TPS:n peliasu

  • 103 679
  • 486

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika harvalla joukkueella on mustat kotipaidat. Kärpät ja JYP lienee ainoat. Vai onko joku säädös olemassa, että esim punaista kotipaitaa vastaan ei saa pelata mustilla vieraspaidoilla?
 
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt on asiallinen pelipaita teillä. Oikeen kateeksi käy. Kyllähän tuon painokustannuskin on hiukka pienempi, kun ei tarvi kuin yhtä väriä käyttää. Toivottavasti ei tuu punasella tai millään muulla värillä uutta mainosta. Näkyvyys olisi nimittäin ainakin taattu.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika harvalla joukkueella on mustat kotipaidat. Kärpät ja JYP lienee ainoat. Vai onko joku säädös olemassa, että esim punaista kotipaitaa vastaan ei saa pelata mustilla vieraspaidoilla?
Minä olen ainakin käsittänyt, että punainen luokitellaan tummaksi paidaksi, jolloin Tepsin pitäisi pelata valkoisella. Taisi olla tuolla Liigan yleisessä pelipaita-ketjussa enemmänkin juttua tästä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen ainakin käsittänyt, että punainen luokitellaan tummaksi paidaksi, jolloin Tepsin pitäisi pelata valkoisella. Taisi olla tuolla Liigan yleisessä pelipaita-ketjussa enemmänkin juttua tästä.

Mitä järkeä tässä säännössä on? En siis suoraan pelkästään sinulta kysy vaan yleisesti mietin. Mahdollista vain Suomessa(?)
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä järkeä tässä säännössä on? En siis suoraan pelkästään sinulta kysy vaan yleisesti mietin. Mahdollista vain Suomessa(?)
Kyllä sama käytäntö on jotakuinkin maailmanlaajuinen.
Ihmisen värien erottelukyky heikkenee huomattavasti ääreisnäön alueella, mutta tumman ja vaalean erottaa paremmin toisistaan, kuin kaksi tummaa tai kaksi vaaleaa väriä toisistaan. Tummaan ja vaaleaan puettujen joukkueiden pelaajat on niin pelaajien, tuomareiden kuin katsojienkin helpompi hahmottaa ääreisnäön alueella.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika harvalla joukkueella on mustat kotipaidat. Kärpät ja JYP lienee ainoat. Vai onko joku säädös olemassa, että esim punaista kotipaitaa vastaan ei saa pelata mustilla vieraspaidoilla?
No ei kai siitä yksiselitteistä sääntöä ole, mutta jos kotijoukkueella on tummanpunainen paita ja vierasjoukkueella on olemassa musta ja valkoinen paita niin totta kai vierasjoukkue pukee tällöin valkoisen paidan päälle - varsinkin jos se olisi vielä joukkueen ykkös- eli kotipelipaita, eihän tällöin olisi mitään syytä edes harkita mustaa paitaa. Useimmat joukkueet tuntuvat tosin haluavan pelata vieraspelit eri paidoissa kuin kotipelit ja siksi Tepsikin vaihtoi paitojen värit päittäin 1990-luvun lopulla, kun muutkin joukkueet vaihtoivat. Ajattele noita paitoja ennemmin ykkös- ja kakkospaitoina kuin koti- ja vieraspaitoina. Nykyäänhän Tepsi "joutuu" laittamaan vieraissa valkoiset "kakkospaidat" päälle, kun "ykköspaita" on musta, mutta jos "ykköspaita" olisi valkoinen, ei Tepsin tarvitsisi pukea mustaa "kakkospaitaa" kuin Lappeenrannassa, koska muualla voisi pelata vieraissakin sillä valkoisella paidalla.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Oma ääni meni mustalle kotipaidalle. Olen kuitenkin sitä sukupolvea, joka tähän on tottunut ja musta on ainoa oikea kotipaidan väri. Ei siinä, molemmat paidat kyllä erittäin tyylikkäitä ja mustan ollessa kotipaita saa molempia nähtyä tasaisesti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä järkeä tässä säännössä on?

Eikö tätä jo jokin aika sitten tuolla Liigan yleisessä pelipaitaketjussa selitetty riittävän kattavasti, vai oliko siellä ihmettelijänä joku muu? Mikäli näin, niin pahoittelut aiheettomasta kysymyksestä.

Kuitenkin, musta ja punainen on vaikeampi erottaa toisistaan, kuin vaikka musta ja valkoinen ja näin on ainoastaan järkevää ja luonnollista, että vieras- ja kotijoukkueen paitojen välillä on mahdollisimman suuri kontrasti. Kyse ei ole siitä, että punaista ja mustaa paitaa ei erottaisi toisistaan, vaan siitä, että mustan ja vaikkapa nyt valkoisen erottaa toisistaan selkeämmin.

Niin juu, itse olen sellaista vuosikertaa joka muistaa hyvinkin nuo valkoiset kotipaidat. Siitä huolimatta annoin ääneni mustalle paidalle ihan siitä syystä, että se on mielestäni hienompi kuin tuo valkoinen vaihtoehto.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kuulin huhun, että HK:n hanat vaihdettaisiin Auraan jolloin myös pelipaitaan voisi tulla Auran mainos. Sopisi ainakin omasta mielestäni hyvin tuohon logon alle.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valkoinen, koska se on kokonaisuutena hienompi ja logo tulee paremmin esiin. Valkoinen osittain myös siksi, koska TPS pelasi kotona valkoisissa juuri niihin aikoihin, kun itse aloin kunnolla fanittamaan Tepsiä. Viimeiset vuodet olen pitänyt TPS:n vierasasua paljon tyylikkäämpänä kuin kotiasua.

Tosin ei sekään huono juttu ole, että vieraissa on "parhaat" päällä. Joten se ja sama loppujen lopuksi mikä on äänestyksen tulos. Kumpikin ovat upeita paitoja tulevalla kaudella.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Minua edelleenkin kiinnostaisi tietää että onko tälle väitteelle että toisella joukkueella on oltava tumma ja toisella vaalea pelipaita muuta faktaa takana, kuin tuolla pelipaitaketjussa jonkun toisen palstalaisen kirjoitus että se on SM-Liigan linjaus. IIHF:n ja Suomen jääkiekkoliiton sääntökirjoissa ei mielestäni puhuta sanallakaan siitä että näin olisi. Siellä todetaan vain että:

A) kotijoukkue valitsee pelipaitansa, ja vierasjoukkueen on sopeutettava oma paitavalintansa tähän
B) on tuomarin tulkintakysymys, ovatko paidat liian samannäköiset keskenään

Voi toki olla että SM-Liiga tai sen erotuomarit ovat linjanneet että toisella joukkueella vaalea ja toisella tumma, mutta mitään sääntöpykälää ei löydy sille etteivätkö esimerkiksi punapaitaiset ja mustapaitaiset joukkueet voi niillä paidoilla toisiaan vastaan pelata.


Itse äänestykseen, ehdottomasti valkoinen. Olen itsekkin sitä sukupolvea joka on kasvanut mustien kotipaitojen kanssa, mutta en kyllä ymmärrä mitä väliä sillä on? Se että johonkin on tottunut ei tarkoita etteikö asioita voisi muuttaa. Samalla logiikalla Lukkokin pelaisi edelleen kettupaidoissa. Lisäksi kun nyt ei ole edes periaatteessa kyse uudistumisesta, vaan paluusta vanhaan ja alkuperäiseen pääväriin. Lisäksi, Turun Palloseura on kuitenkin jalkapalloseurana perustettu, ja vaikka paidat raidalliset ovatkin (varmaan selvää miksi tämä vaihtoehto ei onnistu vaikka hienoa olisikin) niin valkoinen on se pääväri sielläkin. Lisäksi kuten jo sanottu, logo erottuu paremmin ja onhan tuo valkoinen nyt muutenkin kokomustaa tyylikkäämpi.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Valkoiselle meni oma ääni, pitkälti samasta syystä kuin muillakin valkoista äänestäneillä. Itse olen kasvanut Tepsin kanssa, joka pelaa kotipelinsä valkoisessa, joten tuo olisi mukava nähdä "muutaman" vuoden tauon jälkeen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Hienot on Tepsin uudet paidat, todella hienot. Mitä taas tulee ajatukseen paitojen värien "vaihtamisesta", en lämpene ollenkaan. Suurimman vastustajan veikkaisin olevan Sanoman, jolle paitojen selkeä erottaminen on tuotteen kannalta keskeistä. Itse ainakin olen siinä määrin sokea, että en erottanut viime kaudella Bluesin ja IFK:n paitoja toisistaan, varsinkaan Espoon pimeämmässä hallissa. Toivottavasti järki voittaa, ja musta pysyy teillä kotivärinä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Äänestin myös mustaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Äänestin valkoista, koska sillä Tepsi pelasi silloin, kun aloin seuraamaan lätkää ennen kuin tummat kotipaidat apinoitiin änäristä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mustalle meni minultakin ääni. Jos oletan, että jokin väriä vaativa mainos vielä joukkoon tulee, minun silmiin se miellyttää enemmän mustan kanssa.

Muuten kyllä annan paidalle kauneuspisteitä paljon.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Mustahan sen voitti ja ihan tyytyväinen olen tuohon. Vieläpä ylivoimaisesti prosenttilukemin 68,38% - 31,62%. Kuitenkin se mikä itseäni nyt vähän ihmetyttää ja nauratuttaa on tuo, että nythän noita paitoja voi siis ennakkotilata TPS Shopista (netistä) ja mikäs sen mahtavampaa, mutta aika suolainen hinta on kyllä paidalla tällä hetkellä!

Premium fanipaita, ilman painatusta - 119€
Musta premium fanipaita, TOP10 pelaajan painatuksilla - 160€*
Premium fanipaita, oma painatus - 180€

* Nimet = Tomi Kallio #71, Henrik Tallinder #7, Eric Perrin #10, Ilkka Heikkinen #49, Harri Tikkanen #55, Oskari Setänen #34, Ilkka Pikkarainen #84, Jonne Virtanen #29, Jerry Ahtola #22, Dave Spina #12


Siis onko tässä nyt laadussa menty ihan helveti eteenpäin tai jotain? Vai korottaako se tosiaan, että paidoissa ei ole mainoksia noin paljon? Vai mikä ihme tuossa maksaa? :D Entinen fanipaita hinnaltaan kuitenkin sellainen 79-84€, joten vähän ollaan nyt ylöspäin menty..
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
aika suolainen hinta on kyllä paidalla tällä hetkellä!

Ihmettelin juuri samaa tuolla shopin sivuilla. Ajattelin että onko tämä "Premium" joku eri tuote, ja uudet fanipaidat tilataan tuosta "fanipaita" -linkistä, jossa on vanha kuva. Ei tuo Premiuminkaan kuva vastaa esiteltyä.

Toivottavasti tässä nyt on vaan jäänyt päivittämättä kuva tuosta 79e tai 89e fanipaidasta.

Joka tapauksessa pyyhkeitä tulee taas, joko hinnasta tai siitä että sivut eivät ole ajantasalla kun myynti aloitetaan! Mutta jos tosiaan painettu perus fanipaita maksaa 160e, ja siihenkään ei saa kuin kymmenen painatusvaihtoehtoa, niin jääköön omalta osaltani hyllyyn.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Minä kyllä uskon, että hinta on tuo 160 euroa. Materiaali on luultavasti laadukkaampaa, änäripaitojen tyyppistä. Mutta pirun hintava joka tapauksessa.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hankintaan menee paita Kallion nimellä, vaikka maksaisi tuon 160€. On se vain niin paljon tyylikkäämpi kuin nuo aiemmat rätit. Kyllähän kausareissakin nousi hinnat viime kaudesta, niin miksei paidoissakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös