Tunnista kukka 2023

  • 10 400
  • 412

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Vaaleatähkämunkki. Näin minä sen tunnistin!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä oli nyt tältä kesältä tässä. Kiitoksia kaikille osallistujille.
Kiitos kisasta.

Jos joku jäi miettimään, mikä se lapsuuteni sininen ”lintupuska” oli niin kyseessä oli ukonhattu. Tarkempaa määritystä alalajista en pysty tekemään, kun kyseistä kasvia ei ole ollut enää vuosikausiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kiitos täältäkin, vaikken minä oikein kerinnyt osallistuakaan, mutta aina tuli kuitenkin pongattua kuvat ja mietittyä, olisinko tiennyt... Moneen olisin, moneen en...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kiitos täältäkin, vaikken minä oikein kerinnyt osallistuakaan, mutta aina tuli kuitenkin pongattua kuvat ja mietittyä, olisinko tiennyt... Moneen olisin, moneen en...
Tässä sai "huijata" eli helppo :D
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tässä sai "huijata" eli helppo :D
Nyt en kyllä tiedä, miten tässä olisi voinut "huijata", Googlestako jotenkin randomilla hakemalla?
Noh, ei oo mun juttuja... Sitä joko tietää tai arvaa, muita vaihtoehtoja ei ole.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Nyt en kyllä tiedä, miten tässä olisi voinut "huijata", Googlestako jotenkin randomilla hakemalla?
Noh, ei oo mun juttuja... Sitä joko tietää tai arvaa, muita vaihtoehtoja ei ole.
"Kesäkuun ajan päivittäin tähän ketjuun ilmestyy kuva kukasta/kukista ja nopein kukan tunnistaja ja nimeäjä saa pisteen. Googlea, vaimoa, kaveria, tekoälyä ja mitä nyt mieleen tulee saa käyttää."
Ton takia en enää jaksanut kun en oikeasti tiennyt kuin yhden, loput tuli googlen kuvahaulla ja pidän sitä huijaamisena vaikka tässä se oli sallittua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
"Kesäkuun ajan päivittäin tähän ketjuun ilmestyy kuva kukasta/kukista ja nopein kukan tunnistaja ja nimeäjä saa pisteen. Googlea, vaimoa, kaveria, tekoälyä ja mitä nyt mieleen tulee saa käyttää."
Ton takia en enää jaksanut kun en oikeasti tiennyt kuin yhden, loput tuli googlen kuvahaulla ja pidän sitä huijaamisena vaikka tässä se oli sallittua.
Joo - en moittinut ketään, en vain itse osaa turvautua kuin omaan päähäni (ja vaimoon joskus)...

Btw - kuinkas tuo kuvahaku oikein toimii, en edes tiedä...
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Kesäkuun ajan päivittäin tähän ketjuun ilmestyy kuva kukasta/kukista ja nopein kukan tunnistaja ja nimeäjä saa pisteen. Googlea, vaimoa, kaveria, tekoälyä ja mitä nyt mieleen tulee saa käyttää."
Ton takia en enää jaksanut kun en oikeasti tiennyt kuin yhden, loput tuli googlen kuvahaulla ja pidän sitä huijaamisena vaikka tässä se oli sallittua.
Tunnistin useimmat kukista, mutta osaan käytin Luontoportti-sivustoa, jonka tunnista- toimintoon laitoin kukan päävärin, terälehtien määrän ym. Saattoi osua moneenkin kasviin, mutta siten tuli selattua paljon kuvia ja löysin oikeita vastauksia.

Viime vuonna toimin samoin ja sieltä selailuista jäi paljon uusia kasveja mieleen. Kun on kova voitontahto yhdistettynä hemmetinmoiseen tiedonjanoon niin ainakin oppii aina jotakin uutta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tunnistin useimmat kukista, mutta osaan käytin Luontoportti-sivustoa, jonka tunnista- toimintoon laitoin kukan päävärin, terälehtien määrän ym. Saattoi osua moneenkin kasviin, mutta siten tuli selattua paljon kuvia ja löysin oikeita vastauksia.
Onkohan tuo se sama, josta minä olen yrittänyt joskus sieniä tunnistaa...

Viime vuonna toimin samoin ja sieltä selailuista jäi paljon uusia kasveja mieleen. Kun on kova voitontahto yhdistettynä hemmetinmoiseen tiedonjanoon niin ainakin oppii aina uutta.
Juu - onnea voittajalle... ylivoimaiselle, jos oikein olen ymmärtänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös