Työhaastattelun syvin olemus

  • 523 290
  • 1 707

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Okei, eli vaikuttaisi olevan pääsääntöisesti tuki- ja palvelupyyntöjen toteuttamista. Kyllä tuostakin voi palkkatoiveeksi hiukan enemmän laittaa ja tosiaan, sittenhän siitä neuvotellaan jos muut kohdat osuu. Liian matalaa toivetta ei kannata laittaa.

Jos tuota kautta pääsee erikoistumaan syvemmälle tiettyyn alueeseen, niin se tuo varmasti sitten mahdollisuuden myös palkankorotukseen.

Jos haastatteluun pääset niin kannattaa kysellä millaisessa ympäristössä teknisesti touhuavat nyt. Uudemmat teknologiat mahdollistavat myös hienon mahdollisuuden kehittyä ensimmäisten osaajien joukossa ja samalla pääsee kasvamaan sen teknologian parissa.
Juu jotenkin näin, ja tietoturva ja pilvipalvelut oli tuossa myös mainittuna, pari muutakin tosiaan eli melkein koko kirjo. Jonkin ohjelmointikielen osaaminen luettiin hyväksi, tämäkin taito itseltä ohkaisena ulottuu ICT-asentajan opintoihin pitkälti..

Juoksupojaksi en kyllä ainakaan kaipaa, ainakaan siinä määrin missä viimeisimmässä IT-alan työpaikassani olin. Olin siis kaupungin duunissa ja nimikkeeni taisi olla joku IT-lähituki tai vastaavaa, mutta sellanen 60-70% ajasta meni helvetin työläisiin asennuksiin, kun jotain 90" näyttöjä asenneltiin kouluihin alusta loppuun. Ja se toinen työnkuva oli sitten officehommat, missä oli kaupungin työntekijöiden puhelimien ym. tietokoneiden asennusta, ja vähän ylläpitoa. Siitä tuo toimistokokemuskin pitkälti. Sain palkkaa kuukaudessa vaivaiset 2500+, ja minulla oli kaksi eri työnkuvaa mihin perehdytys tapahtui samanaikaisesti. Se oli helvetin rankkaa, ja huonosti suunniteltu työnantajalta. Se päättyikin sitten koeaikana vielä, ja jälkeenpäin kyllä olen siitä onnellinen. Asennushommien mentorini oli suorastaan sekopää, joka vaikeutti sitten aikataulutusta kahden eri työnkuvan perehdytyksessä ja riitoja näiden perehdyttäjien kesken. :D
 

444

Jäsen
No se aiempi haastattelu meni kuin menikin juuri niin perseelleen kuin mainitsin, joten ei tarvitse miettiä jatkotoimia sen suhteen. Huomenna sen sijaan olisi taas uutta luvassa, tällä kertaa puhelinmeiningillä Kanadan suuntaan. Tai kai tämä enemmän on sellainen tunnustelupuhelu puolin ja toisin. Heille on avautumassa paikka, joka ei ainakaan vielä ole julkisessa haussa, ja tässä käydään sisältöä sun muuta vähän tarkemmin läpi.

Sinällään positiivista, että yhteydenottoja tulee, mutta samalla ottaa päähän, että omat hakemukset päätyvät suoraan mappi ööhön. Jossain vaiheessa täytyy varmaan madaltaa omia vaatimuksia, jos vaikka auttaisi vähän eteenpäin.
Eipä ottanut tuokaan tuulta purjeisiin, kun yhtäkkiä tarvetta palvelukseen ei ollutkaan. Alkoivat rekryn käynnistyttyä budjetoimaan uudestaan. Jännä.

Mutta sitten tuli seuraava firma, ihan itse tällä kertaa hain. Neljä kierrosta haastatteluja ja nyt on tarjous pöydällä. Kunnianhimoinen tavoite on aloittaa vajaan parin viikon päästä, jos vain työkalut saadaan toimitettua ajoissa. Hollantilainen startup, kirjoilla Jenkeissä, lähin kollega Ruotsissa. Kaikki haastattelut eri puolille Eurooppaa. Vasta kolmannella kierroksella tuli sellainen fiilis, että täähän on mun mesta. Työt täysin etänä, työajat vapaasti valittavissa, ”pääasia, että työt tulee tehtyä” -mentaliteetilla.

Nyt on hyvä fiilis. 4,5 kuukautta tuli loisittua ansiosidonnaisella ja muutaman viikon ehdin tässä ennen uutta alkua toimia myös osa-aikaisena postinjakajana. En voi väittää nauttineeni työttömyydestä, vaikka se toki on mahdollistanut perhe-elämän ihan eri tavalla.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikoinaan kun hain nykyiseen hommaani (yli 20v. sitten) silloisen toimarin kysymykset:
mmjjaaaha, oleksää armeijan käyny?
Joo.
mmjaaha. Poltaksää tupakkii?
Joo.
Mmjaaha, juujuu. Ilmottauduks varamiäspalveluu?
E
mjaaha, no tuleksää sit maananta?
Kasilt?
Joo kasi käy.
Moro.
Moro.
 

444

Jäsen
Eipä ottanut tuokaan tuulta purjeisiin, kun yhtäkkiä tarvetta palvelukseen ei ollutkaan. Alkoivat rekryn käynnistyttyä budjetoimaan uudestaan. Jännä.

Mutta sitten tuli seuraava firma, ihan itse tällä kertaa hain. Neljä kierrosta haastatteluja ja nyt on tarjous pöydällä. Kunnianhimoinen tavoite on aloittaa vajaan parin viikon päästä, jos vain työkalut saadaan toimitettua ajoissa. Hollantilainen startup, kirjoilla Jenkeissä, lähin kollega Ruotsissa. Kaikki haastattelut eri puolille Eurooppaa. Vasta kolmannella kierroksella tuli sellainen fiilis, että täähän on mun mesta. Työt täysin etänä, työajat vapaasti valittavissa, ”pääasia, että työt tulee tehtyä” -mentaliteetilla.

Nyt on hyvä fiilis. 4,5 kuukautta tuli loisittua ansiosidonnaisella ja muutaman viikon ehdin tässä ennen uutta alkua toimia myös osa-aikaisena postinjakajana. En voi väittää nauttineeni työttömyydestä, vaikka se toki on mahdollistanut perhe-elämän ihan eri tavalla.
Joopa. Tiistai-iltana pistettiin nimet paperiin, tänään saapui läppäri tykötarpeineen himaan. Vielä samana iltana tuli tieto, että kamppeet on tilattu, seurannan mukaan lähtivät myöhään keskiviikkoiltana Ranskasta liikkeelle. Vähän veikkaan, ettei ollut ihan DHL:n standardikuljetus.
 
Joopa. Tiistai-iltana pistettiin nimet paperiin, tänään saapui läppäri tykötarpeineen himaan. Vielä samana iltana tuli tieto, että kamppeet on tilattu, seurannan mukaan lähtivät myöhään keskiviikkoiltana Ranskasta liikkeelle. Vähän veikkaan, ettei ollut ihan DHL:n standardikuljetus.
Ei nyt aiheeseen liity mutta kyllä tuo ihan normaali kuriiriyhtiön express toimitus on. Toki jollain economyllä (jos sen haluaa standardiksi mieltää) kestää sen viikon verran.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Joopa. Tiistai-iltana pistettiin nimet paperiin, tänään saapui läppäri tykötarpeineen himaan. Vielä samana iltana tuli tieto, että kamppeet on tilattu, seurannan mukaan lähtivät myöhään keskiviikkoiltana Ranskasta liikkeelle. Vähän veikkaan, ettei ollut ihan DHL:n standardikuljetus.
Onnittelut! Vähän aikaa sitä tuntuu, että elämä on ihanaa ja kaikki on mahdollista.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Eilen kesken työpäivän tuli puhelu uudesta paikasta, että haluaisivat minut töihin, jos työpanokseni on käytettävissä. Joku päivä pitäisi paperit käydä tekemässä.

Siinä mielessä hauska keissi, että ajattelin persoonallisuustestin jälkeen, että tällaista kaveria ei oteta tähän tehtävään. No haastattelukutsu tuli. Haastattelun jälkeen pää oli aivan tyhjä. Ei mitään muistikuvaa, mitä olen höpötellyt. Ajattelin, että saapa nähdä. No tulikin sitten kutsu töihin.

Mukava jäädä joulunviettoon. Välipäivinä pitelen ylitöitä veks ja ensi vuoden ensimmäinen päivä alkaa nykyisessä työpaikassa lomautus.
 

444

Jäsen
Eipä ottanut tuokaan tuulta purjeisiin, kun yhtäkkiä tarvetta palvelukseen ei ollutkaan. Alkoivat rekryn käynnistyttyä budjetoimaan uudestaan. Jännä.

Mutta sitten tuli seuraava firma, ihan itse tällä kertaa hain. Neljä kierrosta haastatteluja ja nyt on tarjous pöydällä. Kunnianhimoinen tavoite on aloittaa vajaan parin viikon päästä, jos vain työkalut saadaan toimitettua ajoissa. Hollantilainen startup, kirjoilla Jenkeissä, lähin kollega Ruotsissa. Kaikki haastattelut eri puolille Eurooppaa. Vasta kolmannella kierroksella tuli sellainen fiilis, että täähän on mun mesta. Työt täysin etänä, työajat vapaasti valittavissa, ”pääasia, että työt tulee tehtyä” -mentaliteetilla.

Nyt on hyvä fiilis. 4,5 kuukautta tuli loisittua ansiosidonnaisella ja muutaman viikon ehdin tässä ennen uutta alkua toimia myös osa-aikaisena postinjakajana. En voi väittää nauttineeni työttömyydestä, vaikka se toki on mahdollistanut perhe-elämän ihan eri tavalla.
No niin. Tuo ensimmäisessä kappaleessa mainitsemani yritys oli sitten uudestaan yhteydessä. Budjetti oli valmis ja laajenemissuunnitelmat pitivät. Tuli siis kutsua haastatteluun. Olin juuri aloittanut uudessa paikassa, mutta suostuin silti. Koska mitä siinä häviäisi. Tänään sitten tulin toisiin aatoksiin ja peruin haastattelun. Olin jo aiemmin maininnut allekirjoittaneeni hiljattain uuden työsopimuksen, mutta halusivat silti edetä. Kirjoitin heille täysin avoimesti syyt toimintaani, kuinka haluan kunnioittaa tekemääni sopimusta ja että tilanne olisi täysin toinen esim. muutama viikko sitten tai muutaman kuukauden päästä. Ja tottahan se on. Mulla on neljä päivää uutta duunia takana ja ihan sillä perusteella en lähtisi vaihtamaan. Palkan pitäisi olla huomattavasti suurempi, ja sitä se ei tulisi missään tapauksessa olemaan, ei tällä alalla. En ole nykyiselle työnantajalle kiitollisuuden velassa, mutta en myöskään koe, että hyötyisin näin nopeasta muutoksesta mitään. Ja kun sydän ei ole mukana, niin haastattelu olisi lähinnä lätinää ja löpinää omalta osaltani. Yritin olla kohtelias ja kunnioittava, en tiedä onnistuinko. Toivottavasti.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin. Tuo ensimmäisessä kappaleessa mainitsemani yritys oli sitten uudestaan yhteydessä. Budjetti oli valmis ja laajenemissuunnitelmat pitivät. Tuli siis kutsua haastatteluun. Olin juuri aloittanut uudessa paikassa, mutta suostuin silti. Koska mitä siinä häviäisi. Tänään sitten tulin toisiin aatoksiin ja peruin haastattelun. Olin jo aiemmin maininnut allekirjoittaneeni hiljattain uuden työsopimuksen, mutta halusivat silti edetä. Kirjoitin heille täysin avoimesti syyt toimintaani, kuinka haluan kunnioittaa tekemääni sopimusta ja että tilanne olisi täysin toinen esim. muutama viikko sitten tai muutaman kuukauden päästä. Ja tottahan se on. Mulla on neljä päivää uutta duunia takana ja ihan sillä perusteella en lähtisi vaihtamaan. Palkan pitäisi olla huomattavasti suurempi, ja sitä se ei tulisi missään tapauksessa olemaan, ei tällä alalla. En ole nykyiselle työnantajalle kiitollisuuden velassa, mutta en myöskään koe, että hyötyisin näin nopeasta muutoksesta mitään. Ja kun sydän ei ole mukana, niin haastattelu olisi lähinnä lätinää ja löpinää omalta osaltani. Yritin olla kohtelias ja kunnioittava, en tiedä onnistuinko. Toivottavasti.

Itse ainakin arvostan rekrytoinnissa ja muutenkin rehellisyyttä. Minulle ainakin välittyi toiminnastasi suoraselkäinen kuva.

En tiedä alastasi, mutta usein vaan piirit on pienet ja aina parempi tulevaisuutta ajatellen olla polttamatta siltoja nykyiseen työnantajaansi. Siellä on kuitenkin ehditty jo panostamaan sinuun ja koko rekryprosessiin.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Päätin syksyllä ottaa tavoitteeksi tämän vuoden aikana vaihtaa työpaikkaa. Sen kummemmin en jaksa nyt alkaa käymään läpi miksi, syitä oli pitkä liuta ja päätös oli helppo.

Noh. Jo marraskuussa näin kiinnostavan rekryilmoituksen, ja hakemusta vetämään. Joulukuun alussa pääsinkin haastatteluun, ja mielestäni meni aivan mainiosti. Itseluottamus kuitenkin hiukan rapisi, kun ei kuulunutkaan kahteen viikkoon mitään. Olin tietysti synkkänä satakuntalaissyntyisenä heittänyt jo koko homman roskiin - kunnes tuli kutsu toiselle kierrokselle. Olikin jotain aivan muuta, mitä haastattelut tähän mennessä. Siinä muutaman päivän aikana meni yhteensä kuusi tuntia erilaisiin työpsykologin haastatteluihin, monenlaisiin soveltuvuustesteihin, Teamsin kautta ventovieraiden tyyppien kanssa tehtäviin ryhmätöihin ym. Oli oikeastaan hiukan uuvuttavaakin, kun kuitenkin yritti painaa parastaan pöytään. Tietysti nuo "millä numerolla/kuviolla sarja jatkuu" -tyyppiset testit oli vielä tehty mahdollisimman stressaaviksi, koska kello kävi ruudulla koko ajan alaspäin.

Loppu hyvin kuitenkin! Sain paikan, ja aloitan maaliskuussa. Ikäni olen tehnyt myyntihommia eri positioissa, nyt siirryn melko pitkälti täysin konttorille. Erittäin tyytyväinen äiä ny.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Oli työhaastattelu. Oman alan töitä (IT-ala) hakenut jo vähän väliä töissä ollen muutaman vuoden, enemmän ja vähemmän, kuitenkin satunnaisesti koska halu palata omalle alalle on kova ja viime kuukausina tulleet isot muutokset kiihdyttäneet tätä.

Olen ollut parisen vuotta myyntitöissä, sisältäen asiakaspalvelua ja itse suoramyyntiä puhelimitse. Se on opettanut paljon, ja palkkakin ollut hyvä, kunnes viime vuoden lopulla työnkuva ja palkkaus muuttuivat oleellisesti pakon sanelemana. Yhtiö halusi säästellä eli pienentää provikoita ja toisaalta samaa kanavaa pitkin ei ollut enää samaa asiakasryntäystä, jonka vuoksi työnkuva muuttui vaikeaksi. Myyntityössä menestyminen perustuu provisioon, eli sun täytyy olla erinomainen työssäsi jos haluat tienata, tai tienata oikeasti hyvin. Mä tienasin oikeasti hyvin pitkän aikaa, kunnes tuli muutokset, ja en vain saanut enää samaa tulosta ja draivia aikaan tasaisesti. Nämä ajoivat hakemaan jälleen töitä.

No itse työhaastattelu oli yritykseen, jossa oon ollut aiemmin jo oikeastaan koulun kautta työharjoittelusta alkaen, ja yhteensä täten n. 3-4 kertaa, kesätyöt mukaanlukien sekä myös yksi määräaikainen työsuhde. Määräaikainen työsuhde oli tietty projekti, joka umpeutui vuodenaikana jolloin työolosuhteet eivät olleet otolliset eikä ollut hektistä, ja oli varmasti helppo heittää ulos tällaisella sopparilla oleva tyyppi, koska lisätarvetta ei silloin nähty olevan.

No nyt, kolmisen vuotta myöhemmin, kahdessa eri firmassa työskennelleenä, otin jälleen haasteen vastaan. Tätä ennen en muista nähneeni haettavan kyseiseen yritykseen kyseistä paikkaa moneen vuoteen.

Työhaastattelu kesti yhteensä reilusti yli tunnin, ja oli kaikin puolin hyvä ja esimies todella mukava. Yleisellä tasolla puhuttiin työn luonteesta ja siitä mitä itsekin aiemmin olin siellä tehnyt. Paljon myöskin aiempiin työsuhteisiin liittyvää halusin kertoa, mm. työilmapiirin merkityksestä ym. Kaikesta sain kuvan, että mahdollisuudet ovat todella hyvät, mutta en haluaisi ajatella liian optimistisesti koska parit viime työnhaut eivät tuottaneet tulosta juuri lainkaan. Jälkeenpäin aina miettii, että jäi jotain tiettyä sanomatta, mutta kaikki oleellinen ja itsensä myyminen tuli ihan ok tehtyä. Oli varmasti ainakin yksi työkaveri ja kenties työnjohtajakin antanut aiemmasta kokemuksesta suositukset.

Nyt sitten ensi viikolla odotellaan, mitä tuleman pitää. Jokerikorttina hihassa on vielä samaan yritykseen toiseenkin, ns. siistiin toimistotehtävään, lukeutuva hakemus johon 2-3vk sisällä saadaan vastaus pääsenkö haastikseen. Eli päällekkäisyyksiäkin voi tulla kaiken mennessä nappiin.

En oo missään nimessä ikäloppu (alle 30v), mutta ikää on sen verran, että alkaa olemaan "the last shot" palata omalle alalle ja pysyä siellä, joten..
 

Alejandro

Jäsen
En oo missään nimessä ikäloppu (alle 30v), mutta ikää on sen verran, että alkaa olemaan "the last shot" palata omalle alalle ja pysyä siellä, joten..
No jaa. Kaverini siirtyi kemistihommista IT-alalle vajaa kolmekymppisenä ja nykyään näpertelee Google Cloudin parissa. Ei ollut kokemusta alasta, eikä tietenkään koulutusta. Kyllähän Academic Work ynnä muut puljut ottavat vanhempiakin alanvaihtajia sisään.

Että en olisi noin nuorena henkilönä huolissaan mistään aikaikkunasta. Tietysti IT-alalle kannattaa tulla takaisin joka tapauksessa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
No jaa. Kaverini siirtyi kemistihommista IT-alalle vajaa kolmekymppisenä ja nykyään näpertelee Google Cloudin parissa. Ei ollut kokemusta alasta, eikä tietenkään koulutusta. Kyllähän Academic Work ynnä muut puljut ottavat vanhempiakin alanvaihtajia sisään.

Että en olisi noin nuorena henkilönä huolissaan mistään aikaikkunasta. Tietysti IT-alalle kannattaa tulla takaisin joka tapauksessa.
No totta juu, mutta lähinnä meinasin tuota ikärakennetta. Jos henkilöt ovat samantaitoisia, ja toinen vaikkapa on 23v ja toinen 33v taikka ylitse, näistä todennäköisesti nuorempi valitaan. Olettaen, että nuorempi on kypsä henkilö muutoin. Tämä siis hypoteettinen kuvitelma mahdollisesta valintatilanteesta. Yrityksen etu on aina, jos vaihtuvuus on mahdollisimman pieni, (ja) kunhan laatu pysyy hyvänä.

Itselläni etuna tietysti varmaan jo kokemus kyseisen yrityksen töistä ja toimintaperiaatteista, sekä sitä kautta kontakteja siellä työskenteleviin.

Ja vielä lainaukseesi, toki eri työnkuvat vaativat erilaista osaamista, toiset eivät vaadi sitten mitään pohjaa. Luonnollisesti yleisempää on päästä työtehtävään, jos sinulla on osaamista ja kokemusta siihen liittyen. Ja siis jos tienata aikoo, niin joko osaamista on todella kirittävä alusta alkaen tai sitten siihen saa ihan kaikessa rauhassa kasvaa ilman mitään tulospaineita, joka on kyllä melko harvinaisen kuuloista. Jos siis kysyntää tehtävään on vähänkään, ja itse olet ummikko.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
No totta juu, mutta lähinnä meinasin tuota ikärakennetta. Jos henkilöt ovat samantaitoisia, ja toinen vaikkapa on 23v ja toinen 33v taikka ylitse, näistä todennäköisesti nuorempi valitaan. Olettaen, että nuorempi on kypsä henkilö muutoin. Tämä siis hypoteettinen kuvitelma mahdollisesta valintatilanteesta. Yrityksen etu on aina, jos vaihtuvuus on mahdollisimman pieni, (ja) kunhan laatu pysyy hyvänä.
En tunne IT-alaa sen kummemmin, mutta kuulostaa kyllä todella erikoiselta jos joku 30-40v alkaa iän puolesta saamaan miinuspisteitä. Mielestäni parhaita vuosia työntekijänä, kun työ- ja elämänkokemusta on jo kertynyt, eikä ne huippuvuodet lopu edes tuohon 40-vuotiaaseen.

Ja vaihtuvuuteen, usein tuntuu että juuri nuoremmat uraa aloittelevat vaihtavat työpaikkoja usein. Taidot kehittyvät nopeasti, halu edetä uralla on kova, eikä nykyinen positio tai työpaikka voi vastata enää tarpeeseen.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Jos henkilöt ovat samantaitoisia, ja toinen vaikkapa on 23v ja toinen 33v taikka ylitse, näistä todennäköisesti nuorempi valitaan. Olettaen, että nuorempi on kypsä henkilö muutoin. Tämä siis hypoteettinen kuvitelma mahdollisesta valintatilanteesta. Yrityksen etu on aina, jos vaihtuvuus on mahdollisimman pieni, (ja) kunhan laatu pysyy hyvänä.

Itse vaihdoin IT-alalle joitakin vuosia sitten vähän alta nelikymppisenä ja hyvin on töitä löytynyt. Toki kävi tuuri ensimmäisen työharjoittelupaikan kanssa, joka harjoittelun päätteeksi vakinaistettiin. Pari vuotta tästä kokemusta ja ottajia on sen jälkeen riittänyt mukavasti, on saanut jopa vähän valita.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tunne IT-alaa sen kummemmin, mutta kuulostaa kyllä todella erikoiselta jos joku 30-40v alkaa iän puolesta saamaan miinuspisteitä. Mielestäni parhaita vuosia työntekijänä, kun työ- ja elämänkokemusta on jo kertynyt, eikä ne huippuvuodet lopu edes tuohon 40-vuotiaaseen.

Ja vaihtuvuuteen, usein tuntuu että juuri nuoremmat uraa aloittelevat vaihtavat työpaikkoja usein. Taidot kehittyvät nopeasti, halu edetä uralla on kova, eikä nykyinen positio tai työpaikka voi vastata enää tarpeeseen.

Ja ajatteleeko enää työnantajat, että 23 vuotias olisi eläkkeellä samassa firmassa? Kyllä nykyään työurat alkaa olemaan aika tiukassa, että tulee yli kymmentä vuotta samalle työnantajalle.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuulostaa kyllä erikoiselta, että 23- ja 33-vuotiaan välillä ikä ratkaisisi… Mutta en itse rekrytoi. Voisin kuvitella, että moni rekrytoija priorisoisi myös 33-vuotiasta.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kuulostaa kyllä erikoiselta, että 23- ja 33-vuotiaan välillä ikä ratkaisisi… Mutta en itse rekrytoi. Voisin kuvitella, että moni rekrytoija priorisoisi myös 33-vuotiasta.
Tässä jäi ehkä oleellisesti mainitsematta myös se, että työn laatu on aika ajoin fyysinen.

Oon itse noissa töissä joskus tehnyt jotain hommia siksi, ettei vanhempi asentaja ole oikeasti viitsinyt tai se olisi ollut hitaampi ratkaisu.

@L. Öysä @Backis
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No jaa, mun mielestä 33-vuotias it-alan koodariksi/business analystiksi/scrummariksi tai vastaavaksi olisi huomattavasti houkuttelevampi kuin se 23-vuotias. 33-vuotiaalla on luultavasti monta vuotta työelämästä kokemusta ja pystyy todennäköisemmin ymmärtämään liiketoiminnan vaikutusta siihen it-projektiin paremmin kuin se 23-vuotias.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
No jaa, mun mielestä 33-vuotias it-alan koodariksi/business analystiksi/scrummariksi tai vastaavaksi olisi huomattavasti houkuttelevampi kuin se 23-vuotias. 33-vuotiaalla on luultavasti monta vuotta työelämästä kokemusta ja pystyy todennäköisemmin ymmärtämään liiketoiminnan vaikutusta siihen it-projektiin paremmin kuin se 23-vuotias.
Toki, jos puhutaan koodarin tai muista toimistohommista.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli tässä mieleen, että jumankekka mä olisin pihalla jos joutuisi hakemaan töitä. Teini-ikäisestä asti ollut töissä yhdessä ja samassa firmassa, ja sinnekin pääsin ilman mitään oikeaa hakua. Siitä on 20+ vuotta. Eli en eläessäni ole kirjoittanut työhakemusta, en CV:tä enkä ollut haastattelussa. Olisi varmaan pakko mennä johonkin kurssille "näin haet töitä".
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli tässä mieleen, että jumankekka mä olisin pihalla jos joutuisi hakemaan töitä. Teini-ikäisestä asti ollut töissä yhdessä ja samassa firmassa, ja sinnekin pääsin ilman mitään oikeaa hakua. Siitä on 20+ vuotta. Eli en eläessäni ole kirjoittanut työhakemusta, en CV:tä enkä ollut haastattelussa. Olisi varmaan pakko mennä johonkin kurssille "näin haet töitä".
Joihinkin paikkoihin pitää CV:n ja hakemuksen lisäksi täyttää 10 sivun ja 100 täytettävän kentän verran tietoja rekrytointijärjestelmään. Siinä karsitaan jo osa hakijoista.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joihinkin paikkoihin pitää CV:n ja hakemuksen lisäksi täyttää 10 sivun ja 100 täytettävän kentän verran tietoja rekrytointijärjestelmään. Siinä karsitaan jo osa hakijoista.
Minut ainakin. En jaksa yhtään tuommoista turhanpäiväistä sähellystä. Työelämä on muutenkin sellainen naurettavan typerä aikuisten roolileikki jossa ihmiset tärkeilee ja keksii toinen toistaan hienompia titteleitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös