TPS huhut ja mutut 2012-13

  • 640 574
  • 1 309

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä seuraavassi pätkässäsi on "lievä" paradoksi. Ensin kirjoitat:

Vuori sössi tämän Nummelin projektin ihan keskenään, en jaksa tästä enää tämän enempää. Kaikki me tiedetään lopputulos ja se tässä määrää.

Ja viimeistelet tuon nasevan päättelyn toteamalla kuitenkin:

Kukaan ei ole nähnyt sopimusta, joten annetaan olla.

Annetaan vaan joo, tää menee jo liian vaikeaksi. Kirjoittamassasi on kuitenkin sellainen ihan pikkuriikkinen ristiriita.

"Uudemmat" kirjoittajat ovat enemmän avoimia muillekin mahdollisuuksille, kyllä. Samaa paskaa ahneista pelaajista kun on kymmenen vuotta ujutettu kansalle, alkaa epäilyttää että miten helvetissä kaikki ahneet keksivätkin nimenomaan palloseuralta kysellä pelipaikkaa. Muualla kun ei vastaavaa ongelmaa ole. Aina löytyy joku tomppeli, joka sitten totuutena asiaa alkaa levittämään. Kovin suomalainen ja eritoten hyvin turkulainen ilmiö, jos ei tule niin ahne on kun rahaa muutenkin on enemmän kuin itsellä. Nähty pankkiautomaatilla vetämässä satkuja seinästä.

Ensiksi tuosta ahneudesta. En tiedä miten näennäisesti seuraat urheilupiirejä, mutta totta helvetissä jotkut pelaajat joskus ahneuttaan jäävät paitsi sopimuksista. Näin on muutamien tahojen mukaan käymässä Ässien Raannalle, joka on pelannut hyvän kauden, ja näkee oman arvonsa korkeampana kuin mitä Ässät on tiettävästi valmis maksamaan. Samaten Mark Lee olisi tietääkseni halunnut ykkössentterin liksaa Ässissä mutta ei saanut, sai sittemmin paremman tarjouksen SaiPasta ja meni sinne. Samaten Antti Niemi hinnoitteli aikanaan itsensä ulos Blackhawksista. Kyllä näitä kuitenkin näkee. Se, käyttääkö näistä termiä ahne, kuten sinä, vai ylihintainen, kuten minä itse, on yhdentekevää.

Mitään ei ujuteta kansalle myöskään, eikä mun ymmärtääkseni kukaan tomppeli "levitä totuutena" mitään, vaan täällä keskustellaan puolin ja toisin spekulatiivisella pohjalla. Minusta tässä keskustelussa saa juuri sen päinvastaisen kuvan, että tuon edustamasi kannan puolestapuhujat eivät edes jaksa ajatella muuta vaihtoehtoa kuin että Vuori on kussut. Yksinkertaisesti olemassa olevilla tiedoilla tuota ei oikein voi allekirjoittaa.

En ymmärrä miten tuo viimeinen liittyi mihinkään. Turkulainen ilmiökö se on, että otetaan kantaa siihen kannattaako pelaajaa signata liian kovalla tilipussilla?

Kallion kuuskymppiä oli vitsi. Korjataan se haluamallasi summalla, joka kuitenkin alittaa selkeästi hänen markkina-arvonsa.

Ymmärsin kyllä että oli vitsi, mutta miksi pitäisi esittää mitään summia jos ei ole hajuakaan mikä tämä kyseinen summa voisi olla? Ja kuten jo esitit, tämän kauden puolella ei Vuorella ja Kalliolla ole ollut kontaktia, ainakaan Kunnarin suorittaman haastattelun mukaan, joten eikö ole vähän hassua alkaa leikittelemään jollain tuollaisilla summilla tässä vaiheessa? Se tosin olisi munkin mielestä hassua, että Vuori ei edes ottaisi yhteyttä Tomppaan. Jää nähtäväksi miten käy.

Jestas millaisiksi puolustuspuheenvuoroiksi nää kirjoitukset muotoutuu kun yrittää peräänkuuluttaa edes pientä rationalisuutta noissa Arsen tallomisissa. Mulle on ihan sama heiluuko Arsen paikalla mies itse vai joku muu, kunhan hommat hoidetaan. Olemassa olevilla faktisilla tiedoilla voi todeta, että mies on tuonut organisaatioon enemmän hyvää kuin pahaa.

Ainiin. Edelleen, Pressiboxi, sä voit tulla esimerkiksi kertomaan siitä case-Lehkosesta että miten se oikein meni. Tämän keskustelun tosin voisi siirtää tuonne Arsenion omaan ketjuun, vaikka nämä käsittelemämme jutut kyllä osittain huhuista ja mutuista koostuvatkin.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kädetön joukkue mestaruusvuonna? Kannattas muuten tarkastella varmaan sitä joukkuetta vähän ja sen jälkeen miettiä kuinka kädetön se oli. Eri asia on, olivatko kaikkie miehet yhtä korkealla lennossa ennen tuota kautta. Mutta ei se joukkue ollut ihan kädetön, noh, vain minun mielipiteeni.

No ei ollut kädetön, mutta "vähän kädettömämmälläkin joukkueella" en tarkoittanutkaan mitään Suomisarjatasoa. Mestaruusvuonnakin lähdettiin kauteen rosterilla, joka ei mielestäni mahtunut taidoissa kyllä millään kuuden parhaan sakkiin ennalta. Sweattin hommaaminen oli Arselta helvetin kova veto, ja Filppulan signaus, siinä oli nämä kaksi mestaruuspääarkkitehtia.

Jos joukkueeseen ei tule yhtään kärkipäänhankintaa valmiin pelimiehen muodossa saa sitä menestystäkin kyllä sitten odotella. Totta helvetissä jokaisessa joukkueessa täytyy olla valmista huippuosaamista, jos halutaan menestyä. Mutta toisaalta onhan se ihan kiva osallistuakkin tuollaiseen kilpasarjaan, harmi vaan kun muut menee 3AAA sarjanjoukkueilla.

Joo oot ihan oikeassa, kärkiosaamista ja kokemusta tarvitaan kyllä. Muuten käy tän kauden Ilvekset, siellä ei oikeasti ole. Ja ennen kuin joku tulee tästäkin kommentista vetämään herneet niin sanotaan vielä että läppä läppänä varmuuden vuoksi.

Mun suuri ja ilmiselvästi huonosti perusteltu pointti oli kutenkin se, että vähän halvemmalla joukkueella mennään, mutta saataisiin mahdollisimman paljon potentiaalia silti haalittua Suikkasen vetovoimalla. Ja jätetään kalliit parrat ostamatta, laitetaan ne massit hyviin pelaajiin, joista saattaa olla pidemmälläkin tähtäimellä hyötyä/ovat halvempia ja saadaan enemmän. Määrä ei toki korvaa laatua, ei tarvitse tästäkään vetää herneitä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Annetaan vaan joo, tää menee jo liian vaikeaksi. Kirjoittamassasi on kuitenkin sellainen ihan pikkuriikkinen ristiriita.

Klip

Jestas millaisiksi puolustuspuheenvuoroiksi nää kirjoitukset muotoutuu kun yrittää peräänkuuluttaa edes pientä rationalisuutta noissa Arsen tallomisissa. Mulle on ihan sama heiluuko Arsen paikalla mies itse vai joku muu, kunhan hommat hoidetaan. Olemassa olevilla faktisilla tiedoilla voi todeta, että mies on tuonut organisaatioon enemmän hyvää kuin pahaa.

Aika vaikeaksi menee, hankalaa kun on vahvat mielipiteet. Kirjoitan, "lopputulos määrää", se meillä on kohtalaisen hyvin selvillä jo nyt. Sopimuksesta ei selviä se, miten Vuori neuvottelut hoiti, siitä selviää lopullinen hinta. Ei estä ihmettelemästä koko prosessia ja edelleen sen lopputulosta. Prosessia ihmettelen sen perusteella mitä siitä olen kuullut ja kerrottu. Jos lainkaan huomaat, olen vältellyt noita "kuinka näennäisesti urheilua seuraat" -vittuiluja (ks edellinen viestisi). Halutessasi voit ihan itse kertoa mitä faktaa sinulla on tässä asiassa esittää, mistä ne olet kuullut jne. Ehkä sinuna aloittaisin siitä. Sekin kandee muistaa, että osalla sakkia voi olla vaikka sellainen ammatti tai tehtävä, ettei yksilöinti ole mahdollista tai loppuu hommat siihen.

Heikkoa on, jos TPS:ssä riittää se, että työntekijä tuo organisaatioon enemmän hyvää kuin pahaa.Mä en missään nimessä ole Vuoren koko työtä arvostelemassa, viime aikoina ei ihan putkeen ole mennyt. Numppa ja se, että TPS löi tälle kaudelle kahteen sentteriin yli 500 teuroa kiinni, saamatta kuitenkaan kahta kärkisentteriä, on valitettavasti murheellinen suoritus.
 
Viimeksi muokattu:

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Komppaan kyllä täysin nimimerkki Scissorsia. Jotenkin ihmeellistä tämä nimimerkkien kausi ja Pressiboxi kritisointi Ari Vuoren toiminnasta Nummelin-casessa ilman, että ottavat selkeästi kantaa numeroihin. Ari Vuori on ihan tavallinen toimistotyöntekijä, jolla on ensi kaudeksi tietty budjetti käytettävissään. Hänen vastuullaan on investoida hänelle uskotut pelimerkit kaikkein tuottavimmin linjassa yleiseen strategiaan. Nyt hän saa tarjouksen pöydälleen Petteri Nummelinista ja yrittää tehdä kaikki mahdolliset analyysit arvioidakseen hinnan, jonka pystyy Nummelininsta maksamaan. Viisaana hän katsoo TPS:n aikaisempia suuria investointeja viimeisen kahdeksan vuoden aikana ja tulee johtopäätökseen, että 1) Turussa suuret tähdet eivät merkittävästi nosta yleisömääriä (Berg & Hurme), 2) TPS ei ole menestynyt silloin kuin yksittäisiin pelaajiin on laitettu rahaa paljon kiinni (Berg & Hurme) ja 3) Vanhan pelaajan pistetehtailu voi sammua yllättävän nopeasti (Nurminen).

Näiden perusteella hän tulee johonkin arvioon ja tarjoaa tätä summaa. Mun mielestä oikea keskustelunaihe on se, mikä on tämä summa, jonka yli TPS:n ei kannata mennä. 150 000 on selkeästi liian alhainen, mutta itse en näe, että 300 000 investointi enää maksaisi itseään takaisin, koska de facto Nummelin yksinään ei korota yleisömääriä, hän ei yksinään johda TPS:ää menestykseen, ja hänen suuri palkkansa olisi pois muilta. Olisi hienoa kuulla, minkälaisissa haitareissa nimikerkit kausi ja Pressiboxi liikkuvat? Onko teille mitään sellaista summaa, jota TPS:n ei tulisi enää maksaa? Entä koetteko, että TPS saisi Nummelinista jotain muuta hyötyä?

Tyhmintä on arvioida näitä tulevia palkkoja tämän hetken rosterin palkkojen perusteella. Jos kerran on tehty virhe jonkun pelaajan suhteen ja hänelle maksetaan liikaa palkkaa, tarkoittaako se, että tämä virhe on ehdottomasti toistettava seuraavankin pelaajan kanssa? Juuri tästä syystä TPS maksoi 2000-luvun puolessa välissä jollekin Kimmo Eroselle aivan tähtitieteellistä palkkaa. Aikaisemmat virheet johtivat yhä uusiin yliarvioihin ja paha noidankehä oli lopulta valmis. Corey Locke on puhdas huti eikä hänen oletetusta palkasta tulee vetää mitään johtopäätöksiä siitä, mitä muille pelaajille tulisi tarjota.

Ari Vuori on tehnyt TPS:ssä sekä hyvää että pahaa. Itse olen kritisoinut häntä siitä, että TPS:stä on puuttunut selkeä runko jo yli viisi vuotta ja kaudessa TPS:n riveissä on käynyt koittamassa taitojaan keskimäärin noin 10 ulkomaalaista. Mun mielestä tämä ei ole pitkäjänteistä toimintaa. Kuitenkin tulee muistaa, että Ari Vuori on kuitenkin aina pieni tekijä tässä organisaatiossa ja lopullinen syy siihen, ettei TPS:n organisaatiossa ole ollut selkeää strategiaa kohta 10:een vuoteen löytyy paljon Ari Vuorta korkeampaa. Tätä keskustelua pitäisi alkaa kääntämään omistajiin niin voisi jossain vaiheessa jopa jotain kehitystä tullakin. Tämä Ari Vuoren mollaaminen menee kyllä jossain määrin suorastaan naurettavaksi. Vähän sama jos Nokian Salon työntekijät syyttäisivät irtisanomisestaan Salon tehtaan tehtaanjohtajaa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika vaikeaksi menee, hankalaa kun on vahvat mielipiteet. Kirjoitan, "lopputulos määrää", se meillä on kohtalaisen hyvin selvillä jo nyt. Sopimuksesta ei selviä se, miten Vuori neuvottelut hoiti, siitä selviää lopullinen hinta. Ei estä ihmettelemästä koko prosessia ja edelleen sen lopputulosta. Prosessia ihmettelen sen perusteella mitä siitä olen kuullut ja kerrottu.

Niin, lopputulos määrää, mutta kun ei ole minkäänlaista faktista tietoa siitä mitkä asiat mihinkin osaan lopputuloksesta ovat vaikuttaneet. Sen vuoksi tuo anti-Vuori-agenda on melkoisen jääräpäinen ja heikosti perusteltu. Hyvät perustelut auttaisi minuakin oikeasti tuomitsemaan miehen toimet, mutta en kykene annetuilla tiedoilla syyttämään tässä koko vyyhdissä vain ja ainoastaan yhtä miestä. Tämä siis pätee koko tuohon prosessiin. Olen siinä mielessä samaa mieltä kuin sinä, että mikäli selviää esimerkiksi, ettei Vuori koskaan tehnyt "varteenotettavaa ja merkittävää" tarjousta, taisi itse jotenkin tuohon suuntaan puhua, niin se on paskanjauhaja ja tämän Petu-keissin töpeksijä. Mikäli oikeasti teki, on häkellyttävää, miten herkkähipiäistä neuvottelupartneria Lehto ja Petu ovat tässä saagassa esittäneet.

Jos lainkaan huomaat, olen vältellyt noita "kuinka näennäisesti urheilua seuraat" -vittuiluja (ks edellinen viestisi). Halutessasi voit ihan itse kertoa mitä faktaa sinulla on tässä asiassa esittää, mistä ne olet kuullut jne. Ehkä sinuna aloittaisin siitä. Sekin kandee muistaa, että osalla sakkia voi olla vaikka sellainen ammatti tai tehtävä, ettei yksilöinti ole mahdollista tai loppuu hommat siihen.

Juu, ehkä se sitten oli vittuilua jos osoitin sulle miten noita vastaavia ylihinnoitteluja on ennenkin tapahtunut? Mielestäni sä kuvailit tuollaisten tilanteiden arviointia turkulaiseksi ilmiöksi. Sen vuoksi kummastelin, että onko sulla ollut silmät kiinni ja korvat ummessa kun esimerkiksi nuo em. vastaavat tilanteet ovat olleet esillä. Raannan keissi jopa ihan tuore ja tuolla siirtohuhuketjussa voi siihen tutustua paremmin jos niin halajaa tehdä. Ei ollut kuitenkaan perimmäinen tarkoitukseni vittuilla, pahoittelut liian kärkkäistä ilmaisuista.

Ei mulla ole mitään faktaa, eikä täällä kukaan muukaan huhujensa lähteitä ole esittänyt. Mun mielestä todistustaakka on sillä joka tulee tänne vauhkoamaan ja tuomitsemaan Vuoren alimpaan helvettiin keksien mitä ihmeellisimpiä verukkeita (vaikkapa tuo Pressiboxin Lehkonen-hassuttelu) sille.

Heikkoa on, jos TPS:ssä riittää se, että työntekijä tuo organisaatioon enemmän hyvää kuin pahaa.Mä en missään nimessä ole Vuoren koko työtä arvostelemassa, viime aikoina ei ihan putkeen ole mennyt. Numppa ja se, että TPS löi tälle kaudelle kahteen sentteriin yli 500 teuroa kiinni, saamatta kuitenkaan kahta kärkisentteriä, on valitettavasti murheellinen suoritus.

Edelleenkään me emme tiedä Numpan tilanteesta tarpeeksi jotta voisimme sen Arsen harteille yksinään sysätä. Mikä tuossa on noin vaikeaa ymmärtää?

Locken floppaus on ollut melko odottamatonta, mutta tuokaan saaga ei aivan välttämättä vielä ole ohi, joskin on aika todennäköistä että mies ei kevättä Turussa näe. Koskiranta puolestaan on tällä hetkellä yksi jengin parhaita pelaajia joka ottelussa, ja lunastaa vähitellen niitä odotuksia joita häneen kohdistettiin. Saadessaan jatkaa Vahalahden ja Anttilan kanssa kauden loppuun saakka tehnee Koskiranta ~35 pinnaa, joka kakkossentterin statuksella operoivalle kaverille on tarpeeksi. Eli mielestäni parantaessaan hitusen, on meillä tässä toinen kärkisentteri. Locken heikko pelillinen anti on ollut yllätys jokaiselle, välillä nämä AHL-janarit eivät vain sopeudu tähän meidän luisteluliigaan, ja toki Vuoren olisi ehkä pitänyt olla vähän paremmin kartalla liigan vaatimuksista vs. Locken heikkoudet. No, katsotaan nyt tätäkin vielä vähän aikaa.

Summa summarum: Nummelin - ei ainakaan vielä Vuoren piikkiin. Koskiranta - saattaa olla loppupeleissä jopa todella hyväkin haku, ainakin nyt näyttää lupaavalta. Locke - suuri miinus, mutta onko Coreyn liigaura jo taputeltu täysin? Ei välttämättä. Liian kallis toki kevyesti tasoonsa nähden.

Vastapainoksi Vuori osoitti oikeasti melkoista velhoutta Sweattin hankinnoissa, ja esimerkiksi Filarin roudaamisessa Turkuun. Jos sulle ei riitä että tuo enemmän hyvää kuin huonoa organisaatioon, niin haluaisin tietää että minkälaiset vaatimukset Palloseuran resursseilla operoivalle seuralle ovat inhimillisiä asettaa pelaajatarkkailijan hartioille?

EDIT.

Isot propsit Sebbeen tekstille. Tuo jos mikä on sitä objektiivista analyysiä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Niin, lopputulos määrää, mutta kun ei ole minkäänlaista faktista tietoa siitä mitkä asiat mihinkin osaan lopputuloksesta ovat vaikuttaneet. Sen vuoksi tuo anti-Vuori-agenda on melkoisen jääräpäinen ja heikosti perusteltu. Hyvät perustelut auttaisi minuakin oikeasti tuomitsemaan miehen toimet, mutta en kykene annetuilla tiedoilla syyttämään tässä koko vyyhdissä vain ja ainoastaan yhtä miestä.

Klip

Summa summarum: Nummelin - ei ainakaan vielä Vuoren piikkiin. Koskiranta - saattaa olla loppupeleissä jopa todella hyväkin haku, ainakin nyt näyttää lupaavalta. Locke - suuri miinus, mutta onko Coreyn liigaura jo taputeltu täysin? Ei välttämättä. Liian kallis toki kevyesti tasoonsa nähden.

Vastapainoksi Vuori osoitti oikeasti melkoista velhoutta Sweattin hankinnoissa, ja esimerkiksi Filarin roudaamisessa Turkuun. Jos sulle ei riitä että tuo enemmän hyvää kuin huonoa organisaatioon, niin haluaisin tietää että minkälaiset vaatimukset Palloseuran resursseilla operoivalle seuralle ovat inhimillisiä asettaa pelaajatarkkailijan hartioille?

Ei tässä kai ketään ole yhtä miestä syyttänyt, johdonmukainen sarja epäonnistumisia viimeiseltä kymmeneltä vuodelta tässä taustalla on. Vuoren hommana nyt kuitenkin on pelaajia kartoittaa ja hankkia.

Koskiranta parantanut otteitaan, onko nyt siis hintansa arvoinen? Muistutuksena, hänelle maksetaan + 200 teuroa.

TPS:llä ei missään nimessä ole varaa sellaiseen pelaajia kartoittavaan toimijaan, joka tuo niukasti enemmän hyvää kuin huonoa organisaatioon. Resursseista en ihan varmaksi osaa tällä hetkellä sanoa, kuulotiedon mukaan pahin tilanne siltä osin takana.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei tässä kai ketään ole yhtä miestä syyttänyt, johdonmukainen sarja epäonnistumisia viimeiseltä kymmeneltä vuodelta tässä taustalla on. Vuoren hommana nyt kuitenkin on pelaajia kartoittaa ja hankkia.

Tässäkin osoitus siitä miten tarkkaa taustatyötä argumenttiesi eteen teet. Mies aloitti HC TPS:n pelaajakoordinaattorina 2007, eli on ollut nykyisessä toimessaan alle 6 vuotta, vaikka sä puhut kymmenestä.

Koskiranta parantanut otteitaan, onko nyt siis hintansa arvoinen? Muistutuksena, hänelle maksetaan + 200 teuroa.

Kysymyksenasettelusi ollessa tuollainen, vastaan että on nyt. Alkukaudesta ei ollut, mutta on nostanut profiiliaan suuresti Pajuojan aikana ja välillä Vahan ja Anttilan kanssa jopa kannatellut jengiä. Aika näyttää onko mies huti vai ei.

TPS:llä ei missään nimessä ole varaa sellaiseen pelaajia kartoittavaan toimijaan, joka tuo niukasti enemmän hyvää kuin huonoa organisaatioon. Resursseista en ihan varmaksi osaa tällä hetkellä sanoa, kuulotiedon mukaan pahin tilanne siltä osin takana.

Selvä se. Mahtuuhan tuonne noita Leimentapaisia kyykkäyksiä ja Trabucconlaisia huteja, ja viimeisimpänä Locke, mutta vastapainoksi on oikeasti hommannut meille mestaruuskoutsin (joka näemmä tekee comebackin, ja josta sinäkin olet melkoisen auliita sanoja ladellut, jonkun sigussakin nuo ellen väärin muista), huikeita pelimiehiä kevääksi 2010 ja ennen sitäkin onnistunut mainiosti useassa haussaan rajallisilla resursseilla. Se, että Vuorta aletaan Nummelinin tapauksen jälkeen julkisesti lyömään, on käsittämätöntä, sillä tuntuu että joillekin on tärkeintä vain löytää organisaatiosta jokin kohde jota kohti yritetään syytää kaikki viha, vaikkei edes tiedetä mitä kaikkea tuossa on tapahtunut. Ainakaan tähän asti ei pahemmin ole kukaan tullut avautumaan Vuoren toiminnasta kuin satunnaisesti, ja kyllähän tuo on kokonaisuudessaan hommansa hoitanut ihan hyvin. Oikeastaan tuo virkkeesi, jota jo ehdin kommentoida, "johdonmukainen sarja epäonnistumisia viimeiseltä kymmeneltä vuodelta" osoittaa aika pitkälti sen, miksi minä en tämän pidemmälle tätä keskustelua jaksa viedä. Oli ihan kiva keskustella, en mä vaan edelleenkään aivan täysin tuota muutaman nimimerkin agendaa käsitä, mutta olkoon.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tässäkin osoitus siitä miten tarkkaa taustatyötä argumenttiesi eteen teet. Mies aloitti HC TPS:n pelaajakoordinaattorina 2007 jne.

Minähän nimenomaan kirjoitin, ettei tässä yhtä miestä syytetä ja viittasin tuolla kymmenellä vuodella aikaan jlk mestaruusputkien. Sillä ei viitattu Vuoreen mitenkään.

Virheitä toki tehtiin jo sitä ennenkin, mutta ei se haitannut kun urheilupuoli pelitti. Olen tältä osin taustatyöni kyllä tehnyt, lähes kaikki tuohon aikaan pelätty on toteutunut. Älä ole huolissasi mun taustatiedoista, kyllä niillä tällä palstalla pärjää ilman isoa häpeää.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minähän nimenomaan kirjoitin, ettei tässä yhtä miestä syytetä ja viittasin tuolla kymmenellä vuodella aikaan jlk mestaruusputkien. Sillä ei viitattu Vuoreen mitenkään.

Virheitä toki tehtiin jo sitä ennenkin, mutta ei se haitannut kun urheilupuoli pelitti. Olen tältä osin taustatyöni kyllä tehnyt, lähes kaikki tuohon aikaan pelätty on toteutunut. Älä ole huolissasi mun taustatiedoista, kyllä niillä tällä palstalla pärjää ilman isoa häpeää.

Aaaight, mä taisin sitten ymmärtää tuon väärin. Nyt kadotin jo sen varsinaisen alkuperäisen ongelman, käsitin että se olisi ollut Vuoren suoritukset, etenkin case-Nummelin. Mutta annan nyt olla jo senkin vuoksi että tuo aiheen käsittäminenkin on mulle näköjään melkoisen vaikeaa.
 

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
3) Vanhan pelaajan pistetehtailu voi sammua yllättävän nopeasti (Nurminen).

Mistä tänne palstalle on nyt yhtäkkiä ilmestynyt jokin kumma käsitys, että Kai Nurminen olisi jotenkin hyytynyt viimeisinä TPS-vuosinaan? Edelleen, viimeisen TPS-kautensa 20 maalia ja saman verran maalisyöttöjä on 44 peliin melkoisen hyvä määrä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mun mielestä Vuori tekee ihan hyvää duunia siinä suhteessa, että Tepsin vetoavuus pelaajamarkkinoilla liigassa varmaan siellä alemman keskikastin tienoilla. Tepsiin ei tulla menestymään, eikä viimeaikaisten valmentajien kausilla oikeastaan kehittymäänkään. Poislukien tietty molarit, joiden valmentaja on elävä legenda eikä torjuntahommista ole ollut puutetta.

Tämä vetovoiman puute, sekä kapeahkot taloudelliset raamit pakottavat tekemään vähän tällaisia arpahankintoja, kun satavarmoja pelimiehiä ei kertakaikkiaan ole meille saatu. Nämä arvat sitten ovat olleet hyviä, keskinkertaisia tai huonoja, viime kausilta tässä järjestyksessä vaikka Sweatt ja Willsie jotka on pakko laskea ihan ryöstötason hauiksi, Valery-Trabucco joka oli sukeltavassa joukkueessa ihan jees ja Stone joka oli yksinkertaisesti huono.

UTJn tai meidän tapauksessa vielä hetken aikaa pelaajakoordinaattorin haukkuminen totta kai kuuluu tänne jatkoajan keskustelupalstalle yhtä lähtemättömästi kuin kärpäset kesään, mutta yhdyn edellisiin nimimerkkeihin, jotka peräänkuuluttavat jotain suhteellisuutta näihin juttuihin.

Joukkueen kokoamisessa on epäonnistuttu isommallakin budjetilla ja kovemmalla joukkueen statuksella kuin TPS, joka nokkimisjärjestyksessä on kuitenkin mainitusti siellä alemmassa keskikastissa. Ja viime aikoina joukkueen meno on sitäpaitsi näyttänyt varsin kilpailukykyiseltä. Ei se Vuori ihan läpeensä paska kaikessa voi olla, Nummelin tai ei Nummelinia.

Edit: jäätävää offtopiccia, sry
 
Koskiranta parantanut otteitaan, onko nyt siis hintansa arvoinen? Muistutuksena, hänelle maksetaan + 200 teuroa.

Pakko kerrankin päteä kun jotain hajua asioista on. Koskirannalle maksetaan melkein lähemmäs 300k kuin 200k.

Nämä arvat sitten ovat olleet hyviä, keskinkertaisia tai huonoja, viime kausilta tässä järjestyksessä vaikka Sweatt ja Willsie jotka on pakko laskea ihan ryöstötason hauiksi, Valery-Trabucco joka oli sukeltavassa joukkueessa ihan jees ja Stone joka oli yksinkertaisesti huono.

Sweatt soitti itse Tepsiin ennen saapumistaan sen ensimmäisen puhelun, mikäli yllä olevalla tarkoitetaan mestaruusvuoden visiittiä. Willsietä tarjotiin kaikkiin liiga jengeihin, pari hassua tarjosi try outtia (TPS, Tappara, ja olisko ollut Ässät) joista Tepsin sopimus sisälsi sitten parhaimmat ehdot. Valery-Trabucco oli mielestäni hyvä, sentteriksi hankittu umpilaituri joka kuitenkin laittoi laatan pussiin. Samat sanat sanoisin Stonesta. Tuli ehkä hieman väärään ruutuun ja väärään aikaan joukkueeseen, väärän valmentajan alaisuuteen. Kyllähän miehestä näki jo ennen ensimmäistä liiga peliä että pelintekijäksi ykkösen keskelle miehestä ei ole. Oikea paikka olisi ollut voimalaituri jonkun tutkaparin vierelle, silloin olisi tulosta tullutkin, nyttenkin tuli, ottaisin koska vain uudestaan koittamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sweatt soitti itse Tepsiin ennen saapumistaan sen ensimmäisen puhelun, mikäli yllä olevalla tarkoitetaan mestaruusvuoden visiittiä. Willsietä tarjotiin kaikkiin liiga jengeihin, pari hassua tarjosi try outtia (TPS, Tappara, ja olisko ollut Ässät) joista Tepsin sopimus sisälsi sitten parhaimmat ehdot.

Kellekään muulle ei Willsie kelvannut, niin Vuori tallensi kaverin himaan. Tästä pisteet joka tapauksessa siihen suuntaan. Ilmeisesti Willsien pelikunnosta oli monenlaisia epäilyksiä kun ei tuntunut ilman try-outtia kelpaavan, mutta nyt saa joka tapauksessa hakea jengiä johon Willsie ei kelpaisi tässä liigassa. Tämä nimenomaan sarjassamme onnistuneet kortit, kun ei liigameritoituneita taikureita meille saada noin vain. Tosin änäriveteraanin status ja AHL-kapteenius kertovat kyllä muissa liigoissa meritoitumisesta.

Sweatt soitti itse Tepsiin ennen saapumistaan sen ensimmäisen puhelun, mikäli yllä olevalla tarkoitetaan mestaruusvuoden visiittiä.

Mä olin käsittänyt että Sweattin haku takaisin oli nimenomaan Vuoren aloite, pahoitteluni tietämättömyydestäni tässä kohtaa, jos Sweatt oli itse tosiaan ottanut ensin yhteyttä Turkuun päin.


Valery-Trabucco oli mielestäni hyvä, sentteriksi hankittu umpilaituri joka kuitenkin laittoi laatan pussiin.

Valery-Trabucco menee mielestäni keskinkertaisten hankintojen sarjaan juuri siitä syystä, että hommattiin täysin väärään rooliin, mutta onnistui kuitenkin mukiinmenevästi.

Samat sanat sanoisin Stonesta. Tuli ehkä hieman väärään ruutuun ja väärään aikaan joukkueeseen, väärän valmentajan alaisuuteen. Kyllähän miehestä näki jo ennen ensimmäistä liiga peliä että pelintekijäksi ykkösen keskelle miehestä ei ole.

Mun silmään Stone vaikutti aikanaan asennevammaiselta, mutta voi olla että hommattiin väärään rooliin tosiaan ja siitä sitten kaikki juonsi juurensa, vituiksihan se joka tapauksessa meni. Epäonnistunut hankinta anyway.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi vittu nyt oikeesti. Ihan kivaa jutustelua sivusta seuranneena, mutta millä tavalla nämä liittyvät tps 2012-2013 huhuihin?

Eh, lasketaanko jos näistä suuri osa nojaa huhupuheisiin ja mututietoon? :D

Ei vais, omat ketjunsa olisi varmaan löytynyt näille.

Onko Willsien jatkosta ollut kuulopuheita, tai änäripoikien paluusta?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Iltalehden tietojen mukaan Korpikoski olisi tulossa takaisin.

Nyt muuten huomasin, että uutisen alla on Nikkolan nimi, joten eiköhän tämä ole varmaa tietoa.

Korpikoski olisi varmasti saanut muualta huikeita setelinippuja, mutta kaikille ei näytä raha olevan tärkein. Kannattajakatsomo voisi jälleen muistaa tätä hienoa miestä jotenkin.

Pientä miinusta Laurille siitä, että on antanut Jannin liimata jokeritarroja liesituulettimeensa.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Voi perkule kun hienoa, jos nyt tulee takaisin. Oli kuitenkin ekalla visiitillään liigan paras pelaaja noin nöyrästi ilmaistuna. :)
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Jos Korpikoski pelaa vaikka tammi - huhtikuun ja MM-kisat päälle Suomessa, niin viettääkö sitten loppuvuoden Pohjois-Amerikassa? Olettaen, että NHL pyörähtää viimeistään lokakuussa 2013 käyntiin. Silloin liksaa tulee taas sieltä ja verositeet Suomeen pitänee olla katki?

Noh odotellaan sopparin pituudesta virallista tietoa, menee varmaan taas n. 3 viikon jaksoilla eteenpäin kunnes kausi (jos näin käy) perutaan kokonaan tuolla Ameriikoissa ja sitten loppukausi(?).

Saapa nähdä, miten homma toimii ilman M. Koivua, jos tulee ns. yksin. Eiköhän samaa vahvaa pelaamista saada, mutta tuskin ihan noin huikeaan pistesaldoon yltää jos vierellä kurvailee Locke tai Koskiranta... Noh, antaa herran osoittaa tämäkin vääräksi.
 

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Mistä tänne palstalle on nyt yhtäkkiä ilmestynyt jokin kumma käsitys, että Kai Nurminen olisi jotenkin hyytynyt viimeisinä TPS-vuosinaan? Edelleen, viimeisen TPS-kautensa 20 maalia ja saman verran maalisyöttöjä on 44 peliin melkoisen hyvä määrä.

On ihan totta, että Nurmisen pistemäärä viimeiseltä TPS-kaudeltaan on hyvä. Hain ehkä tossa vähän sitä, että Nurmisen hanat olivat todella pitkään kiinni syyskaudella 2006 ja joukkueen selkeä ykköspyssy ei silloin pystynyt kantamaan joukkuetta.

Mutta on totta, että on vähän huono esimerkki. Ehkä Mika Alatalo tai Marko Kiprusoff olisivat olleet parempia esimerkkejä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
" Matias Strozyk ‏@MaStrozyk
TPS:n Russell ei palaa peleihin ennen kuin NHL:n kohtalo selviää."

"Matias Strozyk ‏@MaStrozyk
Shattenkirk palasi Suomeen tänään, Virtala pelaa huomenna. "
 
Suosikkijoukkue
TPS
" Matias Strozyk ‏@MaStrozyk
TPS:n Russell ei palaa peleihin ennen kuin NHL:n kohtalo selviää."

"Matias Strozyk ‏@MaStrozyk
Shattenkirk palasi Suomeen tänään, Virtala pelaa huomenna. "

"Matias Strozyk ‏@MaStrozyk
Molemmat Koivut mukana harjoituksissa, mutta kumpikaan ei taida olla puolustaja."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös