Turenki - siinä se on!

  • 16 627
  • 80

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Turengissa tapahtunutta

Niin, täällä Turengissa krapulakin kestää vain korkeintaan 11 minuuttia, joten sen voi viettää vaikka töissä kahvitauolla.

Viestittelin nimittäin tässä aamupäivällä eräälle JA:ssakin tunnetulle jannulle, että joko aletaan ottamaan ja virittäytymään Ipa-peliin. Tarkalleen klo 11.52 tuli vastausviesti: "Ei pysty vielä, pitää oksennella." Kello 12.03 samainen kaveri lähestyy puhelimitse: "Nyt taas pystyy ottamaan." Näin ne tilanteet vaihtelevat täällä Turengissa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti Gagne
Jalkapallosta. Siinä jätskitehtaan nurkalla tuli JaPalta tosiaan aina päähän. Tosin mitäs fudiksesta?


Näillä tässä ketjussa jo mainituilla joukkueilla JaPa:lla (vai JanPa?) ja Ipa:lla on muutama yhtäläisyys, ainakin allekirjoittaneen ikäluokassa.

Molemmista joukkueista löytyi yksi melko ylivoimainen pelimies, joka piti pelin tasaisena. Jos ko herra oli kentällä, todennäköinen lopputulos oli JaPa 5, Pallo Kärpät 8. Joskus paikallinen taktikko pisti jampan maaliin, JaPa 0, PaKä 3.

Moisiossa vitutti pelata kun tuuli oli aina ~20m/s. Liinalammelle meinattiin kerran jopa päästä pelaamaan, mutta JaPa:lla ei ollut tarpeeksi pelaajia. Neljä taisi olla paikalla.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti tuuski
Moisiossa vitutti pelata kun tuuli oli aina ~20m/s. Liinalammelle meinattiin kerran jopa päästä pelaamaan, mutta JaPa:lla ei ollut tarpeeksi pelaajia. Neljä taisi olla paikalla.
Tästä juontanee juurensa paikallinen sananlasku "Väkeä oli kuin Japan pelissä." Sananlaskuista mainittaoon myös vanha turenkilainen sananparsi "Kuka perseensä nostaa, se paikkansa menettää" ja "Joka toiselle kuoppaa kaivaa ja joka toiselle virittää ansan."
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Master God
Sananlaskuista mainittaoon myös vanha turenkilainen sananparsi "Kuka perseensä nostaa, se paikkansa menettää"

Vaikea sanoa, onko turenkilainen. Ainakin Turengin koillisrajan toisella puolen tuo on niin ikään vakiintuneessa käytössä. Ehkä paikallisväriä tuohon tuo kuitenkin seuraava ero: 'Kuka'->'Joka'.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Viestin lähetti Master God
Sananlaskuista mainittaoon myös vanha turenkilainen sananparsi "Kuka perseensä nostaa, se paikkansa menettää"

Turenkin pohjoispuolella meillä oli käytössä tuosta hieman yksinkertaisempi versio: "Joka nostaa, se menettää." tai pelkästään "Joka nostaa...".

Turenkistahan ei muuten ole kuin hyviä kokemuksia. Jäätölöä tuli syötyä vierailureissulla ala-asteikäisenä. Sikälikin paikka on mieleeni, että notta noita verbaaliakrobaatteja ja huumorihemmoja tuntuu Turenkissa riittävän.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Turengin ystävälliset äidinkasvot

Niin, kerrottakoon aluksi kaikille terveisiä pelikiellosta. Oli kiva paikka, suosittelen kaikille.

Itse asiaan mennäkseni ilmoitan reippaalla ja kuuluvalla äänellä kuuluvani sudeettiturenkilaisten / nukkuvien solujen laajaan joukkoon.

Sudeettiturenkilaisena ja nukkuvana soluna olen harrastanut turenkihenkistä propagandaa mm. telttaretkellä, ravintolatiskillä ja kaupan kassajonossa. On tosin mainittava, että muitakin paikkoja, joissa olen myyräntyötäni tehnyt, on lukemattomia.

Itse turenkilaisuuteen mennäkseni, näkisin, että turenkilaisuus on ihmiskunnan ylväimpiä asioita, heti uskonpuhdistuksen ja Talvisodan jälkeen. Turenkilaisethan ovat sitäpaitsi oikeastaan viimeinen kunnon soturikansa maan päällä. Ja vieläpä kovin ylväs sellainen. Ei nimittäin ole yksi eikä kaksi paikkaa, jossa joku turenkilainen ei olisi pistänyt ns. ranttaliksi tahi muuten vain heilunut ns. soturipäällikön ominaisuudessa.

Turenkilaisuus, eli kuninkaidenlaaksolaisuus on tämän lisäksi eräänlainen tila, johon vain harvat ja valitut voivat päästä. Tunnen tosin muutamia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tiettävästi käyneet Turengissa, mutta joita voidaan siitä huolimatta pitää henkisesti turenkilaisina.

Jotta tämäkään viesti ei menisi pelkäksi kehuskeluksi, päädyn valottamaan Turengin pimeitä puolia!

Nimittäin, tuo rauhallisesti uinuva kylä kantaa synkkää salaisuutta, josta on vaiettu vuosikaudet.

Ko. kylästä nimittäin löytyy suurehko Tapparafanien keskittymä. En malta olla huomauttamatta, että tämä jos mikä on tosi noloa. Kunnon turenkilainen joutuu siis elämään moisen huumorintajuttoman humpuukipöksylauman parissa päivästä toiseen. Käyttäisin osasta ko. porukkaa jopa termiä nannapojat.

En malta olla huomauttamatta, että on kristallinkirkkaan selvää, että taannoinen pelikieltonikin johtui em. klikin salaliitosta ja vääristä ilmiannoista. Korostan, että tiedän tarkasti, että kyseessä on nimenomaan ko. tahon juonet!

Loppukaneetiksi päädynkin julistamaan, että tämä ei jää tähän senkin salaliittolaiset! Samaan hengenvetoon päädyn vielä mollaamaan tervakoskelaisia sanomalla heitä pahvi-ihmisiksi seuraavalla tavalla: "Pahvi-ihmiset!"

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Master God
Turengista löytyy myös liigaskenen vetävimmän näköiset jannut. Katsokaa vaikka huomenna Hakametsässä.
Ja tamperelainenhan teki katsomistyötä käskettyä:
Viestin lähetti Gerodz
Hpk:sta ei pahemmin erottunut kuin Wiikman ja Pajula, sekä Suomen ärsyttävimmät fanit.
Pajula on legendaarinen turenkilainen, mutta sitä miten hän tuohon Ilves-HPK -peliin liittyy en pysty tietämään.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kiekkokulttuurin puute

Viestin lähetti Twite
Ja tamperelainenhan teki katsomistyötä käskettyä:
Pajula on legendaarinen turenkilainen, mutta sitä miten hän tuohon Ilves-HPK -peliin liittyy en pysty tietämään.

Niin, ovathan manselaiset muutenkin vähän omituisia. Esimerkiksi viime viikonlopun Kerhomatsissa tuolla Hakametsän lauteilla, en nähnyt kenenkään pitävän Tapparan fanipaitaa.

Luulisi, että moisessa kunniakkaassa kiekkokaupungissa edes joku kulkisi peleissä fanipaita päällä.

Ainoat Tapparan fanipaidat näin jossain vitriinissä ja minä olin sentään melkein selvistäpäin liikkeellä.

Meidän porukkamme, jossa oli huomattava osa turenkilaisia, oli sen sijaan pukeutunut asianmukaisesti Ritaripaitaan tahi muihin oikeisiin kuteisiin.

Täältä tähän
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Turenki on alikehittynyt Riihimäki tai Toijala. Jos Turenki olisi jääkiekkojoukkue, se olisi ehdottomasti Blues Espoosta: kovat puheet, paskat suoritukset.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pullon asukki

Viestin lähetti Tunkki
......

Niin, missäköhän pullossa sinä olet asustanut, kun noinkin asiaatuntemattomia lausuntoja annat?

Täältä tähän
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Suuret avajaiset!

Tänään Turengissa on avattu eräs nimeltä mainitsematon saksalaisperäinen halpatavaraliike.

Voi pojat sitä halvan tavaran ja täsmällisyyden määrää.

Vaikka Tervakoskella onkin Saija ja Upi, niin eipä ole tuollaista pytinkiä Tervakoskella. Ei ole, eikä takuulla ikinä edes tule.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä ne peräkammarin pojat paukuttelevat henkseleitään kun ovat Turengista maailmalle päässeet lähtemään.

Eikös Turenki ole se sukurutsareiden mekka, jossa kunnan 4H-yhdistyksen puheenjohtaja on kaikille Turenkilaisille jotain sukua?
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Toisto

Onko näyttelijä Jouko Ahola Turengista, kun maailman vahvimmasta miehestä puhutte?

Onko näyttelijä Jouko Ahola Turengista, kun maailman vahvimmasta miehestä puhutte?

Pistin kysymyksen kahteen kertaan, että turenkilaiset saavat samalla hyvät naurut.

Pistin kysymyksen kahteen kertaan, että turenkilaiset saavat samalla hyvät naurut.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Toisto

Viestin lähetti Tumba
Onko näyttelijä Jouko Ahola Turengista, kun maailman vahvimmasta miehestä puhutte?
Ei, Jouko on Hämeenlinnasta. Kuka helvetti nyt noin vanhoja meriittejä sentään muistelisi?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ainoa yhdyssiteeni Turenkiin on eräs asetoveri jonka kanssa samassa joukkueessa suoritin asepalvelukseni Riihimäen Viestirykmentissä noin kaksi ja puoli vuotta sitten. Oli muuten mulkuin ihminen kenen kanssa olen ikinä joutunut tekemisiin!
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti vintsukka
Ainoa yhdyssiteeni Turenkiin on eräs asetoveri jonka kanssa samassa joukkueessa suoritin asepalvelukseni Riihimäen Viestirykmentissä noin kaksi ja puoli vuotta sitten. Oli muuten mulkuin ihminen kenen kanssa olen ikinä joutunut tekemisiin!
Heh, yksi koulukaverini kertoi samaa tarinaa. Eli oli intissä tutustunut turenkilaiseen jannuun, joka oli hänen mielestään maailman mulkuin ihminen. Sitten koulussa hän tutustui minuun...

Ei meidän turenkilaisten tarvitse muita miellyttää. Eikä kyllä toisiammekaan...
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti vintsukka
Ainoa yhdyssiteeni Turenkiin on eräs asetoveri jonka kanssa samassa joukkueessa suoritin asepalvelukseni Riihimäen Viestirykmentissä noin kaksi ja puoli vuotta sitten. Oli muuten mulkuin ihminen kenen kanssa olen ikinä joutunut tekemisiin!

Minulla taas kaverin ex-vaimo. Täys persereikä koko akka, nipotti joka saaaatanan asiasta ja paapo kaveriani kun se olis ollu joku täys debiili. Tulee mieleen pokka pitää ohjelman kammoakka Hyacinth joka aina ajoi autoa kun sen mies ohjas. Samanlainenkanttura oli kyseessä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kyllä vakka kantensa...

Viestin lähetti Another HAB
Minulla taas kaverin ex-vaimo. Täys persereikä koko akka, nipotti joka saaaatanan asiasta ja paapo kaveriani kun se olis ollu joku täys debiili.


Niin, siis kaverisi oli tossun alla, eli siis luuseri ja huono ihminen. Ei se muijan vika ole, jos mies on pompoteltavissa.

Täältä tähän
 

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Re: Kyllä vakka kantensa...

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, siis kaverisi oli tossun alla, eli siis luuseri ja huono ihminen. Ei se muijan vika ole, jos mies on pompoteltavissa.
Eikä myöskään mies mahda sille mitään että ei ole syntynyt Turengissa. Jos näin olisi, naisen ei olisi ollut tarpeen pompotella. Kerran Turengin läpi autolla matkustaneena uskon tietäväni mistä puhun.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
90-luvun alun hämeenlinnalaisessa baariympäristössä tapasin todella kauniin naisen kohdatessani kysyä, että "sää oot varmaan Turengista?" Näin siksi, koska nainen yleensä oli Turengista ja vastasi, että "no niin oonki." Aikaansaatu keskustelu kesti yleensä minuutin pari. Seuraavina viikonloppuina suhde jatkui vilkuttelu- ja hymyilyasteella ja hiipui sitten.

Turenkilaiset miehet rinnastan renkolaisiin miehiin sillä erotuksella, että turenkilaiset ovat ylpeämpiä. Renkolaiset ovat nöyriä, koska niitä aikanaan hämeenlinnalaiset tapasivat kiusia.

Itse katson kuuluvani tässä Janakkalan Turenki-Leppäkoski-Tervakoski-Punkka-konurbaatiossa tervakoskelaisten evakoiden penikoihin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turenkilaisista sanonnoista tuli mieleen sellainen kuin:

"Lähtee kuin Jutila Valion mäkeen".

Todettakoon, että itse en ole Turengista, enkä koskaan siellä käynyt, joten joku paikkakuntalainen voi varmasti selittää, mistä juttu on saanut alkunsa. Ja sitä paitsi nämä "Joka perseensä nostaa..."-jutut ovat kyllä aivan muuta kuin Turenkilaisia sanontoja, vaikka niitä Turengissakin käytettäisiin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Kiekkokulttuurin puute

Viestin lähetti ervatsalo
... viime viikonlopun Kerhomatsissa tuolla Hakametsän lauteilla, en nähnyt kenenkään pitävän Tapparan fanipaitaa.
...
Meidän porukkamme, jossa oli huomattava osa turenkilaisia, oli sen sijaan pukeutunut asianmukaisesti Ritaripaitaan tahi muihin oikeisiin kuteisiin.

Onko tämä ymmärrettävä siten, että turenkilaisille on jotenkin merkittävä tapaus kun he pukeutuvat? Oliko mainitsemassasi Tampreen ottelussa tapparafanit peräti alasti, vai etkö vaan laske tamperelaisten vaatteita oikeiksi vaatteiksi?

Mikäli kyse on tästä oikean vaatteen määritelmästä, olisin oikein iloinen mikäli kuulisin sen.

Olenko mä dallannut koko elämäni ilman kledjuja?
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen käynyt voittamassa Turengissa useita piirinmestaruuksia painissa. Asialla ei ole mitään tekemistä aiemmin ketjussa mainittujen ravintolapainien kanssa. Joka tapauksessa en muistaakseni ole hävinnyt koskaan painissa turenkilaiselle. Tosin suurista voitoistani on aikaa sen verran, että painitoiminta oli siellä huomattavasti pienempää kuin nykyisin.
 

watcher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Turenki on siinä parin viikon päässä. Hirvittävää invaasiota ei tule, koska lappeen Rannassa on niin vähän ihmisiä.

HPK - SaiPa matsia pitäis myös yrittää jossain vaiheessa katella kovaan ääneen ja huutaa silmä kovana. Turenkista kun on kysymys niin, onko Janakkalan Janan naispesäpalloilijat siellä jossain lähistöllä? Viime kerralla ne oli siellä päin ja ...

Tenttivartti:
Saako siellä turpaan? Viimeeksi ei...
Ootteko yleensäkkin mukavia vai ihan vaan hilpeitä ihmisiä?
Onko siellä ihmisiä muuta kuin meidän kaveri , joka viitsii lämmittää meille saunan ja katselee meidän perään?
Tärkein lopuksi, missä on paras mesta pilettää TURENGISSA?

Terveisin watcher & co
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tenttivartti:
Saako siellä turpaan? Viimeeksi ei...
- Älä hyvä mies muistele vanhoja. Ei. En ole itse tutustunut lähemmin paikkakunnan koviksien viisisormisiin, mutta lähellä on ollut.

Ootteko yleensäkkin mukavia vai ihan vaan hilpeitä ihmisiä?
- Itse olen mukava ja ihan vaan hilpeä ihminen, mutta en olekaan Turengista.

Onko siellä ihmisiä muuta kuin meidän kaveri , joka viitsii lämmittää meille saunan ja katselee meidän perään?
- Siellä on varmasti miehiä, jotka katselevat perääsi...

Tärkein lopuksi, missä on paras mesta pilettää TURENGISSA?
- Turengissahan ei varsinaisesti voi bilettää, mutta on siellä ainakin kaksi anniskeluravintolaa, joissa voi unohtaa koko vierailunsa kyseisellä paikkakunnalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös