Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 855 102
  • 11 238

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voiko vasenkätisyydestä parantua?

Aikoinaan Suomessakin tätä suurta vikaa yritettiin parantaa mm. kouluissa. En tiedä onnistuttiinko. Olen kuitenkin kuullut, että Amerikassa joku olisi joskus parantunut vasenkätisyydestä.

Auttaisikohan vasemman käden amputointi kyseiseen vikaan?

Ainahan voit kokeilla itsesaastuttaa oikealla.

Eikö se olisi vieraissa käymistä?
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
En tiedä onnistuttiinko.

Kyllä ainakin yksi jo edesmennyt perhetuttava syntyi vasenkätisenä ja kuoli oikeakätisenä juuri kun koulussa/muutenkin pakotettiin käyttämään oikeaa kättä kirjoittamiseen ja muuhunkin. Muslimimaissa vasenta kättä pidetään epäpuhtaana ja näin kaikki ottamiset ja antamiset suoritetaan oikealla eikä syöminen vasurilla myöskään ole toivottavaa. Kirjoittelusta ja ylipäätään vasenkätisyydestä sinänsä en tiedä sen tarkemmin...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En viitsinyt kirjoittaa tietokone-expertti ketjuun, kun tässä nyt ei varmaan ihan sellaista tarvita...

Elikkäs tuli hankittua uusi pc ja asensin siihen nyt Google Earthin uusimman version (6. jotain beta). Mitenkäs saan sen streetView- jutun toimimaan? Elikkäs ne pikkuiset kameraikonit sinne tienvarsille joita klikkailemalla pääsee sitten pällistelemään "paikanpäälle". Vanhan koneen GE:ssä olivat ihan vakiona...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
En viitsinyt kirjoittaa tietokone-expertti ketjuun, kun tässä nyt ei varmaan ihan sellaista tarvita...

Elikkäs tuli hankittua uusi pc ja asensin siihen nyt Google Earthin uusimman version (6. jotain beta). Mitenkäs saan sen streetView- jutun toimimaan? Elikkäs ne pikkuiset kameraikonit sinne tienvarsille joita klikkailemalla pääsee sitten pällistelemään "paikanpäälle". Vanhan koneen GE:ssä olivat ihan vakiona...

En tiedä, millainen vanha versiosi Earthista on ollut, mutta mä olen käyttänyt StreetViewiä sen mitä olen käyttänyt ihan suoraan selaimella asentelematta mitään turhia pikkuohjelmia. Ja nimenomaan tuon linkistä löytyvän GoogleMapsin kautta.

http://www.google.com/intl/en_us/help/maps/streetview/
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä kysymys todellakin kuuluu tähän ketjuun ja voi olla mahdotonta saada puolueetonta mielipidettä tähän.. mutta kysymys kuuluu:
Kun täällä Jatkoajassa niin kovasti puhutaan suipoista/ suippokorvista, niin tarkotetaanko termillä porilaisia vai raumalaisia ...?
 

Snagari

Jäsen
Tämä kysymys todellakin kuuluu tähän ketjuun ja voi olla mahdotonta saada puolueetonta mielipidettä tähän.. mutta kysymys kuuluu:
Kun täällä Jatkoajassa niin kovasti puhutaan suipoista/ suippokorvista, niin tarkotetaanko termillä porilaisia vai raumalaisia ...?

Raumalainen tarkoittaa porilaista ja porilainen raumalaista. Simple.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Voiko vasenkätisyydestä parantua?

Isäukkoa aikanaan -20-luvulla yritettiin parantaa sitomalla vasen käsi pulpettiin kiinni. Ei onnistunut, vasenkätisenä kuoli yli 80v myöhemmin. Osasi tosin uskomattomasti kirjottaa vasemalla oikeinpäin ja oikealla täydellistä peilikirjoitusta arabialaisittain. Käsialaa myöten aivan saman näköistä.

Nuorempi pentu on myös vasuri, on ollut hyödyksi ruuvien vääntelyssä ja naulojen lyönnissä oikeakätiselle vittumaisiin paikkoihin. Tosin käänsi piru kitarastani kielet väärin päin.

t. hanu
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Nuorempi pentu on myös vasuri, on ollut hyödyksi ruuvien vääntelyssä ja naulojen lyönnissä oikeakätiselle vittumaisiin paikkoihin. Tosin käänsi piru kitarastani kielet väärin päin.

t. hanu


Älä anna lapsesi opetella soittamaan kitaraa väärin päin. Vasuri oppi ihan yhtä hyvin soittamaan kitaraa myös oikein päin. Tai minä ainakin opin. :)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voiko vasenkätisyydestä parantua?
Voi, tai sitten ei. Isäni oli pienenä vasenkätinen, mutta koulussa hänet pakotettiin oikeakätiseksi ja hän on erittäin kaksikäsinen. Esim. vasaran käyttäminen sujuu yhtä hyvin molemmilla käsillä. Itse olen täysvasuri, paitsi hiirenkäytössä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Älä anna lapsesi opetella soittamaan kitaraa väärin päin. Vasuri oppi ihan yhtä hyvin soittamaan kitaraa myös oikein päin. Tai minä ainakin opin. :)

Vähän myöhäista, herra on nyt 28v ja osaa soittaa skittaa molemmin päin. Väärin päin kai vieläkin paremmin.

t, hanu
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Välittääkö Veikkaus kaikki vedot kansainvälisille firmoille jotka tarjoavat jokaiseen kohteeseen järjestäen isompia kertoimia? Itse ainakin tekisin sen näin ja täten tienaisin rahaa joka kerta kun joku lyö vetoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös