TUTO Hockey 2023–2024

  • 174 440
  • 1 068

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Joo, olihan siinä jäähyn paikka. Mutta ei nyt sentään rankkarin paikka. Vittu kun vituttaa.

Jos mä olisin Espoon miehiä, niin mua vituttaisi enemmän se huono tuuri jatkoilla. Taisi olla kolme kertaa jotakuinkin maaliviivalla kiekko. Mäkin olin pariin otteeseen aivan varma, että nyt kolisee. Ja niin luuli jotkut pelaajatkin, sitä yhtä tilannetta jo muutama espoolainen tuulettikin.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Jos mä olisin Espoon miehiä, niin mua vituttaisi enemmän se huono tuuri jatkoilla. Taisi olla kolme kertaa jotakuinkin maaliviivalla kiekko. Mäkin olin pariin otteeseen aivan varma, että nyt kolisee. Ja niin luuli jotkut pelaajatkin, sitä yhtä tilannetta jo muutama espoolainen tuulettikin.
Kyllä sekin vituttaa. Sekin vituttaa ettei tarkistettu menikö hetkellisesti maaliin kun kädetkin nousi ilmaan. Välillä se on tällaista
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Niin. Sitä ei kuitenkaan Espoon pelaajatkaan purnanneet. Yksi espoolainen vaan jotain kyseli. Eikä muuten juurikaan purnanneet sitä pilkkuakaan, jos oikein havainnoin.

Joo ja nyt näin uusintana tuon pilkkutilanteen, enkä mä kyllä millään näe, että se mikään maailman suurin oikeusmurha olisi ollut. Läpiajossa olevasta miehestä takaapäin painiote ja kampeaa siitä äijän sivuun.

Kyllä mun mielestä hyvin kuvaavaa on sekin, ettei espoolaiset purnanneet asiaa. Vaihtopenkki koutseineenkin otti ihan iisisti. Eikä sellainen kyllä ole mahdollista jos jatkoerässä puhalletaan kyseenalainen pilkku.

Onko muuten valmentajien haastista missään? Mestiksen sivulla on taas sen paikalla paikalla väärä pätkä, tällä kertaa Kerkkänen, jonka haastattelu löytyy tuplana. Eikä muuten ole ensimmäinen kerta kunnäin on.
 
Viimeksi muokattu:

Allrighti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuto Hockey
Voitto tietysti tärkein tänään ! Loistavaa !!! ... Ylivoima ollut pari viimeistä peliä sekaisin ja laukaukset pitkälti luokattomia. Siihen muutos ja jäähyt minimiin niin Tuto menee loppuun saakka...
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Juutuubista sentään näki valmentajien haastiksen. Kertokaas nyt joku pelin kokonaan nähnyt, että mitä ne tuomarit oikein perseili erissä 1-3. Tai että perseilikö ensinkään. Ainakin Monnilla olisi ollut tuomareista paljonkin sanottavaa. Miksi siis?
 

Oadie

Jäsen
Olipahan peli. Jatkoerässä Espoo painoi päälle kuin yleinen syyttäjä ja itse olin jo aivan varma ettei tässä hyvin käy. Kiekko pyöri viivan tuntumassa pariin otteeseen. TuTo:n peli heittelehtii aika tavalla. Ensi erässä hyvä alku ja jäähyn jälkeen paketti levisi. Toisessa erässä taas parempaa tekemistä. Kokonaisuudessa K-Espoo oli pelillisesti edellä, mutta TuTo kairasi kuin kairasikin voiton. Kerkkäiseltä jäätävä viimeistely rankkarissa. Hyvä TuTo!

Seiskapeli edessä ja kyseessä on todellinen henkien taistelu. Tilastot ovat vahvasti Espoon puolella, koska kukaan ei ole kyennyt nousemaan 3-0 tappioasemasta voittoon Mestiksen historiassa.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Olin muuten otteluseurantaan kirjoittamassa juuri ennen rankkarin syntymistä, että nyt sitä aikalisää ja äkkiä. Eipä tarvinnut kun varmaan kahden minuutin vaihtoa painava V.Virtanen pääsee läpiajoon. Oli kyllä melkoinen emämunaus espoolaisilta ja Virtanen osoitti taas taistelijan luonnettaan. Luulin että mies pyörtyy vihellyksen jälkeen.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Eipä tarvinnut kun varmaan kahden minuutin vaihtoa painava V.Virtanen pääsee läpiajoon.
Nyt itseltä viimeinen kommentti tähän asiaan. Mitään TuTolta ottamatta pois, Virtanen oli ehkä puoli sekuntia yksin läpi sen jälkeen kun oli ylittänyt siniviivan. Aika nopeasti siinä oli Larinmaa vierellä. Ja kyllä aika kätevästi Larinmaan maila näytti olevan visusti kiinni erään kainalossa. Ei siitä rankkaria olisi kuulunut viheltää. Kuitenkin, TuTo sai nyt vähän lahjoitetun oivan maalintekomahdollisuuden ja teki maalin. Tuli kelailtua maalikoosteesta. Espoo sai jatkoerässä kahdeksan samantasoista ellei parempaa paikkaa eikä tehnyt. Tällä kertaa näin.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Olin muuten otteluseurantaan kirjoittamassa juuri ennen rankkarin syntymistä, että nyt sitä aikalisää ja äkkiä. Eipä tarvinnut kun varmaan kahden minuutin vaihtoa painava V.Virtanen pääsee läpiajoon.

Oli tosiaan melkoista rulettia kotijoukkueen päädyssä just tuota läpiajoa ennen. Josta muuten tulikin mieleen, että vaikka näinkin pelistä vain jatkoerän ja koosteen, niin voin silti julistaa, että olipas Huhtamaa huikea tänään.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Nyt itseltä viimeinen kommentti tähän asiaan. Mitään TuTolta ottamatta pois, Virtanen oli ehkä puoli sekuntia yksin läpi sen jälkeen kun oli ylittänyt siniviivan. Aika nopeasti siinä oli Larinmaa vierellä. Ja kyllä aika kätevästi Larinmaan maila näytti olevan visusti kiinni erään kainalossa. Ei siitä rankkaria olisi kuulunut viheltää. Kuitenkin, TuTo sai nyt vähän lahjoitetun oivan maalintekomahdollisuuden ja teki maalin. Tuli kelailtua maalikoosteesta. Espoo sai jatkoerässä kahdeksan samantasoista ellei parempaa paikkaa eikä tehnyt. Tällä kertaa näin.

Noh noh, äläs nyt. Saa sitä toki mielipiteensä esittää. Etenkin tuollaisesta tilanteesta, josta voi ihan perustellusti olla kahta mieltä.

Mutta niin kun kyselin sen perään, että mikä Monnia kyrsi, niin kyllä mä jotain haluaisin tietää. Esimerkiksi tuolla Espoon ketjussa puhuttiin taklauksesta, jossa Takkuselta olisi lähtenyt taju, eikä tilanteesta tullut jäähyä, mutta TUTO olisi viemässä asian käsittelyyn. Oliko ihan mätäkuun juttuja, kun missään ei ole mainittu sittemmin?
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Noniin, se olenkin minä joka ottaa vielä puheeksi tuon puhutun tilanteen. Katsoin sen aiemmin pari kertaa kännykällä, enkä nähnyt siinä mitään ihmeellistä. Mutta nyt katsoin tilanteen tietokoneen näytöltä ja perkele, pakko kommentoida.

Siinähän tosiaan Virtanen pitää Larinmaan mailasta kiinni oikein kunnolla, eikä Larinmaa edes oikein voi tehdä mitään. Siinä ja siinä onko edes jäähyn paikka. Sanoisin, että ei ole.

How about that, Toveri 42? :)
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Siinähän tosiaan Virtanen pitää Larinmaan mailasta kiinni oikein kunnolla, eikä Larinmaa edes oikein voi tehdä mitään. Siinä ja siinä onko edes jäähyn paikka. Sanoisin, että ei ole.

How about that, Toveri 42? :)
Ei ollutkaan siis omissa silmissä vikaa. Pitääkin sitten perua tuo näöntarkastus optikolle mikä tulikin jo varattua. Niin kuin tuli sanottua, vähän omituinen päätös. Mutta karu fakta on se että jos sinä et paikoista maalia tee, kyllä se kaveri lopulta sen tekee. Tänään näin.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ei ollutkaan siis omissa silmissä vikaa. Pitääkin sitten perua tuo näöntarkastus optikolle mikä tulikin jo varattua. Niin kuin tuli sanottua, vähän omituinen päätös. Mutta karu fakta on se että jos sinä et paikoista maalia tee, kyllä se kaveri lopulta sen tekee. Tänään näin.

Juuri näin. Mä olen aina ollut sitä mieltä, että yksittäisistä tuomioista ei kannata purnata. Ei vaikka se paska tuomio tulisi jatkoerässä ja peli ratkeaisi siihen. Kuten juuri nyt tapahtui.

Nimittäin lätkäpelissä on aina se 60min aikaa tehdä tarvittavat maalit, joskus enemmänkin, kuten tänään.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Olipa huima TuTo - K-Espoo ottelu jälleen eilen. Puolin ja toisin tiukkaa vääntöä eikä ilmaista tilaa ollut kentällä kenelläkään. Vaikea uskoa todeksi vieläkään, että TuTo kykeni nousemaan 0-3 tilanteesta 3-3 tilanteeseen K-Espoon tasoista joukkuetta vastaan. Kirsikkana kakun päällä on nyt mahdollisuus tehdä historiaa ottamalla 4 peräkkäinen voitto K-Espoosta ja edetä mitaliotteluihin pitkän tauon jälkeen.

Eilinen ottelu ei ollut TuTolle todellakaan helppo. Kuusi edellistä ottelua oli voittanut pelin avausmaalin tekijä, mutta eilen TuTo onnistui katkaisemaan tämän putken ja ensimmäistä kertaa sarjassa noustiin takaa-ajosta voittoon. Ensimmäistä kertaa sarjassa pelattiin myös jatkoaikaa, jossa K-Espoon hurja painostus kestettiin ja saatiin lopulta oma paikka ratkaista peli. Tuomarilinja tuntui olevan myös hieman TuToa vastaan varsinaisella peliajalla ja jäähyjä kerättiin puolet K-Espoota enemmän. Edellisessä TuTon kotiottelussa tuomareilla olivat joidenkin mielestä ehkä jonkunlaiset "vankilasäännöt", mutta eilen linja oli paljon tiukempi. Näin omasta mielestä TuTon saama rankkari oli lopulta eilisen linjan mukainen, mutta ei olisi ollut rankkari tuossa "vankilasäännöt" pelissä. Ratkaiseva rankkarikin oli eeppistä tolppa sisään tolppa ulos luokkaa. Eilen Kerkkäisen vedossa oli kuitenkin tarkkuus sentilleen kohdillaan ja veto tippui maaliviivan paremmalle puolelle.. Hieman etäisesti siitä tuli eräs alla oleva vanha kiekkoleffan rankkari mieleen. Aina yllättävä Game7 vuorossa seuraavaksi. Jollain tapaa mielestäni molemmat joukkueet ansaitsisivat jo jatkopaikat, mutta jotenkin on ratkaisut aina haettava.



 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Onko Tuto koskaan voittanut jatkoaikaa poffeissa Mestiksessä? Todennäköisesti on, mutta nyt en juuri muista muuta kuin tappiot. Tuntuu, että ainakin kaikki katkaisupelit oltaisiin hävitty.
Lainaan vielä itseäni. Oliko eilen Tuton Mestis historian ensimmäinen katkaisupelin jatkoaikavoitto?
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Täällä on ollut aika hiljaista heti, kun menestystä on tullut. Omalta osalta tosin se, koska en osannut lukea keskustelupalstan sääntöjä ja veli moderaattori antoi viikon mittaisen loman banaanisaarille.

Maantaina on game 7, eli kohti The Big Stealia. Kävi miten kävi, niin seuralta upea nousu. Myönnän, että itse olin jo heittänyt hanskat tiskiin, joten kävi miten kävi maanantaina, niin olen ylpeä.

Mitä tulee taas espoolaisten itkuun tuomareista, niin nautin. Heille annettiin 3 peliä etumatkaa kiinnipitämisissä. Lisäksi TUTOn fanien (Espoossa kannustavien) haukkuminen omalla palstalla oli aika helvetin oksettavaa ja pelkurimaista.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Lisäksi TUTOn fanien (Espoossa kannustavien) haukkuminen omalla palstalla oli aika helvetin oksettavaa ja pelkurimaista.
Onko tosiaan näin? Se mitä on arvosteltu, on se että TuTon TJ huusi koko viime vieraspelin yksin megafoniin ”Tuuto, tuuto” yms. Joka peittää kaikkien teidän muiden Turusta saapuvien kannattajien äänen. Eikös megafonin käytön tarkoitus ole se, että faniryhmän capo voi tarpeen vaatiessa puhua omalle katsomonosalle mikä on seuraava chantti, ei huutaa sillä yleisöä kohti koko matsin ajan. Vähän sama kuin antaisi jokaiselle katsojalle oman rummun (joita näytti tosin Turun pelissä olevan 4-kappaletta). Toki teette asiat miten parhaiten näette.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Se mitä on arvosteltu, on se että TuTon TJ huusi koko viime vieraspelin yksin megafoniin ”Tuuto, tuuto” yms. Joka peittää kaikkien teidän muiden Turusta saapuvien kannattajien äänen.
Ehkä yhtä toista asiaa on myös arvosteltu, nimenomaan sitä rumpujen määrää. Niiden rytmi kun peittää chanttien äänen lähes täysin ja kuuluu vain rumpujen pauketta. Mutta, kaikki omalla tavallaan, vähättelemättä ketään.
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Onko tosiaan näin? Se mitä on arvosteltu, on se että TuTon TJ huusi koko viime vieraspelin yksin megafoniin ”Tuuto, tuuto” yms. Joka peittää kaikkien teidän muiden Turusta saapuvien kannattajien äänen. Eikös megafonin käytön tarkoitus ole se, että faniryhmän capo voi tarpeen vaatiessa puhua omalle katsomonosalle mikä on seuraava chantti, ei huutaa sillä yleisöä kohti koko matsin ajan. Vähän sama kuin antaisi jokaiselle katsojalle oman rummun (joita näytti tosin Turun pelissä olevan 4-kappaletta). Toki teette asiat miten parhaiten näette.
Jos tuota viime matsia siellä kommentoitte, niin sinänsä ymmärrettävää, koska yksikään "oikea" rummuttaja ei ollut mukana, kuvasta päätellen ainakaan. Itse olen useaan otteeseen kritisoinut kyllä tuota useampaa rumpua, mieluiten se yksi iso, myös kotona. Korvat särkyy, kun 3 tyyppiä hakkaa epätahtiin.

Toki nostan peukkua kaikille yrittäneille, sekä matkaan vaivautuneille.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Sanokaa nyt joku joukkueen koutseineen alimpaan helvettiin mananneet jotain?

Simolainen?
Kun oikeen ”nimeltä” mainitaan, niin pitäähän vastailla.
En ole kolmesta viimeisestä pelistä nähnyt ku eilisen, niin muita en osaa kommentoida näkemättä. Tulos on erinomainen, veskaripeli toiminut.
Alimmasta helvetistä nyt tiedä, mut yhä tilanne on se, että tolla jengillä pitäis kävellä finaaliin heittäen.
Ja yhä 5 vs 5 pelissä ei ole rakennetta (eilen), esim. Asplund (6 peliä, -5) ja jos joku väittää, että esim. eilinen voitto johtu joukkueen mahtavasta esityksestä tai Kupittaan Velhon käärmesopasta, olkoon niin.
Mä näin jatkoerän näin:
Huhtamaa piti pelissä, muuten Tuto köysissä. Espoon vaihtovirhe, Larinmaa rikkoi ja pilkku hienosti sisään.
Jännä maanantaiehtoo tiedossa ja työreissu vie huudeille, niin pitäähän sitä mennä paikan päälle.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Ei kai tässä kukaan väitä, että koutsina toimiva velho olisi loitsunut voiton kotiin. Mun pointti oli vain se, että hiukan yläkanttiin on täällä ajoittain kipattu sontaa Monnin niskaan. Ei ainoastaan lusikalla, vaan kippiautolla.

En nähnyt eilisestä kuin jatkot ja kuten eilen kirjoitin, niin melko lailla köysissä tosiaan TUTO oli, lukuunottamatta ihan jatkoerän alkua. Olihan siinä just ennen Virtasen läpiajoa kiekko useampaankin otteeseen jotakuinkin maaliviivalla Espoon toimittamana. Mutta Huhtamaan loistavat otteet sekä taivaan tähdet meidät pelasti.

Mä olin näkevinäni, että kotijoukkueelta loppui ruuti siinä jatkojen aikana. Espoolta ei ja siksi pääsivät vyöryttämään.

Oli muuten kyllä harvinaisen vaivatttoman näköinen ja tyylikäs neppaus Kerkkäseltä se pilkku.
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Noh, jos ei kiinnosta voittaa, niin Levo ja Anttalainen vois ottaa henkilökohtaiset voitot Espoon maalintekijöistä. :)
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Onkos TUTO ollut nämä kaksi erää jaloissa, kuten tulosseurannasta voisi päätellä?
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös