Tunkilla ollut jo käyttöä?

  • 245 362
  • 1 534

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaihdatin (tai vaihdatutin, mitähän eroa näilläkin termeillä on) jo muutama viikko sitten, kun rengasliikkeestä tarjosivat aikaa tekstiviestillä ja minulle se sopi. Olihan siinä noita yöpakkasiakin ollut jo monena aamuna.

Ei jonotusta, varttitunti kahvin juontia kumiliikkeen tiloissa ja eteenpäin. Saisihan nuo itsekin vaihdettua ja säästäisi vähän rahaa, mutta miksipä kiusata niinkin mukavaa miestä kuin itseään.
 

Fordél

Jäsen
Suhteellista kai tuokin, osien hinta max 1€. Työaikaa max 30 min. 45€, no pääsee siinä tuntipalkoille, kuten 25€ renkaidenvaihdoissakin, kun nosturilla ylös pyssyllä auki, vaihto, uudet paikallee, sormilla kiinni alkua momenttia kehiin ja kiinni, aikaa menee se muutama hassu minuutti. Kyllä on katteet kunnossa.

Varmasti katteet on sillä tavalla kunnossa, että firma pysyy pystyssä jos vain asiakkaita riittää. 45 € homma pitää kuitenkin noiden euron osien lisäksi työpanoksen, välineet (nosturi, työkalut, pesulaitteet, tasapainotuskoneen jne.), tilakustannukset jne. joten kyllä siinä varmasti saa ihan töitä paiskoa, että firma pysyy pystyssä ja palkat saa maksettua.

Eilen vaihdoin, 35 minuuttia ristikkoavaimella ja hyvällä tunkilla pihamaalla. Tasapainoista en tiedä, mutta aika avuton saa olla, jos tunteja kuluttaa jonotukseen tuon takia.

Eihän kyse ole monenkaan kohdalla avuttomuudesta. Kyllähän renkaat voisi itsekin vaihtaa. Jos 25 eurolla saa vaihdon ja vanteiden pesun ammattilaisen hoitamana niin osalle itse tekeminen ei ole sen väärti. Kyllähän moni voisi siivotakin, mutta ostaa silti palvelun ammattilaiselta. Hyvä vaan työllistämisen kannalta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Renkaiden vaihtaminen on keskimäärin viikon parin sesonki keväisin ja syksyisin. Melkoinen firma saa olla, jos sillä meinaa elellä koko vuoden. Katetta hommissa on aina. Mutta eipä noissakaan verojen, maksujen ja palkkakustannusten jälkeen aivan mahdottomia.

En ihmettele, jos joku vaihdattaa renkaansa liikkeessä, jos hinta on jotain 20-45e.

Itse vaihdoin eukon kärryyn eilen. Vajaa tunti meni renkaiden kanteluineen päivineen, kun en ollut kyseiseen kärryyn aiemmin vaihtanut. Rengaspaineetkin vedin vielä vituiksi, kun en tajunnut katsoa virallisia suosituksia. Pitänee käydä tänään korjaamassa asia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eihän kyse ole monenkaan kohdalla avuttomuudesta. Kyllähän renkaat voisi itsekin vaihtaa. Jos 25 eurolla saa vaihdon ja vanteiden pesun ammattilaisen hoitamana niin osalle itse tekeminen ei ole sen väärti. Kyllähän moni voisi siivotakin, mutta ostaa silti palvelun ammattilaiselta. Hyvä vaan työllistämisen kannalta.
Jep, ymmärrän kyllä tuon pointin, mutta ainakin itse mieluummin hoidan vaihdon reiluun puoleen tuntiin ja käytän tuon muutaman kympin ja varsinkin säästyneen ajan johonkin muuhun. Kaikilla ei tietysti ole edes sitä mahdollisuutta mitä minulla ja osa taitaa ihan tykätä siitä, että istuskelee kaffella vaihtoajan. Tuntien jonotusta on silti vaikea ymmärtää, ellei ole oikeasti jotain rajoitetta työskentelyyn.
 

Fordél

Jäsen
Jep, ymmärrän kyllä tuon pointin, mutta ainakin itse mieluummin hoidan vaihdon reiluun puoleen tuntiin ja käytän tuon muutaman kympin ja varsinkin säästyneen ajan johonkin muuhun. Kaikilla ei tietysti ole edes sitä mahdollisuutta mitä minulla ja osa taitaa ihan tykätä siitä, että istuskelee kaffella vaihtoajan. Tuntien jonotusta on silti vaikea ymmärtää, ellei ole oikeasti jotain rajoitetta työskentelyyn.

Kannattaa muistaa, että tämä tuntien odotus taitaa koskea lähinnä pääkaupunkiseutua ja siellä voi kaiken lisäksi monella olla vähän vaikeemmat olosuhteet vaihdella sekä säilytellä renkaita. Esimerkiksi mulla oli aika varattuna (varasin edellisenä päivänä) ja vaihto kesti vartin. Kotoa lähdettyä koko hommaan taisi mennä yhteensä reilu puolituntia. Mutta joo, jokainen tavallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Viikko sitten tuli käytyä Sörkan Vianorilla vaihtamassa nastat alle. Ajanvarauksen tein aiemmin netissä. Vajaa 10min ilmoittautumistiskille kävelystä ja olin jo ajamassa pihasta pois. Tuo paikka on ollut pelkästään positiivinen kokemus jo muutaman vuoden ajalta ja mikäli työsuhdeauto joskus vaihtuu taas omaan, niin tuollaisesta hotellipalvelusta maksaisin hyvillä mielin jatkossakin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuntien jonotusta on silti vaikea ymmärtää, ellei ole oikeasti jotain rajoitetta työskentelyyn.
Ilta-Sanomat tietää kertoa, että eilen Espoossa sijaitsevaan Huoltoritarit -nimiseen huoltoliikkeeseen oli kevyet 4-5 tunnin jonot renkaanvaihtoon. Syy pitkiin jonoihin on siinä, että Huoltoritarit vaihtaa renkaat alle 20 eurolla. Mietin tosin sitä, että jos joudut jonottamaan autojonossa viisi tuntia ja varmaan ainakin jonkin verran pitämään autoasi tyhjäkäynnillä + sammuttamaan ja käynnistämään tasaisin väliajoin, niin kannattaisikohan se auto viedä vaikka johonkin toiseen paikkaan jossa se renkaiden vaihto tehdään ehkä hieman kalliimmalla mutta ei tarvitsisi jonotella niin pitkään...

Ilta-Sanomat: Riitta jonotti renkaanvaihtoon 4 tuntia 55 minuuttia - näin hän sai aikansa kulumaan

Linkki vie Ilta-Sanomiin ja juttuun Riitasta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eihän kyse ole monenkaan kohdalla avuttomuudesta. Kyllähän renkaat voisi itsekin vaihtaa. Jos 25 eurolla saa vaihdon ja vanteiden pesun ammattilaisen hoitamana niin osalle itse tekeminen ei ole sen väärti. Kyllähän moni voisi siivotakin, mutta ostaa silti palvelun ammattilaiselta. Hyvä vaan työllistämisen kannalta.
Tässähän on se Suomen työllistämisen este, muut (pakolliset) kulut ovat niin helvetin korkeat että tuollakin hintaa kannattaisi mieluummin ottaa töistä tunti palkatonta vapaata ja vaihtaa renkaat itse (ellei sitten tuntipalkka pyöri vähintään siellä 50€ tuntumassa). Jos siis lasketaan että tuo renkaiden vaihdon rasitus vastaisi tunnin työtä. Sama homma monessa remontissa yms, aika kovilla kuukausituloilla kannattaa mieluummin ottaa palkatonta vapaata kuin maksaa ns. ammattimiehelle verollisesti. Jos siis nuo hommat vain onnistuu itseltäänkin ja vaikka laskisi että itsellä menee 50% kauemmin aikaa.

Ja rengashotellista itsekkin luovuin kun hinnat nousivat, tiedän myös että ei siinä yrittäjälle kauheasti käteen jää, mutta silti helvetin kallista mielestäni maksaa n.150€/v per auto, eikä tuossa mielestäni ollut vanteiden pesua tai vastaavaa mukana. En tiedä kuinka ihmiset yleensä nuo hinnat ajattelevat, eli onko hinta ok, sen takia että yrittäjällä on kovat kustannukset ja hänelle ei siitä rahaa kauheasti jää. Itseäni kiinnostaa noissa ainoastaan hinta, vaikka tiedostan varmaan nuo kustannukset keskimääräistä kaduntallaajaa paremmin, niin niillä (kustannuksilla) ei ole itselleni väliä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ilta-Sanomat tietää kertoa, että eilen Espoossa sijaitsevaan Huoltoritarit -nimiseen huoltoliikkeeseen oli kevyet 4-5 tunnin jonot renkaanvaihtoon. Syy pitkiin jonoihin on siinä, että Huoltoritarit vaihtaa renkaat alle 20 eurolla. Mietin tosin sitä, että jos joudut jonottamaan autojonossa viisi tuntia ja varmaan ainakin jonkin verran pitämään autoasi tyhjäkäynnillä + sammuttamaan ja käynnistämään tasaisin väliajoin, niin kannattaisikohan se auto viedä vaikka johonkin toiseen paikkaan jossa se renkaiden vaihto tehdään ehkä hieman kalliimmalla mutta ei tarvitsisi jonotella niin pitkään...

Ilta-Sanomat: Riitta jonotti renkaanvaihtoon 4 tuntia 55 minuuttia - näin hän sai aikansa kulumaan

Linkki vie Ilta-Sanomiin ja juttuun Riitasta.

Juuri luin samaa uutista, kyllä kovin absurdilta kuulostaa. Miten ihmeessä ihmisillä on arkipäivänä edes aikaa jonotella renkaanvaihtoon 4-5 tuntia? Mitä työnantaja siihen sanoo? Johan se 10-15€ säästö sulaa menetettyyn tuntipalkkaan useampaan kertaan. Tuskin ne työttömätkään siellä kaikki olivat autoineen jonottamassa..

Jos liikkeiden palveluita aikoo hyödyntää, niin ajankin voi varata. Näin minulla viime lauantaina, jonostusaika 0 minuuttia. Maksoi 30€, mutta maksan mieluusti kympin ylimääräistä että pääsen tasan silloin kun itse totean, että nyt on hyvä aika..

Eihän kyse ole monenkaan kohdalla avuttomuudesta. Kyllähän renkaat voisi itsekin vaihtaa. Jos 25 eurolla saa vaihdon ja vanteiden pesun ammattilaisen hoitamana niin osalle itse tekeminen ei ole sen väärti. Kyllähän moni voisi siivotakin, mutta ostaa silti palvelun ammattilaiselta. Hyvä vaan työllistämisen kannalta.

Myönnän kuuluvani tähän ryhmään, eikä edes hävetä. Voisihan sitä toki itse vaihtaa, mutta kun en vain kerta kaikkiaan viitsi, koska homma ei ole sen arvoista että haluaisin itse tekemällä säästää sen 30€. Perheen budjetti ei kaadu siihen, että kahdesti vuodessa kolmekymppiä kuluu tuohon. Lisäksi ahdas parkkialueemme ei todellakaan tue sitä, että haluaisin alkaa vaihtamaan renkaita itse. Ja sitten omatoimisen renkaanvaihdon ongelma on se jumalaton kykkiminen, josta selkä ei tykkää sitten yhtään. Yhden renkaan kestää pakko tilanteessa vaihtaa tarvittaessa tien päällä, mutta ei neljää..
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ilta-Sanomat tietää kertoa, että eilen Espoossa sijaitsevaan Huoltoritarit -nimiseen huoltoliikkeeseen oli kevyet 4-5 tunnin jonot renkaanvaihtoon. Syy pitkiin jonoihin on siinä, että Huoltoritarit vaihtaa renkaat alle 20 eurolla.
Rengastyöt
** Renkaiden vaihto
19,00 € Henkilöauto jossa alle 18 tuumainen vanne 1- 4 kpl
29,00 € Pakettiauto , maasturi, Citymaasturit ja yli 17 tuumainen vanne
4,00 € Lukkopultista aiheutuva lisätyö.
5,00 € Rengassuojapussisarja.

Itsekin vaihdatutin näppärästi alkuviikosta molempiin autoihin renkaat duunin vieressä, yhteensä 50€. Himan rinnetontilla ei oikein onnistu helpolla ja ei sisätilaa hollilla. Työllistän mielellään tuon verran rengasliikettä.

Mutta lainaamiihin hintoihin, nuo siis saivat ihmiset jonottamaan tuntikausia. Onko tuo "yli 17 tuumaa" alle vai pois otettaessa, tsiisus mitä rajoitteita, eikö haba riitä vaihtajilla. Arvaattekin että omassa toisessa peltilehmässä on kesätassut isommat ja vielä lukkopultein. Voipi olla että tuolla ritarienkin jonossa tuo hinnoittelu selvisi joillekin vasta jonotuksen jälkeen.

_

 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Tämä on taas niitä asioita, joita ei voi ymmärtää. Jos jollekin renkaanvaihdon paikan valitsee hinta, niin
.Menet viikonloppuna radalle ja juot 6 euron tuoppeja ja lopuksi lärvilauta kavereille, ja taksilla 5 km kotiin>150e,ja se sunnuntaipizza 10e. Vähän samaa kuin ostaa kahvia/pyykinpesuainetta kun sen on tarjouksessa, hei kuka ostaa noita edes kerran kuukaudessa, jos ei ole suuri lapsiperhe, euron heitto hinnassa. Itse vertailen hankkimani tarvikkeen hintaa, kun oletan sen kestävän yli vuoden ja hinta on yli 100e.
 

Fordél

Jäsen
Ja rengashotellista itsekkin luovuin kun hinnat nousivat, tiedän myös että ei siinä yrittäjälle kauheasti käteen jää, mutta silti helvetin kallista mielestäni maksaa n.150€/v per auto, eikä tuossa mielestäni ollut vanteiden pesua tai vastaavaa mukana.

150 euron hinta edustaa varmastikin ihan ääripäätä. Rengasliikkeessä, jossa itse vaihdatin (ei pääkaupunkiseudulla), kauden säilytys allelaittoineen maksoi 65 €. Helsingin Sanomien pari vuotta sitten tekemässä selvityksessä keskihinta näyttäisi pyörivän 80-90 euron tietämillä.

Myönnän kuuluvani tähän ryhmään, eikä edes hävetä. Voisihan sitä toki itse vaihtaa, mutta kun en vain kerta kaikkiaan viitsi, koska homma ei ole sen arvoista että haluaisin itse tekemällä säästää sen 30€. Perheen budjetti ei kaadu siihen, että kahdesti vuodessa kolmekymppiä kuluu tuohon. Lisäksi ahdas parkkialueemme ei todellakaan tue sitä, että haluaisin alkaa vaihtamaan renkaita itse. Ja sitten omatoimisen renkaanvaihdon ongelma on se jumalaton kykkiminen, josta selkä ei tykkää sitten yhtään. Yhden renkaan kestää pakko tilanteessa vaihtaa tarvittaessa tien päällä, mutta ei neljää..

Tässä kiteytettynä aikalailla ne kaikki syyt, miksi itsekin jätän vaihdon tekemättä omin pikku kätösin. Ehkä jossain vaiheessa voisi nostalgiamielessä vaikka vaihtaakin itse.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miksi tuota "ritareiden" juttua ihmetellään? Kyllähän tuossa nimen omaan näkee, että missä se hinta ja kysyntä kohtaa, Ritareiden alle 20€ on selvästi alle monen kipurajan. Taasen 25€ liikkeisiin ei kai ollut tuntien jonoja? Eli siis toiset ovat hinnoitelleet itsensä sinne missä saavat enempi kysyntää kuin edes pystyvät helposti toimittamaan. Tästä voinee päätellä, että noin 20€ olisi kaikille se kannattava hinta. Jos haluaa kilpailla niin sitten ehkä 15€/vaihto ja saa tehdä enempi hommia kuin ehtii. Kyllä sillä silloin maksaa ne palkat ja sivukulut, kun ei ole luppoaikaa. Voisikin harkita tuollaista rengaspalvelua vähän silleen "kesän jätskikiska" periaatteella, jostain vain nosturillinen halli pariks viikkoa vuokralle ja pulttipyssy, siinä vois tehdä nätin tilin.

Ja on muuten aivan naurettavia nämä "mutta jos menetkin baariin ja jätät ne 3 kaljaa juomatta". Juu ja minä en mene baariin jos siellä maksaa tuopit 9€, mutta voin juoda 10 jos hinta on inhimillinen, koska kyseessä on yhden tuotteen hinta, ei sen paljonko se maksaa kaikkineen. Vaikka kuinka olisi varaa maksaa vaikka 100€ renkaiden vaihdosta, niin se hinta nyt vain sille asialle on aivan saatanan iso silloin. Se ei selity sillä, että autokaupassa hei uus auto ja renkaat maksais 10 000€, mieti nyt kuinka halpaa vaan vaihtaa renkaat 100€/kerta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miksi tuota "ritareiden" juttua ihmetellään?
Itse ihmettelin hinnastoa josta olisi muodostunut kalliimpi hinta mulle kuin länsi-helsingin jobbarilla suoraan duunipaikan vieressä ilman kummempaa jonoa.

_
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse ihmettelin hinnastoa josta olisi muodostunut kalliimpi hinta mulle kuin länsi-helsingin jobbarilla suoraan duunipaikan vieressä ilman kummempaa jonoa.

_
Helsinki on iso paikka, monelle paikalliselle tuo hinta oli varmasti se mikä ajoi liikkeelle. Jos naapurissa pyysi toinen firma vaikka 30€ niin kyllä moni jaksaa tunteja istua odottamassa. Kelpaa ne ilmaset ämpäritkin.

Toki se, että odottaa yli 4h johtuu sitten varmasti myös itsepäisyydestä yms. eli ihmisen rationaalinen tapa toimia unohtuu kun on jo istunut tunnin ja takanakin on jo jonoa, sitten sitä vaan päättää helposti, että perkele nyt en pois lähde, kun kerran olen tähän tullut.
 

Fordél

Jäsen
Tuleehan tuostakin se 130€/vuosi, mihin @muti viittasi.

Okei. Itse käsitin, että kaudella tarkoitettiin koko vuotta ja sen sisältämiä paria vaihtoa. No siihen nähden 65 olisi kyllä ollutkin halpa. Joka tapauksessa tuo 150 euroa vuosi näyttää silti olevan ihan hinnaston yläpäässä. Halvimmillaan Hkissäkin näyttäisi pääsevän reilulla satkulla.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli itse vaihdettua talvirenkaat alle eilen ja töihin mentäessä huomasin, että auto tärisee/heiluu ajaessa. Pultit kiristin ristiin ja ihan auton omat talvirenkaat alla. Johtuuko tuo renkaiden epätasapainosta, joka korjaantuisi tasapainottamisella vai voiko olla myös joku muu syy?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuli itse vaihdettua talvirenkaat alle eilen ja töihin mentäessä huomasin, että auto tärisee/heiluu ajaessa. Pultit kiristin ristiin ja ihan auton omat talvirenkaat alla. Johtuuko tuo renkaiden epätasapainosta, joka korjaantuisi tasapainottamisella vai voiko olla myös joku muu syy?
No jos ainut muuttuva tekijä on ollut renkaiden vaihto ja mitään tärinöitä ei ole aiemmin ollut, niin eiköhän se syy ole renkaissa. Sellainen amalgaamit putoaa suusta tärinä on juurikin tasapainoituksella korjattavissa.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisipa ollut jo käyttöä mutta renkaat ovat säilössä ja seuraava vapaa aika on ensi viikon lopussa. Mutta pakko sanoa että pk-seudulla on hyvin pärjännyt kesäkumeilla koko viikon. Pikkutiet ovat jäässä mutta vähänkin isommat kadut ovat sulia eikä mitään ongelmia pidon kanssa ole ollut. Tärkeintä on ollut että pissapoika on täynnä.

Jos pakkanen kiristyy ja suolaus loppuu niin sitten tulee hätä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Helsingin keskustan jalkakäytävät ainakin oli ihan jäiset keskiviikko-iltana, heitin lipat ja sain komean mustelman reiteen. No autoilua en kokeillut, ja kaipa nuo Mannerheimintiet ja muut oli jonkun verran jalkakäytäviä paremmassa kunnossa, että on siellä saattanut kesärenkailla pärjätä. Vähän riskaabeliahan tuo kesäkumeilla ajelu alkaa pääkaupunkiseudullakin olla, kun lämpötila pysyttelee sitkeästi pakkasella ja välillä luntakin satelee.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tuli itse vaihdettua talvirenkaat alle eilen ja töihin mentäessä huomasin, että auto tärisee/heiluu ajaessa. Pultit kiristin ristiin ja ihan auton omat talvirenkaat alla. Johtuuko tuo renkaiden epätasapainosta, joka korjaantuisi tasapainottamisella vai voiko olla myös joku muu syy?
Jos auto tärisee tai heiluu kaikilla nopeuksilla, ei rengas ole kunnolla paikoillaan tai sitten jossain renkassa runkovika tai vastaavaa. Jos tärinä jollain tietyllä suuremmalla nopeudella, vika tasapainotuksessa. Huono tasapainotus lähinnä heikentää ajomukavuutta. Viallinen tai huonosti paikallaan oleva rengas sen sijaan on syytä korjata välittömästi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eilen vaihdoin, 35 minuuttia ristikkoavaimella ja hyvällä tunkilla pihamaalla. Tasapainoista en tiedä, mutta aika avuton saa olla, jos tunteja kuluttaa jonotukseen tuon takia.
Ei kävisi kyllä itselläkään mielessä jonotella tunteja muutaman euron takia. Ainoa syy olisi, että renkaat on säilytyksessä kyseisessä paikassa. Hintaa enemmän itseäni kiinnostaisi se että työ tehdään oikein. Liian usein näkee, että rutikuivat pultit päräytetään paineilmalla niin perkeleen tiukkaan. Kierteet huutaa hoosiannaa varsinkin kun niitä puolen vuoden päästä taiteillaan auki.

Rengasalalla tuntuu tällä hetkellä olevan sen verran mukavasti kilpailua, että hinnat säilytykselle ja vaihdolle ovat varsin maltillisia. Todennäköisesti käyttäisin palveluita hyväkseni, jos olosuhteet olisivat erilaiset kuin nyt ovat. Ei ole järkeä lähteä ajelemaan täältä tuppukylästä renkaita vaihdattamaan, kun lähimpään palveluntarjoajaan on puolen tunnin ajomatka. Kotoa löytyy tarvittavat varastotilat ja hyvät vehkeet, joten renkaat on vaihdettuna ja pestynä nopeammin kuin ajelisi liikkeeseen. Sen sijaan kerrostalossa asuessani käyttäisin tämän päivän hinnoilla palveluita hyväkseni. Turhan hyvin muistissa ajat, jolloin sai kaivella häkkivarastosta kahden auton renkaat ja tuskailla niiden kanssa ahtaalla parkkipaikalla. Homman päätteksi taas sama rulianssi takaisin varastoon, jonne ei renkaiden lisäksi paljoa muuta sitten mahtunutkaan. Paskaista hommaa kaiken hyvän päälle, kun ei ollut pesumahdollisuutta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt jo hiukan jännittää, taittuuko talvi ennen kuin tarvitsen autoa seuraavan kerran. Jos nyt ees marraskuun aikana uskaltaisi tuonne palvelutaloon vaihdattamaan. Ei siis ole riittävästi varastotilaa kotisäilytykseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Nyt jo hiukan jännittää, taittuuko talvi ennen kuin tarvitsen autoa seuraavan kerran. Jos nyt ees marraskuun aikana uskaltaisi tuonne palvelutaloon vaihdattamaan. Ei siis ole riittävästi varastotilaa kotisäilytykseen.
Kyllä kai olohuoneen nurkassa sen verran on tilaa. Saa ihan komian kukkapöydän kun kattelee sopivan liinan tornin päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös