Kaikista löytyy hyviä ja ohjaavia faktoja.
Silti en tiedä miltä hiilihyrdaatit tai kalorioiset maistuvat.

Onko kokemuksia?
*miettimistä ja nenänkaivelua*
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen useampia vuosia tarkastellut ostettujen romppeiden tuoteselostuksia. Kaikista löytyy hyviä ja ohjaavia faktoja.
Silti en tiedä miltä hiilihyrdaatit tai kalorioiset maistuvat.

Onko kokemuksia?
*miettimistä ja nenänkaivelua*
Luulisin, että hyvältä, kun yleensä maku katoaa sitä mukaa kun niitä poistetaan.

Minä puolestani mietin, että onko Liigassa pelannut enempää kuin kaksi Jerryä? Toinen on turkulainen ja toinen on Turkulainen.

Siitä tulikin mieleen "I am a locksmith... and I am a locksmith". Pitäisi laittaa joskus Police Squad uudelleen katseluun.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onks toi ruudussa vilahtava Renny Harlin jokseenkin henkisesti epävakaa, vai eikö vaan hänen herkkyytensä nyt oikein mene ymmärrykseen :)
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Onks toi ruudussa vilahtava Renny Harlin jokseenkin henkisesti epävakaa, vai eikö vaan hänen herkkyytensä nyt oikein mene ymmärrykseen :)

En tiedä miksi, mutta alkoi itkeskelemään jossain vaiheessa (muutaman viime vuoden aikana?) erikoisesti. Jokaisessa haastiksessa jos joku erehtyy esimerkiksi kehumaan Rennyn elämää ja että hänellä menee hyvin, niin mies romahtaa - aina. Tippa vaan tulee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kertokaa maalaiselle, että onko julkisissa useamman asiointipaikan unisex-vessoissa koppeja joissa on pisuaari eli urinaali, eli kusilaari? Eihän niissä kai kuitenkaan pelkkiä pöntöllisiä koppeja ole? EIkä varmaan ole myöskään tohdittu laittaa pisuaareja siihen avotilaan kuten miestenvessoissa? Vai onko joka kopissa pisuaari ja pönttö, joka tuntuisi aika tehottomalta sekin.

Tai siis, eikö pisuaarin suurin etu - käytön helppouden lisäksi - ole siisteydessä, ts siitä ei pissitä niin helposti ohi, eikä pienestä sivuosumasta niin ole haittaakaan kuin pöntössä? Miten tämä on järjestetty unisex-vessoissa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaa maalaiselle, että onko julkisissa useamman asiointipaikan unisex-vessoissa koppeja joissa on pisuaari eli urinaali, eli kusilaari? ...
Äkkiseltään tulee mieleen kaksi unisex-vessapaikkaa.

Tampereen G Livelabissa on ensin rivistö koppeja ja perällä hyvässä näkösuojassa urinaaleja. Olikohan siinä joku "saluunan ovi" tai vastaava systeemi vielä välissä.

Helsingissä Ääniwalli - siellä on vähän armeijatyylinen (lukolliset ovet toki) iso vessa, jossa on helvetinmoinen rivistö koppeja ja keskellä iso käsienpesuallas monella hanalla tai jotain sellaista, mutta en ainakaan huomannut että olisi urinaaleja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaa maalaiselle, että onko julkisissa useamman asiointipaikan unisex-vessoissa koppeja joissa on pisuaari eli urinaali, eli kusilaari? Eihän niissä kai kuitenkaan pelkkiä pöntöllisiä koppeja ole? EIkä varmaan ole myöskään tohdittu laittaa pisuaareja siihen avotilaan kuten miestenvessoissa? Vai onko joka kopissa pisuaari ja pönttö, joka tuntuisi aika tehottomalta sekin.

Tai siis, eikö pisuaarin suurin etu - käytön helppouden lisäksi - ole siisteydessä, ts siitä ei pissitä niin helposti ohi, eikä pienestä sivuosumasta niin ole haittaakaan kuin pöntössä? Miten tämä on järjestetty unisex-vessoissa.
Malmilla Cittarin viereen avattiin vasta uudet vessat. Invavessa plus kolme naistenkoppia ja kaks miesten, joista toisessa pönttö ja toisessa pisuaari. Vähän hassua mennä koppiin sellaiselle. Ja mä kun käyn usein ulkona kusella niin on tossa etu naisille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Malmilla Cittarin viereen avattiin vasta uudet vessat. Invavessa plus kolme naistenkoppia ja kaks miesten, joista toisessa pönttö ja toisessa pisuaari. Vähän hassua mennä koppiin sellaiselle. Ja mä kun käyn usein ulkona kusella niin on tossa etu naisille.
Olisi se kuitenkin hassumpaa mennä pisuaarikoppiin paskalle. Tai siis, onko se sitten jollain symboleilla kerrottu oven ulkopuolella että kumpi koppi on miesten pisua ja kumpi miesten kakia varten?

En ole varma on tämä EOM kenenkään kannalta. Tai siis olen aika varma ettei ole.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kertokaa maalaiselle, että onko julkisissa useamman asiointipaikan unisex-vessoissa koppeja joissa on pisuaari eli urinaali, eli kusilaari? Eihän niissä kai kuitenkaan pelkkiä pöntöllisiä koppeja ole? EIkä varmaan ole myöskään tohdittu laittaa pisuaareja siihen avotilaan kuten miestenvessoissa? Vai onko joka kopissa pisuaari ja pönttö, joka tuntuisi aika tehottomalta sekin.

Tai siis, eikö pisuaarin suurin etu - käytön helppouden lisäksi - ole siisteydessä, ts siitä ei pissitä niin helposti ohi, eikä pienestä sivuosumasta niin ole haittaakaan kuin pöntössä? Miten tämä on järjestetty unisex-vessoissa.
Tulin juuri Kultturitalon unisex vessasta, jossa rivi pisuaareja.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Jos on konsultti ja häneltä palveluksia ostava henkilö, niin kumpi heistä konsultoi? Minun järkeni mukaan se konsultti, mutta yllättävän paljon näkee "konsultoida"- verbiä liitettävän kunsultointipalveluita saavaan henkilöön.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos on konsultti ja häneltä palveluksia ostava henkilö, niin kumpi heistä konsultoi? Minun järkeni mukaan se konsultti, mutta yllättävän paljon näkee "konsultoida"- verbiä liitettävän kunsultointipalveluita saavaan henkilöön.
Kumpikin voi konsultoida. Ainakin jos konsultoimme Kielitoimistoa ja uskomme sen vastausta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eli näköjään jos olisin kysynyt asiaa muutamaa vuotta aiemmin, olisin ollut väärässä arvioni suhteen.
Kielitoimiston artikkeli on vuodelta 2000, joten vähän enemmän kuin muutama vuosi. Tai ainakin minun muutama ei ole yli 20:tä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kielitoimiston artikkeli on vuodelta 2000, joten vähän enemmän kuin muutama vuosi. Tai ainakin minun muutama ei ole yli 20:tä.
Tästäkin lienee kielitoimistolla oma näkemyksensä, mutta tämmöisen löysin Kotimaisten kielten keskuksen sivuilta.

"Avuksi tulee Suomen laki, jonka mukaan muutama on 3-99 kappaletta. "

Otetaan tähän tämmöinen kontekstista irrotettu lause, niin näytän voittajalta.

Piti katsoa vielä Merriam-Websteristö miten tämä menee englanniksi. Siellä oli yhtenä merkityksenä ”to serve as a consultant”.
Tuo on jo vähän selkeämpi.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Mistä tulee Kiekko-Espoon nimitys Kivikova?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Horoskooppi:
Kyseessä on seksuaalisesti hyvin aktiivisen leidin gynekologia-alueen havainnointilaite?

Vai, olenko per[SENSUROITU!]le taas väärässä?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Miksi olen niin laiska ja en saa uusia osia kiinni mun aateekoolle mitkä olleet tuossa lattialla viime huhtikuusta. BSOD:ta tulee nykyään semmonen 10x/päivä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös