TOP 5-ketju

  • 378 432
  • 3 944

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Top-5 samuraielokuvat:

1. Seitsemän samuraita
2. Harakiri
3. Yojimbo
4. Samuraimiekka
5. Samurai hämyisen illan

Kunniamaininta: 47 roninia, Mizoguchin 40-luvun versio. Neljä tuntiako se kestää eikä näytä yhtään taistelua.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Top-5 samuraielokuvat:

1. Seitsemän samuraita
2. Harakiri
3. Yojimbo
4. Samuraimiekka
5. Samurai hämyisen illan

Kunniamaininta: 47 roninia, Mizoguchin 40-luvun versio. Neljä tuntiako se kestää eikä näytä yhtään taistelua.

Täysin väärä lista, tässä oikea:

1. Shogun Assassin
2. Shogun Assassin
3. Shogun Assassin
4. Shogun Assassin
5. Shogun Assassin
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Top 5 -fiktionaaliset ninjat:
1. Scott James, Chuck Norrisin ninjakoulutuksen saanut hahmo elokuvasta The Octagon (ja kaikki Norrisin vastaavat hahmot)
2. Joe Armstrong (Michael Dudikoffin esittämänä elokuvasta American Ninja)
3. Armakuni (The Last Ninja -pelisarjan päähenkilö)
4. Kirigi (Marvel-sarjakuvien ninja, Käsi-järjestön aina henkiin heräävä salamurhaajaninja)
5. Cole, Franco Neron esittämänä (elokuvasta Enter The Ninja)
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Top-5 vittumaisimmat asiat lentsussa

1. Nenä vuotaa
2. Ja punottaa ja vitun kipeä
3. Kolottaa joka vitun paikkaa
4. Finnrexit loppu ja kukaan ei tuo niitä vaikka kuinka voivottelet
5. Ois viinaa vaan tulee kälätystä jos sitä meet lämpöiseen sekottamaan

Lisätään vielä että semmoset ihmiset jotka sanoo että "sairasta se tauti äläkä ota lääkettä niin paranet". Haistakoon vittu muistaakseni ei enää missään kivikaudella eletä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Top-5 vittumaisimmat asiat lentsussa

Minä en laita tällä kertaa kuin yhden asian tälle listalle mutta mielestäni vittumaisin asia pienimmässäkin nuhassa on aina se kurkkukipu. Minulla ainakin pieninkin nuha alkaa aina helvetinmoisella kurkkukivulla ja se on ikävää kun ei pysty oikein kun pakolla syömään jotain. Sattuu aina nieltäessä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Minä en laita tällä kertaa kuin yhden asian tälle listalle mutta mielestäni vittumaisin asia pienimmässäkin nuhassa on aina se kurkkukipu. Minulla ainakin pieninkin nuha alkaa aina helvetinmoisella kurkkukivulla ja se on ikävää kun ei pysty oikein kun pakolla syömään jotain. Sattuu aina nieltäessä.

Toki tämäkin mutta kyllähän yskä on vittumaisin. Ei pysty edes nukkumaan kun kutittaa niin saatanasti kurkkua.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Top-5 of Fives
1. Pertti Valkeapää (Tappara, Tampere)
2. Cinque Terre (La Spezia, Italia)
3. The Fives -hotelli (Play del Carmen, Meksiko)
4. Jackson Five
5. The Famous Five (Viisikko)
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en laita tällä kertaa kuin yhden asian tälle listalle mutta mielestäni vittumaisin asia pienimmässäkin nuhassa on aina se kurkkukipu. Minulla ainakin pieninkin nuha alkaa aina helvetinmoisella kurkkukivulla ja se on ikävää kun ei pysty oikein kun pakolla syömään jotain. Sattuu aina nieltäessä.

Tämä juuri.

Kuumeen kestää kun nukkuu ja yskän estää sillä kun ei yski, mutta kurkkukipu on vittumaisin.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Top 5 -fiktionaaliset ninjat:
Onko tämän viestin ajoituksella jotain tekemistä Night Visions -festarin kanssa? Olitko kenties paikalla American Ninja -tuplanäytöksessä? Minä olen parhaillani kotimatkalla festeiltä mutta American Ninjat jätin väliin, priorisoin uudempia leffoja. Sam Firstenbergin kanssa vaihdoin kyllä ohimennen pari sanaa teatterin aulassa.

Top 5 Night Visionsilla 2018 nähdyt leffat:
1. Lifechanger
2. Prospect
3. Keep an Eye Out
4. Opera
5. Replicas
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onko tämän viestin ajoituksella jotain tekemistä Night Visions -festarin kanssa? Olitko kenties paikalla American Ninja -tuplanäytöksessä? Minä olen parhaillani kotimatkalla festeiltä mutta American Ninjat jätin väliin, priorisoin uudempia leffoja. Sam Firstenbergin kanssa vaihdoin kyllä ohimennen pari sanaa teatterin aulassa.

Top 5 Night Visionsilla 2018 nähdyt leffat:
1. Lifechanger
2. Prospect
3. Keep an Eye Out
4. Opera
5. Replicas

Sillä lailla viestin ajoituksella on tekemistä Night Visionsin kanssa, että huomasin klassisten American Ninjojen olevan Night Visions -festareilla, mutta en niitä itse ollut siellä näkemässä. Olen ne kyllä aikoinaan nähnyt videovuokraleffoina 80-luvulla moneen kertaan. Ehkä hyväkin, etten nyt nähnyt noita uusiksi, luultavasti aika on saattanut "vähän" syödä kasarininjaleffojen VHS-magiaa. Kasarilla ninjat olivat muutenkin parempia, kuten monitaiteellinen listani osoittaa (Last Ninja -peli, Marvelin Daredevil-sarjakuvat 80-luvulla ynnä nuo muut).

Top5 -leffat jotka olisin voinut haluta nähdä Night Visionsissa 2018 mutta en nähnyt:
1. Witchfinder General
2. Lords Of Chaos
3. An Evening With Beverly Luff Linn
4. American Ninja
5. American Ninja 2: The Confrontation
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
TOP-5 Lapinlahden Lintujen kappaleet

1. Vihtaasi on kustu
2. Kuppilan tango
3. Aimon virsi
4. Pentti polttaa taloja
5. Köyhän taivas

TOP-5 Lapinlahden Lintujen kappaleet, jotka eivät mahtuneet varsinaiselle top-listalle

1. Hellä Ulla
2. Ihmistä kiusataan
3. Rakas, ukulele soi
4. Miksei asioista puhuta
5. Älä itke, älä sure
 
Suosikkijoukkue
KK
TOP-5 Lapinlahden Lintujen kappaleet

1. Vihtaasi on kustu
2. Kuppilan tango
3. Aimon virsi
4. Pentti polttaa taloja
5. Köyhän taivas

TOP-5 Lapinlahden Lintujen kappaleet, jotka eivät mahtuneet varsinaiselle top-listalle

1. Hellä Ulla
2. Ihmistä kiusataan
3. Rakas, ukulele soi
4. Miksei asioista puhuta
5. Älä itke, älä sure
Jos 10 parhaan biisin listaan ei mahdu Älä pure mun ananasta, niin en voi pitää kirjoittaja juuri minään. Arvostus tippui jos sitä edes oli. Myös Ruma, Tenukeppi sekä Tero ja minä kuuluisi helposti tuolle listalle.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Lätkä-Bongari Iso-E Jos yhtään tilannetta pelastaa, niin "Ruma" oli tyrkyllä listoille kyllä. :) Viimeisten joukossa putosi myös juomalauluista hienoimpia, eli "Sisäinen ahdistus" ja miksei siellä olisi voinut olla myös "Lääketiedettä vai elokuvia".
 
Suosikkijoukkue
KK
@Lätkä-Bongari Iso-E Jos yhtään tilannetta pelastaa, niin "Ruma" oli tyrkyllä listoille kyllä. :) Viimeisten joukossa putosi myös juomalauluista hienoimpia, eli "Sisäinen ahdistus" ja miksei siellä olisi voinut olla myös "Lääketiedettä vai elokuvia".
Pelastaa paljon, muttei kaikkea. Lapparit oli kyllä oman lapsuuden suurin hauskuuttaja niin musiikillisesti, kuin teatraalisesti, kiitos vanhemmilleni. Oli VHS:llä videoo, LP-levyä, kasettia ja myöhemmin vielä CD:tä. Hieno kollektiivi. Mikä Lapparit oli? Bändi?

On se hurja
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Bändiä käsittelevässä Wikipedia-artikkelissa sanotaan, että he pitävät itseään pohjimmiltaan aina katusoitto-yhtyeenä. Tai se henki on seurannut heitä läpi koko uran. Ehkä se onkin niin. Estradit ja välineet vaihtuvat, mutta loppujen lopuksi kyse on ihmisten viihdyttämisestä, sekä pienen ihmisen puolella olemisesta. Itseäni Lapparaiden musiikissa kiehtoo eniten se tuotannon hieman vakavampi puoli ja mitä suomalaiseen sketsiviihteeseen tulee, niin Seitsemän kuolemansyntiä ja Maailman kahdeksan ihmettä ovat kirkkaimmassa kärjessä. Eikä se kynä juurikaan tylsynyt näiden jälkeenkään.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Top5 -Terminator-leffat:
1. The Terminator (1984)
2. The Exterminator (1980)
3. Russian Terminator (1989)
4. Alien Terminator (1995)
5. Ninja Terminator (1985)

Kolmea viimeistä en ole itse asiassa nähnyt, mutta kuvauksiensa perusteella ne varmasti hakkaavat mennen tullen The Terminator -elokuvan yliarvostetun ja ylimainostetun kakkososan sekä muut sarjan jatko-osat. Täyttä sokeroitua paskaahan T2 on, jossa kastroitu Arnold-robotti alistetaan palvelemaan kusipäätä nuorisorikollista jolle tekisi kasvatuksellisesti terää lähinnä niskalaukaus. Efektitkin ovat vanhentuneet ja muuta sillä ei olekaan tarjottavana.

The Exterminator oli hauska vigilanttileffa, siinä tehtiin konnasta jauhelihaa kirjaimellisesti tiputtamalla tämä isoon jauhelihamyllyyn.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
TOP5- joulunalus askareet:

1. Leipominen
2. Joululahjojen hankkiminen
3. Muiden jouluruokien tekeminen
4. Koristelu
5. Joulukorttien lähettäminen

Alamme olla siinä vaiheessa tätä vuotta että jälleen on aika alkaa valmistamaan joulua. Jos on rakas ja tärkeä juhla varsinainen joulu niin on kivaa aikaa myös joulun odotusaikakin ja siis joulunalusaika. (Anteeksi myös mahdolliset kirjoitusvirheeni tekstin otsakkeessa ja tässä varsinaisessa tekstissä. En ollut ihan varma kuinka nämä kirjoitetaan.)

Joulun alusaika on täynnä monenlaisia askareita ja tähän olen listannut omasta mielestäni top-vitosen. Minulle parasta joulun alusajassa on edessä oleva leipomisurakka. Joulun aikaan leivon varmaan ainakin kaksi kertaa enemmän kuin muuna vuonna yhteensä ja leipominenhan on ihan hauskaa puuhaa. Leipominen kiilaa siis tämän listan kärkeen, mutta sille ei paljoa häviä tuo toiseksi hauskin tekeminen eli joululahjojen hankkiminen.

Voin olla siinä mielessä erikoinen tapaus että tykkään melkein enemmän antaa lahjoja kuin saada niitä. Etenkin kun nykyään lahjat eivät ole enää mitään erityisen hienoja tai yllätyksellisiä. Olen kyllä tyytyväinen ollut aina lahjoihin mutta ne on ollut sellaisia tavallisia, lailla sen kummempaa yllätyksellisyyttä. Siksi onkin kivempaa antaa lahja. Joulu on antamisen aikaa ja joululahjojen antaminen on varsin mieltä riemastuttavaa puuhaa.

Sitten ajattelin jaotella leipomisen ja muiden jouluruokien tekemisen omiksi askareikseen. Sillä onhan ne nyt kaksi eri asiaa. Kokkaamisesta tykkäävälle ja keittiöalan ihmiselle muidenkin jouluruokien laittaminen on varsin mukavaa puuhaa ja tämä askare nousee sijalle kolme. Tosin itse en joudu/pääse laittamaan jouluksi muista ruoista kuin porkkana- ja lanttulaatikot. Isä sitten tekee perunalaatikot ja hommaa kalat sekä salaatit jouluksi.

Neljännen sijan tässä listallani nappaa koristeleminen jouluksi. Tekee mielen aina iloiseksi kun pääsee koristelemaan jouluksi. Tykkään kuitenkin joulukoristeista ja ne tekee asunnosta entistä kauniimman ja monesti myös valoisamman. Tosin joulukuusta minun ei ole tarvinnut enää moniin vuosiin koristella, siitä huolehtivat siskon lapset. Viimeisen sijan tällä listallani nappaa sitten joulukorttien lähettäminen. Jos sitä nyt vaikka pari joulukorttia lähettäisi taas tänäkin vuonna.

Siinä oma listani. Onko tällä palstalla muita joulusta tykkääviä ihmisiä? Miltä teidän listat näyttää? No näytti miltä näytti, niin muistetaan nauttia myös jo ajasta ennen joulua eikä stressata turhia!

Ja toivottavasti listaltani ei unohtunut mikään tärkeä asia. Jätin tässä yhteydessä noteeramatta kokonaan joulun alustapahtumat kuten pikkujoulut ja puurojuhlat. Joulusiivous ei myöskään yltänyt tälle listalle. Minä kun en kummempaa joulusiivousta edes suorita, mitä nyt hiukan imuroin ja luuttuan asuntoni lattiat. Joulun kun vietän pois kotoa niin ei tarvitse sen kummemmin siivoamisesta stressata.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Top 5 pelit:

1. Dead by Daylight
2. The Last of Us
3. Uncharted 4
4. Crash Bandicoot 3: Warped (Alkuperäinen)
5. Rocket League

Ykkösestä ei sen enempää kuin että vaikka pelannut paljon niin silti pysyy mielenkiinto yllä. Kakkonen ja kolmonen vain sen takia että tarina molemmissa aivan omaa luokkaansa. 4:ssä taas se että lapsuuden peli jota pelasin ihan liikaa silloin mutta tulee aina pysymään listalla ja viides oli vaikein valinta mutta kiitos EA:n, ei tarvinnut sen enempää miettiä. Ps: tämä oli tylsä
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Matti Nykäsen Top 5 aforismit:

1. Totuus on todellakin todellisuutta.
2. Elämä on ihmisen parasta aikaa.
3. Toimittajan kysymys kuulostaa kysymykseltä.
4. Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi.
5. Missä me ollaan? Oonks mäkin siellä?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Matti Nykäsen Top 5 aforismit:
Siis eihän tuo lista voi pitää paikkansa, kerta seuraava puuttuu:

"Aina ku mä hyppään ja pääsen siihen hyppyrin nokalle, niin mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon kokenu tän joskus aikasemminkin."
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Matti Nykäsen Top 5 aforismit:

1. Totuus on todellakin todellisuutta.
2. Elämä on ihmisen parasta aikaa.
3. Toimittajan kysymys kuulostaa kysymykseltä.
4. Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi.
5. Missä me ollaan? Oonks mäkin siellä?
"Lahti on ihan mesta paikka-"
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen nyt kahlannut uusintana frendit läpi ja tässä oma Top-5 frendit

1. Joey
2. Phoebe
3. Chandler
4. Ross
5. Monica
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös