Trokarit – nuo lipunmyyjät helvetistä

  • 53 211
  • 290

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kai sillä oli edes peukku siinä nimimerkin vieressä? Eli siis on "varmistanut" jotain tjsp, jne. Tiedät kyllä.
Siihen peukkuun muuten ei kannata kovin paljon luottaa, aivan turha (ainakin melkein) merkki mielestäni. Se vain kertoo, että käyttäjä on tunnistautunut matkapuhelimen tai verkkopankin kautta. Useat huijarit käyttävät peukkua ja sen tuomaa turvallisuudentunnetta hyväkseen. Paljon parempi keino saada luottamusta on palautteet. Onhan peukku toki tyhjää parempi, mutta se ei kerro luotettavuudesta mielestäni ihan niin paljon kuin yleisesti kuvitellaan.

sporttipappa, eikö yhtään hälytyskellot soi, jos nollapalautteinen (ja ilman peukkua) myy esim. tapahtumalippuja (melko yleinen huijarien myyntikohde)? En yllättyisi yhtään, jos olisi huijari asialla.

EDIT: On muuten täysin normaalia (kun kerran huuto.netistä on kyse), että kohteet "katoavat" sulkeutumisen jälkeen useaksi tunniksi (joskus jopa puoleksi päiväksi), ennen kuin ilmestyvät sulkeutuneiden kohteiden listalle. Kohde kuitenkin on olemassa tuossa välilläkin, mutta sinne viittaava linkki siis puuttuu joka paikasta. Hyvä tapa ottaa kohteen osoite talteen on esim. käyttää kirjanmerkkipalvelua (löytyy oma sivu -osiosta).
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan. Se vaatisi, että lippuun printataan henkilön nimi. Tällöin ne voisivat olla kuten lentoliput ei-siirrettäviä. Ilmeisesti futiksen arvokisoissa on käytetty jotain lippuja, jota ei voi myydä eteenpäin. Tällöin se homma olisi selvä, mutta aiheuttaisi turhan paljon byrokratiaa, joten en usko Lippupalvelun sellaiseen lähtevän.

En ihmettelisi yhtään, jos Lippupalvelun lipuissakin on kohta ostajan nimi. "Ruotsin Lippupalvelun", eli Ticnetin lipuissa on nimet. Ticnet kuuluu samaan lafkaan kuin Lippupalvelu.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Ei ollut kaverilla yhtään aiempia myyntejä tai huutoja, sehän tässä nyt vähän mietityttääkin.. Mutta ehkä vain epäilen liikaa..?
Pyydä lähettämään tuote postiennakolla siten, että voit Postin toimipaikassa katsoa ennen maksua onko lähetetty tuote sitä mitä huudettu. Huuto.netissä liikkuu lippuhuijareita.
 
Kirjoitetaan nyt kun tilanne on jo ohi.

Onnellinen loppu oli kaupalla, lippu tuli pikakirjeenä postissa, hieman sokeaa luottamista tuli harrastettua kun maksettiin lipun hinta kokonaan etukäteen ja odotettiin kirjeen tuloa postissa.

Mutta lähtikin sitten pikakirjeenä ja tuli jo tänään perille.

Ehkä tuo huuto.neti systeemi yleensäkin perustuu aina jonkun verran luottamiseen, ehkä pitäisi joskus vähän ajatella luottavaisemminkin ihmisiä kohtaan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä tuo huuto.neti systeemi yleensäkin perustuu aina jonkun verran luottamiseen, ehkä pitäisi joskus vähän ajatella luottavaisemminkin ihmisiä kohtaan.
Näinhän se on, mutta et ollut mielestäni yhtään liian epäileväinen tässä asiassa. Tietystikään en tiedä kaikkia yksityiskohtia, mutta huijareita on kuitenkin sen verran liikenteessä, että en itse lähtisi huutamaan nollapalautteiselta todennäköisesti mitään, paitsi jos on noutomahdollisuus tai toimitustapana postiennakko tarkistusmahdollisuudella. Palautteet ovat yleensä melko hyvä merkki siitä, voiko myyjään luottaa. Tietysti tällainen lähestymistapa saattaa olla hieman raju, mutta näin on mielestäni järkevää tehdä. On toki sellaisiakin henkilöitä, jotka ovat vielä paljon tarkempia (tai vainoharhaisempia) tämän asian suhteen.

Muuten tässä lippuasiassa olen ehdottomasti sen kannalla, että nimet lippuihin, mikä tekisi lipuista henkilökohtaisia.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Itse ostin todella suolaiseen hintaan kaksi Metallican kenttälippua. Kaveri nyt on todella reilu kun lupasi poiketa tuomassa liput duuninsa jälkeen. Ainoa asia, mikä nyt jäi ihmetyttämään huuto.netissä on se, että en löydä kyseistä kohdetta mistään. Eli en "voitetuissa" huudoissa enkä jo sulkeutuneissa kohteissa. Tahi sitten jos katson yleensä mitä olen huutanut, sillä ehdin huutaa jo useampaa lippupakettia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pyydä lähettämään tuote postiennakolla siten, että voit Postin toimipaikassa katsoa ennen maksua onko lähetetty tuote sitä mitä huudettu. Huuto.netissä liikkuu lippuhuijareita.

Postissa ei varmasti anneta katsoa kuoreen ennen kuin ennakko on maksettu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Itse ostin todella suolaiseen hintaan kaksi Metallican kenttälippua. Kaveri nyt on todella reilu kun lupasi poiketa tuomassa liput duuninsa jälkeen. Ainoa asia, mikä nyt jäi ihmetyttämään huuto.netissä on se, että en löydä kyseistä kohdetta mistään. Eli en "voitetuissa" huudoissa enkä jo sulkeutuneissa kohteissa. Tahi sitten jos katson yleensä mitä olen huutanut, sillä ehdin huutaa jo useampaa lippupakettia.

Tämä on huuto.netin ominaisuus, itse olen törmännyt samaan. Eli sulkeutuneet huudot eivät heti näy suljetuissa kohteissa vaan joskus jopa vuorokauden viiveellä.

Huudon voittamisesta kertovassa sähköpostissa on kuitenkin linkki, josta kohteen pitäisi avautua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jännittävä tilanne menossa as we speak! Saavatko kaikki palstalaiset liput Maideniin vai saadaanko sittenkin mahdollisuus ostaa noita vielä ensi kesänä ruuhkattomasti ja kiireettä.

Voi kauhea! Siihenhän saattaa tulla 10 euron toimituslisä ja jos oikein huonosti käy, niin saattaa saada hieman listahintaa halvemmallakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nostetaanpa tätä taas, kun on sen verran iso keikkakesä alussa. Aivan järkyttävät ostajan markkinat menossa. Fakta on se, että trokaaminen sanan varsinaisessa merkityksessä alkaa olla menneen talven lumia.

Itsellänikin näyttäisi jäävän AC/DC -lippu käteen, harmillista siksi, koska sitä ei ollut tarkoitus trokata juurikin tämän markkinatilanteen takia, mutta en saa ketään lähtemään.

Ensi kuun Metallicaan taas ei voi mennä, koska ei saa majoitusta. Lippujen saanti ei sattuneesta syystä olisi ongelma.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuamas

Jäsen
Kukaan tuskin on niin tyhmä, että luulee noiden olevan vielä vapaana.

Sanoisin että yksityismajoitusta voi hyvinkin olla vielä tarjolla, koska niitä harvempi ymmärtää kysellä. Jazzeillakin suurin osa niistä menee vakiasiakkaille, joita ei Sonicspheressä vielä ymmärrettävistä syistä ole.

Lisäksi useat ihmiset jotka noita asuntojaan vuokraavat (tunnen useita) Jazzien ajaksi, eivät ole ainakaan vielä edes tietoisia että voivat vuokrata asuntoaan myös Sonicsphereen. Eli uskoisin että tuonne niitä asuntoja putkahtelee vuokrattavaksi enemmänkin tässä lähempänä itse tapahtumaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Päivän Metro-lehdessä on rutinaa trokaamisesta, olipahan outo ja yksipuolinen juttu, laitan samantien palautetta toimittajalle.

Jutussa kerrotaan, että ammatittrokareitakin on, mutta unohdetaan täysin mainita se, että lippumarkkinat ovat asiakkaan hallussa ja puoleen hintaan pääsee kaikille keikoille.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jutussa kerrotaan, että ammatittrokareitakin on, mutta unohdetaan täysin mainita se, että lippumarkkinat ovat asiakkaan hallussa ja puoleen hintaan pääsee kaikille keikoille.

Ihan vilpittömästi: Avaatko yllä olevaa kappaletta hieman laajemmin.

Minulle on muutaman kerran käynyt niin, että en ole saanut haluamalleni keikalle lippuja ja olen joutunut hankkimaan ne trokareilta korkeampaan hintaan kuin mitä alkuperäinen myyntihinta oli.

Ongelma on mielestäni todellinen.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mielestäni siinä ei ole mitään ongelmaa tai jos on, niin se on järjestäjän kyvyttömyys hinnoitella tuotetta oikein. Ihan normaalia toimintaa markkinoilla.

Niin. Onko keikan tavoite maksimaalinen tuotto vai soittaa keikka faneille hintaan x? Mieluusti sitä haluaisi ajatella, että bändit ovat olemassa fanejaan varten ja rikastuminen/hyvät tienestit tulee sitten siinä sivussa...

Jos kyse on pelkästä tuotosta, hinnoittelu on keino. Jos kyse on soittaa keikka faneille hintaan x, pitäisi ongelmaan puuttua.

Pallo on mielestäni bändeillä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Niin. Onko keikan tavoite maksimaalinen tuotto vai soittaa keikka faneille hintaan x? Mieluusti sitä haluaisi ajatella, että bändit ovat olemassa fanejaan varten ja rikastuminen/hyvät tienestit tulee sitten siinä sivussa...

Varmaan tiedät vastauksen tähän itsekin. Toki sitä haluaisi ajatella jotain hyvää, mutta totuus on kuitenkin toinen.

Jos kyse on pelkästä tuotosta, hinnoittelu on keino. Jos kyse on soittaa keikka faneille hintaan x, pitäisi ongelmaan puuttua.

Bändi soittaa tietyllä hinnalla keikat ja saa aina sen saman palkkion yleisömäärästä riippumatta.

Pallo on mielestäni bändeillä.

Kyllä se pallo on vähintään yhtä paljon keikkajärjestäjällä, joka käsitykseni mukaan määrittelee lopullisen hinnan lipuilla. Toki tähän hintaan vaikuttaa moni asia, kuten bändin keikkapalkkio.

Ja sitten asiaan eli trokaamiseen. Onhan tuo homma aivan perseestä ja saan aina sairasta nautintoa siitä, kun keikkapäivänä trokarit myyvät käteen jääneitä lippujaan pilkkahintaan Huuto.netissä. Varsinkin nuo tekaistut selitykset, joissa vakuutellaan ettei trokata, naurattavat ja itkettävät samaan aikaan. Oikeasti ylimääräiset liput annetaan joko ilmaiseksi tai korkeintaan hankintahintaan vaikka sitten kaverin kaverin kaverille.

Edit. Fani joka trokaa, ei mielestäni ole missään mielessä tosifani.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kyllä se pallo on vähintään yhtä paljon keikkajärjestäjällä, joka käsitykseni mukaan määrittelee lopullisen hinnan lipuilla. Toki tähän hintaan vaikuttaa moni asia, kuten bändin keikkapalkkio.

Mielestäni se bändi on viime kädessä vastuussa siitä, tekeekö joku heidän lipuillaan businesta vai ei.

Ratkaisu ei ole edes kovin vaikea, mutta se tahto näyttää puuttuvan. Mulkut ja ahneet musisisoijat perkele!

EDIT: Olen muuten tehnyt havainnon, että muualla maailmassa ongelma ei ole (ulkopäin katsottuna) samantasoinen kuin Suomessa. Onko joka paikassa muualla isommat keikkavenuet ja lippuja riittää kaikille? Tuskin joka tapauksessa. Melkein poikkeuksetta - niiden lukuisten bändien osalta joista minä olen kiinnostunut - muualla Euroopassa liput myyvät huomattavasti hitaamminen mitä Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mielestäni se bändi on viime kädessä vastuussa siitä, tekeekö joku heidän lipuillaan businesta vai ei.

Ratkaisu ei ole edes kovin vaikea, mutta se tahto näyttää puuttuvan. Mulkut ja ahneet musisisoijat perkele!

Miten bändin keikkapalkkiot oikeastaan liittyvät trokaamiseen? Jos liput olisivat halvempia, ongelma tuskin pienenisi. Ja yleensäkin bändit taitavat saada suurimman osan tuloistaan nimenomaan keikkailemalla.

Millä tavalla bändi pystyisi estämään lippujen edelleenmyynnin?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Miten bändin keikkapalkkiot oikeastaan liittyvät trokaamiseen?

Ei mielestäni mitenkään.

Millä tavalla bändi pystyisi estämään lippujen edelleenmyynnin?

Tapoja on monia. Yksi toimiva on esimerkiksi se, että liput ovat henkilökohtaisia. Nimi lippuun, henkkareilla sisään. Bändi voi joko a) myydä itse lippunsa tai b) vaatia jälleenmyyjää ottamaan ko. käytäntö.

Tämä olisi hieno statement bändiltä. Aito palvelus faneille.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Millä tavalla bändi pystyisi estämään lippujen edelleenmyynnin?
Tähän hieman sivuten..

Entä voisiko lipun myyjät tehdä jotain? Myyjätahon (esim. Lippupalvelu) ensisijainen tavoite lienee saada liput myytyä mahdollisimman pienellä vaivalla ja nopeasti. Mutta, itse osoittaisin sormella myös tähän suuntaan. Jos halua olisi niin myös tämä taho voisi rajoittaa lipunmyyntiä sellaisille kavereille joilla ei ole aikomustakaan tulla paikalle.

Ja siis eihän lipunmyyjällä ole suoraa halua vaikeuttaa omaa myyntiä, mutta jos on kilpailua niin sellainen myyjä joka pystyy kontrolloimaan tuota voisi olla ennemmin bändien suosiossa.
 

Kaivanto

Jäsen
Minulle on muutaman kerran käynyt niin, että en ole saanut haluamalleni keikalle lippuja ja olen joutunut hankkimaan ne trokareilta korkeampaan hintaan kuin mitä alkuperäinen myyntihinta oli.

No silloinhan trokari on ollut pelastuksesi. Jos jokin keikka tms. myydään minuuteissa loppuun, maailman isoinkin fani voi jäädä ilman lippua. Mutta trokarit ovat varaventtiili, joiden ansiosta faneista kovimmat eli ne, jotka ovat valmiita maksamaan ns. mitä tahansa, saavat sittenkin mahdollisuuden päästä tapahtumaan.

Itse en ole trokannut ikinä ja olen käyttänyt trokarien palveluita muistaakseni pariin otteeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös