TPS kaudella 2023–2024

  • 665 508
  • 4 329

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Varsinkin kun Dal Colle ja Kosmachuck eivät olleet sähköpyöräpalkalla. Kosmachuckkiin käsittääkseni panostettiin aika mottipäinen summa siihen nähden mistä kaveri tuli. Odotukset olivat ylioptimistiset.
Tässähän tämä tiivistyy. TPS:llä on helvetin pahasti pakka ollut levällään jo kauan. Olisi paalua takana mutta kun niin sisäsiittoista touhua kun olla ja voi.

Varsinkin tämä pelaajarekrytointi näillä dollareilla mitä on käytössä on perseestä. Omaan taskuunko ne menee vai minne?
 

Träppi91

Jäsen
Itse yllätyn positiivisesti, jos Turkuun vielä joku edes kohtuullinen sentteri saadaan. Kyllähän tuota rahaa pitäisi olla käytössä, mutta jos mitään huhuja ei sentteristä vieläkään ole ja ollaan kesäkuussa, niin ei sieltä ainakaan mitään isoa kalaa tule? Ainakin luulisi, että tässä vaiheessa ollaan jälleen myöhässä ja syksyllä kuullaan tuttua selitystä, että oltiin lähellä. Toki kesää on vielä paljon jäljellä ja kausi alkaa syyskuussa, mutta aika nopeasti se kuitenkin tulee vastaan. Toivotaan parasta.
 
Ois varmaan itse pitänyt jatkaa kiekkouraa B-junnuiän jälkeenkin, kun näemmä maailmassa on TOSI paljon vähemmän keskushyökkääjiä kuin joukkueita... Vai miksei turkuun niitä ikinä löydetä...
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tepsillä ei ole ketään ulkkaria hyökkäyspäässä, joten eiköhän siinä muutama sellainen ole tulossa ja todennäköisesti sentteriosastolle.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Katselin tuossa pienessä krapulassa muiden joukkueiden pelaajalistoja ja naama veti entistä valkoisemmaksi. Nyky-materiaalilla TPS ei ole lähtökohtaisesti top-6 joukkue, joka sen pitäisi vähintään olla kaudesta toiseen. Vaaditaan todella onnistuneita hankintoja, jotta pysytään muiden kyydissä. Sentteri, laituri ja puolustaja minimivaatimus. Toki jos hyväksytään se, että taistellaan hampaat irvessä jälleen säälipaikasta ja se riittää, niin sittenhän sille ei voi mitään.
 

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Katselin tuossa pienessä krapulassa muiden joukkueiden pelaajalistoja ja naama veti entistä valkoisemmaksi. Nyky-materiaalilla TPS ei ole lähtökohtaisesti top-6 joukkue, joka sen pitäisi vähintään olla kaudesta toiseen. Vaaditaan todella onnistuneita hankintoja, jotta pysytään muiden kyydissä. Sentteri, laituri ja puolustaja minimivaatimus. Toki jos hyväksytään se, että taistellaan hampaat irvessä jälleen säälipaikasta ja se riittää, niin sittenhän sille ei voi mitään.
Mites muuten Dal Colle? Onko jatko täällä täysin mahdotonta? Viime kauden osalta meidän yhteistyö jäi pahasti kesken loukkaantumisista johtuen ja vaikka mies jalalla isossa kaukalossa on kankea, niin kyllä mies kiistatta vahvistuksen kriteerit täyttää. Kessun hankinnasta olen vieläkin haaveillut, mutta kuiskuttelut halusta palata Turkuun on hävinneet kun pieru saharaan. Hinta lienee kova..
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mites muuten Dal Colle? Onko jatko täällä täysin mahdotonta? Viime kauden osalta meidän yhteistyö jäi pahasti kesken loukkaantumisista johtuen ja vaikka mies jalalla isossa kaukalossa on kankea, niin kyllä mies kiistatta vahvistuksen kriteerit täyttää. Kessun hankinnasta olen vieläkin haaveillut, mutta kuiskuttelut halusta palata Turkuun on hävinneet kun pieru saharaan. Hinta lienee kova..
Jatkoa yritettiin viime kauden aikana, mutta silloin ei ainakaan valmista tullut. Nykytilanteesta ei hänen osaltaan ole tietoa. Eiköhän fysiikkavalmentaja hänetkin ”pelotellut” muualle.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
( Kestner) - ( Kunyk) - Nurmi
Palmu - Intonen - Korpikoski
Marjala - Talvitie - Jokinen
Haapanen - Jasu - Väisänen

Hakala, Koskinen, Hemming, Munkki, Lindsten

Johansson - (Eronen)
Arell - Rafkin
Lauridsen. - Suomi
Lehtonen - Sevänen

Lindberg
Vali
Anttila

@Juippi kanssa samaa mieltä, että vajaa on rosteri ja lisää tarvitaan. Suluissa olevat ovat vain esimerkkejä minkäkaisia pelaajia tasoltaan tarvitaan. Myös maalivahtiosasto hiukan pelottaa, mutta luotan siihen että Lindbergin on tarpeeksi hyvä.
Meidän rosteri ei näidenkään toiveiden jälkeen ole lähellekään Hifkin tasoa, mutta ei sitä mestaruutta ennenkään ole voitettu pelkillä nimillä. Eli ykkössentteri, maalintekijä ja kiekollinen pakki niin voidaan lähteä kauteen.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Katselin tuossa pienessä krapulassa muiden joukkueiden pelaajalistoja ja naama veti entistä valkoisemmaksi. Nyky-materiaalilla TPS ei ole lähtökohtaisesti top-6 joukkue, joka sen pitäisi vähintään olla kaudesta toiseen.
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että montako jäi mielestäsi Seuran taakse paperilla? Kävin nimittäin katsomassa Eliteprospectsia ja se veti aika hiljaiseksi. Omiin silmiin lähinnä HPK, Jukurit, SaiPa ja Sport jäävät materiaalissa Tepsin taakse ja niistäkin Jukurit nippanappa. JYP ja Pelicans ovat vielä niin pahasti vaiheessa, että ei pysty arvioimaan.

Ehkä olen liian negapetteri, mutta kympin sakkiin pääseminen lienee tällä hetkellä realistisempi tavoite kuin mikään muu…
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että montako jäi mielestäsi Seuran taakse paperilla? Kävin nimittäin katsomassa Eliteprospectsia ja se veti aika hiljaiseksi. Omiin silmiin lähinnä HPK, Jukurit, SaiPa ja Sport jäävät materiaalissa Tepsin taakse ja niistäkin Jukurit nippanappa. JYP ja Pelicans ovat vielä niin pahasti vaiheessa, että ei pysty arvioimaan.

Ehkä olen liian negapetteri, mutta kympin sakkiin pääseminen lienee tällä hetkellä realistisempi tavoite kuin mikään muu…

Samaa mieltä. No onneksi on tullut nähtyä ne kultaiset ajatkin silloin taannoin. Ja sinänsä kiva että on edes valmentaja jonka kanssa pelattaneen jotain muuta kuin sitä umpitylsää paskakiekkoa johon viime kaudella tuli ryydyttyä täysin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Samaa mieltä. No onneksi on tullut nähtyä ne kultaiset ajatkin silloin taannoin. Ja sinänsä kiva että on edes valmentaja jonka kanssa pelattaneen jotain muuta kuin sitä umpitylsää paskakiekkoa johon viime kaudella tuli ryydyttyä täysin.
Tuo loppu on muuten niin totta. Itse aloittanut Tepsin seuraamisen reilu 40v sitte ja aktiivisemmin vähän myöhemmin ja siihen mahtuu aikamoista konttaamista välillä. Ikinä ennen ei kuitenkaan ole ollut niin vähäistä seuraaminen kuin viime kaudella. Jopa sääleissä salaa toivoin että Ässät vie ja kärsimysnäytelmä loppuu.

Silti mä olen tuosta rosterista vähän innoissani. Mielenkiinnolla odotan mitä Miettinen saa nuorista irti. Katseet suunnattu Ineen, Marjalan, Munkkiin ja Talvitiehen. Puolustus on erittäin rouhean oloinen ja sieltä erityistarkkailuun on kiva ottaa Rafkin. Täällä nuoresta iästään huolimatta on ollut sylkykuppina jo pari vuotta.. Nyt tulee maksamaan potut pottuina.
Se että saataisiin laatulohet ykkösen keskelle ja laitaan sekä kiekollinen pakki ei tule niminä riittämään sarjan isoille.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Kaikki viime kauden sylkykupit heitetty luiskaan ja tilalle tullut Palmua, Nurmea, Lauridsenia. Varsinkin puolustuspää on verrattain hyvä ja kestää vertailun lähes kaikkiin joukkueisiin. Maalivahdit aivan kysymysmerkkinä toki. Eikä tuo TPS ole myöskään valmis.

Futiksessa muuten vedetään täysin ylivoimaisella rosterilla ja budjetilla tällä hetkellä karsimista vastaan.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silti mä olen tuosta rosterista vähän innoissani. Mielenkiinnolla odotan mitä Miettinen saa nuorista irti. Katseet suunnattu Ineen, Marjalan, Munkkiin ja Talvitiehen. Puolustus on erittäin rouhean oloinen ja sieltä erityistarkkailuun on kiva ottaa Rafkin. Täällä nuoresta iästään huolimatta on ollut sylkykuppina jo pari vuotta.. Nyt tulee maksamaan potut pottuina.

Samoja mietteitä täällä.

On totta että TPS ei ole ennakkokaavailuissa tällä hetkellä edes siellä haastajan asemassa vaan jossain keskikastissa. Onneksi joka vuosi on joukkueita jotka pyyhkivät persettä näillä ennakoilla. Raipen TPS, Jokisen Jukurit, Niemelän Pelicans, Miettisen KalPa. Siinä nyt muutamia esimerkkejä. Ei voida kuin toivoa että ensi kaudella se on Miettisen TPS.

Tuntuu olevan vähän samanlaiset lähtökohdat kuin kaudella 20-21.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Mun täytyy olla vähän eri mieltä tästä. Omissa silmissä TPS on vahvempi ja nimekkäämpi kuin vuosi sitten, pois lukien maalivahtiosasto.

Ei toki samaa kastia kuin Tappara, IFK, Kärpät tai Ilves, mutta siinä seuraavassa korissa. Suora pudotuspelipaikka on realistinen tavoite rosterin perusteella.

Mestaruuteen ei pelimerkit piisaa, karua mutta totta.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että montako jäi mielestäsi Seuran taakse paperilla? Kävin nimittäin katsomassa Eliteprospectsia ja se veti aika hiljaiseksi. Omiin silmiin lähinnä HPK, Jukurit, SaiPa ja Sport jäävät materiaalissa Tepsin taakse ja niistäkin Jukurit nippanappa. JYP ja Pelicans ovat vielä niin pahasti vaiheessa, että ei pysty arvioimaan.

Ehkä olen liian negapetteri, mutta kympin sakkiin pääseminen lienee tällä hetkellä realistisempi tavoite kuin mikään muu…
Olen samaa mieltä ja hiljaseksihan tämä vetää.
No, muutamalla täsmähankinnalla voi saada isonkin muutoksen odotuksiin. Katsotaan onko tahtotaso olla millä tasolla.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
TPS on tällä hetkellä positiivisesti sanottuna potentiaalinen. Ensikeväänä ollaan toivottavasti paskana kun breikanneet kärkkyy änäripaikkaa. Jos parerilla halutaan taistella mitalleista niin kyllä tuonne melkein kentällisen hyökkääjiä tarvittaan ja mielellään kovia. Onneksi meidän arvat ovat sellaisia, joilla lähtökohtaisesti pitäisi voittaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No, muutamalla täsmähankinnalla voi saada isonkin muutoksen odotuksiin.
Pakistohan on Tepsillä jopa erinomainen, joskin jalkoja ja kiekollista taitoa se hieman huutaisi, mutta silti ihan sellainen jo nyt millä voi menestyä.

En ehkä ihan itse ostaisi tätä nykyistä itsemurhamielialaa tällä palstalla. Yksi kova sentteri saisi näyttämään nipun jo huomattavasti erilaiselta.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Pakistohan on Tepsillä jopa erinomainen, joskin jalkoja ja kiekollista taitoa se hieman huutaisi, mutta silti ihan sellainen jo nyt millä voi menestyä.

En ehkä ihan itse ostaisi tätä nykyistä itsemurhamielialaa tällä palstalla. Yksi kova sentteri saisi näyttämään nipun jo huomattavasti erilaiselta.
Toivottavasti se sentteri nyt on tulossa. Muutenhan tuo näyttää ihan hyvältä, kaikki uudet hankinnatkin ollut hyviä. Ainut vähän outo haku on Sevänen, mutta ei se kausi siihen kaadu. Potentiaalia on katsotaan miten realisoituu.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Itse kokoaisin listaukset luottamusta herättävistä ja huolta herättävistä asioista seuraavanlaisesti:

Luottoa löytyy:
Valmennus
Laituriosasto
Pakisto
Junioritoiminta

Huolta herättää:
Keskikaista (!!!!!)
MV-osasto
Urheilujohto (jos nyt edes ovat enää töissä, ei ole hetkeen kuulunut, toki hyvä niin)

Todella toivon tuon keskikaistan osalta ainakin kärkihakua. Vaikka Miettinen saisi kaikki suorittamaan 110% ja kaikki pelaavat elämänsä kiekkoa ensi kaudella, annetaan minusta tällä hetkellä silti niin paljon tasoitusta keskikaistalla, että todella saa ihmeitä tapahtua, jos halutaan palata finaaleihin.

Jos taas tuohon tulee ykkössentteri ja maalivahtiosastolle tulee viimeistään siirtorajalla kevään peleihin toinen maalivahti, jonka uskaltaa laittaa askiin, niin todellakin on mahdollisuus menestyä. Kiekollinen pakki olisi toki tähän yhtälöön vielä kirsikka kakun päälle, mutta ilmankin edellä mainituilla toimenpiteillä ollaan mielestäni kilpailukykyisiä.

Toimiston osalta omat toiveeni eivät toteudu, mutta toivotaan nyt sitten sitä toiseksi parasta vaihtoehtoa, eli kaikki likapyykki on nyt pesty ja valmennus saa toimia rauhassa. Jos tulee epäilyksiä valmennuksen suhteen, niin ne hoidetaan joko A) Yhteistyössä tai B) Potkuilla. Vaihtoehto C), eli vaikutetaan myyrän kautta valmennuksen tahtoa vastaan joukkueen tekemiseen poistetaan nyt kokonaan keinojen joukosta. Uskon kyllä, että Miettinen on eri puuta kuin Ahokas ja ei varmasti katsele hetkeäkään, jos sieltä joku ilman pyytämistä suhmuroi.

Kokonaisarvosana luottamukselle 1-10 on tällä hetkellä 6/10, kunnon ykkössentteri nostaa heti 8,5. Loput sitten toisesta maalivahdista ja kiekollisesta pakista.
 

Ratapiha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistanko väärin vai sanoiko Miettinen jossain haastatellussa että viikko ennen juhannusta olisi hyvä olla joukkue kasassa.
Että pian kuullaan varmaan uutisia.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko TPS hankkimassa hyökkäykseen vielä pelaajaa Fröbergin jälkeen, vai lieneekö valmis Fröbergin jälkeen?

Palmu-Fröberg-Nurmi
Marjala-Intonen-Korpikoski
X-Talvitie-Jokinen
Haapanen-Jasu-Väisänen

Yhdelle hyökkääjälle näkisin tuolla paikan, tai sitten viime kaudella 22 pinnaa tehnyt Haapanen nostetaan ketjua ylemmäs ja omista nuorista sitten nelosen laidalle joku.

Ykkösketju on todella kova, kakkosketjusta Marjala ja Intonen vähintään toinen breikkaa ensi kaudella kunnolla, veikkaan, että molemmat. Korpikoski siinä kolmantena lenkkinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös