Turha erikoistaitosi

  • 2 749
  • 30
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eli mikä on sinun turha erikoistaitosi.
Itse kykenen olemaan hereillä vaikka kuinka kauan, varsinkin silloin, kun siitä ei ole mitään hyötyä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tästä tuli heti mieleen kykyni saada peukalot vääntymään kai epäluonnollisen paljon. En oikein osaa selittää joten nappasin toisesta peukalostani kuvan. En ole tehnyt mitään sen kummempia venytyksiä vaan nostanut peukaloni vain pystyyn. Kuva osoittaa sen todeksi että kyllähän peukaloni poikkeuksellisen paljon vääntyy.

Tätä erityisominaisuuttani saan välillä ihmisille näytellä. On sen verran kai harvinaista että kiinnostaa ihmisiä. Onhan tämä tällainen erityistaito, ominaisuus joka nyt on kyllä turhakin.
 

Liitteet

  • IMG_20220827_072305714.jpg
    IMG_20220827_072305714.jpg
    98,8 KB · kertaa luettu: 104
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tästä tuli heti mieleen kykyni saada peukalot vääntymään kai epäluonnollisen paljon. En oikein osaa selittää joten nappasin toisesta peukalostani kuvan. En ole tehnyt mitään sen kummempia venytyksiä vaan nostanut peukaloni vain pystyyn. Kuva osoittaa sen todeksi että kyllähän peukaloni poikkeuksellisen paljon vääntyy.

Tätä erityisominaisuuttani saan välillä ihmisille näytellä. On sen verran kai harvinaista että kiinnostaa ihmisiä. Onhan tämä tällainen erityistaito, ominaisuus joka nyt on kyllä turhakin.
Haastan!
 

Liitteet

  • peukutus.jpg
    peukutus.jpg
    72,6 KB · kertaa luettu: 84

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Osaan Tiernapojat ulkoa. En vain omia osuuksiani vaan kaikki vuorosanat ja laulut. Mitään en tällä taidolla tee koska kukaan ei jaksa kuunnella jos esitän koko Tiernapojat yksin lävitse.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Sissipaskalla käyminen. Nuuksion metsissä on tullut viime vuosina murjaistua möykyt metsään ja jööti huolellisesti peitettyä. Nuorempana möykytin Itä-Suomen metsiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minäkin saan väännettyä erään ruumiinjäseneni aika mutkalle. Kuvaa et saa, koska jos sen laitan, niin saan minäkin anoa jäsenyyttäni takaisin ja juttujesi mukaan se prosessi oli aika likainen enkä kyllä siihen lähde ollenkaan.
YV...?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minulla joskus turhan hyvä numeromuisti. Tiedän, että monet osaa vanhoja lankapuhelinnumeroita ulkoa, mutta itseä häiritsee myös vanhojen työpaikkojen puhelinnumerot ja vaikka varastojärjestelmän tuotenumerot.

Tuossa rinnalla päivämäärämuistini on sitä luokkaa, että muistan almanakasta monet nimipäivät ja liputuspäivät. Toki nykyään kun pyrin elämään sähköisillä kalentereilla, en meinaa muistaa mitään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pystyn matkiin selvää aika miehekkäässäkin pööpössä. Toisaalta, modet huamaa monesti oitis vaikka ei olla ees samassa osotteessa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin koulussa semmoinen keskitaso-plus-tason oppilas. Itse asiassa lukuaineiden keskiarvo oli lukioon haettaessa tasan 8. Sain arvosanaksi kasin kaikista aineista.

Silti muistan vieläkin nyt n.20v peruskoulun jälkeen suurimman osan koulussa opetetuista asioista yhtä hyvin (tai yhtä keskinkertaisesti) kuin aikoinaan koulussa. Moni ysin ja kympin oppilas pärjäsi koulussa paremmin, mutta ei enää osaa derivoida, muista suomen kielen sijamuotoja tai hallitse kasvillisuusvyöhykkeitä ym perustietoa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen, edelleen, jostain syystä, taitava heittämään erilaisia esineitä erilaisiin reikiin (astioihin).
Aamukahvilla esim, tomaatin kanta lentää nätisti kompostiastiaan yli kahden metrin päähän, puhumattakaan käytetyistä rutistetuista nenäliinoista, jotka heitän takan pellissä roikkuvaan sytykepaperipussukkaan, joskus jopa yliolan hook-heitolla samalla televisiota katsellen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Osaan tehdä ns. korttipakan nostamisen yhdellä kädellä.
Mutta vain "huonommalla" eli vasemmalla kädellä.
 

Haudankaivaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, NHL:n suomalaiset, Porin Ässät, Lion #79
Vuosiluvut jäävät hyvin mieleeni. Kuten Stanley Cupin voittaja tiettynä vuonna, kuinka kauan kukakin oli Suomen tai esim. USA:n presidenttinä sekä isovanhempien ja isoisovanhempien syntymä- ja kuolinvuodet. Ainakaan näitä ei taida kukaan lähipiirissäni muistaa. Ei välttämättä ihan turhaa, mutta aika lähellä kuitenkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla joskus turhan hyvä numeromuisti. Tiedän, että monet osaa vanhoja lankapuhelinnumeroita ulkoa, mutta itseä häiritsee myös vanhojen työpaikkojen puhelinnumerot.
Minä käytän vanhoja puhelinnumeroita pin-koodeina esim. puhelimeen ja sim-korttiin. En silleen ihan suorasti vaan sopivalla tavalla muutettuna.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla kanssa tuo numeromuisti on melko hyvä, joskin valikoiva. Muistissa on esim valtava määrä jääkiekko-otteluiden tuloksia ja päivämääriä, etenkin Ässien ja Suomen peleistä. Muistan esim lähes kaikki Ässien ottelutulokset 1980- ja 1990-luvulta, mutta sitten kun tullaan siitä uudempiin matseihin, niin alkaa olla hämärämpää ja etenkin 2013 mestaruuden jälkeinen aika on jo yhtä ja samaa höttöä niin etten enää erota edes kausia toisistaan.

Pystyn myös yhdistämään noihin vanhoihin matseihin paljon muita tapahtumia eli muistan, missä olen niitä kuunnellut tai mikä lomamatka tai mitkä kissanristiäiset on ollut minkäkin matsin kanssa päällekkäin niin ettei edes sen päivän urheiluruutua nähnyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Osaan kuvailla todella yksityiskohtaisesti ihmisten tuntomerkkejä, jos joku kysyy niitä minulta. Se johtuu pitkälti siitä, että muutaman sekunnin yleisluonteisen silmäyksen aikana teen todella paljon huomioita katselemastani ihmisestä. Kiinnitän huomiota pukeutumiseen, erikoisiin tuntomerkkeihin, pituuteen, yleiseen kuntoon ja moneen muuhunkin pikkuasiaan. Muutaman kerran olen joutunut soittamaan poliisille esim. rattijuopoista, jolloin olen antanut erittäin tarkat ja yksityiskohtaiset tuntomerkit kuskeista ihan vaan muutaman sekunnin silmäyksen perusteella.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pystyn tunnistamaan kattopeltien värejä ja laatuja ihan vain katsomalla ja koskettamalla. Onko kyseessä PVC, pural, polyesteri vai mattapolyesteri yms. Ja värejä oli 32 tumman ruskea, 23 tumman harmaa, 28 tumma punainen, vihreä 37, valkoinen 20 ,keltainen 24 ja 750 tiilenpunainen. Ja niin edelleen. Tuli aikoinaan töissä niin paljon noita pyöriteltyä että jäi mieleen. Ihan kaikkia värejä en ehkä muista... mutta suurimman osan.

Edit. Tuo on siis 90-luvun lopusta. Joten jotkut asiat ovat voineet muuttua.
 
Viimeksi muokattu:

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Osaan lausua sanat takaperin yhtä nopeasti, kuin etuperinkin. Näin kirjallisesti asiaa on tietysti mahdotonta havainnollistaa, mutta jos joku vaikka sanoo sanan 'kattoteline' pystyn sanomaan sen välittömästi takaperin, eli 'eniletottak' ilman että asiaa pitää sen kummemmin jäädä miettimään.

Liki kaikki suomen kielen sanat taittuu (joita olen keksinyt kokeilla) joitain järjettömiä yhdyssana hirviöitä lukuunottamatta, niistäkin osa pienen mietinnän jälkeen.

Mitä hyötyä tästä on? Ei sitten kerrassaan mitään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Osaan lausua sanat takaperin yhtä nopeasti, kuin etuperinkin. Näin kirjallisesti asiaa on tietysti mahdotonta havainnollistaa, mutta jos joku vaikka sanoo sanan 'kattoteline' pystyn sanomaan sen välittömästi takaperin, eli 'eniletottak' ilman että asiaa pitää sen kummemmin jäädä miettimään.

Liki kaikki suomen kielen sanat taittuu (joita olen keksinyt kokeilla) joitain järjettömiä yhdyssana hirviöitä lukuunottamatta, niistäkin osa pienen mietinnän jälkeen.

Mitä hyötyä tästä on? Ei sitten kerrassaan mitään.
Kokeilepa sanoa: saippuakauppias, innostunut sonni tai isä, älä myy yymälääsi.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kaikkea turhaa nippelitietoa omista suosikkibändeistä, elokuvista, muusikoista ja näyttelijöistä, kirjoistakin, jää hyvin mieleen. Jotain lempikirjoja voi melkein suoraan siteerata joka tilanteessa. Kun jotain aidosti tärkeää pitäisi painaa mieleen, niin ei uppoa kaaliin kuin osittain. Tyhmyyttä, älyllistä heikkoutta ja keskittymiskyvyn puutetta, sitä kai se on. Ilmankos ei elämässä mihinkään etenekään. Sinällään siis turha "taito".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämä taito on kohtalaisen turha. Osaan ulkoa seuraavan ilmoituksen:

"En på programmen baserad förteckning över de ansvariga redaktörer, som radioansvarighetslagen förutsätter, finns till påseende för allmänheten i radiohuset vid Sommargatan två, Helsingfors. Allmänheten har rätt att ta del av uppgifterna under den arbetstid, som tillämpas i statens ämbetsverk."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös