Tomi Lämsä – Lukon päävalmentaja 2023–2025

  • 201 738
  • 1 474

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Sanotaan nyt nätisti:

Jäätävää roskaa pelaa Tomin jengi.
 

Gädda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Odotetun haastava peli oli. Täysin päänsisäisiä juttuja. Odottiko joku oikeasti että Lukko kävelee Saipan yli? Lisäksi kotiyleisöltä tuli paljon painetta ja huutelua pelin aikana. Se vaikuttaa todella paljon psykologiseen puoleen, vaikka ei saisi. En olisi tämän pelin perusteella huolissani Lämsästä tai muutenkaan pelistä. Eiköhän Lukko vieraissa hoitele Saipan.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Odotetun haastava peli oli. Täysin päänsisäisiä juttuja. Odottiko joku oikeasti että Lukko kävelee Saipan yli? Lisäksi kotiyleisöltä tuli paljon painetta ja huutelua pelin aikana. Se vaikuttaa todella paljon psykologiseen puoleen, vaikka ei saisi. En olisi tämän pelin perusteella huolissani Lämsästä tai muutenkaan pelistä. Eiköhän Lukko vieraissa hoitele Saipan.
Tuo on kyllä jännä että Lukko tuntuu pelaavan paremmin silloin kun yleisöä ei ole kauheasti paikan päällä.
 

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luulis nyt olevan viimestään jo Lämsällekin selviö, että ainakin Westerholmit pitää erottaa ja Morandkin saada enemmän esille. Typerää hakata samoilla kentillä päätä seinään.
Niin luulis... Kuuntelin äsken lehdistötilaisuuden ja YV-kysymykseen vastaus antoi aiheen huoleen. "Miten meinaatte jatkaa" Lämsän vastaus että samalla tavalla ja kovaa tehdään töitä. Eli väärissä paikoissa pelaajat sirkus jatkuu.....
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Luulis nyt olevan viimestään jo Lämsällekin selviö, että ainakin Westerholmit pitää erottaa ja Morandkin saada enemmän esille. Typerää hakata samoilla kentillä päätä seinään.
Tämä on jotenkin hassua. Joukkueen päävalmentajalla on vuosien kokemus liigasta ja vuosien kokemus KHL: stä ja sitten joku satunnainen palstakirjoittaja kertoo miten täytyy toimia. Joo, kaikki mielipiteet on sallittuja jne mitta ehkä nyt pikkasen pitäisi miettiä mitä puhkuu.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on jotenkin hassua. Joukkueen päävalmentajalla on vuosien kokemus liigasta ja vuosien kokemus KHL: stä ja sitten joku satunnainen palstakirjoittaja kertoo miten täytyy toimia. Joo, kaikki mielipiteet on sallittuja jne mitta ehkä nyt pikkasen pitäisi miettiä mitä puhkuu.
Sunko mielestä Westerholmien ketju sitten toimii hyvin ja samalla kannattaa jatkaa? Mun mielestä se on aika hassua jos niin ajattelee. Noh, palataan tarvittaessa asiaan kun seuraavan pelin kokoonpanot on julki.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Odotetun haastava peli oli. Täysin päänsisäisiä juttuja. Odottiko joku oikeasti että Lukko kävelee Saipan yli?
Tuskin kukaan odotti Lukon kävelevän SaiPan yli. Ei SaiPa ole niin huono, että se onnistuu.

Mutta kyllä itse odotin jotain samalaista, mitä Pelicans näytti tuossa muutama kierros sitten. 8-1 taululle parin erän jälkeen ja pelataan kellosta aika pois kolmannessa erässä. Eikä siis mitenkään kävellen, vaan aktiivisesti kiekkoa liikuttaen tehden niitä juttuja, joita on harjoiteltu.

Moni on käyttänyt sanaa vuoristorata. Se on nyt kyllä paras ilmaisu kertomaan mitä Lukko nykyisin esittää. Hyvät ja huonot hetket tulevat silmien eteen jopa ihan vaihdoista toiseen. Tuntuu päivä päivältä enemmän siltä, että joukkue ei ole valmennuksen näpeissä ollenkaan. Pelataan vaan vastustajan mukaan, eikä ole sitä omaa loppuun asti hiottua pelitapaa, jolla mentäisiin joka päivä, tulee vastaan kuka vaan.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lämsä: 1.54
Virtanen: 1.64
Virta: 1.36

Taaemmas en nyt jaksanut mennä, mutta tuossa nyt nykykantilta merkittävimmät.

Tulosurheilusta Lukko on kaukana. Lukko on kiva seura mihin Kalle palkkasi miehen, joka ei kyseenalaista hänen päätöksiä. Lämsä on vitsi
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämä on jotenkin hassua. Joukkueen päävalmentajalla on vuosien kokemus liigasta ja vuosien kokemus KHL: stä ja sitten joku satunnainen palstakirjoittaja kertoo miten täytyy toimia. Joo, kaikki mielipiteet on sallittuja jne mitta ehkä nyt pikkasen pitäisi miettiä mitä puhkuu.
Aika vähän täällä on sitten juteltavaa. Suomalaiseen tapaan ei voida puhua säästäkään kun ei olla meteorologeja.
 

Raspikurkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Lämsä on varmasti puun ja kuoren välissä koska hän on kasvot kaikelle ivalle vaikkakaan hän ei sinällään kokonaisuudessa liity ylivoiman toimintaan vaan pelaajat aika paljon itse suunnittelevat sen ja valmentaja vain kertoo suuret linjat ja varsinkin pelaajat. Eli Mattilan olemisesta ylivoimissa on vain syyttävä sormi valmennusta ja sen surkeaan tehottomuuteen syyllisiä ovat enemmänkin pelaajat itse.

Mutta aika epätoivoiselta näyttää jos lehdistölle jakelee jo kommentteja, että "mennään samalla tavalla"....Nyt pitäisi pikeimminkin sanoa, että "punotaan juonia ja harjoitellaan jotain uutta" jotta joukkue alkaa suorittamaan sille kuuluvalla tavalla. Enää ei ole Lämsällä oppirahojakaan maksettavana.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Vähän jäi eilisen pelin jälkeisestä lehdistötilaisuudesta sellainen olo, että valmennus ei saa revittyä lähellekkään kaikkea irti tuosta joukkueesta. Eikä viestittyä haluttuja asioita. Sen verran nimittäin Lämsä puhisi haastattelussa. Onko sitten kysymys auktoriteetin puutteesta vai mistä?
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Sunko mielestä Westerholmien ketju sitten toimii hyvin ja samalla kannattaa jatkaa? Mun mielestä se on aika hassua jos niin ajattelee. Noh, palataan tarvittaessa asiaan kun seuraavan pelin kokoonpanot on julki.
Enhän minä kirjoittanut että minun mielestäni se ketju toimii. Vaan lähinnä tarkoitin korostaa sitä että Lämsällä on joku syy pitää se kasassa. Joko hän näkee siinä enemmän potentiaalia kuin me palstalaiset tai sitten on joku muu syy. Voisin kuvitella että se liittyy siihen että mikäli kaksosten ketju hajotetaan, joudutaan samalla sekoittamaan yksi, todennäköisesti jopa kaksi muutakin kentällistä ja muuttaisiko se sitten tarpeeksi koko joukkueen peliesitystä. En tiedä Lämsän aivoituksista ja nämä ovat nyt ihan meikäläisen hajatelmia.
 

Lukom bualel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän jäi eilisen pelin jälkeisestä lehdistötilaisuudesta sellainen olo, että valmennus ei saa revittyä lähellekkään kaikkea irti tuosta joukkueesta. Eikä viestittyä haluttuja asioita. Sen verran nimittäin Lämsä puhisi haastattelussa. Onko sitten kysymys auktoriteetin puutteesta vai mistä?
Kunhan siellä kopissa ei nyt vaan olisi pelaajaa, joka myrkyttää yhteishenkeä. Joku sellainen, jonka takia Virtanenkin menetti kopin.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Enhän minä kirjoittanut että minun mielestäni se ketju toimii. Vaan lähinnä tarkoitin korostaa sitä että Lämsällä on joku syy pitää se kasassa. Joko hän näkee siinä enemmän potentiaalia kuin me palstalaiset tai sitten on joku muu syy. Voisin kuvitella että se liittyy siihen että mikäli kaksosten ketju hajotetaan, joudutaan samalla sekoittamaan yksi, todennäköisesti jopa kaksi muutakin kentällistä ja muuttaisiko se sitten tarpeeksi koko joukkueen peliesitystä. En tiedä Lämsän aivoituksista ja nämä ovat nyt ihan meikäläisen hajatelmia.
Tällä hetkellä tuo ketjujen totaalinen räjäyttäminen ei edes olisi huonoin mahdollinen ratkaisu Lukon ongelmiin. Jos olisin Lämsän saappaissa niin kokeilisin rohkeasti laittaa kentälliset seuraavaan otteluun näin.

Jandric Pathrik Repo
Morand Mattila Ponthus
Ikonen Krannila Tieksola
Nyman Kainulainen Ylitalo

Toki tuosta voisi Nymania ja Mattilaa heittää surutta rotaatioon ikäänkuin eräänlaisena herättelykeinona. Ja mitä ylivoimaan tulee niin ehdottomasti Mattila pois yvltä ja Repo siihen laukojan paikalle. Mattilan paikalla yvllä voisi kokeilla vaikka Kainulaista
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tällä hetkellä tuo ketjujen totaalinen räjäyttäminen ei edes olisi huonoin mahdollinen ratkaisu Lukon ongelmiin. Jos olisin Lämsän saappaissa niin kokeilisin rohkeasti laittaa kentälliset seuraavaan otteluun näin.

Jandric Pathrik Repo
Morand Mattila Ponthus
Ikonen Krannila Tieksola
Nyman Kainulainen Ylitalo

Toki tuosta voisi Nymania ja Mattilaa heittää surutta rotaatioon ikäänkuin eräänlaisena herättelykeinona. Ja mitä ylivoimaan tulee niin ehdottomasti Mattila pois yvltä ja Repo siihen laukojan paikalle. Mattilan paikalla yvllä voisi kokeilla vaikka Kainulaista
Nämä näyttää näin paperilta ihan toimivilta ja voisi ainakin kokeilla. Kokeeko Lämsä sitten kuitenkin että nyt kun pelataan tärkeistä pisteistä niin ei lähdetä kikkailemaan. Jotenkin tullut hänestä sellainen vaikutelma että tykkää pitää kokonaisuudet vakiona mahdollisimman pitkään. Onko se sitten oikea ja toimiva tapa, kenties aika näyttää.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuuntelin tuon Äijiensuo podcastin jossa Lämsä oli. Lämsästä tulee jotenkin mieleen pehmeä ja hyväsydämminen nallekarhu joka ei halua kellekkään pahaa. Tietääkö pelaajat itse mikä on oikein ja mikä väärin? Onko vääriä ratkaisuja ylipäätään? Jos pelaaja numero 1 saa itse päätää karvaako ylhäältä vaiko ei. Jos et karvaa, teet oikein, jos karvaat teet oikein. Onko sama puolustuspäässä? Lyöt vipin lasin kautta ulos, teet oikein. Sama toistapäin. Jos pelisysteemi muuttuu joka pelaajan kohdalla niin ovatko koskaan samalla sivulla? Minusta tuo peli näyttää sillisalaatilta. Tuntuu että se punainen lanka puuttuu!
 
Viimeksi muokattu:

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän jäi eilisen pelin jälkeisestä lehdistötilaisuudesta sellainen olo, että valmennus ei saa revittyä lähellekkään kaikkea irti tuosta joukkueesta. Eikä viestittyä haluttuja asioita. Sen verran nimittäin Lämsä puhisi haastattelussa. Onko sitten kysymys auktoriteetin puutteesta vai mistä?

No eihän tuota äijää ota kukaan jääkiekkopiireissä tosissaan. Ihan täys vitsi koko palkkaus. Potkut pitäs antaa, mut ei vaan saatana kyetä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
No eihän tuota äijää ota kukaan jääkiekkopiireissä tosissaan. Ihan täys vitsi koko palkkaus. Potkut pitäs antaa, mut ei vaan saatana kyetä.
En mä potkuja antaisi. Kyllä Tomi on ammattimies, mutta tuolla joukkueen sisällä on pakko olla joku joka syö henkeä sisältäpäin. Koska näin mennään jo toista kautta peräkkäin. Ensin Virtasen ja nyt Lämsän kanssa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No eihän tuota äijää ota kukaan jääkiekkopiireissä tosissaan. Ihan täys vitsi koko palkkaus. Potkut pitäs antaa, mut ei vaan saatana kyetä.
Mikä on muuttunut muutamassa viikossa?
Mää oon sanonut ennen kautta, että oon tyytyväinen tulokseen, jossa Lukko on Lämsän alaisena kuuden joukossa runkosarjassa tai vaihtoehtoisesti suorittaa sääleistä välieriin. Asetin riman aika matalalle tai siis semmoiselle tasolle, mikä tuolla materiaalilla on mielestäni minimi. Seison tuon takana edelleen. Tuolla tuloksella on hyväksyttävämpi katsoa toinenkin kausi Lämsän alaisuudessa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä on muuttunut muutamassa viikossa?

Ei periaatteessa mikään. Tuloksellisesti voi olla tyytyväinen, jos ollaan kuuden sakissa tai oikeastaan mun mielestä se on mimimi tai vaihtoehtoisesti välierissä säälien kautta, mutta sen tietää jokainen, että se on aika utopistista. Kuuden sakissa ei näillä otteilla tulla olemaan ja se on oikeesti aika surullista, kun katsoo, mikä nippu Tomilla on käytössä. Ei saatana voiteta edes suoralla peliajalla SaiPaa, vaikka vietiin niiden paras pelaaja. Käyttäisin Tomista täälläkin monesti käytettyä "valevalmentaja" nimikettä.

Se päivä, kun Lämsä palkattiin oli mun kannatushistorian yks raskaimmista päivistä. 2 vuoden sopimus täysin osaamattomalle valmentajalle. Vaikea uskoa vieläkään todeksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös