Tommi Taimi

  • 201 684
  • 1 025

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ässien juttu on se, että näitä tulevia Taimia, Zaborskeja ja Savinaisia kasvatetaan omista tai löydetään alasarjoista/ulkomailta.
Kunpa olisikin, mutta kun tänne rahdataan järjestään vanhoja raatoja poimimaan viimeiset palkkarahat ennen eläköitymistä. Yhtään nuorta lupausta ei ole vielä tänä keväänä Poriin rantautunut ja parhaat lienee jo poimittu muihin seuroihin. Todella masentavaa on ollut seurata tätä suuntausta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"– Toivon, että he ymmärtävät tämän ratkaisun. Kysehän on loppujen lopuksi bisneksestä. Ehkä voin joku päivä palata Ässiinkin, mietiskeli Taimi."

Toivon ettei yksikään Ässäfani ymmärrä/hyväksy tätä ratkaisua. Toki tämä varmasti lämmittää taas näitä taskulaskinfaneja, mutta itselleni Ässät on tunneperäinen asia. Siihen muottiin herra Taimi ei sovi ja toivon kaverin pysyvän mahdollisimman kaukana Porin Ässien pukukopista. Eivätkä fanit unohda näitä juttuja koskaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä vittua sillä Toivolalla liikku päässä? Kertoo lehdille, että Liigassa pelatessaan Taimi pelaa Ässissä. Jos näin ei ole, niin älä anna tuollaista lausuntoa...

Toivola lähti siitä lähtökohdasta, että Taimi kunnioittaa sopimustaan, eikä HIFK riko (jälleen) liiganjoukkueiden herrasmiessopimusta. Valitettavasti kumpikaan näistä ei toteutunut. Taimi halusi enemmän rahaa ja HIFK halusi Taimen.

Täytyy muistaa, että Tommi Kovanen avasi aikanaan tämän oven, voimassa olevia sopimuksia ei tarvitse kunnioittaa. Tällöin liigajoukkueet sopivat, ettei yksikään joukkue palkkaa Kovasta, kunnes Pena päätti toisin. Joukkueet eivät voi estää pelaajaa harjoittamasta ammattiaan, korvauksista sovitaan kulisseissa. Onneksi Kovasen ja Taimen kaltaisia pelaajia on harvassa.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tätä rikkuria ei enää Ässissä tarvita. Tehdään Vuorisalosta parempi pakki kuin Taimi.

Mikä on Parkkosen ja Parikan tilanne. Toiselle voisi olla tilaa.

Heshkaa tietysti toivotaan mutta mahdottomalta tuntuu.
 

Tuamas

Jäsen
Paitsi että käsittääkseni kyseessä ei ole Kovaseen verrattavissa oleva tilanne.

Taimella lieni sopimuksessa neuvoteltuna purkupykälä hintaan X ja Hifk maksoi hinnan X.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ymmärrän ratkaisun kaikkien osapuolten kannalta.

Siitä huolimatta Taimi ei saa missään nimessä enää koskaan pukea Ässä-paitaa päälleen. Hyvää jatkoa ja tulevaisuutta jossain muualla, hieno pelaaja kuitenkin kyseessä. Ja hyvät jatkot voikin henkilökohtaisesti käydä toivottelemassa perille Tommille vaikka Ben-Amor ensimmäisessä kotipelissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Turha tässä on enempiä nillittää, kyseessä on Toivolan onnistuessa win-win molemmille osapuolille.

Taimi saa todennäköisesti selvästi paremman liksan ja pääsee tykkäämäänsä Törmäsen valmennukseen todennäköisesti isoon rooliin (oli Törmäsen ykkösluottopakki Sportissa) ja Ässät saa (jo toisen kerran) siirtokorvauksen sekä käyttöön Taimelta vapautuvan palkan.

Toivolan osalta valtit ovat vielä omissa käsissä ja tässä on mahdollisuus naarata esim. Heshkaa tilalle.

Juuri tällä ajatuksella minäkin olen liikkeellä, kun totesin että tätä se hoki on. Elämä ylipäätään ei ole reilua, se on aivan helvetin julmaa, missään pumpulissa ei kannata elää. Tämän olen ainakin minä vuosien saatossa hyväksynyt ja siksi pystynkin nielemään tämän ilman että saan henkilökohtaisesti ikuiset antipatiat Taimea kohtaan. Kykenen ymmärtämään ratkaisun ja elämään sen kanssa

Sillä totta puhuen olen itse toiminut työelämässä täsmälleen samalla tavalla kuin Taimi nyt: hain kahta työpaikkaa päällekkäin, mutta toisesta näistä olin huomattavasti enemmän kiinnostunut koska se oli työnkuvaltaan ja palkaltaan huomattavasti toista parempi. Kuinka ollakaan, juuri tämän kiinnostavamman työpaikan (joka on siis nykyinen työni) valintaprosessi venyi teknisten ongelmien takia pitkäksi, ja ehdin tulla valituksi tähän toiseen työhön, jonka luonnollisesti aloitin. Tiesin, että minulla on hyvä mahdollisuus myös tähän kiinnostavampaan työhön, mutta en voinut olla varma että saan sen, joten en voinut ottaa riskiä ja jättää toista työtä ottamatta. En edes kertonut että minulla on toinen työnhaku päällä, vaan kun odotettu soitto sitten toisesta paikasta tuli, niin vain kolmen viikon töissäolon jälkeen irtisanoin itseni koeaikaan vedoten ja kerroin rehellisesti saaneeni toisen työn. Pahalta kyllä tuntui, vaikka lähiesimies ymmärsikin perusteluni lähteä paremmin palkatun ja vakituisen työn perään..

Minulla ei siis sinällään ole varaa arvostella.. vaikkakaan minun toimintani ei toki suututtanut lukuisia ihmisiä, kuten Taimen toiminta nyt
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täältäkin löytyy ymmärrystä tilanteeseen, sillä Taimi ei terveystilanteensa vuoksi ole mikään saavarma suorittaja. Kyllä tämä silti miestä syö, kun lähihistorian onnistujista jokainen palaava Ryania lukuun ottamatta on valunut muualle. No, ei auta itku markkinoilla ja hymyksikin tämä voi vielä kääntyä, jos siirtokorvaus on ollut merkittävä ja se mahdollistaa Heshkan hankinnan.

Yksi kaunis pyyntö olisi siis Ässien toimistolle. Voisitko Toivola hankkia Heshkan meille? Jotta kyseisen miehen etsintä helpottuisi, niin kyseinen mies tunnetaan myös nimillä Zen-mestari, Superhessu, Hessu, Pavonen... Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja tämä poika on aivan erityinen.
 
Viimeksi muokattu:

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
"– Toivon, että he ymmärtävät tämän ratkaisun. Kysehän on loppujen lopuksi bisneksestä. Ehkä voin joku päivä palata Ässiinkin, mietiskeli Taimi."

Toivon ettei yksikään Ässäfani ymmärrä/hyväksy tätä ratkaisua. Toki tämä varmasti lämmittää taas näitä taskulaskinfaneja, mutta itselleni Ässät on tunneperäinen asia. Siihen muottiin herra Taimi ei sovi ja toivon kaverin pysyvän mahdollisimman kaukana Porin Ässien pukukopista. Eivätkä fanit unohda näitä juttuja koskaan.

Täsmälleen samaa mieltä. Sinällään Taimen pelaaminen toisessa liigaseurassa ei harmita, mutta se harmittaa että kaveri ei kunnioita kasvattajaseuransa kanssa tekemiään sopimuksia. Pysyköön poissa.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiä. Taimen isä on motocrossari Simo Taimi.
Samainen mies perusti aikanaan Porihallin ja voitti parit suomen mestaruudet motocrossissa. Se on nähty aikanaan paikanpäällä.
 
Toivola lähti siitä lähtökohdasta, että Taimi kunnioittaa sopimustaan, eikä HIFK riko (jälleen) liiganjoukkueiden herrasmiessopimusta. Valitettavasti kumpikaan näistä ei toteutunut. Taimi halusi enemmän rahaa ja HIFK halusi Taimen.

Aika tekemätön paikka se Toivolalle tosiaan on jos vastoin aiemmin sovittua ilmoittaa ykskantaan etten pelaa teillä. Kyllä se melkein tässä kohtaa on parempi ottaa korvaus pois ja ruveta katselemaan uutta pakkia tilalle kuin roikottaa tilannetta johonkin syksyyn.

Mutta tosiaan, aika pelottavia portteja nämä esimerkit avaavat ja liigan pitäisi pysyä yhtenäisenä näissä. Onko muuten lainsäädännön puitteissa mahdollista että Liiga määrää säännön että jos sopimuksen alainen pelaaja siirtyy toiseen seuraan korvauksena on esim 2*palkka ellei toisin sovita? Vaikka ei se tietysti välttämättä mitään pelastaisi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seurauskollisuus on todella old school -meininkiä ja olen sen päättänyt hyväksyä. Tommi Taimi on tyypillinen modernin ajan pelaaja ainoastaan. Silti en suosittelisi lepyttelemään tunteella meneviä faneja millään bisnes -sanoilla, sillä se ei paranna tilannetta yhtään.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaa-a, vai IFK:n paitaa seuraavaksi päälle. Toivon floppikautta Taimelle, en pidä tästä viimeaikojen toiminnasta. Ymmärrän toki jos paljon parempi palkka, mutta silti vähän paska maku jäi...

lisäys: luin nyt nuo Taimen kommentit siirrosta. Ei muutakuin tervemenoa, en kaipaa pelaajaa Ässiin jolle tämä on kuitenkin vain bisnestä. Kuulostaa palkkasoturilta ja niistä ei koskaan tiedä onko tosissaan mukana vai vaan rahastamassa.
Bisnekseksi se varmaan muuttuunkin kun polvi on sellainen ettei tiedä pelaako enää montaa kautta, kaikki ylimääräinen raha vaan pois.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, itse olen valmis ottamaan Taimen takaisin, jos vaan a) tuo silloin edelleen lisäarvoa Ässille b) hinta-laatu -suhde on kohdillaan. Onhan tämä kuitenkin bisnestä ;) Vaikka Taimi ei mikään Patasydän olekaan - ehkä jopa palkkasoturi - (jos olisi edes vähän uskollinen, niin olisi antanut läpimurtokauden jälkeen ainakin yhden kauden vielä Ässille), niin olen saanut kuitenkin sellaisen kuvan, että pitää itsestään hyvää huolta ja harjoittelee hyvin. Tässä mielessä saanut ammattimaisen kuvan.

Ei sentään tänä keväänä avautunut medialle, kuten teki vuosi sitten ollessaan Ässien sopimuksen alainen pelaaja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seurauskollisuus on todella old school -meininkiä ja olen sen päättänyt hyväksyä. Tommi Taimi on tyypillinen modernin ajan pelaaja ainoastaan. Silti en suosittelisi lepyttelemään tunteella meneviä faneja millään bisnes -sanoilla, sillä se ei paranna tilannetta yhtään.

Minulle tulee mieleen vastaavia siirtoja ainoastaan kaksi, Tommi Kovasen siirto Jyväskylästä Helsinkiin ja Jonne Virtasen siirto Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin. Sopimuksia on purettu, mutta harvassa on ne sopimukset, jossa lähdetty ennen kesää paremman tilin perään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle tulee mieleen vastaavia siirtoja ainoastaan kaksi, Tommi Kovasen siirto Jyväskylästä Helsinkiin ja Jonne Virtasen siirto Jyväskylästä Helsinkiin ja takaisin. Sopimuksia on purettu, mutta harvassa on ne sopimukset, jossa lähdetty ennen kesää paremman tilin perään.
Max Wärn marssi heti finaalisarjan 2011 päätyttyä Pelsujen toimistoon ja pyysi sopimustaan purettavaksi ja siirtyi JYPiin. Kovanen tietysti oli vielä siitäkin poikkeuksellinen, että se tapahtui kesken kauden ja olikos mies vielä kapteenistossa vai peräti kapteeni. Se oli jo vähän niin kuin lakko.

En sano, että tuollainen on arvostettavaa toimintaa, mutta kun ottaa sen asenteen lähtökohtaisesti, että nykyajan jääkiekkoilija ei ajattele kuin itseään, niin pääsee helpommalla.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Max Wärn marssi heti finaalisarjan 2011 päätyttyä Pelsujen toimistoon ja pyysi sopimustaan purettavaksi ja siirtyi JYPiin. Kovanen tietysti oli vielä siitäkin poikkeuksellinen, että se tapahtui kesken kauden ja olikos mies vielä kapteenistossa vai peräti kapteeni. Se oli jo vähän niin kuin lakko...

Kauden keskellä tai jälkeen sopimuksia on purettu usein, Hyvärinen Kalpasta taitaa olla viimeisin. Mutta tämän tyylisiä, jossa lähdetään selkeästi isomman palkan perään, vaikka on jo sopimus tehtynä, on vähän.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kauden keskellä tai jälkeen sopimuksia on purettu usein, Hyvärinen Kalpasta taitaa olla viimeisin. Mutta tämän tyylisiä, jossa lähdetään selkeästi isomman palkan perään, vaikka on jo sopimus tehtynä, on vähän.
Tässä linkki IS:n juttuun tuosta Wärnin tapauksesta: SM-liiga: Max Wärn Pelicansista JYPiin - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Mielestäni ihan vertailukelpoinen case Taimen kanssa. Pelaaja ei halunnut kunnioittaa sopimusta, joten seura joutui vastentahtoisesti korvausta vastaan suostumaan sopimuksen purkuun. Hyvärisen ja KalPan kohdalla taisi tahtotila olla kuitenkin ihan molemminpuolinen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mielestäni ihan vertailukelpoinen case Taimen kanssa. Pelaaja ei halunnut kunnioittaa sopimusta, joten seura joutui vastentahtoisesti korvausta vastaan suostumaan sopimuksen purkuun. Hyvärisen ja KalPan kohdalla taisi tahtotila olla kuitenkin ihan molemminpuolinen.

Minusta taas ei, Taimi ei ollut tyytymätön rooliinsa vaan palkkapussiinsa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta taas ei, Taimi ei ollut tyytymätön rooliinsa vaan palkkapussiinsa.
Nyt väännät lillukanvarsista. Wärn on voinut sanoa mitä hyvänsä Kaarnalle, mutta sen ei välttämättä ole tarvinnut olla totuus. Siirtyi kuitenkin hallitsevaan Suomeen mestariin hakemaan "lisää peliaikaa". Se palkka tuskin laski suuremmilla resursseilla operoivaan JYPiin siirtyessä. Kyseessä oli yksipuolinen sopimuksen purku. Piste.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Kyseessä oli yksipuolinen sopimuksen purku. Piste.

Näitä liigassa on joka kausi, pelaaja tai seura on tyytymättön roolinsa, valmennukseen, kaupunkiin tai pukukopin saippuoihin. Tällöin tiet eroavat ja homma jatkuu. Taimi teki sopimuksen tulevalle kaudelle Ässiin. Nyt hän siirtyy HIFK:hon, koska sieltä saa paremman palkan ja Törmänen on mukavampi valmentaja. Tämä siis välittömästi sopimuksen solmimisen jälkeen. Jos huomaa eroa, niin antaa olla.

Mutta niin kuin Taimi sanoi, kyse on bisneksestä, raha ratkaisee. Ymmärrän Taimen ratkaisun, vaikka pidänkin sitä moraalisesti arveluttavana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös