Toni Söderholm siirtyy HIFK:hon

  • 264 509
  • 789

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän se on. Ei Söde ole pystynyt vastaamaan huutoon missään vaiheessa. Toivon kuitenkin, että hänen ja HIFK:n välit pysyvät lämpiminä ja peliuran jälkeen saataisiin södestä hyvä apukoutsi.

Ei nyt aleta vielä muistotilaisuuksia pitämään ;). Vaikka peliesitysten takia olisikin pudotettu kokoonpanosta, niin uskon vahvasti Söden vahvaan paluun aikanaan. Eihän miehellä ole edes vielä ikää juuri mitään mittarissa ja tasollaan hän ei missään nimessä ole pelannut tämän reilun vuoden pätkän aikana mitä HIFK:ssa on pyörinyt.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:ssahan tunnetusti aina huudellaan kaikista loukkaantumisista ja nuhista etujoukoissa, varsinkin näin pleijareiden alla...

Rohkenen epäillä, että Söde huilaa vain ainoastaan siksi, että Kurvinen palaa kokoonpanoon ja tämä tarvitsee pelipaikan ja -aikaa. Myös Haverinen palaa saikulta ja varmasti halutaan kokeilla, kestävätkö paikat kunnolla. Lupa ja Dale huilasivat Lappeenrannassa, tosin sairauden vuoksi. Ja nythän on edelleenkin liikkeellä ärhäkkää vatsatautia, joten en nyt mitään suuren suuria johtopäätöksiä tämän illan hodarin haukkaamisesta vetäisi.

Nyt on viimeisten kokeilujen vuoro. Lupaschuk on omiin silmiini ollut vielä Södeäkin huonompi ja se on paljon se. Jos jotain kremppaa on Lupallakin, ok, mutta eivät peliesitykset missään nimessä ole vastanneet sitä, mitä odotin. Ei myöskään Söden kohdalla.

Olen itse odottanut, että Lupaschuk "pääsisi" pelaamaan puolustavamman parin kanssa ja nyt se tänään toteutuu. Ja oli Söden poissaolon syy mikä tahansa, siellä ei yksikään pelaaja ole nimensä takia kentällä, vaan peliesitystensä vuoksi. En usko, että Jalosella on mitään suurempaa hinkua adoptoida esim. Haverista kuin menestyä jengin kanssa.

Eiköhän se Södekin sinne kentälle vielä ilmesty. Paitsi tietenkin, jos loukkaantuminen sen estää. Sitä en tietenkään toivo.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kurvinen & Lupaschuk, hekin pelasivat suhteellisen hyvin yhteen ennen Mikon loukkaantumista.
Eivät ole kyllä Lupaschuk ja Kurvinen pelanneet yhtään peliä pakkiparina.

Itse en kyllä olisi Södeä tiputtanut kokoonpanosta, koska mielestäni Södekin paransi huimasti ennen taukoa.

Itse ihmettelen kaikista plusmiinus-tilastoista huolimatta tuota Haverisen kausikorttia kokoonpanoon, sillä Melart pelasi todella hyvin ennen taukoa. Lisäksi Melart sopii paljon paremmin DCn pakkipariksi kuin Haverinen, joka on ominaisuuksiltaan mielestäni Clarke-Klooni toki paljon paskempi.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Oliko Söde tänään koko pelin yhtä ulapalla, kuin HPK:n ainokaisessa? Tän jampan miinuslukemat ovat tällä hetkellä samaa luokkaa kuin Clarkella pahimpaan aikaan. Pitäiskö Södellekin näyttää hiukan videoita omasta pelaamisesta? Jengillä menee kokonaisuudessaan pirun hyvin tällä hetkellä, mutta jotenkin pelottaa tän pelaajan edesottamukset kentällä, saa jännittää aikalailla. Mikä siis neuvoksi?
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Oliko Söde tänään koko pelin yhtä ulapalla, kuin HPK:n ainokaisessa?
Söden koomailut kyllä kruunasi miehen kaatuminen yksinään oman maalin edessä alimpana kiekollisena. Kiekko jäi vielä Noroselle joka tuuppasi sen takaisin Södelle. Muutenkin kiekottomana ja kiekollisena yritti kovasti aktiivisesti osallistua peliin mutta huonoin tuloksin. En tiedä mistä taikaiskusta Clarken kelkka kääntyi, mutta samaa lääkettä voisi syöttää maisterillekin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
UrhoTV:n sivulla on video Söderholmista, jossa käydään vähän läpi kaverin uraa ja kysellään kuulumisia. Itsekin on tullut kritisoitua Södeä kauden synkkinä hetkinä, mutta video oli hyvä muistutus siitä, että hänellä paljon suurempi merkitys joukkeelle kuin pelkästään kentällä pelaaminen. Harvalta kaverilta näin isoa ifk-sydäntä löytyy.

http://www.urhotv.fi/

Video löytyy heti etusivulta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huikea äijä, ei voi muuta sanoa. Fiksu, sanavalmis ja ennen kaikkea nöyrä pelimies. Olen aina kunnioittanut Södeä ja Urhon haastattelu nosti pisteitä vielä entisestään.

Kuten olen aiemminkin täällä kaudella todennut, Söde on harvinaisen tietoinen omista heikommista peliesityksistään. Se ei varmasti ainakaan paranna tärkeän rentouden löytymistä. "Tieto lisää tuskaa jne...". Pelaa aivan varmasti niin kauan kuin kokee sen mielekkääksi. Moisella järjenjuoksulla varustetun kaverin ei tarvitse väkisin roikuttaa itseään säännöllisen palkan vuoksi itseään nöyryyttämässä. Itse jaksan vielä uskoa, että Södekin löytää kadoksissa olleen "jyvän" ja pelivarmuus nousee nyt nähdystä odotetulle tasolleen.

Arvostan.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Täällä keskustelupalstan stigaukkoilussa tuppaa joskus unohtumaan tuo joukkueen mentaalipuoli, joka on erittäin tärkeä aspekti myöskin. Söde on varmasti erittäin tärkeä liideri joukkueessa ja varmasti antaa kaikkensa tämän seuran eteen näyttäen samalla esimerkkiä muille.

Jos Hirso ensi kaudeksi joukkueesta pois lähtee, laittaisin itse C:n takaisin Toni Söderholmin rintaan.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Jos Hirso ensi kaudeksi joukkueesta pois lähtee, laittaisin itse C:n takaisin Toni Söderholmin rintaan.

Kaikki kunnia Södelle, mutta taitaapi tuo C komeilla yhden hyökkääjän rinnassa. Tämä kaveri ei aiemmin ole IFK:ssa toiminut kuin varakapteenina. Saattanut tosin olla tuurauksen takia C rinnassa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
On se hieno mies, meidän Söde! =)

Ville on kyllä varmaankin se ensi kauden kapteeni, mutta ei mua haittais tippaakaan, vaikka C komeilisi Söderholmin rinnassa. Edustanut koko ikänsä Suomessa pelatessaan IFK:ta todella tyylikkäästi.
 

Carlos

Jäsen
Ville on kyllä varmaankin se ensi kauden kapteeni, mutta ei mua haittais tippaakaan, vaikka C komeilisi Söderholmin rinnassa. Edustanut koko ikänsä Suomessa pelatessaan IFK:ta todella tyylikkäästi.

Mun mielestä ainakin mieluummin Södelle, tai vaikka Luttiselle. Jos joku Pelle V. tulee, niin menee ihan palkkasoturina, mutta ei siitä mitään HIFK-isähahmoa saa. Yhtä "IFK" kuin joku Tommi Santala. Itse asiassa meriittilistakin on aika samankaltainen. Josta tosin HIFK loistaa aika pitkälle poissaolollaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2010-2011 Toni Söderholm 2+5=7 +/- +5

Pakko antaa tunnustusta Södelle. Viime kausi meni niin penkin alle kuin vaan voi mennä, mutta tällä kaudella mies on noussut taas sille normaalille tasolleen. Kiekollisena aivan IFK:n puolustuksen parhaimpia ja myös puolustajan perustehtävät ovat sujuneet erinomaisesti. Viime kaudella tuli ajoittain sellaisia hasardeja omassa päässä, että ihan pahaa teki katsella, mutta tänä vuonna niitä ei ole oikeastaan tullut ollenkaan. Positiivista myös se, että Toni on lopettanut sen vastustajan perässä juoksemisen, jota tapahtui vielä jokunen aika sitten koko ajan. En pitäisi mitenkään mahdottomana, jos näillä otteilla irtoisi taas paikka EHT turnauksistakin. Tosin toivon, että ei irtoa, mutta mahdollista se on.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitä kasveja edellinen kirjoittaja on syönyt, mutta itsellä nousee syke vaarallisen korkealle joka kerta kun herra S:n touhuja joutuu kentällä katsomaan. Tällä kaudella kymmeniä päättömiä avauksia ja olen hukkunut jo laskuissa kuinka monesta niistä on tullut vastustajalle suoraan lapaan ja maali. Eilen viimeeksi jatkoajalla kävi taas kylmät. Södelle pitäisi alkaa antaa syöttöpisteitä jo taka-iskuun johtavista maaleista, johtaisi varmaan kirkkaasti liigassa sitä tilastoa.

Jalosella ei riitä näköjään auktoriteettia penkittää kaveria. Toivottavasti saadaan vielä edes yksi pelimies meidän takalinjoille talven aikana.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jalosella ei riitä näköjään auktoriteettia penkittää kaveria. Toivottavasti saadaan vielä edes yksi pelimies meidän takalinjoille talven aikana.

Mitä sieniä sä olet vetänyt?;) Söde on ollut ehdottomasti puolustuksen parhaimmistoa tällä kaudella. Se vanha kunnon Toni. Niitä virheitä tulee välillä, mutta kaverin sijoittuminen, pelinluku ja puolustaminen on toiminut vähintään hyvin tällä kaudella. Ja tämä näkyy myös tilastoista. Niin, itse en tulkitse vain tilastojen perusteella, vaan mitä olen 16 HIFK-ottelussa nähnyt. Itse asiassa kokonaisuudessaan Söde on ollut paras pakkimme tällä kaudella.

Edit. Lisätään statistiikkaa: 16 ottelussa 12 näyttää Tonille nollaa miinussarakkeessa ja +- tilastossa mies on ollut koko ajan joukkueen kärkeä. Söden numero on 26 ja Järventien 77 - sulla on varmaan käynyt pieni fiba.
 
Viimeksi muokattu:

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penkitys ehkä hieman kärjistetty, mutta eniten noita sattuu tällä hetkellä Tonille, kun yrittää avata peliä välillä täysin käsittämättömillä syötöillä ja oivalluksilla. Hyökkäyspäässä on kyllä tehot olleet nousussa alkukaudesta, ehkä nämä hasarditkin osittain ovat työtapaturmia näiden varjossa. Söde on hyökkäävämpi puolustaja ja Kurvinen koittaa tuurata alapäässä. Toisaalta edessä pelaa yleensä 3. ketjun kaverit, jotka pystyvät osallistumaan myös oman pään peliin paremmin, +6 osittain myös heidän ansiotaan.

Puolustuksessa nuo mainitut sijoittuminen, pelinluku ja puolustaminen ovat olleet nimenomaan tuolla "vähintään hyvin" tasolla, mutta se voisi olla paljon enemmän. Parempaan suuntaan kuitenkin koko ajan jos paria viime kautta katsotaan. Toivottavasti kananlento-efekti vielä tapahtuu. Järventiestä en viitsi edes aloittaa..
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penkitys ehkä hieman kärjistetty, mutta eniten noita sattuu tällä hetkellä Tonille, kun yrittää avata peliä välillä täysin käsittämättömillä syötöillä ja oivalluksilla. Hyökkäyspäässä on kyllä tehot olleet nousussa alkukaudesta, ehkä nämä hasarditkin osittain ovat työtapaturmia näiden varjossa. Söde on hyökkäävämpi puolustaja ja Kurvinen koittaa tuurata alapäässä. Toisaalta edessä pelaa yleensä 3. ketjun kaverit, jotka pystyvät osallistumaan myös oman pään peliin paremmin, +6 osittain myös heidän ansiotaan.
Meinaatko siis että Ramstedt on valtakunnan eliittiä puolustavana sentterinä ja siksi hyvä tehotilasto?

Söde on millä tahansa mittarilla katsottuna ollut IFK:n paras pakki tällä kaudella. Ei edes kärjistetysti voi puhua mistään penkityksestä. Pakko kysyä, onko nimimerkki McJugi ollut katsomassa vielä yhtään peliä tällä kaudella. Sen verran absurdia kommenttia nyt tulee. Ja sanottakoon vielä sen verran, että paikanpäällä on aina eri asia katsoa kuin tv:n välityksellä, jossa näkee vain pienen osan kenttätapahtumista.

Yleisestikin ongelmana on ainakin täällä IFK-osiossa, että pakkien pelaamista arvostellaan tehtyjen virheiden määrällä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Meinaatko siis että Ramstedt on valtakunnan eliittiä puolustavana sentterinä ja siksi hyvä tehotilasto?

Eikös Söde ole paria viime matsia lukuunottamatta pelannut enemmänkin Wirtasen ketjun takana? Muutoin olen kyllä kanssasi samaa mieltä Södestä, hieno ja odotettu tasonnosto parista viime kaudesta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Yleisestikin ongelmana on ainakin täällä IFK-osiossa, että pakkien pelaamista arvostellaan tehtyjen virheiden määrällä.

Joo, tästä piti itsekin kirjoittaa jo eilen. Onhan se ihan ymmärrettävää, varsinkin jos ottelu ratkeaa pakin virheeseen, mutta pitäisi nähdä myös hieman syvemmälle. Eilen Söderholm oli suvereenisti meidän ja kentän paras pakki. Tästä kukaan ei puhunut sanaakaan. Ainoa asia mistä puhuttiin oli tuo jatkoaikatilanteen avannut kämmisyöttö. Nämä on helppo spotata esim. maalikoosteista, mutta se peli kestää aina sen 60min.

Maalivahdin ja pakin osa ei kyllä ole kadehdittava. Jos hyökkääjä tekee virheen kansa hallissa huokaisee ja asia on sillä selvä. Jos pakki tai maalivahti tekee virheen on peli pahimmassa tapauksessa ohi.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinaatko siis että Ramstedt on valtakunnan eliittiä puolustavana sentterinä ja siksi hyvä tehotilasto?

Lisätään vielä offtopikkina, että omiin silmiin on tällä kaudella pistänyt Ramstedtin huikea parannus puolustuspelaamisessa. Tilastotkin tukevat tätä, sillä Ramu on ollut senttereistä harvimmin kentällä vastustajan tehdessä maalin tasakentällisin. Miinussarakkeessa on ainoastaan 4 maalia, viimeiset 9 matsia ei maaliakaan, ja koko kauden mies on keikkunut joukkueen sisäisen +- tilaston top4:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Meinaatko siis että Ramstedt on valtakunnan eliittiä puolustavana sentterinä ja siksi hyvä tehotilasto?
- - -

Ramu on tehnyt paljon töitä kesällä ja parantanut pirusti puolustuspelaamistaan mutta eihän hänestä uutta jerelehtistä tehdä millään. Avut ovat muualla.

Mitä Söderiin tulee, jo kesällä oli nähtävissä pelihuumorin ja -kunnon selvä petraus. Sama on ollut näkyvillä tämän kauden peleissä, mutta hei. Kannattaa muistaa että jokaisella pelaajalla, oli kuinka gretzkyä hyvänsä, tulee välillä huonoja pelaajia. Se ei tee kuitenkaan pelaajasta huonoa, vaan se jos on joka pelissä pulassa. Söde ei ole.
 
Nostetaan tätäkin ketjua hieman ylöspäin, Söde on ollut tällä kaudella aivan eri pelaaja, kuin viime kaudella sen kertovat jo tilastotkin, mutta myös kentällä on aivan eri mies. Ok, virheitä ja hazardeja tulee vieläkin, mutta määrä on huomattavasti pienempi, kuin viime kaudella. Tällä hetkellä liigassa on vain neljä puolustajaa, jotka ovat tehneet enemmän pisteitä, kuin Toni. Lisäksi hän on puolustajien tehotilaston jaettu kakkonen ja koko liigan tehotilaston jaettu vitonen. Tällä vauhdilla Söden tilastot kauden lopussa näyttävät seuraavaa: 10+27=37, +30, 100pim. Noilla tilastoilla hän sivuaisi piste-ennätystään ja tekisi uudet omat pohjat tehotilastossa!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä vauhdilla Söden tilastot kauden lopussa näyttävät seuraavaa: 10+27=37, +30, 100pim. Noilla tilastoilla hän sivuaisi piste-ennätystään ja tekisi uudet omat pohjat tehotilastossa!

Puhumattakaan mehevästä jäähymäärästä. Mun HIFK:n mahtuu aina pakki joka tekee pisteitä ja kuluttaa välillä boxin penkkiä. Se on niin marekmaista.

Mutta iso käsi Södelle täältä. Tätä on kaivattu ja nykyotteilla mies on ehkä HIFK:n paras pakki tällähetkellä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Samaa mieltä! Itse olen ainakin yllättynyt Söderholmin paluusta omalle tasolleen, sillä vaikka potentiaali onkin ollut tiedossa, ovat pari viime kautta menneet sen verran heikosti, että ehdin pitää häntä jo menetettynä tapauksena.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toni "söde" Söderholmin haastattelu alkukaudesta HIFKin sivuilla:Haastattelu. Asiallista tekstiä ja Söde on ollut tyytyväinen kauden aloitukseen, niin omasta kuin joukkueenkin. Kiittelee pakkipariaan Kurvista, on kuulemma helpottanut pelaamista ja kyllähän se on näkynyt myös katsomoon asti...

Kotipelaamiseen on erittäin tyytyväinen ja hänkin painottaa tuota matseihin valmistautumista ja sen onnistuneisuutta. Tästä me fanit ollaan saatu nauttia eritoten ja samalla meiningillä joukkue tulee vetämään jatkossakin. Vieraspelaamiseen liittyen, tässä suoralainaus haastattelusta:

”Jotkut sanoo, että me peruutellaan vieraspeleissä, mut ei mun mielestä ihan kuitenkaan peruutella. Joskus se juttu on niin, että kun se vastustaja saa meidät sinne kotikaukaloonsa, niin heidän yritys on tavallaan vähän kovempaa ja meidän pitää pystyä se ensimmäinen myrsky ratsastamaan alta pois ja sitten yrittää voittaa se peli.”

ja tässä toinen:

”Ei me välttämättä päästä niskan päälle ekan kympin aikana, vaikka me kuinka haluttaisiin. Se ei aina onnistu ja silloin pitää vaan puolustaa, ja se on vaan hyväksyttävä, eikä se ole meille ongelma. Jollain muilla näyttäisi olevan ongelma sen suhteen, että me joudutaan puolustamaan välillä”

Söde jatkakoon pelaamista samalla tavalla kuin ennen taukoakin...
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Hejsan Bönder!

Södeltä tosiaan ollut sairaan hyvä kauden aloitus. Huomaa että kaverilla on itseluottamus kohillaan ja tulosta on syntynyt.

Viime kauden oman pään kohellukset loistavat poissa olollaan ja kaveri antaa taas kunnon niittejä sekä on hyökkäyspäässä taas koko ajan vaarallinen.

Nyt on taas helppo muistaa, miksi Södestä tuli fanien suosikki aikoinaan.
Tämän kauden HIFK:n paras pakki ainakin tähän mennessä ja Söde on varmasti helppo heittää laatikkoon tällä hetkellä tilanteessa kuin tilanteessa.

Kiitos ja Hej
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös