TPS-puolustus kaudella 2015–2016

  • 103 336
  • 401

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En oikein tahdo ymmärtää miksi TPS on ainoa jengi jonka pakistossa pitäisi omien kannattajiensa mielestä olla pelkkiä marinoituneita liigapelaajia. Muissa joukkueissa nuoret puolustajat hakevat kauden-pari askelmerkkejään ja sitten pelaavat ihan salonkikelpoista peliä Liigassa. Katsokaa muiden kymppisijasta tappelevien joukkueiden pakistoja - siellä on erittäin paljon kysymysmerkkejä myöskin. Ja jos on kuuteen mieheen ns. varmoja kortteja niin kärkiosaaminen saattaa hävitä esim. meidän pakistollemme.

Näin sen on oltava kotoisessa sarjassamme, on aivan turha maksella kymppitonneja ylimääräistä per pelaaja vain siksi että on pelannut Liigaa aikaisemmin. Keskitalo ja Eronen tuohon pakistoon, Friman (kiistatta välillä luokaton joten seinävarma väliinputoaja) ja Nummelin (tuskin pelaa muutenkaan koko kautta ehjänä) siitä pois niin mun puolesta that is it. Honkaheimon voisin jopa ottaa mukaan, mutta en mitään bruuneja tai lauriloita edes harkitsisi. Tarmo Reunanenkin vaikka sisään aiheuttamaan harmaita hiuksia puutteellisella fysiikallaan, mutta hänen kohdallaan puhutaan ilmeisesti Erosta, Pullia ja kumppaneita lupaavammasta kaverista. Paljon mieluummin turkulaisväriä vaikka puutteellisilla ominaisuuksilla kuin jotain ilman seuraa olevia, kalliimpia vaihtoehtoja jotka eivät tuo tuleville kausille yhtään mitään lisäarvoa tälle joukkueelle.

Helpottaisi tulevien vuosien re-buildeja huomattavasti jos/kun saataisiin ajettua sisään omia pakkeja jotka kehittyvät vähintään (tai edes!) sellaisiksi hyviksi viitos-kuutospuolustajiksi. Oppirahoja jouduttaisiin pomminvarmasti makselemaan mutta niin joutuu monet muutkin seurat.

Tiedän kyllä olevani melko yksin tämän mielipiteen kanssa, en tosin ihan täysin ymmärrä miksi, ymmärrän kyllä vastakkaisetkin näkemykset siitä vinkkelistä peilailtuna että etenkin TPS:n joukkueen rakennus on monelle melko sokea piste tätä nykyä. On kuitenkin kiistatonta että myös muut joukkueet joutuvat puoliväkisin ajamaan sisään parhaita mahdollisia junnupakkejaan, tämä siitä huolimatta etteivät nämä välttämättä täytä kaikkia järkeenkäypiä liigatason standardeja näinä hetkinä.

Entäs nämä meidän tämän hetken kokelaat sitten:

Elmeri Eronen esiintyi Liigassa viime kaudella 27 ottelua, teki 5 pistettä (koko kauden vauhdilla kuitenkin yli kymmenen pisteen mies), otti verraten niukasti jäähyjä ja esiintyi ihan kohtalaisesti edukseen, ollen esimerkiksi pakkasella tehotilastossa ainoastaan neljän pykälän verran. Mielestäni ei ollut lähimainkaan joukkueen karmeimpia suorittajia muutenkaan. Mikäli A:ta seurannut @Jalasvaara ei ole miehen kiekollisesta upsidesta vakuuttunut ja osaa perustella sen hyvin, niin on oltava samaa mieltä siitä että ehkä mies on mielletty vääränlaiseksi kaveriksi vähän meidän kannattajienkin keskuudessa ja hype on ehkä ollut liiallinen. Huonosti se ei viime kaudella ainakaan edustuksen mukana kuitenkaan vetänyt. Kuutospakiksi aivan riittävä, sanoisin. Puutteineenkin. Monta kertaa mieluummin tämä kuin joku Laurila tai Bruun. Monta kertaa mieluummin. Esimerkiksi Ilveksen Konsta Mäkinen on pelannut Liigaa jo 135 ottelua vaikka omaa aika pitkälti samanlaisen profiilin kuin Eronen. Tuskin Ilves on noussut tai kaatunut yhden Konsta Mäkisen vuoksi. Veikkaan Ilveksen kannattajien olevan siitä samaa mieltä että näkevät mieluummin tämän kaverin kuin jonkun Laurilan tai Bruunin pakistossaan. Näitä esimerkkejä löytynee aika monesta jengistä, joten on hassua miksei Erosta voida meillä peluuttaa. OK - ei lupaavimpia kavereita täällä ja hype ampunut yli mutta kotikutoinen täytepelaaja ehdottomasti parempi kuin jostain muualta roudattu jämä.

Miro Keskitalo - nyt CHL:n aikana tietysti muita kiireitä mutta kohtalaiseksi Liiga-pakiksi kehittymässä oleva kaveri. Viime kaudella taso ailahteli, mutta veteli suhteutettuna Eroseen kokonaisvaltaisesti paremman kauden A:ssa, jossa oli kärkipelaajia. Keskitalollakaan ei pariinkymmeneen otteluun miinuksia kertynyt kuin vissiin yksi kappale. Ominaisuuksiltaan enemmän peruspakki kuin Eronen. Miksei viitos-kuutospakkina riittäisi?

Tarmo Reunanen teki A:ssa paremmin pisteitä kuin kummatkin ylläolevat. Ottaisin ehdottomasti liigaminuuteille, vaikka ilmiselviä puutteita näkyisikin. Oppirahat maksuun vaan saman tien.

Pointti on nyt siinä että muissakin jengeissä on paljon näitä konstamäkisiä, anssisalosia, kallemaalahtia, lasselappalaisia ja/tai muita ihan omista junnuista ponnistavia jotka eivät ole mitään kärkipelaajia (jos eivät ole välttämättä esim. omissa juniorijoukkueissaankaan olleet) mutta ajavat asiansa. TPS:llä on pakistossa kärkiosaaminen Tikkasen, Mojzisin ja Tallinderin muodossa ok - omasta mielestäni pitäisi nyt pystyä luottamaan näihin turkulaispoikiin siinä määrin ettei tarvitsisi väkisin raahata hätäapua ulkopuolelta vedoten siihen että joukkue on perseelleen kasattu. Mitään kummoisempia joukkueenrakentamis-strategioita kun ei muuallakaan välttämättä ole nähtävillä.

Miksi siis TPS on ainoa joukkue joiden kannattajat vaativat jokaisen pelipaikan täyttävän kaveri jolla on vyöllään suurempia määriä otteluita Liigasta? Miksi me huudellaan näitä kavereita joukkueeseen vaikka emme välttämättä ole edes nähneet heidän pelejään juurikaan? Omasta mielestäni vähän kyseenalaista.

Tallinder - Nummelin (ainoa paikka jonne Petu istuttaa, hänen tippuessaan Tikkanen tilalle)
Mojzis - Tikkanen/Keskitalo (riippuen ylläolevasta)
Forsström / Reunanen / Eronen - Reunanen / Eronen / Keskitalo (riippuen ylläolevista)

Friman sisään vain pakon sanelemana, ja tietysti jos on aivan pakko hankkia joku niin Honkaheimo saattaisi mennä jos hintalappu sopiva, samoin Nordlund mutta tässä tapauksessakaan en molempia ottaisi vaan jommankumman. Jyrkkä ei näille jämille joita täällä on ehdoteltu.

E: Nimimerkiltä @ElManazer hyvä statement yllä. Samaa mieltä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten sanoin, makeimmat mansikat ollaan jo viety. Itse haluisin nähdä todellakin puolustuksessa tälläisen rakenteen kuin esimerkiksi Rauman Lukossa. Kumpi onkaan viime kausilla menestynyt paremmin? Niin... Ei siellä pelaa mitkään 98-vuosimallin puolustajat aloituskuusikossa ja homma toimii helvetin hyvin. Itse nään isoimman puutteen siinä, ettei Tepsillä ole mitään farmijoukkuetta Mestiksessä. TuToon saadaan kyllä pari kappaletta parhaita lupauksia lainattua, mutta ei pystytä tekemään Up/Down ratkaisuita kaikkien pelaajien kohdalla. Itse myös kallistun siihen, ettei Tepsillä yksinkertaisesti ole näitä vahvoja peruspakkeja omissa junnuissa, joilla olisi menestymismahdollisuuksia Liigassa. Kävihän tossa joku Karhu, mutta hänetkin torpattiin (jostain syystä) pois. Friman on nyt saanut maksaa oppirahojaan jotain 110 ottelua Liigassa. Mitä hän on saavuttanut ja missä on mennyt eteenpäin? Hohhoijaaa.

E: Korjaan. 122 ottelua menemättä askelettakaan eteenpäin. Tälläisiä tänne siis toivotaan.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Friman on nyt saanut maksaa oppirahojaan jotain 110 ottelua Liigassa. Mitä hän on saavuttanut ja missä on mennyt eteenpäin? Hohhoijaaa.

E: Korjaan. 122 ottelua menemättä askelettakaan eteenpäin. Tälläisiä tänne siis toivotaan.
En jaksa ottaa tähän aiheeseen sen enempää kantaa, mutta sanotko siis, että jos Friman ei ole kehittynyt täällä niin ei kukaan muukaan voi?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten sanoin, makeimmat mansikat ollaan jo viety. Itse haluisin nähdä todellakin puolustuksessa tälläisen rakenteen kuin esimerkiksi Rauman Lukossa. Kumpi onkaan viime kausilla menestynyt paremmin? Niin... Ei siellä pelaa mitkään 98-vuosimallin puolustajat aloituskuusikossa ja homma toimii helvetin hyvin. Itse nään isoimman puutteen siinä, ettei Tepsillä ole mitään farmijoukkuetta Mestiksessä. TuToon saadaan kyllä pari kappaletta parhaita lupauksia lainattua, mutta ei pystytä tekemään Up/Down ratkaisuita kaikkien pelaajien kohdalla. Itse myös kallistun siihen, ettei Tepsillä yksinkertaisesti ole näitä vahvoja peruspakkeja omissa junnuissa, joilla olisi menestymismahdollisuuksia Liigassa. Kävihän tossa joku Karhu, mutta hänetkin torpattiin (jostain syystä) pois. Friman on nyt saanut maksaa oppirahojaan jotain 110 ottelua Liigassa. Mitä hän on saavuttanut ja missä on mennyt eteenpäin? Hohhoijaaa.

E: Korjaan. 122 ottelua menemättä askelettakaan eteenpäin. Tälläisiä tänne siis toivotaan.

Friman on pelaaja, josta en ainakaan itse ole juurikaan koskaan pitänyt. Sählä ja vahvuudet loistaa poissaoloillaan. Sikäli paradoksaalista että hän nimenomaan edustaa tuota toivomaasi "peruspakki"-kategoriaa. Näkisin että Keskitalo ja Eronen ovat paljon hyödyllisempiä kuin Friman, ja tämä nimenomaan nähdyn ja myös tilastojensa perusteella.

Olet mielestäni siinä mielessä osittain väärässä että Lukko on ajanut sisään esim. Jesse Virtasta jo useamman kauden ajan ja hän on nyt vasta 24v. Hänkään ei ole mikään peruspakki ominaisuuksiltaan, vaikka nykyään osaakin puolustaa hyvin.

En muutenkaan nyt oikein noita perusteluita osta vain siksi koska Lukko. Katso niitä muita joukkueita myös.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksa ottaa tähän aiheeseen sen enempää kantaa, mutta sanotko siis, että jos Friman ei ole kehittynyt täällä niin ei kukaan muukaan voi?

Sanoin vaan, että et saa hyvää kakkua, jos laitat paskakasan päälle kermavaahtoa.

Friman on pelaaja, josta en ainakaan itse ole juurikaan koskaan pitänyt. Sählä ja vahvuudet loistaa poissaoloillaan. Sikäli paradoksaalista että hän nimenomaan edustaa tuota toivomaasi "peruspakki"-kategoriaa.

Olet mielestäni siinä mielessä osittain väärässä että Lukko on ajanut sisään esim. Jesse Virtasta jo useamman kauden ajan ja hän on nyt vasta 24v. Hänkään ei ole mikään peruspakki ominaisuuksiltaan, vaikka nykyään osaakin puolustaa hyvin.

No siis Friman on tehnyt niin vähän tehoja, ettei toi mistään hyökkäävästä pakista voi mennäkkään. Kokonsa puolesta voisi olla loistava peruspakki, mutta pelikäsitys on niin paskaa ettei mitään järkeä.

Summasummarum - Jesse Virtanen on pelannut Mestiksessä miesten pelejä ennen siirtymistään Liigaan. Minä olen myös sitä mieltä, että loppujen lopuksi tälläiset jessevirtaset ovat tärkeämpiä pitkällä aikavälillä joukkueelleen kuin rasmusristolaiset. Eli siis sellaiset pelaajat, jotka varataan NHL:ään ja lähtevät sinne. Palaavat ehkä pelaamaan pari peliä puolikuntoisena tai lock outin aikana muutaman höntsän. Tepsillä on tullut huippupelaajia ulos, mutta missä on nämä Liigatason hyvät lupaukset? Itse en edes jaksa innostua näistä tulevista ykköskierroksen varauksista enää, koska loppujen lopuksi pelaa täällä kauden tai pari. Mä haluaisin näitä jotka pelaavat +10 kautta Tepsissä ja täten saada jatkumoa pelaajistoon.

Jotta ei ihan eksy ohi alkuperäisen aiheen, otan toiseksi esimerkiksi Miika Koiviston. Linkki Eliteprospects profiiliin: Eliteprospects.com - Miika Koivisto

Mitäs sieltä löytyy? Yksi kausi Mestistä ennen ensimmäistä Liigakautta. Sitten tilastollisesti onnistunut läpimurto Liigaan. Näitä meillekkin!


Perusideana minulla on siis:
A-Junnut => Mestis => Liiga
eikä
A-Junnut => Liiga
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
No hyi saatana. Mikä helvetin järki olisi roudata paskojen tilalle vielä hitaampia ja vanhempia pelureita, jotka eivät viime vuosina ole sen paremmin pärjänneet kuin nämä sankarit joiden tilalle olet heitä laittamassa? My god.

Rauha Pasi! Kyllä mä laitan Laurilan Frimanin edelle ja Bruun menee täydennyksessä ihan hyvin. Luulis olevan molempien kohtuu halpoja verrattuna esim. Honkaheimoon kuka ei yhtään enempää tuo kuin noi kaksi. Ketä sä odotat et pakistoon saatais? Kousa ja Honkaheimo?

E: Tämä tapaus siinä kohtaa jollei peluuteta omia junnuja ainoastaan. Täällä ollaan niin kahta mieltä asiasta. Osa haluaa omat junnut kasvamaan korkoa ja toiset olis valmiita antamaan aikaa liigassa.
Itse kuulun jälkimmäiseen klaaniin. Olen lyönyt Erosen 1. pariin ketjulotossa syystä. Toki Reunanen olisi parempi, mutta vielä kausi junnuissa tai sit koittaa äijiä vastaan mestiksessä. Keskitalolle löytyy myös paikka Liigasta.
 
Viimeksi muokattu:

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Voisiko sitä Kojoa ottaa Tovereista takaisin, jos tarvii jotain lähteä korvaamaan?

Tänään DEG:iä vastaan kokoonpanosta löytyy Kojo, joten taitaa saada tarpeen tullen.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Summasummarum - Jesse Virtanen on pelannut Mestiksessä miesten pelejä ennen siirtymistään Liigaan. Minä olen myös sitä mieltä, että loppujen lopuksi tälläiset jessevirtaset ovat tärkeämpiä pitkällä aikavälillä joukkueelleen kuin rasmusristolaiset. Eli siis sellaiset pelaajat, jotka varataan NHL:ään ja lähtevät sinne. Palaavat ehkä pelaamaan pari peliä puolikuntoisena tai lock outin aikana muutaman höntsän. Tepsillä on tullut huippupelaajia ulos, mutta missä on nämä Liigatason hyvät lupaukset? Itse en edes jaksa innostua näistä tulevista ykköskierroksen varauksista enää, koska loppujen lopuksi pelaa täällä kauden tai pari. Mä haluaisin näitä jotka pelaavat +10 kautta Tepsissä ja täten saada jatkumoa pelaajistoon.

---

Mitäs sieltä löytyy? Yksi kausi Mestistä ennen ensimmäistä Liigakautta. Sitten tilastollisesti onnistunut läpimurto Liigaan. Näitä meillekkin!


Perusideana minulla on siis:
A-Junnut => Mestis => Liiga
eikä
A-Junnut => Liiga

Pointtisi on selkeä, mutta ei se Mestis pelkästään autuaaksi tee. Se on ainoastaan sarja jonne huippujoukkueet (lue: Lukko, Kärpät jotka tavoittelevat välieriä kausi toisensa jälkeen, TPS ei ole toistaiseksi sellainen joukkue) voivat lykätä näitä potentiaalisia pelaajiaan. Ja noissa jengeissä on yhtä lailla ollut ennen mainitsemiasi Virtasta ja Koivistoa ylhäällä pelaajia jotka ovat esiintyneet edukseen vihreydestään huolimatta. Sarjanahan Liiga oletettavasti kovemman tason takia koulii pelaajaa paremmin liigastandardeihin sopivaksi kuin Mestis.

Sitäpaitsi TPS:kin harjoittaa tätä pelaajalainailua mutta voipi olla että TUTO Hockeyn kanssa ei olla saatu aikaiseksi diiliä jossa emoseura voi tehdä pelaajilla mitä tahansa ns. päivän fiiliksen mukaan. Tätä ilmeisesti hait tuolla mainitsemallasi Up/Down-ratkaisulla. En osaa sanoa tämän yhteistyön sisällöstä sen tarkemmin, tuskin kovin moni osaa.

Jos ja kun TPS aikoo jossain vaiheessa lopettaa pikavoittojen kalastelun, voisi se huoletta mennä tuolla aiemmin esittämälläni strategialla. Keskitalo ja Eronen tällä kaudella kokoonpanossa eivät heikennä joukkuetta siinä missä nuo viestissä #54 listaamani pelaajaesimerkitkään eivät omia joukkueitaan radikaalisti heikentänyt vrt. saatavilla olleet mahdolliset täytemiehet. Tämä oli oma pointtini.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Scissorsin kanssa pitkälti samoilla linjoilla tuon Tepsin pakiston suhteen nyt kohta alkavalla kaudella.
On selvää että puolustus on ehkä se haavoittuvaisin osa mutta kuitenkin sellainen jolla pitäisi pystyä, jos kaikki menee hyvin, niin jopa taistelemaan suorasta play offs paikasta mutta vähintään säälipaikasta.
Petu on kiekollisena ja pelinlukutaidoltaan edelleen varsinkin Liigassa mutta jopa muutkin Euroopan sarjat mukaanluettuna yksi taitavimpia mutta vastaavasti sitten taas kiekottomana puolustettaessa pahasti hukassa.
Forströmin otteita olen nähnyt yhdessä ottelussa joten isoja päätelmiä ei siitä voi tehdä mutta täytyy toivoa että on parempi painos kuin mitä muuan J. Pulli aikanaan.
Tikkanen on ollut juuri niin hyvä kuin mitä uskalsin odottaakin.
Täytyy muistaa myös sellainenkin asia että tällä hetkellä Liigassa ei ole montaakaan seuraa jotka pystyisivät taloudellisesti edes rakentamaan joukkueensa niin että pakistossa olisi 6-7 kokenutta pakkia ja hyökkäyksessä 3-4 ketjua kokeneita pelaajia vaan osa on näitä joko Mestiksestä nostettuja tai sitten seuran omia junnuja.
Eronen pelasi viime kaudella Liigassa ihan ok pelit joten toivon mukaan saa tälläkin kaudella vastuuta samoin kuin myös Keskitalo. Berger kärkkyy näiden takana päästä kokeilemaan, mutta saattaa olla että löytää itsensä kauden aikana Mestiksen puolelta pelaamassa Pullin seurana.
Reunanen on tosiaan näistä junnupakeista lahjakkain ja jonka toivoisin itsekkin näkeväni ainakin muutamassa Liigapelissä mukana.
Virheitä tulee varmasti enemmän kun nämä junnut ovat kentällä mutta kyllä ainakin henkilökohtaisesti itse enemmän haluan nähdä jäällä noita tulevia Liigapelaajia kuin jostain muualta tulleita jäähdyttelijöitä,jotka eivät enää muualle kelpaa kuten mm. Bruun, Järventie, Laurila joita täällä toivottu Tepsiin.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsin puolustuspelaaminen on tällä hetkellä ihan saatanan kamalaa. Maalipaikkoja aukeaa jatkuvasti parhaalle maalintekosektorille, kyyti liigassa tulee olemaan kylmää.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en kyllä voi ymmärtää, että tossa vakiopakistossa pyörii kaiken maailman kissat ja vapaamiehet, mutta Kojo on Mestiksessä. Tämä on niin väärin!
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Mä en kyllä voi ymmärtää, että tossa vakiopakistossa pyörii kaiken maailman kissat ja vapaamiehet, mutta Kojo on Mestiksessä. Tämä on niin väärin!

Samaa ihmettelen. Nummelin ei ole nykykunnossa enää liigatasoinen ja toisekseen Tallinder oli välillä ihan pihalla. Molemmat jakelivat harhasyöttöjä ihan koko ajan. Kojo oli mielestäni ihan pakiston parhaimmistoa. Tuolla pakistolla todellakin liigassa tulee kiire ja olisi tullut tänäänkin, mutta Georgiev pelasti pisteet.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Älkääpäs nyt hötkyilkö Tallinderia sysipaskaksi ja koko puolustusta riittämättömäksi yhden merkityksettömän harkkapelin jälkeen. Minusta kannattaa kiinnittää huomiota lähinnä joukkueen työmoraaliin josta saatiin jonkinlainen näyte tänään.
 

Pirkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tallinder oli välillä ihan pihalla ja jakeli harhasyöttöjä ihan koko ajan.

Mielenkiinnolla odotan niitä aikoja, kun Tallinder on päässyt kunnolla peliin sisälle. Mitä silloin tapahtuukaan?

En kuitenkaan olisi noin ankara. Antaisin vähän anteeksi, kun teki kaksi maalia ja tilastot oli +2
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Ei kai tässä yhden pelin perusteella ole vain arvosteltu? Vaan tähän asti pelattujen.

Mojzis on ehkä rauhallisin ja virheettömin kokonaisuus. Tosin hänenkin anti hyökkäykseen on vähäinen. Puolustuspäässä muita viedään välillä todella pahasti. Paljon kehuttu Tikkanenkin on välillä oranssia törppöä vastaava hidaste puolustusalueella.

Puolustuksen suhteen huolta on ollut, eikä esitykset tähänmennessä ole sitä huolta poistaneet.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tallinder oli mielestäni hyvä ja tehokas, Tikkanen tulee olemaan kova jäppinen ensi kaudella.
Kojo mielestäni menee heittämällä kuuden pelaavan puolustajan joukkoon.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tallinderhan oli tänään ihan saakelin hyvä jos se yks virhe jätetään pois. Sekin tapaitui mitä todennäköisimmin sen takia että poskettoman peliajan vuoksi oli pohkeet piimää täys.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Tallinderhan oli tänään ihan saakelin hyvä jos se yks virhe jätetään pois. Sekin tapaitui mitä todennäköisimmin sen takia että poskettoman peliajan vuoksi oli pohkeet piimää täys.
Tallinder oli tänään todella hyvä lukuunottamatta tuota tasoitusmaalia, jossa antoi ensin harhasyötön keskialueella suoraan vastustajalle ja sitten onnistui tekemään saman muutaman sekunnin päästä vielä omassa päässä. En huomannut katsoa, että miten pitkä vaihto miehellä oli alla, mutta kokonaisminuutteja pelissä tuli varmaan rutkasti. Todella harmillinen amatöörivirhe, mutta onhan herra kokonaisuudessaan ollut kovan luokan isäntä
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
?... onhan herra kokonaisuudessaan ollut kovan luokan isäntä

Pari lapaan, pari ineen ja pari nenään? Tätä tämä tulee olemaan hela tiden ja sitten toivottavasti sommaren är kort, inte bort jne. Sen varaan, että Tallinder on vuonna 2016 yhtä hyvä kuin 20 vuotta sitten, kenenkään ei ehkä kandee aravaa purkaa.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Pari lapaan, pari ineen ja pari nenään? Tätä tämä tulee olemaan hela tiden ja sitten toivottavasti sommaren är kort, inte bort jne. Sen varaan, että Tallinder on vuonna 2016 yhtä hyvä kuin 20 vuotta sitten, kenenkään ei ehkä kandee aravaa purkaa.
Kandee ehkä myös seurata näitä ns.turhia matseja,heh..
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Pari lapaan, pari ineen ja pari nenään? Tätä tämä tulee olemaan hela tiden ja sitten toivottavasti sommaren är kort, inte bort jne. Sen varaan, että Tallinder on vuonna 2016 yhtä hyvä kuin 20 vuotta sitten, kenenkään ei ehkä kandee aravaa purkaa.
Hölmöhän sitä saa olla, jos uskoo Tallenin olevan edelleen samalla tasolla, mitä hän oli täältä lähtiessään (20 vuotta sitten hän pelasi vielä AIK:n juniorijoukkueessa, joten se taso tuskin edes riittäisi Liigaan). Näin en itse myöskään sanonut, mutta yhtä lailla hölmö on jos ei näe, että kyllä hän ehdottomasti on tuon puolustuksen selkäranka ja esimerkkiä näyttävä liideri tällä hetkellä.
 

TheLazaruz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #96, #55, #9
Kojoa on turha haaveilla liiga kauden pakistoon... ennemmin Reunanen kasvamaan korkoa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Ei kai tässä yhden pelin perusteella ole vain arvosteltu? Vaan tähän asti pelattujen.

Mojzis on ehkä rauhallisin ja virheettömin kokonaisuus. Tosin hänenkin anti hyökkäykseen on vähäinen. Puolustuspäässä muita viedään välillä todella pahasti. Paljon kehuttu Tikkanenkin on välillä oranssia törppöä vastaava hidaste puolustusalueella.

Puolustuksen suhteen huolta on ollut, eikä esitykset tähänmennessä ole sitä huolta poistaneet.

(kun ei muokkaus onnistu, niin sitten näin)

Edit. Omalla kohdallani puolustuksessani tarkoitan puolustus -Tallinder. Tallinder hoitaa omansa hyvin, jollei jopa paremmin. Jokaiselle tulee virheitä joskus, kuten Tallinderille eilen. Meidän puolustuksessa virheet omassa päässä ovat ainakin tällä hetkellä ihan vakiota, sekä systeemissä jotta yksilöissä.

Vähän harmittaa. Muuten voisi olla mielestäni edellytyksiä vaikka mihin, mutta tuo puolustus on kyllä, noh on mitä on...
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Rauha Pasi! Kyllä mä laitan Laurilan Frimanin edelle ja Bruun menee täydennyksessä ihan hyvin. Luulis olevan molempien kohtuu halpoja verrattuna esim. Honkaheimoon kuka ei yhtään enempää tuo kuin noi kaksi. Ketä sä odotat et pakistoon saatais? Kousa ja Honkaheimo?

Mä otan jopa Frimanin mielummin kuin Laurilan tai Bruunin. Et selvästi ole seurannut noiden kahden herran otteita pariin vuoteen.

Kyllä mä toivoisin, että tohon pakistoon saataisi Kousa tai vaikka Nordlund, mutta emmä siihen todellakaan usko. Ei se sitä silti tarkoita, että pitäis sitten ottaa jotain helvetin jämiä.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Mä otan jopa Frimanin mielummin kuin Laurilan tai Bruunin. Et selvästi ole seurannut noiden kahden herran otteita pariin vuoteen.

Kyllä mä toivoisin, että tohon pakistoon saataisi Kousa tai vaikka Nordlund, mutta emmä siihen todellakaan usko. Ei se sitä silti tarkoita, että pitäis sitten ottaa jotain helvetin jämiä.

Nämä täytemiehet astuu siinä kohtaa kuvaan jollei junnut suorita. Nordlund ja Honkaheimo on ykkösvaihtoehdot niinkuin aiemmin oon jo tänne kirjotellu.
Laurila ja Bruun on niitä halpoja täytemiehiä. Mutta toivottavasti näitä miehiä ei missään välissä tarvitä. Omilla olis paras mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös