Trials HD (XBOX360 arcade)

  • 1 197
  • 3

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mielestäni tämä peli ansaitsee oman ketjunsa. Kyseessä on siis kotimaisen Red Lynxin tuotos,ja xbox liven parhaaksi valittu peli.

Moni on varmaan pelannut niitä nettiselaimella pelattavia Red Lynxin Trials-pelejä, jotka jo sellaisenaan ovat niittäneet mainetta ja koukuttaneet ihmisiä. Tässä HD-versiossa peli viedään kuitenkin aivan uudelle tasolle niin grafiikan, fysiikan kuin sisällönkin osalta. Nettiselainversiossa oli jo loistava pelattavuus, mutta HD:ssä analogisen kaasun ja paremman pelimoottorin ansiosta suorastaan herkullinen. Vaikeustasoista löytyy läpihuutojutuista itkupotkuraivaritasoisiin. Ennen kuin noita vaikeimpia ratoja ryhtyy pelaamaan, kannattaa varmistaa, ettei lähellä ole särkyvää irtaimistoa.

Perinteisten ratojen lisäksi tarjolla on aimo läjä erilaisia pikkupelejä, kuten mäkihyppyä tai ison kuulan sisällä ajamista. Kekseliäisyyttä ei ole pelissä säästelty

"Pienen" hehkutuksen jälkeen kysyisin että onko täällä muita kyseiseen peliin hassahtaneita? Suosittelen demon lataamista kaikille xboxin omistajille. Itse ei tarvinnut kauaa demoa jauhaa kun päätös kokoversion ostamisesta syntyi. Hinta on muistaakseni 1200 pistettä.

Mitä nyt olen pelin arvosteluja lukenut, en ole yksin mielipiteeni kanssa. Siksi uskalsin tämän ketjunkin avata :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tämähän oli selkeä pakko-ostos itselleni viime loppukesästä heti kun peli ilmestyi. Peli oli myös ensimmäinen tuote, jonka tuolta Live Arcadesta hommasin, joten sitä myöten tuli siihenkin puoleen tutustuttua. Tietokoneella jo tahkottuna Trials 2 Second Editionia, maltoin tuskin odottaa tätä. Sittemmin olen vielä hommannut lisäratapaketin Big Pack'n tähän peliin. Voin kyllä hyvillä mielin suositella, kuuluisaa "vielä yhden kerran"-riippuvuutta aiheuttava peli.

Pelin vaikeustaso (tai johtuukohan ohjaimen helpommasta hallittavuudesta suhteessa näppäimistöön) on hitusen helpompi kuin tuossa Second Editionissa ja kaikki radat menivätkin läpi suht ongelmitta. Nyt vain noita mitaleja enää metsästettävänä ja se ei jaksa enää ihan niin hyvin pitää koukussa. Jännää myös sinänsä, että tähän peliin tulleesta analogisesta ohjauksesta ja -kaasusta huolimatta, itse pelailen silti napeista ja ristiohjaimesta.
Pienenä lisäkehuna vielä pakko mainita mäkihyppyyn taustalle aitoa fiilistä tuomaan laitetuista lehmänkellon kilkatuksesta.

Eikä pelin aikoinaan julkaistu munakas traileri ainakaan vähentänyt mielenkiintoa. Ja onhan se tosiaan suomalainen!

Pelihän siis on - jos joku ei vielä tiedä - sivultakuvattu (2D) trial-moottoripyöräily, jossa fysiikan lakeja ja dynaamisia kenttiä hyväksi käyttäen/uhmaten yritetään maaliin.

Suosittelen!
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Iteltä löytyy myös peli + lisäkentät. Loistava peli kysessä joka on pahimmillaan äärimmäisen turhauttava. Olen nyhjännyt kaikki kentät läpi ja itelläkin nyt parempien mitaleiden haku kesken. Platinamitaleita ei ole vielä kun muutamasta kentästä ja ne taitaa jäädä hankkimatta kun ekoissakin kentissä saa hioa ajolinjoja ihan tosissaan jos haluaa platinamitalin saada.
Jos joku on tehnyt omia kenttiä tuohon niin niitä vois pistää jakoon.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Joo tuota platinarajaa en ole ylittänyt kuin joissain helpoimmissa radoissa. Paitsi tuossa lisäosan extreme skiingissä raja ylittyi ensimmäisellä yrittämällä.

Noissa extreme-radoissa en ole pystynyt pääsemään edes lähelle hopeamitalia. Läpi ne vielä jotenkuten pääsee, mutta kyllä niissä virheiden määrä kipuaa helposti yli sataan, joissain useampaankin sataan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös