TUTO Hockey 2023–2024

  • 174 534
  • 1 068

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Kaksi erää maalin peli, mutta viimeisessä erässä repesi. Kokonaisuutena ei ehkä ihan niin huono peli TuTolta, mitä tulostaulun loppuluvut näyttävät, mutta petrattavaa jäi silti paljon. Voitot 1-0 K-Espoolle ja siellä kotietu piti. Huomenna ei ole vielä pakko voittaa, mutta avausvoitto olisi erittäin tärkeä. Pitäisi jostain saada uutta vaihdetta ja taisteluilmettä peliin, sekä maalihanat auki. Ei näitä pelejä voiteta, jos ei saada verkkoa heilutettua.

Tilanne ei ole helppo, mutta juuri tästä on osin myös playoffeissa kysymys. Joukkueita punnitaan ja vaikeuksia pitää kyetä kestämään jopa monella tasolla. Mielenkiinnolla odotan mitä huomenna tapahtuu, kun peli siirtyy Rajupaja Areenalle.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ottakaas nyt veljet hiukan rennommin vielä toistaiseksi. Eihän tuollaiset lukemat oikein lämmitä, mutta siltikin.

En mä koskaan ole ollut näissä lätkähommissa mitenkään yltiö-optimistinen, mutta ei mulla silti ole vaikeuksia kävellä huomenna halliin optimistisella mielellä. TUTO pystyy parhaimmillaan helvetisti parempaan kuin mitä tänään kolmas erä näytti. Enkä epäile lainkaan, etteikö huomenna nähtäisi paljon parempaa kuin mitä tänään.

Muistakaa nyt miten erinomaisia vääntöjä Espoota vastaan on aiemmin ollut. Vielä ollaan hyvin kaukana siitä, että voisi olettaa sarjan menevän neljästä pelistä poikki. En usko siihen vielä sittenkään vaikka tulisi huomennakin turpaan. Toki jos taas tulisi viidellä maalilla pajatsoon, niin sitten alkaa usko loppua.

Simolaiselle sellainen heitto, että ehkei kaikki epäonnistumiset sentään ihan aina ole pelkästään Monnin vika. Plus että ainakin itse olen ihan omin korvin kuullut koutsin ottavan mahalaskuja myös omaan piikkiinsä. Eikä mies todella ihan säännönmukaisesti tunge pelaajia bussin alle.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Ottakaas nyt veljet hiukan rennommin vielä toistaiseksi. Eihän tuollaiset lukemat oikein lämmitä, mutta siltikin.

En mä koskaan ole ollut näissä lätkähommissa mitenkään yltiö-optimistinen, mutta ei mulla silti ole vaikeuksia kävellä huomenna halliin optimistisella mielellä. TUTO pystyy parhaimmillaan helvetisti parempaan kuin mitä tänään kolmas erä näytti. Enkä epäile lainkaan, etteikö huomenna nähtäisi paljon parempaa kuin mitä tänään.

Muistakaa nyt miten erinomaisia vääntöjä Espoota vastaan on aiemmin ollut. Vielä ollaan hyvin kaukana siitä, että voisi olettaa sarjan menevän neljästä pelistä poikki. En usko siihen vielä sittenkään vaikka tulisi huomennakin turpaan. Toki jos taas tulisi viidellä maalilla pajatsoon, niin sitten alkaa usko loppua.

Simolaiselle sellainen heitto, että ehkei kaikki epäonnistumiset sentään ihan aina ole pelkästään Monnin vika. Plus että ainakin itse olen ihan omin korvin kuullut koutsin ottavan mahalaskuja myös omaan piikkiinsä. Eikä mies todella ihan säännönmukaisesti tunge pelaajia bussin alle.
Ei tietenkään ole koutsin vika jos pelaaja ei tee maalii paikasta, puolustaja kompastuu ratkasevalla hetkellä tai maalivahti imuroi.
Mutta se on koutsin (ja seuran) suurinta epäammattimaisuutta, ettei joukkueella oo ollu koko kautena yhtenäistä pelitapaa. Se on ollu koko kauden ainakin mun kirjotusten pihvi.
En tietenkään toivo, et kotikaupungin jengi (kumpi tahansa) ei pärjää, mut ku nyt tiesi jo kesällä että kummallakaan ei tuu olemaan helppoo. Toisella harjoittelijakoutsi ja toisella puuttuu pelaajiston kärki.
Materiaaliylivoima on ollut täl kaudella Mestikses jo pitkään Tutolla, mutta kuka vastaa se täysmääräisestä hyödystä? Aivan oikein, Kupittaan Velho.
Jos joku näki eilisessä pelissä jotain jatkumoi (lähtöjä, ylityksiä, päätöksiä) yhtenäisesti sovittua, harjoiteltua, yhtenäisyyttä, mitä tahansa nykylätkän perusteita, olen valmis muuttamaan em. listan saatuani käsitystäni valmentajiston ammattitaidosta.
Ja kyseessä on sellaset asiat, joita ei muuteta bussimatkalla Turkuun.
Niistä olen huolissani, ku se ei nykylätkässä riitä, et oot hyvä yrittämään.

Ja itse olen nähnyt 99% enemmän sellasii koutseja, jotka ei heitä pelaajia bussin alle koskaan, jos tää nyt vastauksena menee?
 
Viimeksi muokattu:

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Juu kyllähän tuo vastauksena menee. Enkä mä edes voi sanoa olevani hirveästi eri mieltä sun kanssa.

Mut kattellaan. Oonko mä tämän foorumin ainoa, joka ei pelkää tänään tulevan rumasti pajatsoon, vaan että voidaan yhtä hyvin perkele voittaakin?
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Juu kyllähän tuo vastauksena menee. Enkä mä edes voi sanoa olevani hirveästi eri mieltä sun kanssa.

Mut kattellaan. Oonko mä tämän foorumin ainoa, joka ei pelkää tänään tulevan rumasti pajatsoon, vaan että voidaan yhtä hyvin perkele voittaakin?
Kaksilla rattailla. Aina, kun olen pitänyt selvää voittoa edessä, niin on tullut turpaan. Nyt on helpompi olettaa, että hyvin vaikea matsi tulossa, jossa vieraat 1-3 parempia :D
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Juu kyllähän tuo vastauksena menee. Enkä mä edes voi sanoa olevani hirveästi eri mieltä sun kanssa.

Mut kattellaan. Oonko mä tämän foorumin ainoa, joka ei pelkää tänään tulevan rumasti pajatsoon, vaan että voidaan yhtä hyvin perkele voittaakin?

Viimeksi kuin katsoin, niin tarvitaan 4 voittoa. Nyt K-Espoo on voittanyt yhden pelin, kotonaan. Tänään on päivä uusi, ja usko voittoon on kova.

That said, maalipaikkoihin pääsy ja maalinteko ovat kyllä tuskallisen vaikeita asioita. Ehkä tänään kokoonpanoon nousseet Suni ja Keränen tuovat suoraviivaisuutta ja tehoa.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Mut kattellaan. Oonko mä tämän foorumin ainoa, joka ei pelkää tänään tulevan rumasti pajatsoon, vaan että voidaan yhtä hyvin perkele voittaakin?
Rumasti pajatsoon tulemista enemmän oikeastaan pelottaa tuskallinen tappio tasaisen väännön jälkeen. Yhtä hyvin voidaan voittaakin, mutta jotain on muututtava eilisestä ja ylipäätään viime otteluista.

Ainakin se muuttuu, että Keränen tosiaan palaa kokoonpanoon, ja nämä ovat juuri niitä otteluita, joissa hänen pitäisi nousta esiin.
 

Oadie

Jäsen
Ainakin se muuttuu, että Keränen tosiaan palaa kokoonpanoon, ja nämä ovat juuri niitä otteluita, joissa hänen pitäisi nousta esiin.
Toivottavasti uudet miehet nostavat pelin paremmalle tasolle. Siili, Koskinen ja Virta ovat aivan ansaitusti sivussa jos peilaa viimeaikaisiin esityksiin. Voihan toki olla loukkiakin.

Pakistossakin voisi tehdä muutoksia. Levo ja Karlsson pienemmälle peliajalle. Karjalainen ja Heiskari kehiin. Tosin paras puolustajamme ainakin hyökkäyspäässä oleva Korkkakin oli eilen huono. Takkunen taasen menettelee kiekkoja oudosti. Eipä sinne montaa sitten jäisikään.

Tänään silti TuTo näyttää meille pessimisteille, että olemme niin väärässä..eikö?

E. Lippuja näyttää menneen todella vähän. Jos ei hallilla ole jonoa niin tuo paikkalippuyritys ei tuo mitään lisäarvoa taaskaan. Ehkä seura odotti yli 2000:n katsojamäärää. Onkohan tonnikin on tiukassa tänään.?
 
Viimeksi muokattu:

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Toivottavasti uudet miehet nostavat pelin paremmalle tasolle. Siili, Koskinen ja Virta ovat aivan ansaitusti sivussa jos peilaa viimeaikaisiin esityksiin. Voihan toki olla loukkiakin.

Pakistossakin voisi tehdä muutoksia. Levo ja Karlsson pienemmälle peliajalle. Karjalainen ja Heiskari kehiin. Tosin paras puolustajamme ainakin hyökkäyspäässä oleva Korkkakin oli eilen huono. Takkunen taasen menettelee kiekkoja oudosti. Eipä sinne montaa sitten jäisikään.

Tänään silti TuTo näyttää meille pessimisteille, että olemme niin väärässä..eikö?

E. Lippuja näyttää menneen todella vähän. Jos ei hallilla ole jonoa niin tuo paikkalippuyritys ei tuo mitään lisäarvoa taaskaan. Ehkä seura odotti yli 2000:n katsojamäärää. Onkohan tonnikin on tiukassa tänään.?
Toivoo voi aina. Jotain tunnistettavaa pitäis löytyy pelitavasta, siinä ei ukkojen vaihto päittäin ole ku hetkellinen laastari. Mun mielestä Karlsson oli eilen hämmentävän tasainen. Ei tainnu olla edes miinuksii? Taso kuitenkin heittelee kovasti pelistä ja vaihdosta toiseen. Sama koskee valitettavasti Levoa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
E. Lippuja näyttää menneen todella vähän. Jos ei hallilla ole jonoa niin tuo paikkalippuyritys ei tuo mitään lisäarvoa taaskaan. Ehkä seura odotti yli 2000:n katsojamäärää. Onkohan tonnikin on tiukassa tänään.?

Joo mikähän vittu siinä on, että tuota paikkalippusysteemiä pitää kerta toisensa jälkeen tunkea kuin käärmettä pyssyyn. Me hallissa vuosia ja vuosikymmeniä käyneet ollaan totuttu siihen, että siihen istutaan missä on perseen kokoinen tila.

Ei tuo aiheuta kuin hämminkiä hallissa. Jotkut paikkaliput munkin porukalla on ja sinne sitten suunnistetaan. Eikä voida tehdä kuten ollaan koko kausi tehty, eli mennään sinne minne mieli tekee.

Toimisto hei, heivatkaa nyt helvettiin ne paikkaliput. Jos ette usko, ettei kukaan niistä tykkää, niin tehkää pienimuotoinen gallup aiheesta.

Niin jos joku/jotkut on täällä sitä mieltä, että paikkaliput on hyvä juttu, niin saa kertoa. Mä en ainakaan ole törmännyt keneenkään joka niistä olisi aiemminkaan tykännyt.
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Puolet vähemmän porukkaa kuin runkosarjassa. Hyvää työtä paikkalippusysteemin ja hintojen korotuksen kanssa :D
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Peli oli juuri sitä mitä odottikin. Pari peliä vielä ja ensi kauteenkaan ei kauheasti odotuksia tällä valmennuksella tarvitse asettaa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Joo-o. Ei se oikein riitä, että pelaa muutaman minuutin toisen erän lopusta ja vajaa puolet kolmannesta erästä.

Ensimmäiset kaksi erää ei voinut kuin ihmetellä, että missä oli joukkueen peli-ilo. Hyökkäysyritykset oli enemmän kuin väkinäisiä, eikä niistä tullut kerta kaikkiaan yhtään mitään. Lisäksi syötöt oli ympäri kenttää todella luokattomia. Syöttöjä oli tasan kahdenlaisia, harha- ja kaverisyöttöjä. Muita ei näkynyt.

Paha sanoa, että onko kyse jännityksestä vai mistä. Joku voi kertoa jos keksii. Ei tässä nyt ole kyse mistään viivelähdöistä tai edes puuttuvasta taktiikasta. Tää on nyt pelaajien päässä. Näkihän sen tänäänkin, että kyllä se peli sujuu kun on sujuakseen. Se vaan ei riitä kun 5/6 pelistä pelataan päin persettä.
 

tutonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuto
Valitettavasti tämä sarja on neljästä poikki. On liian iso tasoero sekä pelisysteemissä ja maalinteon tehokkuudessa. Tutolla tosin ei ole pelisysteemiä, jossa viisikko pelaa ja vieläpä samojen kavereiden kanssa. Ainoa kokoonpano mikä ei ole elänyt on valmennus. Sääliä Tutoa seuraavat kaksi vuotta
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Odottelen niiden optimistien kommentteja siitä, että miten ei saa luovuttaa, ja tässäkin pelissä nähtiin negatiivisten asioiden joukossa myös positiivisia juttuja! :)
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Kyllä tästä noustaan. Valmennus on tikissä. Eipä oo 20 vuoteen ollu tällasta vitsiä penkin takana.
Voi olla ”kova” jätkä ja hassuttelija, mut ei yks vuos Kaarinassa tee kenestäkään koutsii.
Mainitsin aiemmin, pelaajat tunnistaa feikin, eli jos et osaa koutsata, good night.
Ja sit jos koitat päteä ilman tietoa, varsinkin kokeneet pelaajat alkavat soveltaa. Näin on käynyt.
Hyvä koutsivalinta myös seuraavalle kaudelle. Littipeukku.
 

Oadie

Jäsen
Paha sanoa, että onko kyse jännityksestä vai mistä. Joku voi kertoa jos keksii. Ei tässä nyt ole kyse mistään viivelähdöistä tai edes puuttuvasta taktiikasta. Tää on nyt pelaajien päässä. Näkihän sen tänäänkin, että kyllä se peli sujuu kun on sujuakseen. Se vaan ei riitä kun 5/6 pelistä pelataan päin persettä.
Itse en usko tähän. Niin kokeneita pelaajia löytyy joukkueesta. Ovat keitetty paljon kovemmissa liemissä. Nämä kokeneet kaiffarit ovat järjestään aivan kujalla. Sitten esimerkiksi Korkka yrittää epätoivoisesti puskea yksinään kaikkien läpi. Mistä se kielii??

Kaikki keiden kanssa hallilla juttelin ihmettelivät, että mikä on perusajatus pelissä? Kyllä lopussa saatiin pari painetta, kun Espoolle homma riitti. Muuten oltiin aivan jaloissa. Vaikka kuinka toivoo niin aivan päälaelleen nuo pelit eivät voi kääntyä. Keskiviikkona sarja on paketissa.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Nämä kokeneet kaiffarit ovat järjestään aivan kujalla. Sitten esimerkiksi Korkka yrittää epätoivoisesti puskea yksinään kaikkien läpi. Mistä se kielii??

Tuohon mäkin kiinnitin huomiota. Ei ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa kun yritti väkisin äijien läpi. Teki sitä ihan perkeleen monta kertaa. Mies on muuten usein vaihtoon mennessään tuskaisen oloinen. Uskoisin että ainakin yksi osasyy on se, ettei ole aikoihin onnistunut maalinteossa, vaikka kovin sitä hakee.

Ja totta on tuo toinenkin lainaamani pointti. Kaikkein kokeneemmat tosiaan kaikkein eniten pihalla. Ainoastaan Tiihosen voi säästää suuremmilta haukuilta.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Odottelen niiden optimistien kommentteja siitä, että miten ei saa luovuttaa, ja tässäkin pelissä nähtiin negatiivisten asioiden joukossa myös positiivisia juttuja! :)
No hei, Tuto teki maalin, Tuto on kovin, lättyä pussiin häh.

Monenlaista on tämän seuran kanssa tullut vuosien varrella nähtyä, mutta en olisi uskonut, että laadukkain materiaali kymmeneen vuoteen on kauden ratkaisuhetkillä täysin jumissa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Säälittää Tuton pelaajat. Kun kauden on saanut sotkettua pelin ja monen pelaajan itseluottamuksen, niin tämä tulos. Surullista todellakin.
Toi itseluottamus on muuten hyvä näkökulma. Joko sen luo porukalle tai sitten ei. Nyt on ei. Jos koutsi ei oo koskaan ollu ratkasemassa yhtäkään matsii, niin millä se esität uskottavasti joukkueel?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös