Torppasiko Jortikka Riihijärven HIFK-siirron?

  • 13 067
  • 90

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ehkä kannattaisi ennemmin toivoa, että Pena soittelisi ympäriinsä ja tiedustelisi ammattilaisilta uusista hankinnoista ennen kuin sopparit tehdään.

Toisaalta eikö tilanne viime kaudella ollut äbaut päinvastoin? Kantorilla oli jo soppari Moskovaan ja veli Venäläinen oli laittanut tiedot jo nettiin ja ties mihin tiedotusvälineisiin. Kenen vika, veli Venäläisen mielestä, oli kun Kantor ei tullutkaan? Kuka soitti silloin kenelle ja kertoi mitä? Jortikkako?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tästä asiasta on kyllä aikamoinen soppa syntynyt. Eri asianosaiset antavat asiasta lausuntoja, itse asiassa mikään muu ei liene selvinnyt, kun että Jortikka on antanut asiassa rehellisen mielipiteensä ja arvionsa kahdesta pelaajasta. Ei siis ole pettänyt vanhan kaverinsa luottamusta, ei ole valehdellut ja tämän johdosta HIFK-kannattajat pitävät häntä neitinä, ämmänä ja Aitona Jokerina. Kertooko tämä sitten enemmän Jokeri- vaiko HIFK-kannattajista, onkin sitten ihan eri asia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Eri asianosaiset antavat asiasta lausuntoja, itse asiassa mikään muu ei liene selvinnyt, kun että Jortikka on antanut asiassa rehellisen mielipiteensä ja arvionsa kahdesta pelaajasta.

Miten niin selvinnyt? Miten niin rehellisen? Omia päättelyjäsi vai tietoa? Paljon liikkuu käsityksiä, uskomuksia, toiveita ja tarinoita.

Viestin lähetti Gags
Ei siis ole pettänyt vanhan kaverinsa luottamusta, ei ole valehdellut ja tämän johdosta HIFK-kannattajat pitävät häntä neitinä, ämmänä ja Aitona Jokerina.
[/B]

Tiedät, ettei ole pettänyt, eikä valehdellut? Taitavat tällä hetkellä lehtikirjoituksista huolimatta ainoastaan asianosaiset tietää koko totuuden.

Viestin lähetti Gags
Kertooko tämä sitten enemmän Jokeri- vaiko HIFK-kannattajista, onkin sitten ihan eri asia. [/B]

Pakko siteerata Anua: miettikääpä sitä. Kaikki tieto ei liiku Jatkoajassa. Onneksi.

Olisi nasta tietää, tunteeko joku tällä hetkellä piston sydämessään. Veikkaatko sen olevan joku IFKsta? MIFistä? Jokereista? Onko asiasta syntynyt julkisuus savua ilman tulta? Jos 'ohari' tapahtui, oliko se ensimmäinen kerta? Jaa-a.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior
Pakko siteerata Anua: miettikääpä sitä. Kaikki tieto ei liiku Jatkoajassa. Onneksi.

Jos on muuta tietoa kuin mitä asianosaiset kertoneet, niin rohkeasti vain sitä jakamaan. On täällä ennenkin kovaan ääneen lähteitä vaadittu.

Kaikki omat päättelyni on siis pohjautunut siihen faktaan joka mediassa esitetty. Toivon kovasti että jos sitä kysymyksenasettelullasi haluat kyseenalaistaa, niin kerrot faktat jotka todistavat muuta, kiitos.

Mielelläni myös näkisin sinun definioivan "oharin" ja myös ne muut kerrat jolloin näin olisi tapahtunut.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Jos on muuta tietoa kuin mitä asianosaiset kertoneet, niin rohkeasti vain sitä jakamaan. On täällä ennenkin kovaan ääneen lähteitä vaadittu.

Kaikki omat päättelyni on siis pohjautunut siihen faktaan joka mediassa esitetty. Toivon kovasti että jos sitä kysymyksenasettelullasi haluat kyseenalaistaa, niin kerrot faktat jotka todistavat muuta, kiitos.

Mielelläni myös näkisin sinun definioivan "oharin" ja myös ne muut kerrat jolloin näin olisi tapahtunut.

Lähteitä mistä? Kysymyksistäni?

Faktaan? Pidät kaikkea lehtiin sanottua ja sinne printattua faktana? Kysymyksenasettelullani kyseenalaistaa? Minähän kysyin Sinulta ja jäin odottamaan vastauksia/mielipiteitäsi vastakysymysten sijaan.

Ohari (tässä asiayhteydessä) = menettelytavoiltaan / vastoin yleisesti sovittuja / vastoin normaalia business-etiikkaa arvelluttava/kyseenalainen tapa toimia 'kilpailijaa' (tässä tapauksessa myös kaveria) kohtaan.

Mitä tulee 'muihin kertoihin', niin kysyin, en väittänyt: 'Jos 'ohari' tapahtui, oliko se ensimmäinen kerta? '

Vastaa Sinä vuorostasi. En tässä vinoile, mielipiteesi kysymyksiini kiinnostaa ihan oikeasti. Teikäläisissä on monia, joiden kanssa en viitsisi vastaavaa debattia aloittaa. Sillä Sulta kyselen, kiinnostuksesta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kaikki omat päättelyni on siis pohjautunut siihen faktaan joka mediassa esitetty. Toivon kovasti että jos sitä kysymyksenasettelullasi haluat kyseenalaistaa, niin kerrot faktat jotka todistavat muuta, kiitos.

Mielestäni vastasin omalta osaltani aika selvästi ? Toiveeni seuraavassa lauseessani oli että mikäli haluat aiemmalla kysyksenasettelullasi kyseenalaistaa nämä mediassa esitetyt faktat, toivon sinun esittävän muita faktoja. Kysenalaistatko mediassa olevat faktat vai et ? Aiotko esittää faktoja niiden kyseenalaistamiseksi, mikäli ne kyseenalaistat ?

Ohari (tässä asiayhteydessä) = menettelytavoiltaan / vastoin yleisesti sovittuja / vastoin normaalia business-etiikkaa arvelluttava/kyseenalainen tapa toimia 'kilpailijaa' (tässä tapauksessa myös kaveria) kohtaan.

Missä on sovittu ja kenen kesken ? Mitä tarkoitat normaalilla business-etiikalla ? Käytettyjen autojen myyjä soittaa Nissan-diilerille ja kysyy onko toisen diilerin vm. -90 Almera 10 tuusan arvoinen, niin toisen odotetaan valehtelevan ?
 
Viimeksi muokattu:

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
... en viitsi avata omaa ketjua. Mutta torpedoiko (Wu-tuuum--> osu--->uppos!!) Pena Janne Niskalan siirron Jokereihin?

ps. laittakaa yksityisviestiä, jos on jotain asiaa. Tuntuu tosi lapselliselta kerätä pisteitä muilta HIFK-faneilta soittamalla luuria täällä ketjussa. Samanlaisia te ootte kaikki!

Kiitos!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags
Mielestäni vastasin omalta osaltani aika selvästi ?

Mielestäni et. Katso vaikka kohta kohdalta minun kysymykset.


Viestin lähetti Gags

Kysenalaistatko mediassa olevat faktat vai et ?

Kyseenalaistan hyvin usein mediassa olevat lausumat. Mikä saa Sinut tulkiksemaan ne ehdoitta faktoiksi?

Viestin lähetti Gags

Aiotko esittää faktoja niiden kyseenalaistamiseksi, mikäli ne kyseenalaistat ?

Olen kysellyt. Olen ihmetellyt. Olen utelias. Selvinnee lisää, kun lukee vaikka kaikki tämän päivän aikana tähän ketjuun kirjoittamani viestit.

Viestin lähetti Gags

Missä on sovittu ja kenen kesken ?

Pyysit määrittelemään termin 'ohari', eikö totta? Sen yritin tehdä.

Missä sovittuko? Missä hyvä liikemiestapa on sovittu? Missä kaverien keskeinen, molemminpuolinen luottamus on sovittu? Sasse. Miten muuten satuitkin ottamaan autokaupan esimerkiksi?

Viestin lähetti Gags

Mitä tarkoitat normaalilla business-etiikalla ?

ks yllä. Suoraselkäinen liikemiestapa. Sellainen, että voi katsoa silmiin ja olla rehellinen. Ennenkaikkea itselleen. Etiikka, joka on tapa toimia ilman, että sitä pitää erikseen ja nimenomaisesti erikseen sopia missään. Sitä tarkoitan.

Etkä enää vastaa kammomäärällä kysymyksiä. Vastauksia välillä, mä kyllä jaksan, mutta luulen muiden lukijoiden jo kohta puutuvan tähän.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Senior
Suoraselkäinen liikemiestapa. Sellainen, että voi katsoa silmiin ja olla rehellinen. Ennenkaikkea itselleen. Etiikka, joka on tapa toimia ilman, että sitä pitää erikseen ja nimenomaisesti erikseen sopia missään. Sitä tarkoitan.

Ja mä kysyn edelleen että mitä Jortikan olisi pitänyt sanoa Holmasta ja Pikkaraisesta? Ja jos IFK ei tarjonnut Malmölle Riihijärvestä Holman ja Pikkaraisen lisäksi rahaa olisiko tuo kauppa mielestäsi ollut molemmille osapuolille hyvä? Jos ei, niin mitä olisi pitänyt tapahtua että se kauppa olisi ollut molemmille hyvä?

Ja jos epäilet että Jortikka ja/tai Jokerit on rikkonut tässä yhteydessä hyvää liikemiestapaa niin miten uskot sen tapahtuneen?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Ja mä kysyn edelleen että mitä Jortikan olisi pitänyt sanoa Holmasta ja Pikkaraisesta? Ja jos IFK ei tarjonnut Malmölle Riihijärvestä Holman ja Pikkaraisen lisäksi rahaa olisiko tuo kauppa mielestäsi ollut molemmille osapuolille hyvä? Jos ei, niin mitä olisi pitänyt tapahtua että se kauppa olisi ollut molemmille hyvä?

Ja jos epäilet että Jortikka ja/tai Jokerit on rikkonut tässä yhteydessä hyvää liikemiestapaa niin miten uskot sen tapahtuneen?

No voihan kettu tätä hommaa. Teillä on menossa kyselytunti. Minä määrittelen normaalin business-etiikan mm sanoilla: ''Suoraselkäinen liikemiestapa. Sellainen, että voi katsoa silmiin ja olla rehellinen. Ennenkaikkea itselleen. Etiikka, joka on tapa toimia ilman, että sitä pitää erikseen ja nimenomaisesti erikseen sopia missään. Sitä tarkoitan.''

Kerro Sinä vuorostasi, missä epäilen? Olen kohtuullisen paljon vastaukssani yllä käyttänyt sanaa JOS, eikä vain?

Mitä piti kertoa heistä? Oma mielipiteensä. Jos (<- huomasit kai) puhui paskaa, ''miinoitti'', oli perseestä. Jos tarjonnut rahaa? Siitä täällä ei ole kukaan älynnyt puhua mitään, eikä tiedä, josko oli tarjottu. Olen sen sijaan toitottanut, ettei täällä kukaan tiedä kaupan yksityiskohtia. Mitä olisi pitänyt tapahtua, että kauppa olisi ollut molemmille hyvä? Se olisi viety loppuun asti ehdoin, jotka olisivat käyneet molemmille osapuolille loppuun asti. JOS joku sitä ''miinoitti'', se oli perseestä. Jos.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Harmittaahan se siirron kariutuminen... NO SHIT SHERLOCK!
Mutta en todellakaan lähde H.Jormaa siitä syyttämään jos pelit menee jossain vaiheessa perseelleen. Harmi että tällanen juttu tuli julkisuuteen sillä nyt asia ymmärrettävästi vituttaa astetta jos toistakin enemmän.
Mutta edelleen, tällaista siirto operaatiota ei olisi missään vaiheessa tarvittu jos The god damn Pena olisi tehnyt jo syksyllä peli liikkeitä kun niitä olisi tarvittu.
Viittaan Rudin ja Santalan lähtöön..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Koko case Riihijärvessä ollaan nyt astuttu ensimmäistä kertaa aivan uusille ulottuvuuksille suomalaisessa jääkiekkohistoriassa. Vastaavaa tapausta ei liene aiemmin ollut, oli sitten joku syypää johonkin tai ei.

Aikoinaan kohuttiin Lallin siirrosta Lappeenrannasta HIFKiin. Iso juttu, johon liitettiin raha mukaan. Sitten ylitti uutiskynnykset Ariman ja Melametsän siirrot. Nyt uutisoidaan siitä että Riihijärvi ei siirtynytkään vaikka niin itsekin luuli ja lupa oli jo vaimolta.

Ei tarvitse kovinkaan paljon loogista päättelykykyä miksi hommassa kävi niinkuin kävi.

Jortikka mikä jortikka.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Senior
Kerro Sinä vuorostasi, missä epäilen? Olen kohtuullisen paljon vastaukssani yllä käyttänyt sanaa JOS, eikä vain?

Kyselytunti jatkuu.

Eli jos et epäile tapahtuneen mitään outoa niin miksi edes jossittelet? Jos jatkuva kyseleminen ja hyvästä liikemiestavasta puhuminen ei ollutkaan epäilyä niin sitten mä olen erehtynyt sinun epäilevän.

Viestin lähetti fiftyeight
Nyt uutisoidaan siitä että Riihijärvi ei siirtynytkään vaikka niin itsekin luuli ja lupa oli jo vaimolta.

Ei tarvitse kovinkaan paljon loogista päättelykykyä miksi hommassa kävi niinkuin kävi.

Jortikka mikä jortikka.

Jortikka siis teki jotain, mitä? Ja miksi? Ja millä keinoin? Jokerit ehkä maksoi Malmölle että Riihijärvi ei siirry? Jortikka väitti Holmaa ja Pikkaraista huonoiksi vaikka oikeasti molemmat on tähtiainesta? Malmö ei kuitenkaan myynyt Riihijärveä mihinkään, ei SM-liigaan eikä Elitserieniin, vain koska Jokerit ja Jortikka teki siis jotain?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior
Etkä enää vastaa kammomäärällä kysymyksiä. Vastauksia välillä, mä kyllä jaksan, mutta luulen muiden lukijoiden jo kohta puutuvan tähän.

Niin jaksan minäkin, halutessasi vastaan jokaiseen uuteen kysymykseesi, aloitetaan sitten vaikka kronologisesti ensimmäisistä jotka esitit, selvyyden vuoksi:

Miten niin selvinnyt? Miten niin rehellisen? Omia päättelyjäsi vai tietoa? Tiedät, ettei ole pettänyt, eikä valehdellut?Olisi nasta tietää, tunteeko joku tällä hetkellä piston sydämessään. Veikkaatko sen olevan joku IFKsta? MIFistä? Jokereista? Onko asiasta syntynyt julkisuus savua ilman tulta? Jos 'ohari' tapahtui, oliko se ensimmäinen kerta?

Vastaukseni näihin kaikkiin on ja oli jo aiemminkin:

Kaikki omat päättelyni on siis pohjautunut siihen faktaan joka mediassa esitetty.

Joka tarkoittaa että en asiasta tiedä muuta kun ne faktat jotka mediassa on esitetty Hannu Jortikan, Stephan Lundin, Juha Riihijärven ja Hannu Aravirran suulla. Kaikki selvää tähän asti ? Noihin veikkailuihin en viitsi lähteä sen takia että yritän pysyä esitetyissä faktoissa, sopiiko ?

Alkuperäisessä kirjoittamasi tekstin osasta lainasin kohtaa:


Pakko siteerata Anua: miettikääpä sitä. Kaikki tieto ei liiku Jatkoajassa. Onneksi.
jonka jälkeen pyysin sinulta vastausta siihen, että halusitko noilla kaikilla aiemmin esittämilläsi muka-viattomilla kysymyksilläsi ja varsinkin tuolla viimeisellä kommentillasi yrittää esittää, että asiasta on muutakin tietoa olemassa ja mikäli näin, voitko tuoda faktat esiin. Eli vielä kerran, mahdollisen yksinkertaisesti ja suoraan, tällä kertaa erilailla muotoillen jotta vihdoin pääsisit vastaamaan ainoaan esittämääni kysymykseen: pystytkö tässä ja nyt faktatietona esittämään että tapaus ei olisi mennyt minun lehtitietoihin perustuvan tulkinnan mukaisesti ja mikäli näin, esittämään lähteen näille faktatiedoillesi ?

Jatketaan sitten tarpeen tullen hyvästä kauppatavasta, kunhan tämä ns. asian ydin on tullut selvitetyksi, jos vain sinulle sopii ja tunnet siihen vielä tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yritän kovasti olla erilainen "nuori". En siis esitä kysymyksiä, vaan lähinnä väitteitä ja mielipiteeni. Ainoa käytössäni oleva tieto, jonka uskon lähes varmasti olevan faktaa on Riihijärven kommentti Veikkaajassa ja Aravirran kommentti Ilta-Sanomissa. Riihijärvi totesi Veikkaajassa, että "ehkä Malmö odotti saavansa kaupassa hieman enemmän" ja Aravirta taas Ilta-Sanomissa, että "tämä (Malmön keskusteleminen Jortsun kanssa) on aivan normaali tapa toimia ja käytäntö jääkiekkopiireissä". Suoria lainauksia nämä eivät ole, kommenttien sisältö oli kuitenkin edellä kirjoitettua vastaava. Uskon näiden lausuntojen olevan paikkansapitäviä, sillä ao. lehdissä ne oli kirjattu suoriksi lainauksiksi em. henkilöiltä. Siihen en usko, että kumpikaan lehti lähtisi muuttelemaan henkilöiden nimiin laitettujen lausuntojen sisältöä.

Näihin kommentteihin ja omaan päättelyyni luottaen uskon siihen, että Jortikka on toiminut tapauksessa korrektisti ja myös alalla olevien eettisten sääntöjen puitteissa. Tätä näkemystä tukee sekin, että totuuden puhuminen on pelaajia arvioitaessa ollut sekä Jortikan että Jokerien edun mukaista. En myöskään ole löytänyt yhtään asiallista argumenttiä, joka puoltaisi sitä, että Jortikka olisi itse ollut asiassa aktiivinen. Nämä spekulaatiot ovat puhtaasti täältä Jatkoajasta lähtöisin ja tästä syystä jätän ne omaan arvoonsa. Jokaisella toki on oikeus mielipiteisiinsä ja omiin näkemyksiinsä.

Sen verran palaan normaaliksi nuoreksi, että esitän yhden pyynnön/kysymyksen. Voisiko joku kirjata tänne ne faktat, jotka tukevat näkemystä, jonka mukaan Jortikka olisi itse ollut aktiivinen asiassa ? Tämä mahdollistaisi sen, että voisin verrata noita faktoja omiin vastaaviini ja siten myös arvioida niiden luotettavuutta.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Minua ihmetyttää kaksi asiaa, ensinnäkin se, että siirron toteutumattomuudesta jaksetaan jauhaa edelleen. Toiseksi, millä ilveellä Jortikka olisi voinut kaataa tämän siirron? Tarjoamalla rahaa, antamalla Jokerien kausikortin, haukkumalla HIFKn pelaajat, lupaamalla viinaa ja naisia Turussa, jotain muuta? Pitäisin tuota Malmön johtajistoa todella surkeana, jos pelaajahankinnoista päättää Jortikka Suomesta. Ymmärrän harmituksen, mutta voisiko olla jopa ettei Jokerieden organisaatiolla olisi mitään tekoa siihen, kun HIFKn osalta joku menee myttyyyn? Pelinappulat eivät vain kohdanneet, vaikka hilkulla oltiinkin, joskus kun käy niinkin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gags

...pystytkö tässä ja nyt faktatietona esittämään että tapaus ei olisi mennyt minun lehtitietoihin perustuvan tulkinnan mukaisesti ja mikäli näin, esittämään lähteen näille faktatiedoillesi ?

Jatketaan sitten tarpeen tullen hyvästä kauppatavasta, kunhan tämä ns. asian ydin on tullut selvitetyksi, jos vain sinulle sopii ja tunnet siihen vielä tarvetta.

En jaksa hinkata kohta kohdalta, menee jo muutenkin puurot/vellit -hommaksi. Otan kuitenkin sen, minkä olit määritellyt olennaisimmaksi.

Sinä pidät lehdistä lukemaasi faktana. Ok, se on Sinun asiasi. Minä en pidä läheskään kaikkea lehdistä lukemaani aina faktana. Olen lehtitietojen lisäksi kuullut tarinasta muutamalta sellaiselta henkilöltä, joiden kerrontauskottavuus minun silmissäni on korkeaa luokkaa. Hekään eivät ole asianosaisia. Jätän kuulemani omaksi tiedokseni.

Kun emme koskaan saa kuitenkaan tietää, mitä kukakin asianosainen on puhunut, voisi olla mielenkiintoista kuulla, kuka oli missäkin kohtaa itse aktiivinen. Soitettiinko MIFistä Jortsulle/Virmaselle vai päinvastoin? Minä en tiedä.

Jos joku on tehnyt jotain väärin, tuntee hän varmaan piston sydämessään. Ymmärrän toki helvetin hyvin, että tällaisissa asioissa on aina kaksi osapuolta, ellei jopa enemmän. Kullakin on oma versionsa tarinan kulusta. Omien lasiensa ja intressiensä mukaan.

Edellinen yhteenvetona: faktat ja tieto ovat vain asianosaisilla, ei esim minulla tai Sinulla. me olemme luetun tai kuullun varassa.

Jos haluat jatkaa, tehdään se yksityisviestein puuduttamatta inttämisellämme kanssalukijoita. Aiheesta ja tämäntyyppisten asioiden lähihistoriasta juttelisin joskus hyvin mielelläni kanssasi vaikka nokitusten, jossakin matsissa? Joko meillä oluella tai teillä kaljalla? :)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior
Olen lehtitietojen lisäksi kuullut tarinasta muutamalta sellaiselta henkilöltä, joiden kerrontauskottavuus minun silmissäni on korkeaa luokkaa. Hekään eivät ole asianosaisia. Jätän kuulemani omaksi tiedokseni.

.....


Edellinen yhteenvetona: faktat ja tieto ovat vain asianosaisilla, ei esim minulla tai Sinulla. me olemme luetun tai kuullun varassa.


Asia puolestani täysin selvä, pahoittelen jos koit kysymyksenasetteluni alunperin hyökkääväksi, se ei ollut tarkoitus. Kuten huomaat ketjusta, asiansa yleensä tietävät
taho(t) "teidän leiristä" ovat tässä ketjussa myös ottanut asian kuten se on lehdissä esitetty ja siksi tällä kertaa itse olin taipuvainen uskomaan siihen faktaan. Varsinkin kun asia on esitetty melkein identtisesti jokaisen asianosaisen suulla.

Vaikeitahan nämä asiat ovat, puhelinkeskustelun sisältöä tai sitä kumpi soitti kenelle, ei tuskin tiedä kun ne kaksi jotka ovat puhelimessa puhuneet. Ehkä myös Stasi jos langoilla roikkuivat. Eiköhän tämä tästä ja jatkossa voisi tosiaan olla parempi käyttää yv. toimintoa jo muidenkin iloksi ! Omalta osalta pahoitteluni tästä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Lyhyt vastaus otsikon kysymykseen "Torppasiko Jortikka Riihijärven HIFK-siirron?"

Vastaus on ei torpannut.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti cobol
Lyhyt vastaus otsikon kysymykseen "Torppasiko Jortikka Riihijärven HIFK-siirron?"

Vastaus on ei torpannut.

Lyhyt vastaus otsikon kysymykseen " Torppasiko HIFK Riihijärven jortikan ? "

Vastaus on : Kyllä torppasi ja Jussi on loppukauden sairaslistalla.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
cobol: olisit kertonut aikasemmin niin ei olis tarvinnu 3 sivua jauhaa taas p*skaa tässä ketjussa.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Tiedoksi vaan naapuriseuralle, että Matikaisella ja Riihijärvellä ei mestaruuksia voiteta.

Ai, miten niin? Riihijärven piti olla juuri se pelaaja, joka tuo mestaruuden Jyväskylään keväällä 1992 tai Raumalle 1996. Toisin kävi. Muutenkin kyseinen kaveri, vaikka erittäin hyvä pelaaja onkin, vaikuttaa enemmän "runkosarjatyypiltä" eli hyytyy aina kovissa peleissä.

Penasta tuskin tarvitsee mainita enempää.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti juhana
Tiedoksi vaan naapuriseuralle, että Matikaisella ja Riihijärvellä ei mestaruuksia voiteta.

Ai, miten niin? Riihijärven piti olla juuri se pelaaja, joka tuo mestaruuden Jyväskylään keväällä 1992 tai Raumalle 1996. Toisin kävi. Muutenkin kyseinen kaveri, vaikka erittäin hyvä pelaaja onkin, vaikuttaa enemmän "runkosarjatyypiltä" eli hyytyy aina kovissa peleissä.

Penasta tuskin tarvitsee mainita enempää.

JYP sai 1992 "vain" hopeaa. Jyväskylässä onkin totuttu voittamaan mestaruuksia vuodesta toiseen. Kauden 1991-92 menestys mahtoi olla huikea pettymys kannattajille ja seuralle.

Lukko voitti mestaruuden v. 1963. Hyi Juha ja Pena kun taas munasitte kaiken vuonna 1996 mestaruusjuhliin tottuneessa Rauman kaupungissa.

Ei se Pena tosiaan osaa mitään ja Riihijärvikin aina pilaa kaiken. :) :)
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Johannes
JYP sai 1992 "vain" hopeaa. Jyväskylässä onkin totuttu voittamaan mestaruuksia vuodesta toiseen. Kauden 1991-92 menestys mahtoi olla huikea pettymys kannattajille ja seuralle.
Itseasiassa se oli aika helvetinmoinen pettymys. 80-luvun lopussa silloinen JyP HT nousi vanhojen seurojen harmiksi liigan parhaimmaksi joukkueeksi voittaen juuri tuona vuotena 1992 koko runkosarjan. Koko kaupunki eli kiekkokuumeessa. Lähtökohdat kauteen oli voittaa mestaruus ja silloisella joukkueella tuo lähtökohta oli varsin realistinen.

Voit toki katsoa nykyistä JYPiä, jonka nimestä on HT-pääte tippunut ja tuhahtaa pilkallisesti joukkueelle, sen suoritukselle, sen olemassaololle ja ajatella, että hopea oli liikaa tuolle pikkupennosilla kootulle rupusakille. Mutta vuoden kauden 1992 JyP HT ei ollut pikkupennosilla koottu rupusakki. JyPin kukisti oikeastaan yksinään viimeistä kautta Euroopassa viilettävä Teemu Selänne. Perkele - vieläkin vituttaa. Onneksi seuraavana kautena Marko Palo opetti, että voiko vitutukseen kuolla. Ei näköjään voi, vaikka lähellä oli.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Senior
Onko asiasta syntynyt julkisuus savua ilman tulta?

No ei olisi ensimmäinen kerta, kun miettii, että kuka tuon uutisen julkaisi.

Vai onko sittenkin niin, että Hannu kaljuna näyttäisi siltä myllykirjeitä lähettäneeltä mieheltä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös