TPS valmennus 2017–2018 =>

  • 45 502
  • 156

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
En nyt jaksa tutkiskella, mutta onko Kaskinen toiminut ykkösenä jossain. Jortikkahan oli valmentanut TPS:ään tullessaan ykkösenä menestyksekkäästi muutaman vuoden (20 mestaruus, HPK:n vetäjä ja sitten oliko Kärpissä A-nuorten ykkönen). Onko Kaskinen ollut ykkönen jossain ja jos on niin millaisilla näytöillä?

Eikös se oo just Tepsin Aassa ykkösenä?
 

Toivo Suursoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt jaksa tutkiskella, mutta onko Kaskinen toiminut ykkösenä jossain. Jortikkahan oli valmentanut TPS:ään tullessaan ykkösenä menestyksekkäästi muutaman vuoden (20 mestaruus, HPK:n vetäjä ja sitten oliko Kärpissä A-nuorten ykkönen). Onko Kaskinen ollut ykkönen jossain ja jos on niin millaisilla näytöillä?
Barcelonassa, u16 ja u17 maajoukkueissa sekä nyt TPS A-junioreissa. Siinä taitaa olla päävalmentaja kokemus.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Kaskisen lempinimi maajoukkueessa oli julistevastaava (lähde IS). Pakko myöntää, että pelottaa ensi kausi etenkin kun nykyinen toiminta on mielestäni kaikilla tavoin hyvässä mallissa.
 
Kaskisen lempinimi maajoukkueessa oli julistevastaava (lähde IS). Pakko myöntää, että pelottaa ensi kausi etenkin kun nykyinen toiminta on mielestäni kaikilla tavoin hyvässä mallissa.

Olen samaa mieltä, mutta jos kerran vaihto tapahtuu, en olisi huolissani päävalmentajasta jolla nyt sentään on monivuotista kokemusta myös kovista aikuisten sarjoista. Toki jos Rintanen ja Salo ovat Kaskisen omia valintoja, I rest my case. Mutta kun kyseessä on TPS, kaikki seuranepotismi on mahdollista.
 

tombz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,Nhl,Tuto,Turkulainen juniorijääkiekko
Eiköhän Tps ota taas tutun paikkansa jumbopaikoissa ensi vuonna. Tps ei ole seura minne keltanokka valmentajat tulevat taitojaan kokeilemaan. Jortikkaa ihan turha verrata koska hänellä oli uskomattomat kovat näytöt valmentajana jo tepsiin tullessaan ensimmäistä kertaa.
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Kuulostaa kyllä todella hurjalta jos joku nobody Kaskinen tulee valmentajaksi. Latistaisi fiilistä seuraa kohtaan melkoisesti.
 
Eiköhän Tps ota taas tutun paikkansa jumbopaikoissa ensi vuonna. Tps ei ole seura minne keltanokka valmentajat tulevat taitojaan kokeilemaan. Jortikkaa ihan turha verrata koska hänellä oli uskomattomat kovat näytöt valmentajana jo tepsiin tullessaan ensimmäistä kertaa.

Olen eri mieltä Jortikan näytöistä ennen ensimmäistä vuotta TPS:ssa, saanhan olla? Ja kovia ne eivät missään nimessä olleet. Jatko toki on hienoa historiaa.
Ja ne jotka tuntevat nuorten kisojen tai HPK:n sillloisten tilanteiden historian, ymmärtänevät yskän.

Mutta Selin olisi hyvin voinut jatkaa, mutta päätös olnee tehty.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kuulostaa kyllä todella hurjalta jos joku nobody Kaskinen tulee valmentajaksi. Latistaisi fiilistä seuraa kohtaan melkoisesti.

Kaskinen ei ole mikään nobody ja säälittävää miten sakilla menee sekaisin kipuilu Selinin lähdöstä siihen syyttömän uuden valmentajan pätevyyden arvioinnissa. Kuka tahansa muu tuntuu nyt huonolta valinnalta, mutta antakaa Kallelle saatana edes paikka näyttää.
 

Fordél

Jäsen
Kaskinen ei ole mikään nobody ja säälittävää miten sakilla menee sekaisin kipuilu Selinin lähdöstä siihen syyttömän uuden valmentajan pätevyyden arvioinnissa. Kuka tahansa muu tuntuu nyt huonolta valinnalta, mutta antakaa Kallelle saatana edes paikka näyttää.

Kaskinen on todennäköisesti "nobodyin" valmentaja ensi kaudella Liigajengien päävalmentajista. Toki me kaikki tiedämme, kuka Kaskinen on, mutta miesten sarjoissa ja päävalmentajatasolla hän on kokematon. Vielä kun muukin valmennus on hyvin kokematonta, mielestäni TPS-fanien huoli on täysin perusteltua.

Avainsana on mun mielestä riski. En ymmärrä, että minkä takia TPS ottaa tällaisen riskin valmennuksen suhteen. Juuri kun organisaatioon on palautettu uskottavuus, lähdetään riskeeraamaan koko homma. Olisi eri asia, jos Kaskinen olisi todella lupavaa valmentaja ja hänessä olisi potentiaalia vaikka uudeksi Marjamäeksi, mutta mitään tällaista en ole havainnut. Toivottavasti Niittymäki on havainnut. TPS:ään olisi varmasti ollut imua. Mahdollisuus olisi ollut kiinnittää vakuttavampi nimi (tyyliin Tirkkonen) eikä mun mielestä ole mitään järkeä ottaa tällaista riskiä. Tokihan kaikki voi kääntyä hyväksi, mutta otettu riski on aivan liian suuri.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Kaskinen on todennäköisesti "nobodyin" valmentaja ensi kaudella Liigajengien päävalmentajista. Toki me kaikki tiedämme, kuka Kaskinen on, mutta miesten sarjoissa ja päävalmentajatasolla hän on kokematon. Vielä kun muukin valmennus on hyvin kokematonta, mielestäni TPS-fanien huoli on täysin perusteltua.

Avainsana on mun mielestä riski. En ymmärrä, että minkä takia TPS ottaa tällaisen riskin valmennuksen suhteen. Juuri kun organisaatioon on palautettu uskottavuus, lähdetään riskeeraamaan koko homma. Olisi eri asia, jos Kaskinen olisi todella lupavaa valmentaja ja hänessä olisi potentiaalia vaikka uudeksi Marjamäeksi, mutta mitään tällaista en ole havainnut. Toivottavasti Niittymäki on havainnut. TPS:ään olisi varmasti ollut imua. Mahdollisuus olisi ollut kiinnittää vakuttavampi nimi (tyyliin Tirkkonen) eikä mun mielestä ole mitään järkeä ottaa tällaista riskiä. Tokihan kaikki voi kääntyä hyväksi, mutta otettu riski on aivan liian suuri.

Mä taas olen nimenomaan havainnut Kaskisessa potentiaalia vaikka uudeksi Marjamäeksi. Riskillä tietty mennään kun Jortikkakin olisi ollut vapaana. Seitsemän mestaruutta hei.
 
Kuulostaa kyllä todella hurjalta jos joku nobody Kaskinen tulee valmentajaksi. Latistaisi fiilistä seuraa kohtaan melkoisesti.

Jos seuran kannattajalle Kalle Kaskinen on nobody, kehoitan tutustumaan Kalle Kaskisen sekä seuran historiaan.
Kuten Bostonissa tehdään. Itse en toisi edes tällaisella palstalla tietämättömyyttäni esille.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kyllä aivan aiheellisesti pelottaa tulevan kauden TPS-valmennus. Ei pelottaisi samalla tavoin ollenkaan, jos tällä kaudella olisi kynnetty Selinin johdolla ynnä muut-sijoilla, mutta kun asia on aivan päinvastainen, niin varmaan voidaan todeta, että useita kannattajia v_tuttaa kuin pientä oravaa tämä TPS:n sisäsiittoisuus. Kun vihdoin ja viimein on päästy uudelleen lentoon, niin sitten ammutaan itse omaan jalkaan.

Kallen Kantapöytä-ohjelmassa TPS:n entinen tj Kari Hietarinta sanoi omana käsityksenään, että TPS uudet pääomistajat (lue: Paananen ja Kodisoja) olisivat päättäneet Selinin option käyttämättä jättämisen. Ei kai tähän sitten voi muuta todeta kuin sen, että se, joka maksaa leikin, voi valita itse omat leikkikalunsa.

Ei kai kukaan sentään voine kiistää, etteikö Kaskinen olisi täydellinen nobody päävalmentajana verrattuna Seliniin.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen eri mieltä Jortikan näytöistä ennen ensimmäistä vuotta TPS:ssa, saanhan olla? Ja kovia ne eivät missään nimessä olleet.

Jortikan ura päävalmentajana ennen TPS:ää oli ulkomuistista seuraava: Kärpissä B-nuorten SM-hopeaa ja A-nuorten SM-kultaa. HPK:ssa liiganousu. Nuorten maajoukkueessa MM-kultaa. Tähän päälle kakkosvalmentajuus Calgaryn olympiahopeajoukkueessa. Käytännössä siis onnistumisia kaikissa hoidetuissa tehtävissä ennen kuin sai liigajoukkueen avaimet kouraan.

Vaikea keksiä, miten kenelläkään voisi ennen ensimmäistä liigatason päävalmentajapestiä olla paremmat meriitit kuin oman sarjan voittaminen sekä vanhimmissa junioreissa että miesten toiseksi korkeimmalla sarjatasolla - ja siinä sivussa nuorten maajoukkueen luotsaaminen ensimmäistä kertaa maailman parhaaksi. Jos nuo eivät jonkun mielestä ole "missään nimessä kovia näyttöjä", niin siihen ei voi vastata kuin että jokaisella on tosiaan oikeus mielipiteeseensä. Ja jatkaa samaan hengenvetoon, että tällaiset näkemykset ovat niin eri planeetalta omieni kanssa, että enempi keskustelu aiheesta lienee hedelmätöntä. Sinänsä hyvin tavallinen tilanne nykypäivän sosiaalisessa mediassa, ei siinä mitään.

Ja ne jotka tuntevat nuorten kisojen tai HPK:n sillloisten tilanteiden historian, ymmärtänevät yskän.

Samanlaisia löysiä heittoja on kuultu riittämiin myös Jortikan myöhemmistä vuosista. Että ne jengit olisi kuka tahansa valmentanut mestareiksi jne. Jostain syystä vain kukaan ennen Jortikkaa tai hänen jälkeensä ei ole Tepsissä tehnyt samanlaista saldoa, vaikka kovia jengejä on kyllä ollut käytössään muillakin koutseilla.

Kaskiseen ei hirveästi huvittaisi ottaa kantaa kun hänen mahdollinen valintansa Selinin seuraajaksi on vasta huhuasteella. Todettakoon kuitenkin, että omissa silmissäni potentiaalisena ongelmana Kaskisen osalta ei ole valmentajakokemuksen vaan relevantin päävalmentajakokemuksen puute. Pitää paikkansa, että Kaskisella on enemmän valmennusvuosia takanaan kuin Jortikalla 1988. Niin oli Hantta Virrallakin kun hän ryhtyi TPS:n pääkäskijäksi. Ja kyseinen seuraikonimme on myös malliesimerkki siitä, että apuvalmentajan ja päävalmentajan tehtävät ovat kaksi eri maailmaa. Ensiksi mainittujen hoitaminen kunnialla ei vielä osoita riittävää kyvykkyttä viimeksi mainittuihin, vaikka toki arvokasta kokemusta onkin.

Jos Kaskisella olisi Jortikan valmennusuran alkuaikojen tapaan useamman vuoden kokemus päävalmentamisesta junnusarjoissa ja divarissa, suhtautuisin hänen mahdolliseen valintaansa huomattavasti luottavaisemmin. Nykyisillä näytöillä itselleni on kuitenkin täysin arvoitus, onko Kaskisella kykyjä toimia päävalmentajana tällä tasolla. Ehkä on, ehkä ei, katsellaan lähempänä jos asia realisoituu. Ketään en ole tyrmännyt etukäteen ja tässä vaiheessa riittää hyvin sen hämmästely, miksei Selinin optiovuotta haluttu seurajohdon toimesta käyttää. Ehkä taustalta paljastuu myöhemmin jokin nerokas master plan, mutta juuri tällä hetkellä, tämänhetkisillä tiedoilla, ratkaisu vaikuttaa täysin käsittämättömältä. Varmaan näyttäisi myös silloin, jos huhutulla seuraajalla olisi samanlainen CV kuin Jortikalla 1988, ei siinä mitään.

Lisättäköön vielä, että Kaskisen tähänastinen valmennusura ei missään tapauksessa ole merkityksetön. Riippumatta siitä, saako hän ensi kaudella TPS:n liigajoukkueen johdettavakseen ja onnistuuko hän tässä mahdollisessa pestissä, uskoisin hänen valmennusuransa jatkuvan vielä useita vuosia. Viime vuosina Tepsin penkin takana on nähty aivan liikaa tyyppejä, jotka eivät koskaan tule saamaan liigatason valmennustehtäviä Turun ulkopuolelta. Kaskinen ei todistetusti kuulu tähän sakkiin.
 
Kyllä aivan aiheellisesti pelottaa tulevan kauden TPS-valmennus. Ei pelottaisi samalla tavoin ollenkaan, jos tällä kaudella olisi kynnetty Selinin johdolla ynnä muut-sijoilla, mutta kun asia on aivan päinvastainen, niin varmaan voidaan todeta, että useita kannattajia v_tuttaa kuin pientä oravaa tämä TPS:n sisäsiittoisuus. Kun vihdoin ja viimein on päästy uudelleen lentoon, niin sitten ammutaan itse omaan jalkaan.

Kallen Kantapöytä-ohjelmassa TPS:n entinen tj Kari Hietarinta sanoi omana käsityksenään, että TPS uudet pääomistajat (lue: Paananen ja Kodisoja) olisivat päättäneet Selinin option käyttämättä jättämisen. Ei kai tähän sitten voi muuta todeta kuin sen, että se, joka maksaa leikin, voi valita itse omat leikkikalunsa.

Ei kai kukaan sentään voine kiistää, etteikö Kaskinen olisi täydellinen nobody päävalmentajana verrattuna Seliniin.

Itse olisin mieluusti nähnyt Selinin jatkavan. Mutta jos Seliniä verrataan vaikka Hannu Jortikkaan, on Selin nobody. Siksi minua hämmentää, kun seuran kannattaja sanoo Kalle Kaskisen olevan nobody. Sen verran pitäisi mielestäni seuran historiaa tuntea. Ja se ei edes ole paljon.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
En ole verrannut Jortikkaa ja Seliniä keskenään, joten siihen en ota kantaa, onko jompi kumpi nobody vai ei. Sen voit itse vapaasti päättää tykonäsi.

Sanoin Kaskisen olevan päävalmentajana Seliniin verrattuna nobody. Olen edelleen tätä mieltä, kun keskustellaan päävalmentajana kyseisten herrojen saavutuksista.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Jos seuran kannattajalle Kalle Kaskinen on nobody, kehoitan tutustumaan Kalle Kaskisen sekä seuran historiaan.
Kuten Bostonissa tehdään. Itse en toisi edes tällaisella palstalla tietämättömyyttäni esille.

Sehän olisi täydellisen typerää, kun nyt kuuluu kipuilla vaan (oikeutetusti) Selinin kohtaloa Kaskisen kustannuksella. Lytätään maajoukkueen ja Jokerien valmennuksessa ollut entinen Saku Koivun ketjukaveri, tehdään se porukalla ennen kuin ehtii aloittaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
TPS:ään olisi varmasti ollut imua. Mahdollisuus olisi ollut kiinnittää vakuttavampi nimi (tyyliin Tirkkonen) - - -
Ymmärrän, että heittämäsi nimi oli vain esimerkki.

Oman käsitykseni mukaan Pekka Tirkkosen jatko Klotenin pääkäskijänä oli selvää jo ennen kuin se virallisesti julkistettiin. Toisin sanoen Tirkkonen ei ollut enää tuohon aikaan TPS:n saatavilla, jolloin toimistolta ilmoitettiin, että Ari-Pekka Selinin optiota ei käytetä.
 

Fordél

Jäsen
Mä taas olen nimenomaan havainnut Kaskisessa potentiaalia vaikka uudeksi Marjamäeksi. Riskillä tietty mennään kun Jortikkakin olisi ollut vapaana. Seitsemän mestaruutta hei.

Okei, hyvä homma jos näin on. Jostain Antti Pennasesta on ollut miehen uraa seuratessa "helppo" todeta, että kyseessä on tuleva huippuvalmentaja. Hienoa, jos Kalle Kaskisen kohdalla muut ovat havainneet samanlaista potentiaalia.

Ymmärrän, että heittämäsi nimi oli vain esimerkki.

Oman käsitykseni mukaan Pekka Tirkkosen jatko Klotenin pääkäskijänä oli selvää jo ennen kuin se virallisesti julkistettiin. Toisin sanoen Tirkkonen ei ollut enää tuohon aikaan TPS:n saatavilla, jolloin toimistolta ilmoitettiin, että Ari-Pekka Selinin optiota ei käytetä.

Jep, se oli vaan heitto, mutta kiitos asian valaisusta. Tirkkosen jatkosoppari mennyt multa ohi. Joka tapauksessa Tirkkonen oli esimerkki siitä, millaisen profiilin valmentaja TPS:ään olisi mielestäni kannattanut kiinnittää. Kaskinen voi tottakai olla hyvä haku, mutta riski on liian suuri.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kallen Kantapöytä-ohjelmassa TPS:n entinen tj Kari Hietarinta sanoi omana käsityksenään, että TPS uudet pääomistajat (lue: Paananen ja Kodisoja) olisivat päättäneet Selinin option käyttämättä jättämisen. Ei kai tähän sitten voi muuta todeta kuin sen, että se, joka maksaa leikin, voi valita itse omat leikkikalunsa.
Jos tämä pitää paikkaansa niin kuulostaa vähän siltä, että uudet pääomistajat ovat kyllästymässä uuden harrastuksensa kalleuteen. Kaskinen kuitenkin oletettavasti valmentaa karkkirahoilla Seliniin verrattuna. Säästetäänkö tässä sitten väärästä paikasta, aika näyttää, mutta riski on kova.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Jos tämä pitää paikkaansa niin kuulostaa vähän siltä, että uudet pääomistajat ovat kyllästymässä uuden harrastuksensa kalleuteen. Kaskinen kuitenkin oletettavasti valmentaa karkkirahoilla Seliniin verrattuna. Säästetäänkö tässä sitten väärästä paikasta, aika näyttää, mutta riski on kova.

Höpö höpö.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kuvitellaanpa että Selin tienaa kaudesta esim. 100k ja Kaskinen 50k. Mitä väliä pääomistajakaksikolle olisi jollain hikisellä viisikymppisellä?? Pyyhkivätkö edes perseitään tuollaisella setelitukolla. Jotain suhteellisuudentajua keskusteluun, kiitos ja anteeksi.
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Mutta oliko se Tallinder joka haastattelussa sanoi, että pelaajille perusteltiin ettei Selin olisi ollut tarpeeksi sitoutunut turkulaiseen jääkiekkoon. Olisi mukava tietää tämän taustoja.

Tässä ensimmäinen video kun Selin tulee julkisuuteen kertomaan TPS pestistä 2 helmikuuta, 2015. Minusta kehonkieli kertoo sitä, että mies on tunteella sitoutunut Turkuun, turkulaiseen jääkiekkoon ja tähän pestiin. Mieshän on melkein tippa linssissä tästä hienosta mahdollisuudesta tepsissä.

02.02.2015 Ari-Pekka Selinin ensimmäinen TPS-tilaisuus - YouTube

Ovatko asiat sitten muuttuneet tässä parin vuoden aikana? Valitettava periturkulainen kuppikuntaisuus näyttänyt kyntensä?
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Sehän olisi täydellisen typerää, kun nyt kuuluu kipuilla vaan (oikeutetusti) Selinin kohtaloa Kaskisen kustannuksella. Lytätään maajoukkueen ja Jokerien valmennuksessa ollut entinen Saku Koivun ketjukaveri, tehdään se porukalla ennen kuin ehtii aloittaa.

Oikein Saku Koivun ketjukaveri :D Sallitko, että nauran? Sehän tekeekin Kallesta takuuvarman ja hyvän TPS luotsin :) Fakta on se, että Kalle Kaskisen näytöt menestyvänä valmentaja ovat luokkaa nolla, eli siinä mielessä nimitys nobody on ainakin tällä hetkellä hänen kohdallaan oikeutettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös