Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 091 818
  • 4 629

scholl

Jäsen
Muutoin on kyllä turhaa pelata tällaisia vuosittaisia synttäriotteluita, etenkin kun niissä tuppaa aina tulemaan turpiin. Vähän ikävää myös, ettei lauantain matsia ole siirretty edes puolella tunnilla eteenpäin, että ehtisi Bragulta matsin alkuun - etenkin kun on juhlallisuuksia ennen peliä. Kun tätä kuitenkin mainostetaan "HIFK-päivänä" ja lippujakin sai pakettiratkaisuna halvalla.

Nyt on lauantaisin ollut joku matsi aina myöhemmin kuin muut, joten ei sitä olisi pitänyt olla vaikea järjestää. Samaa mieltä siitä, ettei synttärimatseja pitäisi olla joka vuosi. Mielummin joka 5. vuosi ihan hillitön matsi niin että koko Töölössä on mielettömät kekkerit, esiintymislavoja ja kaupungin komein ilotulitus eli kunnon öykkäröintiä.
 

Penan klooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Emmä tiedä mikä helvetti noissa meidän faneissa nimenomaan tuolla F1 katsomo-osassa vaivaa ?

Erittäin ala-arvoisia ja mauttomia huutoja pitkin ottelua, jotka kuuluivat järjettömän selkeästi.

"Helvetin hu**a!"

"Vi*un hu**a, mee takas narreihin!"

"Ei vitun Hjalliksen hu**at!"

Ei todellakaan mitään hienoa fani käytöstä.

Ensi kerralla lasten kanssa hallin toisesta päästä paikat, sen verran mauttomia huutoja. Lisäksi viesti lähtenyt jo HIFK:n palautteeseen tästä kyseisestä asiasta, tuollainen pentujen huutelu on täysin otteluun kuulumatonta ja epäkorrektia muita hallissa istujia kohtaan vaikka nämä "fanit" eivät muihin katsojiin tätä asiaa kohdistakaan... onneksi.

Okei, sitten puollan siinä mielessä, että en voi yleistää, siellä ei todellakaan kaikki näin huudelleet. Eli heitä se ei koske, jokainen varmaan tuntee piston sydämessään jota tämä asia koski. Muutama tällainen mätäpaise siellä keskellä kuitenkin oli.

Muuten loistavaa kannustusta ja kovalla metelillä toimitetut "ALAKERTA, YLÄKERTA" rollaukset olivat suorastaan kylmiä väreitä tuovia, hyvällä tavalla.

Keep up good work, toisinkuin ne muutamat "HU**A" huutelijat.

Anteeksi ja kiitos.
 

Dakota

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta. Todella ala-arvoista käytöstä ja vastaavat huudot tulee karsia pois. Onneksi valtaosa kannattajista ei lähde mukaan.

Haluasin myös tietää kuka tämä sankari on joka jokaisessa pelissä haukkuu Kimiä? Kyseinen henkilö istuu vielä fanikatsomossa(!) Hän omaa ilmeisesti jostain syystä henkilökohtaisia antipatioita Hirsoa kohtaan. Pitäisi tosin itse tajuta että Helsingin jäähalli, fanikatsomo ja IFK:n pelipaita päällä ei ole oikea tapa tuoda näitä esille. Saman energian voi suunnata myös vastustajalle huuteluun. Tai mikä parasta, myös omien kannustamiseen!

Moni muukin huomasi tämän onneksi fanikatsomossa ja antoi kuittia. Toivottavasti eilen oli viimeinen kerta kun näitä tarvitsee kuunnella.
 

Penan klooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Nimenomaan se yks helvetin sankari. Täysin turha tuollainen "tosi-fani" katsomossa ja nimenomaan fanikatsomossa. Muistaakseni joku tyttö siellä uskalsi avata suunsa tälle 150cm sulka päässä olevalle turboturvalle. Tälle tytölle hatunnosto.

Hirso on siellä nyt ja pelaa meillä, annetaan tuki sille ja kaikki tsemppi mitä meiltä löytyy, floppaa tai ei. Mut se saatana pelaa meillä tällä hetkellä, samassa värissä kuin itse tulee pukeuduttua. Joten on aika absurdia haukkua silloin, parempi sitten riisua paita ja istua imemään kaljaa pubin puolella.
 

scholl

Jäsen
Itse ehdotan, että kaikki musiikki vaihdetaan Mikko Alatalon tuotantoon kunnes Petu on poissa, koska hänen menestymisestään ja persoonastaan tulee mieleen Matti Alatalon valmentaminen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ehdottaisin "Lets play hockey"-biisin tilalle kertosäettä laulu- ja soitinyhtye Eppu Normaalin kappaleesta "Sotilaallinen tyhjiö"...
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mua on jo pitkään häirinnyt se fanien voitokkaan ottelun loppupuolella aloittama wooo-oo-oo -huuto/laulu. Se tappaa tunnelman hallista aina kun siihen ei "rivikatsoja" viitsi yhtyä. Olen kiinnittänyt tähän jo viime kaudella huomiota että lähes poikkeuksetta tuon kailotuksen aikana vastustaja saa paineen IFK:n päätyyn. Lopussa pitäisi olla enemmän sellaista mihin kaikki voi yhtyä, veikkaan että rytmikkäisiin taputuksiin yhdyttäisiinkin leveällä rintamalla kun voitto on kiikarissa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mua on jo pitkään häirinnyt se fanien voitokkaan ottelun loppupuolella aloittama wooo-oo-oo -huuto/laulu. Se tappaa tunnelman hallista aina kun siihen ei "rivikatsoja" viitsi yhtyä. Olen kiinnittänyt tähän jo viime kaudella huomiota että lähes poikkeuksetta tuon kailotuksen aikana vastustaja saa paineen IFK:n päätyyn. Lopussa pitäisi olla enemmän sellaista mihin kaikki voi yhtyä, veikkaan että rytmikkäisiin taputuksiin yhdyttäisiinkin leveällä rintamalla kun voitto on kiikarissa.

Täh?!

Mun korviini tuo chantti tuo juuri sitä muutakin hallia mukaan. Kivasti ainakin jengi taputtaa siinä sha-la-la-la kohdassa, missä kuuluukin taputtaa. Omasta mielestäni se on toimiva ja hieno chantti vaikka nykyään yksi parhaimmista on tämä (linkki youtuben biisiin):

"Kun sut nään IFK, en mitään vailla oo.
Oot kaunein kaikista, oot kaunein kaikista!
Kaikki huolet katoaa ja päässä sumenee,
Oot kaunein kaikista, oot kaunein kaikista!
Kaiken vuokses teen, olet osa minua,
enkä koskaan voisi jättää sinua!"

PALJON toki on muitakin hyviä, mutta Kaunein Kaikista vaan juuri nyt iskee kovaa... ; )
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua on jo pitkään häirinnyt se fanien voitokkaan ottelun loppupuolella aloittama wooo-oo-oo -huuto/laulu. Se tappaa tunnelman hallista aina kun siihen ei "rivikatsoja" viitsi yhtyä.
Tohon lauluunhan yhdytään/kuuluisi yhtyä taputuksilla sen Woo-oo-woo-o-o:n jälkeen kun tulee se rytmikkäämpi vaihe laulusta. Kaiken kaikkiaan tuo laulu on mielestäni aika nerokas ja mukaantempaiseva, joten en vetäisi pois ohjelmistosta. Aika normaali tilanne lätkämatsissa, että tappiolla oleva saa pikku paineen päätyyn, vaikka rivikatsojatkin vetäisivät mitä tahansa woou'oota siellä. Hienoahan se olisi jos kaikki yhtyisivät myös lauluun messiin.

SM-liigallehan voisi tehdä ehdotuksen, että pidettäisiin pari liigakierrosta ensi kaudella siten, että ottelut alkaisivat esimerkiksi klo 22-23 lauantai-iltana. Voisi olla tunnelma hieman eri luokkaa?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Joo on kyllä totta että lopussa usein tappiolla oleva joukkue saa paineen johtavan joukkueen päätyyn, mutta jotenkin olen kiinnittänyt huomiota että se on osunut samaan aikaan kuin tuo wooo-o huuto on lähtenyt. Voihan olla että tää kaikki on vaan mun henkilökohtainen ongelma :)
Esimerkiksi lopussa joku alakerta-yläkerta voisi olla aika kovaa valuuttaa? Sen tietää kaikki ja kaikki lähtee messiin ainakin niihin taputuksiin (joita ei kait alkuperäisessä ideassa edes pitänyt olla mukana).
 

Dakota

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyseessä tämä* chantti?
Mielestäni loistava chantti toimiessaan, mutta vaatii nimenomaan isomman porukan mukaan kuulostaakseen hienolta. Tuota voisi myös ns. "venyttää" samaan tyyliin mitä videolla. Eli ei tulisi sellaista pysäytystä säkeiden väliin mitä nyt, vaan pysyisi koko ajan jouhevana. Tempoa voisi säätää vielä napsun alemmas.


*linkki vie youtubeen
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kyseessä tämä* chantti?
Mielestäni loistava chantti toimiessaan, mutta vaatii nimenomaan isomman porukan mukaan kuulostaakseen hienolta. Tuota voisi myös ns. "venyttää" samaan tyyliin mitä videolla. Eli ei tulisi sellaista pysäytystä säkeiden väliin mitä nyt, vaan pysyisi koko ajan jouhevana. Tempoa voisi säätää vielä napsun alemmas.


*linkki vie youtubeen

Joo sama chantti kyseessä, jotenkin se kuulostaa aika paljon paremmalle tuossa videossa kuin nordiksella, tempokin taitaa olla vähän nopeampi?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi lopussa joku alakerta-yläkerta voisi olla aika kovaa valuuttaa?

Oi oi... tuli mieleen kun pari matsia sitten pari pikkukundia yritti aloittaa C1-katsomon alaosassa tätä. Yläkerta ei kuullut hentoja 'huutakaa meille' -kutsuja ensin, mutta sitten kun se alkoi, huusivat pikkukundit kasvot loistaen ja kitarisat lepattaen! Ylivoimainen suosikki taitaa olla tämä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Oi oi... tuli mieleen kun pari matsia sitten pari pikkukundia yritti aloittaa C1-katsomon alaosassa tätä. Yläkerta ei kuullut hentoja 'huutakaa meille' -kutsuja ensin, mutta sitten kun se alkoi, huusivat pikkukundit kasvot loistaen ja kitarisat lepattaen! Ylivoimainen suosikki taitaa olla tämä.

Näinhän tämä menee ja siksi tästä se lopun huuma voitto-otteluissa olisi helppo tehdä. Ehkä muuttamaalla sitä vielä lopussa tyyliin Baroona-areena, toinen puoli jne. Tällä voisi ehkä saada jopa koko hallin mukaan ottelun lopussa, ken tietää. Toivottavasti huomenna saadaan taas tunnelmaa aikaiseksi.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
"Kun sut nään IFK, en mitään vailla oo.
Oot kaunein kaikista, oot kaunein kaikista!..."

Mulla vaan jotenkin alkaa aina soimaan ihan eri biisi kun tää lähtee ;)

"Lopun voittobiisi" on minusta hyvä. Se sopii musta silloin, kun tulee hyvällä pelillä vastustajaa nöyryyttävä voitto.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Joo sama chantti kyseessä, jotenkin se kuulostaa aika paljon paremmalle tuossa videossa kuin nordiksella, tempokin taitaa olla vähän nopeampi?

Me olemme valkoisia ja epämusikaalisia, suurin osa ainakin, joten tempo tulee pitää alhaalla. Minusta meidän versio on parempi kuin tuo youtuben.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Me olemme valkoisia ja epämusikaalisia, suurin osa ainakin, joten tempo tulee pitää alhaalla. Minusta meidän versio on parempi kuin tuo youtuben.

Niin mielipideasioitahan nämä ovat loppujen lopuksi :)
Hauan vielä korostaa että erittäin hienoa että katsomossa lauletaan ja yritetään kaikkea uuttakin! Iso käsi ja arvostus kaikille ketä tähän osallistuu! Enkä minä tuota woo-o-o biisiä vastaan ole, mietin vain miten saataisiin paremmin koko halli mukaan, voitto-ottelun loppu voisi olla otollista maaperää saada koko halli mukaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n alkukauden yleisömäärät ovat olleet kyllä mieluisaa katsottavaa, vaikka joukkue on pelannut kotona useampaankin otteeseen luokattomasti. 12 kotiottelua takana ja vain kolmesti ollaan jääty alle 7 000 katsojan yleisömäärään.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
IFK:n alkukauden yleisömäärät ovat olleet kyllä mieluisaa katsottavaa, vaikka joukkue on pelannut kotona useampaankin otteeseen luokattomasti. 12 kotiottelua takana ja vain kolmesti ollaan jääty alle 7 000 katsojan yleisömäärään.

Helvetin hyvä! Siksi onkin aivan perkuleen tärkeätä huolehtia myös urheilullisesta menestyksestä tällä kaudella, koska se näkyy muuten tulevaisuudessa. Joten Nybarilla riittää hommia edelleen!
 

scholl

Jäsen
IFK:n alkukauden yleisömäärät ovat olleet kyllä mieluisaa katsottavaa, vaikka joukkue on pelannut kotona useampaankin otteeseen luokattomasti. 12 kotiottelua takana ja vain kolmesti ollaan jääty alle 7 000 katsojan yleisömäärään.

Onko toi hyvä vai huono asia? Antaa kyllä sellaisen kuvan, ettei katsojia kiinnosta se itse peli ollenkaan. Petu voi valmentaa joukkueen vaikka 13. sijalle kunhan ei pudota divariin niin kaikki on katsojien mielestä hyvin. Kassakone tietysti tykkää siitä, että porukkaa on paljon. Lätkää seuraavat kannattajat on vaihdettu ilmeisesti kaljan litkijöihin tai muuhun pelistä kiinnostumattomaan porukkaan, mutta se antaa kyllä väärän signaalin johdolle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko toi hyvä vai huono asia? Antaa kyllä sellaisen kuvan, ettei katsojia kiinnosta se itse peli ollenkaan.

Olen antanut itselleni ymmärtää että viime kauden mestaruus toi sen lisän jo kausikortteina että viime kauden noin 6000 katsojamäärät muuttuivat noin 7000 katsojaan. Varmasti muutama irtolipun ostanut tulee vieläkin viime kauden perusteella katsomaan esim Granlundia tietämättä viime pelien menestyksestä.

Ja vielä lisää tuohon kiinnostaako katsojia pelintaso ollenkaan, itse en ainakaan kovin paljon mieti viime matsien menestystä jos saan aikataulut natsaamaan frendin kanssa johonkin lähiviikon matsiin. Tuntuisi hullulta että peruuttaisin matsiin menemisen jos HIFK on hävinnyt kolme matsia putkeen.
Tapahtuma sisältää matsin lisäksi frendin kanssa kuulumisten vaihtoa ja Töölön kuppiloissa syömistä jne. Enkä usko että olen ainoita jotka näin toimii.


_
 
Viimeksi muokattu:

rafalski77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Ac Milan ,
Kyllähän Fani kulttuurinki pitää kehittyä eteenpäin , tietysti muutamia tuttuja ja turvallisia pitää olla , kuten esim:yläkerta/alakerta , että nämä tulee rutiinilla ja koko halli saadaan mukaan . Aina kaikessa uudessa on alkukankautensa , mutta kun näitä uusiakin ralleja jaksetaan jauhaa niin kyllä tähän rytmi saadaan isollakin joukolla .

Mediän kannustuslaulut on kyllä mageeta kuunneltavaa , varsinkin vieras matseissa korostuu kun monella paikkakunnalla ollaan vielä aika perus jutuissa menossa ja jengi on ihan puulla päähän lyötyjä kun repussa on useita ralleja , ja meininki jatkuu loppuun asti kävi miten kävi .

Olen ylpeä teistä jotka kehittävät näitä ralleja ja vievät meidän kulttuuria eteenpäin .
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös