Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 091 781
  • 4 629

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen tässä alkukauden aikana - viimeksi tiistaina miettinyt myös tätä hallin huonoa fiilistä. Kauden ekassa narrimatsissa oli hyvä fiilis, muuten on ollut aika vaisua. Jopa taannoinen Jyp-matsi oli mun mielestä tosi vaisu fanien osalta, vaikka kyseessä oli kärkikamppailu ja la-ilta. Toissapäivänä näätäfanit hoiti katsomon puolella homman himaan kevyesti. Kärppämatsissa mä sen lopultakin oivalsin, mikä tässä mättää: se on ihan sama missä katsomossa faniryhmä on, jos se ei innostu huutamaan kun pari-kolme kertaa matsissa. Mun mielestä muu halli on lähtenyt kohtuu hyvin mukaan taputtamaan aina kun faniryhmä on iskenyt löylyä kiukaalle. Intoa vaan ei tunnu nykyisessä faniporukassa olevan, kuin ajoittain. Toista se oli 90-luvulla. Silloin faniryhmäläiset halusivat menettää äänensä illan matsin takia. Nyt samaa paloa ei tunnu olevan. Vaikka fanit valloittaisivat koko B-päädyn, niin se ei tuo yhtään fiilistä halliin, ellei suuta avata ja hanskoja isketä yhteen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Milloinkas muuten ylipäätään tiistai tuli mukaan pelipäiväksi, samoin kuin nämä yksittäiset maanantait, keskiviikot ja perjantait? - - -
Tai vaihtoehtoisesti keskiviikko, perjantai, sunnuntai. Noitahan olisi seurojen markkinointimiesten helppo luokitella siten, että esim. keskiviikot olisi enemmän yritysvieraille, perjantai känniäälöille ja sunnuntai perheille.

Tiistai tuli mukaan 70-luvulla kun Helsingistä oli 12 joukkueen sarjassa neljä joukkuetta: HIFK, Jokerit, Karhu-Kissat ja HJK. Sitä ennen pelipäivät olivat torstai ja sunnuntai.

Maanantait, keskiviikot ja perjantait ovat sitten tulleet myöhemmin, kun joillain pelipaikkakunnilla pitää löytää tilaa konserteille, hevosille ja monstereille yms. Toisin sanoen 60 pelin/joukkue -sarjassa ei ole helppoa löytää kaikille riittävästi ns. normipäiviä, kun halleissa on oltava muutakin toimintaa kannattavuuden takia.

Sinänsä näkisin ihan ok-hommana nykyisen ti-to-la -rytmin, mutta esim. kerran kuussa voisi lanseerata sunnuntaiksi perhepelipäivän, joka olisi täysi kierros. Silloin jokaisen aikuisen kanssa pääsisi peliin ilmaiseksi 1-2 alle 12v-lasta, aloitusaika esim. klo 17. Näin matsiin lähtemisen kynnys perheenä ei olisi niin korkealla kuin nykyään. Samaten vähemmän isät ottaisivat kuppia sunnuntaina kuin pe tai la. Ilmainen parkki vieläpä tarjolle ja hodarit kaksi yhden hinnalla tms.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse en mittaa hallin fiilistä minkään muun perusteella kuin sen, miten peli kulkee. Kärppä-matsissa en ollut, mutta Jypiä vastaan pelatessa oli äärettömän hyvä universaalisen nautinnollinen tunnelma. Kaksi kovaa joukkuetta, vauhtia ja taklauksia + kotivoitto! Ei ollut aikaa kuikuilla miten liput heiluivat ja ketkä huusivat lujempaa. Mielestäni jengi hymisi tyytyväisen oloisena erätauoilla ja matsin jälkeenkin. Siitä se lähtee. Jos joukkue ottaa pataan koko ajan ja on muutenkin tylsä, ei fiilistä pelasta kyllä yhtään mikään.

Rokkimäkin maalintekokisa oli kaikessa karuudessaan loistavaa oheisviihdettä. Ei sitäkään tarvitse kelailla sen kummemmin. Se toimii aina, kun Pertti Perusfani vetää lippaskengissä jäällä ja koettaa osua maaliin. Fiilisasioissakin pätee vanha kunnon KISS. Tunnelman rakentamisen voi aloittaa kokoamalla kilpailukykyisen ja viihdyttävän joukkueen. Ja tokihan kaukalotappelu on aina myöskin äärimmäisen viihdyttävää, puhutaan mitä puhutaan. Harvoin olen nähnyt kenekään jäävän istumaan ja mököttämään, kun liha tummuu. Siihen nähden yllättävän moni monkuu jälkikäteen tappeluiden turhuutta.
 

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikaisemmilla kausillahan tunnelman heikkoutta on selitelty joukkueen edesottamuksilla. Tämä on varmasti ollut totta. Joukkueen löysäily ei ole innostanut fanejakaan antamaan parastaan. Tällä kaudella faniryhmä ei voi mennä tuon selityksen taakse. Mun mielestä Jyp-matsi käy hyvästä esimerkistä. Kaukalossa nähtiin ryminää ja taistelua ja se tuo myös mulle sen suurimman nautinnon - sen takia ylipäätään diggaan lajista nimeltä jääkiekko. Tuota taustaa vasten ihmettelin, että fanit eivät onnistuneet luomaan hurmosta koko halliin. Enkä nyt tarkoita tifojen määrää tai lippumerta jossain ylähyllyllä. Muu halli on mun mielestä monessa matsissa ollut valmis lähtemään taputuksiin ja kannustuksiin mukaan mutta faniryhmä ei ole vetänyt jengiä hurmokseen, vaan on lähes kokonaan vain tyytynyt seuraamaan peliä hiljaa. Pelin ohella me jokainen varmasti nautitaan siitä, kun myös katsomossa kiehuu. Pelaajat antaa nyt aihetta älämölöön. Milloin herää fanikatsomo?
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Toista se oli 90-luvulla. Silloin faniryhmäläiset halusivat menettää äänensä illan matsin takia. Nyt samaa paloa ei tunnu olevan. Vaikka fanit valloittaisivat koko B-päädyn, niin se ei tuo yhtään fiilistä halliin, ellei suuta avata ja hanskoja isketä yhteen.

Paloa ei ehkä ole, muttei 90-lukukaan mitään herkkua monilla kausilla ollut. Omissa muisteloissani monet kaudet olivat jopa paljon nykyistä hiljaisempia. B2:ssa oli mölinää ja välillä E9:n silloisessa seisomakatsomossa (jos omia juomia oli tarpeeksi mukana, kuten usein viikonloppupeleissä oli). Muuten yksittäiset huudot katsomoista kuuluivat jopa selvemmin kuin nykyisin. Eikä sitä yleisöäkään ollut enempää kuin nykyisin, päinvastoin. Niillä kausilla, kun vahvistukset olivat mallia Kimmo Mäki-Kokkila, yleisömäärä alkoi usein 4:llä, ellen aivan väärin muista. Vuodet 1998 ja 1999 olivat virkistävä poikkeus.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Milloinkas muuten ylipäätään tiistai tuli mukaan pelipäiväksi, samoin kuin nämä yksittäiset maanantait, keskiviikot ja perjantait? Pitkän aikaahan pääpelipäivät oli torstai ja sunnuntai ja sitten joskus oli "härkäviikkoja", jolloin pelattiin myös lauantaina. Ja eikös nimenomaan tuolloin ollut niin, että lauantain pelit alkoi klo 16 ja sunnuntain klo 17? Vai muistanko nyt ihan väärin?

En muista milloin ti tuli pelipäiväksi. Kun su kierros oli mukana, la pelit alkoivat klo 17 ja su pelit klo 16. Sitten myöhemmin su pelit siirrettiin myös alkamaan klo 17. Tuo ke, pe su olisi ehkä itselleni parempi rytmi. Voisi joskus vkl pelissä ottaa jopa keittoa, kun joka su aamu on velvollisuuksia seuraamme kohtaan, niin täytyy olla tikissä. Jää la keittopelit väliin. Vierasreissujen järkkääminen tosin hankaloituisi pe kierroksella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun mielestä Jyp-matsi käy hyvästä esimerkistä. Kaukalossa nähtiin ryminää ja taistelua ja se tuo myös mulle sen suurimman nautinnon - sen takia ylipäätään diggaan lajista nimeltä jääkiekko. Tuota taustaa vasten ihmettelin, että fanit eivät onnistuneet luomaan hurmosta koko halliin. Enkä nyt tarkoita tifojen määrää tai lippumerta jossain ylähyllyllä. Muu halli on mun mielestä monessa matsissa ollut valmis lähtemään taputuksiin ja kannustuksiin mukaan mutta faniryhmä ei ole vetänyt jengiä hurmokseen, vaan on lähes kokonaan vain tyytynyt seuraamaan peliä hiljaa. Pelin ohella me jokainen varmasti nautitaan siitä, kun myös katsomossa kiehuu. Pelaajat antaa nyt aihetta älämölöön. Milloin herää fanikatsomo?

Olin C1:sessä katsomassa peliä, en kuulu faniryhmiin, en osallistu tifoihin. Mutta HIFK-fani olen henkeen ja vereen. Mun mielestä tunnelma oli hyvä, muistaakseni 7200 katsojaa. Samat faniryhmän huudot ja kannustukset kuin ennenkin.
Kyse on enemmänkin aisiasta mitä täällä on sivuttu aiemmin, eli miksi ei muu halli lähde mukaan. Tämänhän kuuluisi toimia "aaltoliikkeen"-lailla, yksi kulma aloittaa niin muut yhtyvät mukaan.

Mutta ei. Jokereita vastaan vanhat ja väsyneet "yritys-asiakkaat" sekä muut rikkaat espoosta tulleet fanit jaksavat huutaa mutta ei muulloin.

Siirtäisin katseen juuri tähän ikärakentumaan hallissa ja yksinkertaisesti ne joilla on varaa maksaa lipuista halliin ei jaksa enään huutaa. Kalliin lipun ostanut "fani" on vaativa, hän olettaa että saa tuplasti parempaa viihdettä kuin silloin kun lippu maksoi 70-90 markkaa.

Halvemmat liput toisi katsojia hallille jotka eivät olisi niin vaativia.


_
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mutta ei. Jokereita vastaan vanhat ja väsyneet "yritys-asiakkaat" sekä muut rikkaat espoosta tulleet fanit jaksavat huutaa mutta ei muulloin.

Siirtäisin katseen juuri tähän ikärakentumaan hallissa ja yksinkertaisesti ne joilla on varaa maksaa lipuista halliin ei jaksa enään huutaa. Kalliin lipun ostanut "fani" on vaativa, hän olettaa että saa tuplasti parempaa viihdettä kuin silloin kun lippu maksoi 70-90 markkaa.

Halvemmat liput toisi katsojia hallille jotka eivät olisi niin vaativia.


_

Tuo on ihan totta, ei se tunnelma tule pelkästään siitä fanikatsomosta, kyllä sitä tukea tarvitaan muualtakin. Vähän tuntuu, että täällä katsotaan kieroon, jos olet yli 30v ja kannustat. Sveitsissä eläkeläiset ovat fanipaidat päällä ja kiljuvat äänensä käheäksi (Ei mennä nyt siihen, että siellä saa vetää hiivaa katsomossa). Ei muuta kuin rohkeasti kaikki mukaan ainakin IFK-muotoisiin huutoihin. Lauluihin on vaikea lähteä, kun ei itsekään osaa kaikkia. Ja vähän on itselläkin noloa lauleskella jossain, kun ääni on kuin varikselle (ei Petellä). Mutta siitä vaan kaikki fiilistä luomaan.

Toi oli hyvää pohdintaa, että maksat lipusta enemmän, saa sillä paremman fiiliksen pelin ohessa.

Sen haluaisin, mistä laitoin viime poffien aikana, aina, kun vastustaja saa kiekon (ainakin meidän av:ssa), niin kaikkien pitäisi buuata ja vislata. Samanlainen ahdistunut fiilis pitäisi saada mitä se on joskus Rinkelinmäellä ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Sen haluaisin, mistä laitoin viime poffien aikana, aina, kun vastustaja saa kiekon (ainakin meidän av:ssa), niin kaikkien pitäisi buuata ja vislata. Samanlainen ahdistunut fiilis pitäisi saada mitä se on joskus Rinkelinmäellä ollut.

Itse olen hieman tuota vastaan, av:lla tosin hyväksyttävää. Mutta muutoin pidän siitä ideologiasta joka B2:ssa oli Tompan ja Liupan aikoihin (eli joskus -90 luvun alussa) että omia kannustettiin mutta vastustajat jätettiin "rauhaan". Keskitytään siihen omaan jengiin eikä välitetä vastustajasta sen enempiä.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Tässä kannattaa muistaa sellainenkin aspekti, johon on jo hieman viitattukin. Eli mitä jos joukko, mahdollisesti isokin, ei vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan kehtaa huutaa/laulaa?

Itse olen keskellä katsomoa, josta en tunne ketään. Siinä katsomossa ei ole pittejä eikä riehuta, mutta eläydytään kyllä. Ei sitä oikein ilkeä kuin korkeintaan puhua itsekseen ääneen ja taputtaa silloin kun ympärilläkin taputetaan.

Seisomakatsomossa ja siellä vanhojen fanien, tai siis kokeneiden, piirissä on eräänlainen yhteisö, joka jo itsessään on valmis toimimaan kollektiivisesti. Tuo ytimen reuna on hieman vähemmän organisoitunutta tai tarkemmin sanottuna ystävystynyttä, miten vaan.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Tässä kannattaa muistaa sellainenkin aspekti, johon on jo hieman viitattukin. Eli mitä jos joukko, mahdollisesti isokin, ei vaan kaikessa yksinkertaisuudessaan kehtaa huutaa/laulaa?
Siinähän se onkin, en minäkään siinä yksin viitsisi elämöidä. Sen takia olisi hyvä, jos saisi edes pieniä porukoita ympäri hallia, jotka sitten keskenään laittaisivat ääntä. Huomattavasti helpompaa pikkuporukassa, siitä sitten saattaisi ne tuntemattomatkin lähteä mukaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siinähän se onkin, en minäkään siinä yksin viitsisi elämöidä. Sen takia olisi hyvä, jos saisi edes pieniä porukoita ympäri hallia, jotka sitten keskenään laittaisivat ääntä. Huomattavasti helpompaa pikkuporukassa, siitä sitten saattaisi ne tuntemattomatkin lähteä mukaan.

Tämä saattaa kuullosta jo kaukaalta haetulta, mutta nykyään nämä porukat jotka kehtaavat kannustaa ostavat liput jo hyvissä ajoin etukäteen F1-2:seen, C1:seen, E9-8. Eli sinne muodostuu pienet kannustavat piirit.
Mutta ennen, kun tulin matsiin 15 vuotta sitten niin ostin lippuluukulta vartti ennen lipun mitä oli saatavilla ja niin varmaan moni muukin, silloin huudettiin frendin kanssa jopa siellä vieraspäädyssä. :)



_
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Itse olen hieman tuota vastaan, av:lla tosin hyväksyttävää. Mutta muutoin pidän siitä ideologiasta joka B2:ssa oli Tompan ja Liupan aikoihin (eli joskus -90 luvun alussa) että omia kannustettiin mutta vastustajat jätettiin "rauhaan". Keskitytään siihen omaan jengiin eikä välitetä vastustajasta sen enempiä.

Olen myös sillä linjalla, että tämä on "vain" urheilua ja vastustajaa kunnioitetaan. Eihän siellä olisi peliäkään ilman vastustajaa. Ylivoima/alivoimajutut ja jäähylaulut ovat luku sinänsä, ja niihin kuten myös maalilauluun on vain totuttava.

Suoraan sanoen minua hävettää joka kerran kun lauletaan "hjalliksen huorista" ja "jos sä vihaat vitun.. jne". Ei ne oikein kuulu tuonne. Yksinkertaisesti olisi parempi vain kannustaa omaa joukkuetta niin kybällä, että vastustaja jää suohon. Osattiinhan se jo Kalevalan aikaan, miksei nyt.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika kultaa muistot ja tuskin tälläistä meininkiä enää tullaan liigassa näkemään, saatika Nordiksella. Valitettavasti.
http://www.youtube.com/watch?v=40mNpxYbkig
Kysymys kuuluu, että miksei tulla? Vuodet ovat osoittaneet, että IFK:lla on kenties Suomen parhaat fanit. Nyt kun joukkue menestyy, pelaa hyvää lätkää ja on mielenkiintoinen, niin fanejakin luulisi kiinnostavan? Muilla liigapaikkakunnilla on fanikulttuuri mennyt pienin askelin koko ajan eteenpäin, onko se IFK:lla sitten laskenut jostain syystä? Minulle näin SaiPafanina muutamia kausia sitten jokin lauantainen IFK-matsi oli aina kauden kohokohtia kun tiesi päädyssä olevan sadoittain hurjasti metelöiviä punaisia faneja. Viime kausina IFK-faneja ei ole kuitenkaan näkynyt kuin pieni kourallinen sillon tällöin. Toisaalta ehkä ne fanimatkat ovat keskittyneet johonkin ihan muualle, kun tänne peräkylään.

Yksi juttu mikä tuossa Youtube-videossa on hienoa: jokaisella on pelipaita päällä. Upean näköinen punainen meri. Nykyään tuntuu olevan muotia vetää mustaa päälle ja oman joukkueen värejä tunnustetaan korkeintaan jonkin pienen kaulahuivin voimin.

Talviklassikossa olisi hienoa nähdä tuon Turun reissun kaltaista meininkiä. Voisin kuvitella, että Jokerifanit ainakin panostavat.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Olihan Pelicans - IFK Megamatkalla 400-500 IFK kannattajaa, onhan se paljon vähemmän kuin turussa oli tuolloin, mutta kun seuraava matka turkuun tulee niin eiköhän sinne ole hyvin lähdössä porukkaa.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
En löytänyt parempaakaan ketjua asialleni. Olen tulossa HIFK-Ilves peliin huomenna. Mistä katsomosta näkee parhaiten? Ja tietysti mieluiten mahdollisimman kaukana HIFK:n faniryhmästä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En löytänyt parempaakaan ketjua asialleni. Olen tulossa HIFK-Ilves peliin huomenna. Mistä katsomosta näkee parhaiten? Ja tietysti mieluiten mahdollisimman kaukana HIFK:n faniryhmästä.

Suosittelisin vieraspäätyä, alakatsomot A1/A2 C7/C6 taikka yläkatsomot E2/E3 ja F7/F8. Alakatsomoista rivistä noin 8 ylöspäin näkee ihan hyvin ja yläkatsomoista tietty mahdollisimman alhaalta.



edit: tässä katsomokartta
http://www.helsinginjaahalli.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=6


_
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
En löytänyt parempaakaan ketjua asialleni. Olen tulossa HIFK-Ilves peliin huomenna. Mistä katsomosta näkee parhaiten? Ja tietysti mieluiten mahdollisimman kaukana HIFK:n faniryhmästä.

Kaukana ståndiksesta, hyvä hinta/laatu ja näkee ihan hyvin = E1:sen tai F9:sin alarivit. Tunnelma tulee olemaan huomenna kyllä niin paska, että eipä sillä ole väliä vaikka ostaisit liput ifk:n fanikatsomosta.
 

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En löytänyt parempaakaan ketjua asialleni. Olen tulossa HIFK-Ilves peliin huomenna. Mistä katsomosta näkee parhaiten? Ja tietysti mieluiten mahdollisimman kaukana HIFK:n faniryhmästä.

Vierasjoukkueen fanit on sijoitettu E1-E2-katsomoihin eli yläkulmaan vierasjoukkueen hyökkäyspäähän. Tuo ei kuitenkaan varmasti ole katsomo, josta näkisi parhaiten - sitähän kyselit. IFK:n fanikatsomo on C1-F1-katsomoissa, joten parhaat ja kotijoukkueen kannattajista kauimmaiset paikat löydät varmasti A/E sivulta mahdollisimman keskeltä (esim. A4, A3, E4, E5). Toki jos päätypaikat kiinnostaa, niin sinne vaan D-päätyyn katselemaan Ilveksen hyökkäyksiä. Tällöin itse valitsisin mahdollisimman ylhäällä olevan rivin..
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kaukana ståndiksesta, hyvä hinta/laatu ja näkee ihan hyvin = E1:sen tai F9:sin alarivit.

Jos E1 on se D-päädyn puoli, niin siellä usein vierasjoukkueen fanit istuvat. E- ja F- katsomot keskellä (6) ovat mielestäni aika ihanteellisia näkyvyyden suhteen, mutta ovat hieman hintavampia, kuin nuo päädyt ylhäällä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oli taas hiljainen halli, ihan kuin hallissa olisi vietetty jotain hiljaista hetkeä noin 55 min. koko ottelun ajasta. Aika myytti tuo tunnelma nykyään hallissa, kun sitä ei ole kuin todella harvoin... Turha sitä on syytellä mitään katsomopaikkoja, kyllä se yleisö lähtee mukaan, kun joku pistää sen alulle. Luulis nyt, että jengi jaksaa kannustaa joukkuetta, joka on pelannut hyvän alkukauden ja viimeksi kotiottelu on hävitty viime helmikuussa runkosarjassa.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Oli taas hiljainen halli, ihan kuin hallissa olisi vietetty jotain hiljaista hetkeä noin 55 min. koko ottelun ajasta. Aika myytti tuo tunnelma nykyään hallissa, kun sitä ei ole kuin todella harvoin... Turha sitä on syytellä mitään katsomopaikkoja, kyllä se yleisö lähtee mukaan, kun joku pistää sen alulle. Luulis nyt, että jengi jaksaa kannustaa joukkuetta, joka on pelannut hyvän alkukauden ja viimeksi kotiottelu on hävitty viime helmikuussa runkosarjassa.


Niin luulisi, mutta kyllä se vaatisi sen fanikatsomon päätyyn (tässä tilanteessa päätykin on huono), ja sen että he aloittaisivat kannustuksen, ja muut liittyy. Kyllähän joskus se onnistuu ilmankin, mutta aika harvoin. Tunne on hävinnyt katsomosta, kaikki ne, joilla olisi tunnetta tuoda otteluun, eivät pääse sinne, koska rahatilanne ei anna myöden. Liput ovat liian kalliit, ja IFK:n kotiottelu alkaa olemaan nuorelle opiskelijalle suuri investointi.
Otteluissa viimenen minuutti on taputettu, ja olisi hienoa, jos koko halli yhtyisi muuallakin kuin lopussa kannustamaan joukkuetta, kun ovat esittäneet hienoja otteita.

Yleisöä 6105, tuo kertoo pelkästään positiivesestä asiasta. Minun mielestäni 6100 katsojaa torstai illan Ilves ottelussa on hyvä määrä. Itselläni oli ajatuksena lähteä otteluun, mutta kulmaan pääsi istumaan hintaan 14.50 + 2.5e sähköpostilippu maksu = 17e, ja kun asun böndellä, niin junalippu yhteen suuntaan maksaa 4e. yhteensä siis 25e pakollisia maksuja, ja siihen lisäksi monia euroja jos haluaa jotain syödä/ juoda hallissa. Minulle tuo on liian suuri hinta Ilves ottelusta, varsinkin kun tuolla hinnalla saan lipun vaan kulmaan, ja pelin näen myös kotisohvaltani.

Poikkeaa tietysti vähän ketjun aiheesta, mutta mielestäni halli asialle pitäisi tehdä jotain, vai onko jo tehty? Mitään ilmoituksia asian etenemisestä en ole havainnut.

On mielestäni vääryys, että fanit maksavat siitä ettei IFK:n halli ole oma, onko sitä edes tosissaan koitettu ostaa? Onko uutta hallia tosissaan mietitty, vai onko kaikki vaan puhetta? Näihin asioihin haluaisin selvyyttä seuran puolelta jonkun tiedotteen muodossa. IFK:lla on erittäin hyvä tilanne kannattajien suhteen, yleisökeskiarvo on 6500 tuollaisilla lippujen hinnoilla. Halvemmilla lipuilla se nousisi selvästi, ja kunnon fanikatsomo hallin päädyssä nostaisi fanikatsomon tunnelmaa ja panosta, sekä vetäisi muut mukaan kannustamaan joukkuetta.

Mutta kannustetaan me kaikki parhaamme mukaan joukkuetta hallilla, silloin kun siellä olemme, ja viedään tunnelmaa itse eteenpäin !
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Hamilton oli sitten nappiosuma ilmeisesti. Jälleen kerran Nybalta hyvää settiä. Tästä isot aplodit. Kertokaapas paikallaolleet, kun nyt Riksmanin osuus on jo käyty läpi, miten Mara skulasi? Pisteitä tuli ainakin.

Vähän ohi aiheen, jonka takia siirrän toiseen ketjuun. Pakko vaan kommentoida 4-0 maalia, sillä sen jälkeinen tilanne huvitti ainakin allekirjoittanutta hieman. Miken (ei Granlundin) kuuluttaessa maalintekijöitä yleisö reagoi hassusti:

Maalintekijä numero 16, Ville Peltonen... yleisö hurraa
..syöttäjät numero 51, Jeff Hamilton... yleisö menee ekstaasiin
...ja numero 77, Martti Järventie yleisö on hiljaa

Ei taida olla ihan fanien suosikki tuo Mara. Mutta ihan hyvin se tänään pelas.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy kyllä moittia sitä pelejä ennen videotaululla pyörivää pelaajaesittelyä. Paitsi että se näyttää ulkoasultaan PowerPoint-alkeiskurssin harjoitustyöltä, se on näemmä talletettu johonkin read only -tilaan, kun kesken kauden tulleita pelaajia ei siinä näy. Viime viikon Kärppä-pelissä ajateltiin vissiin, että "Granlund kuin Granlund", kun taululla näkyi Mikael kokoonpanossa olleen Markuksen sijaan. Eilen ei ollut Hamiltonia taululla ollenkaan.

Viime kaudella sentään uudet "diat" saatiin esittelyyn mukaan, mutta niistä puuttui kuvat ainakin pleijareihin asti.
 

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n faniryhmä on tällä hetkellä hallissa yhtä innostuneen oloinen, kuin uimavalvojat klo 6.30 Malmin uimahallissa. Hävettää melkein satunnaiskatsojia halliin pyytääkään, kun tietää, että "Nordiksella on paras tunnelma"-myytille ei ole enää mitään katetta. Ensin syyteltiin pelaajia - eivät innosta katsojia kannustamaan. Nykyiset otteet pitäisi innostaa. Sitten on syytelty katsomopaikkoja, että huuto ei kuulu. Asiahan on niin, että jos huutoa ei ole, niin sehän ei voikaan kuulua. Faniryhmä voisi olla vaikka hallin katolla, niin lopputulos olisi sama, kuin päädyssä, jos ääntä ei edes yritetä luoda.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös