TPS, media ja julkisuus

  • 2 982 471
  • 11 994

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
... Ja pelaajien jatkot.... No mietitään sitten sitä ensi kautta vaikka keväällä

Tätä olen miettinyt pidempään jo. Odotin, että joulukalenterista olisi tullut 3-4 jatkosopimusta, mutta eipä tietenkään... Eikö nyt kannattaisi aloittaa palasten kokoaminen hyvissä ajoin, ettei taas kesällä olla paskat lahkeessa? Esimerkiksi Tapparassa tämä ollaan tajuttu ja jatkuvuutta näytetään korostavan, jatkosopimuksia tulee liukuhihnalta.

Meiltä nyt ainakin Eronen, Setänen, Georgiev, Reunanen, Ahtola ja Spina olisi saatava mahdollisimman nopeasti kiinnitettyä ensi kaudelle. Pappakaksikko Kallio ja Tallinder tekee sitten itse rauhassa jatkopäätöksen.

Näillä katsojamäärillä on selvää, että pelaajabudjettia on ennemmin tai myöhemmin tiputettava.

Yleisökeskiarvo on Liigan 3. suurin tällä hetkellä ja todennäköisesti tulevissa Playoffseissa suurin. Pelaajabudjetti useista eri lähteistä siellä 5-6 suurimman joukossa. Miksei siis katsojamäärä olisi tarpeeksi suuri kattamaan nykyisen pelaajabudjetin? Itse olen lähinnä ihmetellyt tuota rahamäärää, minkä TPS saa keskivertokatsojasta. Se on helvetin vähän.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Yleisökeskiarvo on Liigan 3. suurin tällä hetkellä ja todennäköisesti tulevissa Playoffseissa suurin. Pelaajabudjetti useista eri lähteistä siellä 5-6 suurimman joukossa. Miksei siis katsojamäärä olisi tarpeeksi suuri kattamaan nykyisen pelaajabudjetin? Itse olen lähinnä ihmetellyt tuota rahamäärää, minkä TPS saa keskivertokatsojasta. Se on helvetin vähän.

Näillä yleisömäärillä Tepsi on kuitenkin tehnyt miljoonatappioita. Se on selvää, että ennemmin tai myöhemmin selkä katkeaa jos sama tahti jatkuu vuodesta toiseen.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä TPS itsekään näytä uskovan, että edes välipäivinä yleisöä kiinnostaisi tulla hallille. Jos seura ei luota oman tuotteen houkuttelevuuteen, niin miksi yleisö? Nyt jopa perjantain peli pelataan suljetulle katsomolle eli seura ei itsekään usko hallille raahautuvan edes 5000 katsojaa. Tunnelma ja urheilujuhlafiilis on se joka myy, ja nyt sitä oletusarvoisesti ei ole saatavilla. Turha siitä turkulaisia on syyttää.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä TPS itsekään näytä uskovan, että edes välipäivinä yleisöä kiinnostaisi tulla hallille. Jos seura ei luota oman tuotteen houkuttelevuuteen, niin miksi yleisö? Nyt jopa perjantain peli pelataan suljetulle katsomolle eli seura ei itsekään usko hallille raahautuvan edes 5000 katsojaa. Tunnelma ja urheilujuhlafiilis on se joka myy, ja nyt sitä oletusarvoisesti ei ole saatavilla. Turha siitä turkulaisia on syyttää.

Siellä on perjantain peliin mielin määrin paikkoja alakatsomossa vapaana. Olisikohan reilu 2000 lippua myyty. Vielä ei ole minkäännäköistä impulssia näkyvissä, että yläkatsomo täytyisi avata. Tunnelmaa on hallissa varmasti enemmän jos 4000 ihmistä on tiiviisti alakatsomossa kuin se, että alakatsomossa on 3000 ihmistä ja ylhäällä 1000.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän siellä näyttää tänään olevan yläkatsomo auki. Olisko vasta hallilta saanu ostettua sinne lippuja?
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perjantai ja lauantaipeleissä on aiemmin ollut automaattisesti katsomot auki, siksi ihmettelin. Impulssia voitaisiin löytää vaikka illan ottelusta, jossa vasta viime hetkillä katsomo jouduttiin avaamaan. Noin ennakkoon ajateltuna perjantai 30. joulukuuta tuntuu muutenkin erinomaiselta illalta jääkiekon katselemiseen.
 

Josp

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Bolts
Yläkatsomo avattiin myyntiin vasta joku 20min ennen peliä. Paniikkireagointi ilmeisesti kun halli alkoi täyttymään...
 

jukkaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siellä on perjantain peliin mielin määrin paikkoja alakatsomossa vapaana. Olisikohan reilu 2000 lippua myyty. Vielä ei ole minkäännäköistä impulssia näkyvissä, että yläkatsomo täytyisi avata. Tunnelmaa on hallissa varmasti enemmän jos 4000 ihmistä on tiiviisti alakatsomossa kuin se, että alakatsomossa on 3000 ihmistä ja ylhäällä 1000.

Oletat siis, että ne jotka ostaisivat liput yläkatsomoon ostavat sen ollessa kiinni liput alakatsomoon. Osa varmastikin ostaa, mutta kaikki eivät. Yläkatsomoiden kiinnipitäminen siis vähentää yleisömääriä (olettaen ettei kukaan jätä ostamatta lippua, jos yläkatsomo on auki), mutta kuinka paljon? Siihen en osaa vastata.

Ilves-peliin tuli tarjouksesta ostettua liput A-katsomon alariveille, mutta paikat todettiin sen verran kehnoiksi, että ensimmäisen erän jälkeen tähysteltiin yläkatsomosta vapaat paikat. Sama suunnitelma kuulosti olevan myös takanani A-katsomossa istuneilla.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan avattiin vasta juuri ennen peliä. Jono lippuluukulla oli tosi pitkä, ihmettelen kuka viitsii ottaa sen riskin hallille menossa, että menee jonottamaan pitkään.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan avattiin vasta juuri ennen peliä. Jono lippuluukulla oli tosi pitkä, ihmettelen kuka viitsii ottaa sen riskin hallille menossa, että menee jonottamaan pitkään.
Hallilla kaupitellussa etukuponkivihossa oli voucher illan otteluun, joka oli vaihdettava hallilla. Siellä tuli itsekin oltua jonoa pidentämässä.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
@tamme @eCiuj Miksei porukka siirtynyt takaovelle..? Siellä ei ollu yhtään jonoa, niinkuin ei koskaan ja kuitenkin lipunmyynti auki. Oon ihmetellyt jo pariin otteeseen miksei porukka sieltä hae.
Ei tiedä sitä et siellä on lipunmyynti myös?

Ja siis siksi tägäsin tekijät koska keskustelitte asiasta, en epäile ettettekö te tietäisi.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
@tamme @eCiuj Miksei porukka siirtynyt takaovelle..? Siellä ei ollu yhtään jonoa, niinkuin ei koskaan ja kuitenkin lipunmyynti auki. Oon ihmetellyt jo pariin otteeseen miksei porukka sieltä hae.
Ei tiedä sitä et siellä on lipunmyynti myös?

Ehkä tässä kohtaa pitäisi seuran ottaa koppi ja hoitaa ulkona olevien kaiuttimien kautta opastus, että myös hallin toiselta puolelta pääsee sisään ja on lipunmyyntipiste. Tällaista kuulutusta voisi jopa joka kerta käyttää hallin ulkona.
Myös pääovilla oli jonoa mistä mentiin jo olemassa olevalla lipulla sisään, mutta takaovilla ei.

Ja tämä pääovilla oleva "kausikorttilaisten sisäänkäynti" (kaikkein oikeanpuolimmainen ovi) tarkoitus ei ihan aukea minulle. Siitä kaikki muutkin irtolippulaiset painaa sisään, eli toteutus ei ehkä ole ihan onnistunut kuin on ajateltu?
 

Josp

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Bolts
@tamme @eCiuj Miksei porukka siirtynyt takaovelle..? Siellä ei ollu yhtään jonoa, niinkuin ei koskaan ja kuitenkin lipunmyynti auki. Oon ihmetellyt jo pariin otteeseen miksei porukka sieltä hae.
Ei tiedä sitä et siellä on lipunmyynti myös?

Ja siis siksi tägäsin tekijät koska keskustelitte asiasta, en epäile ettettekö te tietäisi.
Mää vaihdoin takaovelle ja jonottelin sielläkin n.15-20minuttia. Siellä on kuitenkin vain yksi tiski, joten vaikka jono näyttää lyhyeltä ei se oikein etene.

Edit: Ja tosiaan tuolla lipunmyyntijonossa tuli huomattua että lähes kaikilla muillakin jonottelijoilla näkyi olevan se etuvihon ilmaiskuponki. Seuralla varmaan ollut tiedossa paljonko vihkoja on suunnilleen myyty, niin eikö olisi vähän paremmin pitänyt osata tähän yleisömäärään varautua. Eli yläkatsomo ja yläkerran kioskit auki jo hyvissä ajoin.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Ehkä tässä kohtaa pitäisi seuran ottaa koppi ja hoitaa ulkona olevien kaiuttimien kautta opastus, että myös hallin toiselta puolelta pääsee sisään ja on lipunmyyntipiste. Tällaista kuulutusta voisi jopa joka kerta käyttää hallin ulkona.
Juu ei lainkaan huono idea. Ite tän kauden joka peliin menny takaoven kautta kun ei oo jonoa ja kausikortin omistan.
Mää vaihdoin takaovelle ja jonottelin sielläkin n.15-20minuttia. Siellä on kuitenkin vain yksi tiski, joten vaikka jono näyttää lyhyeltä ei se oikein etene.
No juu, jonossa oli n. 10hlöä silloin kun itse menin sisään. Kello tais olla 10yli tai jtn.
Toki yks kassa hidastaa mut saa sentään sisällä odotella toisin ku osa ainakin etuovella sitten jäädä ulos.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Mä en ole ikinä käsittänyt miksi sinne hallille tarvii tunkea ihan viime tipassa? Itse tulen aina hallille n. tuntia ennen matsin alkua, ehtii ottaa rauhassa bissen tai kahvin ja jotain pientä purtavaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä en ole ikinä käsittänyt miksi sinne hallille tarvii tunkea ihan viime tipassa? Itse tulen aina hallille n. tuntia ennen matsin alkua, ehtii ottaa rauhassa bissen tai kahvin ja jotain pientä purtavaa.

Sitten varmasti käsität, jos/kun olet tai tulet joskus olemaan työssäkäyvä ihminen, joka ei työskentele aina tietyllä 8-15/16 virastoaikana. Kaikkien pomot eivät välttämättä aina ymmärrä sitä, että lähtee työpaikalta aikaisemmin viljasiillolle pullaa syömään, jotta on aikaisemmin perse penkissä. Enkä väitä, että kaikki kaahaavat Artukaisiin suoraan töistä, mutta osalla syy on varmasti pätevä myöhäiseen tuloaikaan. En tohdi mainita edes perheellisiä, mutta mainitsen silti. Perheelliset.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Toki osalla varmasti työtkin estää hallille ajoissa tulon mutta ei varmaan kaikilla eilenkin siellä jonottaneilla.

P. S. Itse olen kyllä juurikin sellaisissa hommissa jotka eivät aina pääty klo. 16. Tällöin yleensä jää hallille menemättä.
 
Mä en ole ikinä käsittänyt miksi sinne hallille tarvii tunkea ihan viime tipassa? Itse tulen aina hallille n. tuntia ennen matsin alkua, ehtii ottaa rauhassa bissen tai kahvin ja jotain pientä purtavaa.

Itse ainakin otan bissen tai kahvin ja jotain pientä purtavaa jossain viihdyttävämmässä paikassa, hallille menen katsomaan peliä.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@tamme @eCiuj Miksei porukka siirtynyt takaovelle..? Siellä ei ollu yhtään jonoa, niinkuin ei koskaan ja kuitenkin lipunmyynti auki. Oon ihmetellyt jo pariin otteeseen miksei porukka sieltä hae.
Ei tiedä sitä et siellä on lipunmyynti myös?

Ja siis siksi tägäsin tekijät koska keskustelitte asiasta, en epäile ettettekö te tietäisi.
Anteeksi mitä? Kysyin kahdelta järjestyksenvalvojalta sekä varattujen lippujen tiskin takana istuneelta naikkoselta että saako lippuja D-ovilta, ja tähän kysymykseen sain kolme kielteistä vastausta. Kuinka huonosti informoituja työntekijät oikein ovat, jos väittävät ettei lippuja saa kuin pääovien lipunmyyntipisteeltä?
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Anteeksi mitä? Kysyin kahdelta järjestyksenvalvojalta sekä varattujen lippujen tiskin takana istuneelta naikkoselta että saako lippuja D-ovilta, ja tähän kysymykseen sain kolme kielteistä vastausta. Kuinka huonosti informoituja työntekijät oikein ovat, jos väittävät ettei lippuja saa kuin pääovien lipunmyyntipisteeltä?
Ite siis vaihdoin jukurit peliin voucherin D-ovella. Outoa jollei nyt olis saanu.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jarno Pikkaraisen haastattelu TS:ssä: Pikkarainen: ”Kasassa kaikki elementit pärjäämiseen” - TS Kiekko

Pikkarainen toivoo juuri samoja vahvistuksia, mitä täällä uumoiltu, eli sitä sentteriä ja myös yhtä pakkia. Ilmaisee myös pettymyksensä siihen, etteivät hänen ja Atun hommat TPS:ssä jatku ensi kaudella.

Tämä Pikkaraisen kommentti on jokseekin hämmennystä herättävä:

– Oli iso pettymys, että projektimme päättyi näin. Olisin mielelläni jatkanut. On surullista, jos politiikka ajaa urheilussa tulosten edelle, Pikkarainen sanoo.

Peräänkuuluttaa myös sitä sentteriä ja toivoo seurajohdonkin ymmärtävän.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olisipa vaan jatkettu Selinin ja Pikkaraisen soppareita vuodella ja sen jälkeen Pikkarainen olisi siirtynyt päävalmentajaksi, sitä kuuluisaa jatkumoa.
Hienosti perseilty tämäkin juttu..
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Päivä päivältä vituttaa enemmän tää valmentajakuvio. Tuli sieltä kuka tahansa niin järjen häiventä ei tunnu olevan touhussa, kun päteviä/menestyviä ja jatkamishaluisia valmentajia potkitaan kylmästi ulos ilmeisesti piiripienipyörii-kerhon takia (viitaten Pikkaraisen kommenttiin).
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä Pikkaraisen kommentti on jokseekin hämmennystä herättävä:

– Oli iso pettymys, että projektimme päättyi näin. Olisin mielelläni jatkanut. On surullista, jos politiikka ajaa urheilussa tulosten edelle, Pikkarainen sanoo.

Peräänkuuluttaa myös sitä sentteriä ja toivoo seurajohdonkin ymmärtävän.

Ehkäpä siinä taannoisessa Urheilusanomien jutussa oli jotain perää, kun meinasivat, että TPS:n pääomistajat olisivat osittain olleet valmentaja-asiassa ajureina. (tuntuu silti kovin oudolta, mutta on outo kommentti tuo Pikkaraisenkin ).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös