Eli selkeä valinta mitä tehdään ja siihen panostus, jotta se on suomalaista kärkipäätä, ei vähän sieltä ja täältä.
Juuri näin. Hyvin tehdyillä perusasioilla pärjää yllättävän pitkälle. Varsinkin jos prosessit on paketoitu ammattimaisesti.
Helppo ohje: kotisivut on perusta, jota muut kanavat höystävät. Pääuutisten on aina löydyttävä kotisivuilta. Insta, Face, Twitter jne. täydentävät omalta osaltaan. Yksi tai kaksi ihmistä tekee sisällöt kaikkiin kanaviin. Ei niin että yksi arpoo yhtä kanavaa, toinen toista, kolmas kolmatta, eikä koordinaatiota ole, kuten nyt ilmeisesti tapahtuu.
Toimihenkilöiden henk. koht. tilien kautta seuraviestien lähettely on myös huono idea. Seura on aina suurempi kuin sen kulloisetkin toimihenkilöt, se tuppaa näissäkin asioissa unohtumaan. Viesti siis seuran nimissä, älä itsesi.
Ylipäätänsä olisi hyvä miettiä onko HC TPS viestinnän osalta urheiluorganisaatio vai random-nettiportaali, jonne pusketaan "viihteellisiä" sisältöjä ilman suunnitelmaa. Mikä on jääkiekkoviestinnän ydintä ja miten se eroaa viihdeviestinnän ytimestä?
Nyt painotus on jälkimmäisessä vaihtoehdossa mikä lisää valkoisen kohinan määrää häiritsevällä tavalla seuran viestinnässä. Etenkin kun edes perusasiat eivät ole kunnossa.
Viimeisenä email-asiat kuntoon. TPS on syksyn mittaan kutsunut mediaa tiedotustilaisuuksiin huonoimmillaan vain 1h 20 min ennen tilaisuuden alkamista. Ei ole hyväksyttävää toimintaa ammattitasolla toimittaessa. Tälle nauraa aidan seipäätkin. Yleensä kutsut lähetetään useita päiviä etuajassa, jotta tilaisuuksiin ystytään asianmukaisesti varautumaan toimituksissa.