Tomek Valtosen ura on ohi

  • 58 425
  • 183

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos juttu pitää paikkanasa, on tuo kyllä todella ala-arvoista käytöstä. "Mies" on vielä juniorijoukkueen valmentaja.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Siellä joku kuvaili autoa ja kun yritin kysyä mistä on kyse, ei viitsinyt/uskaltanut jäädä kommentoimaan mitenkään vaan reppana lähti juoksujalkaa ja autollansa karkuun. No, aamulla töihin lähtiessä oli sitten uskaltautunut käydä pudottamssa parkkisakon. Syynä pelastustielle pysäköiminen jne.

Valititko asiasta vai maksoitko sakon kiltisti?
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Perin jatkoaikamaisesti moni jokerifani ei ilmeisesti näe jokeri-ikonin toiminnassa mitään moitittavaa, vaan syy on iltapäivälehdissä, yksityisessä pysäköinninvalvonnassa tai ties missä. Ei minulla ainakaan ole mitään syytä epäillä, etteikö tilanne olisi mennyt juurikin niin kuin se on iltapäivälehdissä kuvattu. Tomek toimi idioottimaisesti ja väärin, ja ei anna kyllä itsestään kovin fiksua kuvaa tällä "etsä tiedä kuka mä oon" -jutulla puhumattakaan siitä, että poliisin pitäisi olla tilanteessa hänen puolellaan. Tomek voi korjata tilanteen pyytämällä anteeksi ja lopettamalla laittoman pysäköinnin, simple as that.
 

MiksuMan

Jäsen
Olen Jimisolan kanssa samaa mieltä. Typerää käytöstä!

Mutta kukaan ei voi kiistää, että iltapaskalehdet voivat kirjoittaa mitä vain.

Tomek mokasi ja pahasti, mutta hoitakoon itse hommansa.
Turha meidän on tätä asiaa täällä pyöritellä.


Oli muuten hieno pelimies tuo Tomek. Harmi kun joutu lopettamaan pelaamisen.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Valititko asiasta vai maksoitko sakon kiltisti?

Soitin kyseiseen parkkifirmaan, meinasivat ettei asiassa ole kuin yksi oikea menettelytapa -> maksaa sakko kiltisti. Sakottajan käytöstä eivät perustelleet mitenkään, aikoivat kyseisen alueen valvojan toimintatapoja tosin tarkentaa.
Synneistä suurin on siis parkkeerata auto pelastustielle, vaikka auto olisikin tien " reunassa", kuten minulla. Sakko oli 40 euroa ja päätin maksaa sen pois. Pelastustie on pelastustie ja siihen ei autoa pidä pysäköidä.
 

Jeffrey

Jäsen

Kuten joku tuolla jo arvailikin niin näillä sankareilla on puhtaasti provikka palkka. Entinen työkaverini ryhtyi tällaiseksi "sakottajaksi" ja kertoili asiasta joskus baarissa törmättyämme. Olisiko ollut niin, että tästä 40€ sakosta jopa 20€ olisi ollut tämä provikka osuus. Oikein ylpeänä kertoili kuinka kiertää sunnuntai yönä parkkipaikat läpi lyömässä lappuja ikkunaan. Tästä nyt on aikaa jo useampi vuosi eli homma on saattanut muuttua.

Pelastustielle ei tietenkään saa pysähtyä, mutta eikös Suomessa ole voimassa ns. viiden minuutin lastaus sääntö? Eli auton saa käytännössä pysäköidä mihin vain lastauksen ajaksi, max 5min. Usein näkee näitä oikeita parkkipirkkoja kyttäämässä pizzerioiden autoja jotka on pysäköity jalkakäytävälle. Joku voi kertoa tarkemmin miten homma menee?

Jokatapauksessa Tomekilta typerää toimintaa. Toisaalta itse en usko pätkääkään iltapäivälehtien juttuun, mutta jotain on varmasti tapahtunut.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tomek on aina ollut suoraselkäinen äijä. Olisi varmaan saanut lapun peruutettua nimmarilla, mutta ei halunnut käyttää Jokeristatustaan, vaan käyttäytyi taviskansan tavoin;)

Vaikka Tomekin käytös olikin yksinkertaisesti ääliömäistä, en tällaisia lehtiin avautumisia oikein ymmärrä. Kukahan noista sitten on se "syvä kurkku", vois vähän hänkin mennä itseensä. Ja sekin vanhaa kannattajaa rassaa, että näin monet muiden joukkueiden kannattajat ottavat asiakseen huudella tänne omia "kannanottojaan" tähän sinänsä jokapäiväiseen juttuun. Ei voisi vähemmän kiinnostaa, jos joku t.ex. IFK-pelaaja tekisi tomekit.

TV voisi tosiaan panna pisteen koko jutulle pyytämällä anteeksi, vaikka kaukalossa ei niin koskaan tehnytkään:)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ei taida olla ihan enää tämän ketjun asiaa, mutta etenkin nuo uudet yksityiset parkkifirmat ovat varsin agressiivisia tuon sakotuksen suhteen. Lieneeköhän siellä provisiopalkka kannustimena, kun kulmien takana välillä kyttäilevät uusia uhreja. Huono päätös minusta oikeudelta viime vuonna päästää nuo firmat sakottamaan.

Mitä tarkoitat sanonnalla "ovat agressiivisia tuon sakotuksen suhteen"? Parkkisakkoja tulee vain silloin, kun auto on väärin parkkeerattu tai maksupaikoissa maksulippu puuttuu tai maksettu aika on ohittunut. Minusta toiminta on hyvin yksinkertaista kansalaisen kannalta. Kun toimit parkkisääntöjen mukaan, niin mitään ongelmia ei tule riippumatta siitä, onko "parkkipirkko" yhteiskunnan tai yksityisen palkkalistoilla. Yhteiskunnan etuja ne puolustavat kaikki meitä jästipäitä vastaan, jotka opimme, kuten minä, vasta usean parkkisakon maksettuani oikean parkkeerauskäytännön. Pari kertaa yritin Kouvolassa, jossa sakottaminen oli aivan oikein tuota "agressiivista" sakottamista kaupungin "parkkiliisoilta", kaupungille sakoistani valittaa, mutta maksettava oli aina omat töppäilynsä. Manskin katukahvilassa oli sitten oiva tilaisuus kiittää "parkkiliisoja" heidän antamastaan yhteiskuntakasvatuksesta ja kaikki oli taas hyvin.

Mitä Tomekiin tulee, niin näitä kihahtamisia tapahtuu tämän tästä. Ihmisiä, kun ollaan. Iltapäivälehdet ottavat sitten oman osuutensa näistä jutuista.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Huvittavaa avautumista julleilta ja muilta tietäjiltä. Mitä väliä? Hui kauheeta jos ihminen huutaa toiselle ihmiselle.Tilanteeseen tarvitaan aina kaksi henkilöä ja jos toinen ei kuuntele puhetta niin tottakai ääntä pitää korottaa. Ja sitäpaitsi, Tomek on päällikkö ja varsinkin idässä mies pitää tuntea! Ugh! Huutamisesta on vielä pitkämatka siihen että tilanne on uhkaava. Jos joku teistä tietäjistä ei ole kenellekään elämänsä aikana huutanut niin tehkää se, ei se niin vaarallista ole. Oli kuka tahansa niin olen 100% sitä mieltä että siitä ei voida itkeä että parkkipirkolle sanotaan vähän suoremmin. Jos parkkipirkko siitä menettää yöunensa niin voi vaihtaa postinjakajaksi. Ammatinvalintakysymys ihan oikeesti. Olemme koko kansa yhtä hissukkapurukkaa ja kukkahattutätejä.
 
Soitin kyseiseen parkkifirmaan, meinasivat ettei asiassa ole kuin yksi oikea menettelytapa -> maksaa sakko kiltisti. Sakottajan käytöstä eivät perustelleet mitenkään, aikoivat kyseisen alueen valvojan toimintatapoja tosin tarkentaa.
Synneistä suurin on siis parkkeerata auto pelastustielle, vaikka auto olisikin tien " reunassa", kuten minulla. Sakko oli 40 euroa ja päätin maksaa sen pois. Pelastustie on pelastustie ja siihen ei autoa pidä pysäköidä.

Tästäkin on virallinen näkemys olemassa. Eli muuton lastausvaiheen ajaksi saa ja siirtäjän täytyy olla vieressä valmiina heti.

http://www.pelastustoimi.fi/neuvontapalvelu/3586
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Soitin kyseiseen parkkifirmaan, meinasivat ettei asiassa ole kuin yksi oikea menettelytapa -> maksaa sakko kiltisti. Sakottajan käytöstä eivät perustelleet mitenkään, aikoivat kyseisen alueen valvojan toimintatapoja tosin tarkentaa.

OT: Maksoit turhaan, koska yksityisellä valvojalla ei ole oikeutta sakottaa pelastustielle parkkeeraamisesta. Ainoastaan luvattomasta parkkeerauksesta kiinteistön alueella oleville parkkipaikoille. Pelastustieltä saa antaa sakon ainoastaan viranomainen. Ja tottakai niiden kanta oli, että pakko maksaa.

Ja aiheeseen liittyen, en ihmettele Valtosen käytöstä. Ilmeisesti mies ei ole vieläkään aikuistunut. Eräs samassa juniorijoukkueessa pelannut kuvaili Tomekkia mulle silloin junnuaikana sanoin: "Vittu en oo koskaan tavannut tyhmempää ihmistä."
 
Tomek ja Härkönen

Arto Härkönen oli elämänsä vedossa 80-luvun alkupuolella ja treenien loputtua haki "tuntumaa" Myyrmäen kuppiloista. Joka kerta kun kansalaiskunto oli hieman kiikun kakkun, matka johti viimein Toppariin. Poke ei päästänyt sisään ja siitä alkoi heti alkara tivaaminen "et sä tiedä kuka mä oon?". Ja joka kerta poke sanoi et se on aivan sama kuka sä oot mut sisään et tuu! Mä otan neekeritkin sisään mut yhtään noin jurrista ei tuu nyt eikä huomenna.

Tomekin on ihan turha kysellä yhtään mitään: se raukka on Mr. Nobody tai korkeintaan wannabe forever!!!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hui kauheeta jos ihminen huutaa toiselle ihmiselle.Tilanteeseen tarvitaan aina kaksi henkilöä ja jos toinen ei kuuntele puhetta niin tottakai ääntä pitää korottaa. Ja sitäpaitsi, Tomek on päällikkö ja varsinkin idässä mies pitää tuntea! Ugh! Huutamisesta on vielä pitkämatka siihen että tilanne on uhkaava.

Eihän huutamisessa mitään kauheaa olekaan. Tuollaisella raivoamisella tekee itsensä vain naurunalaiseksi, mutta sehän onkin narrin tehtävä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kaivaisiko joku näppärä itähelsinkiläinen esim. Google Mapsistä tuon varsinaisen paikan vai jääkö sisäpihoille tms.? Siis tuo "Postin lastauslaituri".
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, ei fiksua käytöstä, mutta ei liene ollut ihan maailman vakavimmasta päästä tämä tapaus. Varmasti todella uhkaava ja räjähdysherkkä tilanne, kun molemmilla osapuolilla on ollut aikaa kaivaa luurit taskusta ja soittaa skoudet paikalle ratkomaan asiaa. Mitään kunnon iskuja ei vaihdettu, joten tasuri. Edge Tomek. Yleisemmällä tasolla sanottakoon, että harva näistä kaukalon rämäpäistä taitaa mitään älykköjä olla siviilin puolella. Vahvat "tomek on homo ja jokerit paska!!!"-vibat välittyy eräistä kommenteista, mutta onhan se taottava, kun rauta on kuumaa, joten by all means! ;-)
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Ja aiheeseen liittyen, en ihmettele Valtosen käytöstä. Ilmeisesti mies ei ole vieläkään aikuistunut. Eräs samassa juniorijoukkueessa pelannut kuvaili Tomekkia mulle silloin junnuaikana sanoin: "Vittu en oo koskaan tavannut tyhmempää ihmistä."
Tässä tyypillinen aivopieru, mitä äsken ihmettelin toisten jengien fanien avautumisista! Voisit kertoa vielä, mikä oli tilanne, jonka jälkeen kaverisi antoi tämän lähtemättömän ja lopullisen kuvauksen Tomek Valtosesta. Hehheh...onkohan meissä ketään, jota ei olisi joskus sanottu tyhmäksi? Typerä kommentti ja jopa Tomekia loukkaava, mutta mitäs näistä. Tämä nyt vaan kuuluu tähän Jokeri-elämään. Suurinta ja kauneinta riepoitellaan aina kun vain on jonkinlainen sauma.

Olkoon Tomek tyhmä tai ei, hienosti on saanut nimettömän A-junnujoukkueen vauhtiin. No...ehkei siinä älyä tarvita...?
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tässä tyypillinen aivopieru, mitä äsken ihmettelin toisten jengien fanien avautumisista!
Kaikkihan lähtee siitä että jos et tunne miestä niin silloin esim. kaveri joka on henkisesti heikko ja joskus joutunut henkiseen alakynteen pitää Tomekkia kaikken mulkkujen isänä. Sitten taas me jotka miehen tunnemme, tiedämme että asia ei nyt ihan just niin ole. Tai sitten vaan kavereita ja nobodeja kohdellaan eritavalla. Käy mulle.

Eteen päin.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen mä ymmärrän vielä, että roskalehdet tekee tästä mahtavan lööppiuutisen, mutta en sitä, että täällä on tullut hirveesti viestejä tilanteesta. 5-vuotiaasta asti jokerifani ja Tomek oli hänen sankaripelaajansa. Huhuh... No onneksi kukaan ei kuollut tilanteessa. Hifkille +1 fani, kellään tietoo vielä?
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Heh ihan samaa mieltä yllä olevan Gromen kanssa. Jos tää ois sattunu jollekin Saipan ex-pelaajalle, niin ei olis varmasti kiinnostanut ketään. Huomaa taas, että muutamilla palstan jokerivihaajilla on ns. field day. Samoilla kirjoittajilla pääsee ilopissat heti housuun kun Jokerit on esillä jotenkin negatiivisessa valossa. No se heille suotakoon, mutta ihmetyttää että niin monet jokerikannattajatkin on tätä kommentoineet. Itseäni kiinnostaa huomattavasti enemmän se miksi jengi on tällä hetkellä parin matsin ''tappioputkessa'' kuin se, mitä Tomek on joillekin parkkipirkoille huudellut.

Ja sanottakoon nyt loppuun, että onhan toi melko lapsellista huudella mistään verojen maksusta tai yleensäkään avautua tolleen. Jos ja kun Tomek ei kuitenkaan ole käynyt kiinni tähän pysäköinnivalvojaan tai muutenkaan uhkaillut tätä, niin en tästä suurempaa numeroa nostaisi. Ja tosiaan yksityisistä pysäköinninvalvojista voisi kirjoitella paljonkin, mutta se ei taida olla enää tämän ketjun asia.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Ei voi olla totta että on TAAS tapahtunut jotain tällaista. Oikeuskanslerin pitää ilman muuta puuttua tilanteeseen jos ei syytettä nosteta. Taas saa hävetä kun kannattaa Jokereita! Tomek ei ole enää mun suosikkipelaajani!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Anna Valtonen mulle se 40 euron sakkolappu niin maksan sen pois. Ei tuollaisesta pikkurahasta kannata aikuisen ihmisen pillastua ellei ole totaalinen kusiaivo niinkuin voi kukaties ollakin. Tai mistä minä tiedän kuinka paska liksa Tomekilla on.

Yhdenkin dirikan tiedän joka tapasi parkata autonsa suunnilleen mihin huvitti. Kerrankin jamppa jätti kärrynsä luokkaa Sokoksen automaattiovien eteen. Joku huuteli asiallisesti, ettei siihen saa edes pysähtyä. - Saa jättää jos maksaa, huikkasi rahamies ja läksi kauppa-asioille.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai mistä minä tiedän kuinka paska liksa Tomekilla on.

Eihän Tomekilla voi kovin huono liksa olla, sillä mieshän kuulutti maksavansa veroja niin paljon, että poliisinkin kuuluu olla hänen puolellaan. Ehkä tämän jälkeen yksikään Suomen kansalainen ei toista ko. lappumarkon virhettä, koska koko Suomen "Mannerheimin jälkeen tunnetuin suomalainen" Tomek Valtonen on puhunut.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarina saanee jatkoa, koska Valtonen on kertonut käyttävänsä kyseistä parkkipaikkaa myös jatkossa.

Tomek Valtonen saa parkkisakot ja suuttuu

Linkki vie Iltasanomien sivuille.

Eiköhän tästä revitä oikein kunnon draama koko kevättalveksi. Valtonen poseeraa huomisissa iltapäivä-aviiseissa yhdessä tämän entisen jokerifanin kanssa kukkaseppeleen kera ja kaikilla on kivaa. Pian julkaistaan Hymyssä yhteishaastattelu, jossa pysäköinninvalvoja toteaa välikohtauksen lähentäneen hänen suhdettaan Jokereihin mullistavalla tavalla ja fanitus on hienompaa kuin koskaan aikaisemmin. Seuraavaksi näemme kuvan Tomekin autosta vanhalla paikallaan, kaverukset paiskaavat toverillisesti kättä, sakkoja ei enää tule ja veroilmoitusten täyttökin sujuu jatkossa iloisesti.

Tämä kohta pisti kyllä hymyilyttämään:

"Mustosen mukaan nuori miesvalvoja järkyttyi tapahtuneesta.

- Hän on ollut Jokerit-fani viisivuotiaasta lähtien. Hän olikin eilen eniten järkyttynyt siitä, että hänen sankaripelaajansa uhkasi häntä. En tiedä, miehen ratkaisua, mutta paljon saa tapahtua, että hän alkaa taas kannustaa Jokereita, kertoo Mustonen IS:lle."

Miten tuo fanitus tähän liittyy? Noh, firma saa ainakin ilmaista julkisuutta jossei muuta. Hohhoijjaa sentään.
 
Viimeksi muokattu:

MiksuMan

Jäsen
Oikeasti mahtavaa, että Jokerit, niin koko joukkue, yksittäiset pelaajat ja jopa fanit herättävät aina niin suurta huomiota ja näin nämä erakoituneet muiden seurojen kannattajat pääsevät netissä kirjoittamaan omia mielipiteitään, joista paistaa niin suuri viha ja kateus koko Jokereiden organisaatioa kohtaan.

HIFK:lla ja Ässillä menee sen verran hyvin tällä hetkellä, että eikö olisi parempi suunnata positiivista energiaa omaa joukkuetta kohtaan.

Jokerit varmasti pahoittelee, että Narri se jaksaa aina hymyillä ja iskeä silmää - vastoinkäymisistä huolimatta.

Hieno pelimies tuo Valtonen. Nyt meni hermot lappuliisan takia, mutta onneksi elämä jatkuu ja kohta tämä juttu unohtuu. Paitsi silloin tällöin saattaa joku muun joukkueen fani sormet täristen käydä tänne kirjoittamassa, että muistatteko kun Valtonen vuonna 2011 raivostui lappuliisalle ja hakkui sen ja että Jokerit ovat Narreja.

Mitä vikaa Narreissa on? Heillä oli tärkeä rooli hovissa. Ilman heitä olisi varmasti ollut hoviväellä tylsää. ;)
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HIFK:lla ja Ässillä menee sen verran hyvin tällä hetkellä, että eikö olisi parempi suunnata positiivista energiaa omaa joukkuetta kohtaan.

Jos nyt meikäläisen kirjoitukseen viittaat, niin en mitenkään Tomekia soimaa. Lähinnä pistää naurattamaan se, että asiasta nyt itketään iltapäivälehdissä, eikä ilmeisesti muuten reagoida. Näitä sattuu, ja jos tuo jotenkin oikeasti vaivaisi tätä lappuperttiä, niin kai tuon voi käsitellä muullakin tavalla, kuin lööppien kautta? Ei varmasti firmallekaan hirveän hyvää mainosta, kun esimieskin kyseenalaistaa kaverin faniuden episodin perusteella ja antaa naurettavia kommentteja. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös