Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 466 680
  • 5 037

Gemondo

Jäsen
Toi on vähän sama kuin joku paskoisi housuunsa ja sitten, kun joku huomauttaa paskanhajusta tätä ''housuihin paskojaa'', niin ''housuihin paskoja'' ilmoittaa, että ''taioppa paskat pois mun pöksyistä, kun ei se ole minun vika vaan tuon haisevan paskan.''

Toisin sanoen Tomppa ja HIFK:n johto ovat päästäneet HIFK:n tähän surkeaan tilanteeseen laiminlyömällä kaiken muun mahdollisen paitsi, jotenkin kumman kaupalla taloudellisen puolen. Minun mielestäni jokainen, joka ei ole tehtävänsä tasalla sietäisi antaa tilaa semmoisille henkilöille, joilta vaadittavaa osaamista löytyy. Valtanen on erinomainen esimerkki asiansa osaavasta henkilöstä, ja siitä miten hän onnistuu taikomaan HIFK:lle positiivisen tuloksen, vaikka seura rämpii urheilullisesti vuosi toisensa jälkeen. Minä haluan Valtasen tasoiset jätkät hoitamaan urheilullista puolta myös. Helvetti soikoon.

Tarkoituksenani ei ollut missään vaiheessa puolustella mitenkään Nybondasin toimintaa, vaan kyseenalaistaa hieman tuota Plan B-vaatimusta, jota jokunen nimimerkki tuntui vaativan.

Pakarinen lähti ja tilalle hankittiin Rask? Kaikella kunnioituksella, mutta kyseessä ei todellakaan ole saman korin kaverit. Toki Raskilla on kaikki potentiaali nousta tulosketjuun ja tehdä paljon pisteitä, mutta kyllähän tässä lähtökohtaiseti puhutaan 3-4 ketjun jantterista.
Ei ole saman tason kaveri mutta kyllä Rask nyt kuitenkin Liigaan on vähintään kelvollisen tason pelaaja, ja potentiaalia on olla jopa kärkiketjun pelaaja. Olisiko tilanne sitten parempi ilman Raskia? Tuskin Raskin hankinta sulkee pois yhtäkään mahdollisista isomman kaliiberin hauista. Tosin sellaisia on todella vaikea Liigaan nykyään hankkia koska KHL.

Mikä tuo Nybondaksen asenne muutenkin on? Pisteidentekovoimaa lähtee sellaiset 82 pojoa, niin "nyt ei pidä hosua", "ei kannata tehdä diiliä ekan hyökkääjän kanssa", "täytyy pitää pää kylmänä", "katsotaan nyt ihan rauhassa"... Mitä helvettiä? Jos minä olisin minkä tahansa seuran UTJ ja tuollainen määrä pisteitä lähtisi ovista pihalle, niin kyllä olisi tuli perseen alla.
Minusta nuo boldaamani lainaukset ovat ihan järkipuhetta. Vaikka fanit haluaisivatkin joukkueellisen tähtiä nyt heti, ei se vain aina ole mahdollista. Kyllähän se viime kaudella nähtiin miten siinä käy kun pelaajia haalitaan sieltäsuntäältä "tuliperseenalla", sen kummemmin miettimättä/scouttaamatta. Ei samaa virhettä kannata kahta kertaa peräkkäin tehdä, ellei sitten ole jo ikävä Birchiä, Blockia, Stloukkalia ja mitä niitä nyt oli.

Miten ihmeessä muut seurat kykenevät jatkuvasti vahvistamaan rivejään, mutta ei seura, joka toimii koko liigan suurimalla pelaajabudjetilla?
Nyt eletään kesäkuuta. Aivan samalla tavalla osa Jokerifaneista oli hirttämässä Kurria jo toukukuussa koska "kausi joudutaan aloittamaan Sillanpää&Hahl kärkisenttereinä."
Eli eiköhän sinne Hifkiinkin ole vielä pelaajia tulossa, nyt eletään kesäkuuta. Toki ideaalitilanteessa joukkue olisi jo valmis mutta ei se vaan aina mene niin.

Kaiken tämän päälle vielä edellisvuosien perseilyt, niin ei voi kuin ihmetellä, että miten Nybondas saa edelleen pitää työpaikkansa ja miten tuollaiselle touhulle voi olla toimiston tuki?

Vaikka tekstistä saattaakin saada sellaisen kuvan että Nybondasia tässä puolustelisin, tästä olen samaa mieltä. On se kumma että tuollaista resurssien haaskausta on katseltu jo näinkin kauan, ilman 2011 mestaruutta ei varmasti olisi Nybondaskaan enää nykyisessä toimessaan, joten kaippa häneen luotetaan kun on aiemminkin mestaruusjengin onnistunut kasaamaan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletan et puolustus on nyt lopullisessa muotissaan, joku täytepelaaja saatetaan hankkia jos kauden aikana sille nähdään tarvetta.

Hyökkäys huutaa sitä kärkiosaamista, mutta onneksi laiturin tontille, jonne on ehkäpä eniten tarjokkaita. Eiköhän me saada joku pistetehtailuun kykenevä mies joukkueeseen.
Paskan lati.

HIFK:lta puuttuu vielä yksi kovan luokan pakki, kaksi kovan tason hyökkääjää laidalle sekä maalivahti. Jos niitä ei tule voidaan tämä Euroopan CHL, vai mikä vittu se nyt olikaan, unohtaa ensi kauden osalta kokonaan. Kun nuo puuttuvat pelaajat on hommattu voi kausi alkaa ja kauden aikana sitten leikitään laatikoilla antennit ylhäällä ja reagoidaan nyt ja heti. Toivottavasti kaikki tämä tehdään vielä vähäisellä turbulenssilla. Se tosin vaatisi tähän saumaan onnistuneet hankinnat, mikä on viime kausien näytöillä melko utopistista.

Rask ei voi olla kummankaan, ei Keräsen eikä Pakarisen, korvaaja. Ei sitten millään. Eikä joku Nieminenkään olisi kyllä ollut, Nieminen olisi ollut lähinnä toinen vaihtoehto Raskille. Ja jos noista kahdesta täytyy valita niin Rask on mun mielesäni tähän saumaan selkeästi parempi haku. Molemmille ei jengissä olisi kuitenkaan ollut enää tilaa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken voi tietysti kaataa Nybarin niskaan mutta on tässä matkalla sattunut paljon sellaista mihin ei kukaan GM olisi pystynyt vaikuttamaan.

Tätä puolustusta minä en ymmärrä ollenkaan. Se on Tom Nybondaksen ja HIFK:n johdon vika, että HIFK on sellaisessa tilanteessa, ettei siltä löydy tarpeeksi omavaraisuutta takaamaan kestävää menestyksestä kamppailemista. Se, että HIFK joutuu JOKA IKINEN KAUSI LÄHTEMÄÄN JOUKKUEENRAKENNUKSEN KANSSA LÄHES NOLLISTA on Tom Nybondaksen ja HIFK:n johdon vika. Avainpelaajien lähtö Pohjois-Amerikkaan tai Venäjälle on vain pisara meressä, kun seurataan miksi me olemme tässä tilanteessa, ja minulta ei enää löydy luottoa, että Tomppa ja johto onnistuvat HIFK:ta tästä suosta nostamaan.

Nämä HIFK:n surkuttelut lähteneiden pelaajien perään ovat vain vastuun sysäämistä muualle. Itse te olette itsenne asettaneet siihen asemaan, ettei seuran sisältä löydy kehittämiskelpoisia palasia takaamaan tasaista toimintaa. Painukaa helvettiin sieltä toimistoilta kuleksimasta jos, että osaa tai halua kehittää tuota toimintaa sen vaatimalle tasolle. Junioritoimintaa ilmeisesti työstetään nyt, mutta minä olisin paljon levollisemmin mielin jos Tompan ja johdon paikalla skulaisivat jotkut muut jätkät, joilla olisi vähän enemmän intohimoa kehittää toimintaa urheilullisesti kestäväksi. Tompan osalta kyse taitaa olla ennemminkin osaamattomuudesta kuin intohimon puutteesta.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
HIFK:lta puuttuu vielä yksi kovan luokan pakki, kaksi kovan tason hyökkääjää laidalle sekä maalivahti. Jos niitä ei tule voidaan tämä Euroopan CHL, vai mikä vittu se nyt olikaan, unohtaa ensi kauden osalta kokonaan. Kun nuo puuttuvat pelaajat on hommattu voi kausi alkaa ja kauden aikana sitten leikitään laatikoilla antennit ylhäällä ja reagoidaan nyt ja heti. Toivottavasti kaikki tämä tehdään vielä vähäisellä turbulenssilla. Se tosin vaatisi tähän saumaan onnistuneet hankinnat, mikä on viime kausien näytöillä melko utopistista.

Niin saahan noita toivoa ja olisihan se kiva jos puolustukseen tulisi vaikka Pronger ja hyökkäykseen Kane.
Mutta uskon että puolustus on tuossa ja samoin maalivahtiosastokin. Ehkäpä joku veteraani otettaan vielä jäähdyttelee kakkoseksi. Husso pelasi viime kaudellakin todella paljon ja todennäköisesti jatkaa samoin tällä kaudella, joten miksi sinne tarvittaisiin Lankista kummosempaa back-uppia?

Laituriosasto tosiaan vaatii vahvistusta.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka tekstistä saattaakin saada sellaisen kuvan että Nybondasia tässä puolustelisin, tästä olen samaa mieltä. On se kumma että tuollaista resurssien haaskausta on katseltu jo näinkin kauan, ilman 2011 mestaruutta ei varmasti olisi Nybondaskaan enää nykyisessä toimessaan, joten kaippa häneen luotetaan kun on aiemminkin mestaruusjengin onnistunut kasaamaan.

Minä olen aina ollut sitä mieltä, että Nybondas ei ole ollenkaan niin surkea UTJ kuin täällä tunnutaan yleisesti ajateltavan, ja olen aika useinkin puolustellut miestä joitain kaikkein silmittömimpiä hyökkäyksiä vastaan. Mutta en minäkään tajua, miksi ihmeessä Nybondas on edelleen IFK:n peräsimessä. Oli syytä epäonneen tai ei, ei Nybari voi olla täysin ilman tulosvastuuta toimistaan - ja välillä voisi tehdä todella hyvää tuoda uusi kaveri ihan vaan antamaan uutta näkökulmaa ja aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Kuten sanoin aiemmin, tämän loppukesän on pakko olla Nybarin viimeinen mahdollisuus. Jos joukkue jää tämän näköiseksi kuin nyt, Nybarin on vaan pakko lähteä lätkimään. Ei samalla kaverilla voi olla loputtamasti aikaa ilman mitään tuloksia.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kuten sanoin aiemmin, tämän loppukesän on pakko olla Nybarin viimeinen mahdollisuus. Jos joukkue jää tämän näköiseksi kuin nyt, Nybarin on vaan pakko lähteä lätkimään.

Tämä paine voi hyvinkin aiheuttaa sen, että hommataan isolla rahalla yksi "lasch" ja yksi "smolenak". Sitten toimistolla sormet ristiin, että nämä isopalkkaiset hankinnat onnistuvat ja raahaavat loputkin taunotasalakit pleijareihin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tätä puolustusta minä en ymmärrä ollenkaan. Se on Tom Nybondaksen ja HIFK:n johdon vika, että HIFK on sellaisessa tilanteessa, ettei siltä löydy tarpeeksi omavaraisuutta takaamaan kestävää menestyksestä kamppailemista. Se, että HIFK joutuu JOKA IKINEN KAUSI LÄHTEMÄÄN JOUKKUEENRAKENNUKSEN KANSSA LÄHES NOLLISTA on Tom Nybondaksen ja HIFK:n johdon vika. Avainpelaajien lähtö Pohjois-Amerikkaan tai Venäjälle on vain pisara meressä, kun seurataan miksi me olemme tässä tilanteessa, ja minulta ei enää löydy luottoa, että Tomppa ja johto onnistuvat HIFK:ta tästä suosta nostamaan.

Tässä hieman listaa neljästä viime kaudesta. Jokaiselle flopille löytyy kyllä syy, tietysti Nybari kantaa vastuun myös menestyksestä, mutta ei kaikkea voi hänen niskaan kaataa. Väitän ettei moni UTJ olisi tuossa tehtävässä pärjännyt paremmin.

  • 2011 tuli mestaruus
  • 2012 joukkue oli paperilla liigan kovin (tai ainakin kovimpia), mutta sukelsi pleijareissa
  • 2013 joukkue tehtiin Petulle, joka teki oharit. Kauteen vaikutti suuresti myös 1.9. tapahtumat ja Soppa valmentajana.
  • 2014 ei saatu juuri ketään kiitos Summasen ja kun Salmelainen ja Fata eivät pystyneet pelaamaan niin pannukakku oli valmis.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä hieman listaa neljästä viime kaudesta. Jokaiselle flopille löytyy kyllä syy, tietysti Nybari kantaa vastuun myös menestyksestä, mutta ei kaikkea voi hänen niskaan kaataa. Väitän ettei moni UTJ olisi tuossa tehtävässä pärjännyt paremmin.

  • 2011 tuli mestaruus
  • 2012 joukkue oli paperilla liigan kovin (tai ainakin kovimpia), mutta sukelsi pleijareissa
  • 2013 joukkue tehtiin Petulle, joka teki oharit. Kauteen vaikutti suuresti myös 1.9. tapahtumat ja Soppa valmentajana.
  • 2014 ei saatu juuri ketään kiitos Summasen ja kun Salmelainen ja Fata eivät pystyneet pelaamaan niin pannukakku oli valmis.

2012 oli nimenomaan ehkä paperilla nimekäs, mutta sen ongelmat olivat samat, jotka tuhosivat 2013 kauden, eli joukkue oli liian homogeeninen. 2012 joukkueessa oli taitoa järkyttävät määrät, mutta laadukkaat griderit puuttuivat kokonaan. Tämä taas oli käänteisenä sitten seuraavalla kaudella, kun rosteri oli täynnä pelkkiä grindereita ja taito puuttui lähes kokonaan. Jokainen tänne kirjoittava oli tietoinen, että Salmelainen on täysin hajalla ja on ihme, jos mies pystyy pelaamaan edes yli 30 peliä. On aikamoisen riskaabelia rakentaa joukkuetta tuommoisen pelaajan varaan, eikä semmoisia riskejä oteta, ellei olla epätoivoisia.

En sano Nybarin tehneen pelkästään huonoa työtä, mutta onhan tuossa joukkueen kasaamisessa tehty isojakin virheitä. Olen silti iloinen siitä, että monet teidän kirjoittajanne ovat kanssani samaa mieltä tämän kaiken oikeasta syystä, eli tuosta olemattomasta juniorituotannosta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Paskan lati.

Rask ei voi olla kummankaan, ei Keräsen eikä Pakarisen, korvaaja. Ei sitten millään. Eikä joku Nieminenkään olisi kyllä ollut, Nieminen olisi ollut lähinnä toinen vaihtoehto Raskille. Ja jos noista kahdesta täytyy valita niin Rask on mun mielesäni tähän saumaan selkeästi parempi haku. Molemmille ei jengissä olisi kuitenkaan ollut enää tilaa.

Pahoin pelkään että Rask nimenomana on Pakarisen korvaaja ja Keräsen korvaajaa ei ole vielä nähty. Toivottavasti koodinimi "Lasch" olisi se ykköskorin mies yläkertaan.

Tuohon Rask Pakarinen kuvioon löydän hivenen ideaa jos hinta on ollut kohdallaan ja ilmeisesti Stögö näkee käyttämätöntä potentiaalia. Kundien ikäero on se noin 1½ vuotta ja parikymppisenä on ollut aika samanlaista tekemistä Liigassa. Ero tulee siinä että Pakarinen löysi Kalpa kausien jälkeen nosteen stadista ja sai kehittyä pari vuotta mm MNH-kuvioissa Summasen alla jonka aidosti uskon kehittäneen Pakarista isosti kun sai vastuuta kaikilla mahdollisilla pelipaikoilla ja nimenomaan itseluottamus kasvoi kun kantoi välillä parin pelaajan kanssa IFK:n tekemistä hartioillaan.
Kun taas Rask näyttää kiertäneen ok Ilves-kausien jälkeen aikamoisen rumban mutta vyölle kuitenkin kertyi pari NHL-matsiakin. Narri-kautta joku voi avata enemmän mutta kun katsoo sen vuoden rosteria niin olisi siellä ollut Pakarinenkin 3-4 kentän jätkä.

Tilastojen valossa tuntuu että Rask on lähtenyt heppoisin perustein lätäkön yli skulaa ja taas Pakarinen teki sen mitä monet asiantuntijat sanoo että pelaa ensin se huippukausi Liigassa. Nyt seuraava ehjä kausi Liigassa kertoo Raskin tason.

Jos Raskin hintalappu on ollut kohdilllaan eikä "NHL-status" ole nostanut hintaa niin tämä on ihan ok haku Nybarilta. Mulla on kova luotto Stögön tekemisiin ja uskon että Stögön kaudet tulee kehittämään pelaajia, hankinnoissa näkyy myös potentiaalisia kasvutarinoita.

Käytetään ne isot hillot siihen Keräsen korvaajaan.

_
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pisteidentekovoimaa lähtee sellaiset 82 pojoa, niin "nyt ei pidä hosua", "ei kannata tehdä diiliä ekan hyökkääjän kanssa", "täytyy pitää pää kylmänä", "katsotaan nyt ihan rauhassa"... Mitä helvettiä? Jos minä olisin minkä tahansa seuran UTJ ja tuollainen määrä pisteitä lähtisi ovista pihalle, niin kyllä olisi tuli perseen alla.

Eli Nybondasin pitäisi hosua, ei pitää päätään kylmänä ja tehdä diili ekan hyökkääjän kanssa?

Minä olen pitänyt Nybaria Virmasen kaltaisena tohelona alusta asti, mutta nyt tulee miehelle ihan järjetöntä kritiikkiä. Ei ole vielä juhannuskaan ja joukkueen pitäisi olla valmis, lähtijät pitäisi korvata vuorokaudessa jne.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En sano Nybarin tehneen pelkästään huonoa työtä, mutta onhan tuossa joukkueen kasaamisessa tehty isojakin virheitä. Olen silti iloinen siitä, että monet teidän kirjoittajanne ovat kanssani samaa mieltä tämän kaiken oikeasta syystä, eli tuosta olemattomasta juniorituotannosta.

Uutiset › IFK:n sopimustilanne 16.6.2014 - HIFK

Onhan tuolla kymmenkunta noin parikymppistä ringissä, osa jopa IFK:n omia junnuja. Eiköhän sieltä Stögön kausilla joku breikkaa. En yhtään ihmettele että Summasen koirakoulu ei nostanut junnuja parrasvaloihin. Eihän nuo Nykopp ja Partanenkaan vielä ole kuin 21-vuotiaita.

Nyt tyrkyllä on monia noin 20v junnuja. Kiitos kuuluu myös sinne teille, Jokereista muutti myös muutama ilmeisen potentiaalinen ja Liiga-kelpoinen stadiin.

_
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Iiro Pakarinen on 22v ja nousi Summasen koulussa yhdessä kaudessa Skoda-cup pelaajaksi ja sai vielä sopimuksen NHL:n. Hussoa valmensi Lundell, mutta vaatihan sekin Summasen hyväksynnän, että Husso sai todellisen tilaisuuden läpilyöntiin ja käytti tilaisuutensa hyväkseen. Ei nyt pelkästään mollata Summasta, vaikka se olisikin nyt helppoa.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
  • 2011 tuli mestaruus
  • 2012 joukkue oli paperilla liigan kovin (tai ainakin kovimpia), mutta sukelsi pleijareissa
  • 2013 joukkue tehtiin Petulle, joka teki oharit. Kauteen vaikutti suuresti myös 1.9. tapahtumat ja Soppa valmentajana.
  • 2014 ei saatu juuri ketään kiitos Summasen ja kun Salmelainen ja Fata eivät pystyneet pelaamaan niin pannukakku oli valmis.

- 2011 vuoden tapahtumat alkavat vaikuttamaan enemmän Nokan aikaansaannilta, joka oli muuten Penan hankinta. Nokka loi kolmen kauden ajan HIFK:n jatkuvuutta, joka sitten kovan työn kautta kantoi vihdoin ja viimein hedelmää. Itse hehkutin Nybondasta tuolloin aivan varauksetta, mutta nyt on pakko ottaa sanoja takaisin. Miten voi olla, että HIFK:n joukkueen jatkuvuus lakkasi saman sileän tien, kun Nokka häipyi keulasta?
- 2012 vuoden joukkue oli varmaan nimekkäin liigajoukkue 2000-luvulla, mutta nimistä ei tehdä joukkuetta. Joukkue oli aivan päin vittuja roolitettu ja siitä joukkueesta (näin pikaisesti laskettuna) jatkoi 6 pelaajaa tulevan kauden joukkueessa. Joukkueen jatkuvuus siis loppui kauteen 2010-2011, jolloin Nokan vaikutus pelaajapolitiikkaan lakkasi.
- 2013 vuoden joukkue muodostettiin mukamas Petulle, mutta minä en kyllä usko tuohon pätkän vertaa, sillä kasattu joukkue oli aivan ala-arvoinen rykelmä keskinkertaisuuksia. Tuskin Petu on vaatimalla vaatinut, että hankintaan joukkue, jolla on mahdollisuuksia kamppailla ainoastaan säälipleijaripaikasta. Jatkuvuutta ei synny.
- 2014 joukkue oli niin ikään täysin ala-arvoinen ja kuvottava ilmestys. En jaksa puida tuota sen enempää. Jatkuvuutta ei synny, kun junioreista ei nouse yhtään pelaajaa liigarinkiin ja kaikki ''kausikorttihankinnat'' vaihtavatkin ''yllättäen'' maisemaa.
- 2015 vuoden joukkueen avaintonteille on tällä hetkellä hankittuna yhteensä viisi uutta pelaajaa, ja tyhjät paikat täyttää tällä hetkellä pelaajat, joilla ei tulisi olla lähtökohtaisesti asiaa kahteen ensimmäiseen kenttään muutoin kuin kovan loukkaantumissuman saattelemana. Tuo on erittäin kaukana ideaalitilanteesta. Jatkuvuutta ei muuten synny ensi kaudellekaan, koska meillä ei ole yhtään varteen otettavaa junioria rosterissamme ja vanhat pelaajamme eivät enää nuorene.

Tompalla on ollut vuodesta 2009 asti aikaa varautua Mikael Granlundin lähtöön, sekä vuodesta 2008 asti aikaa vaikuttaa juniorityön toimintaan. Miken lähtöön ei olla varauduttu vieläkään, ja juniorityöhön ollaan panostamassa vasta vuoden 2014 keväällä, vaikka Tomppa on ollut puikoissa jo 6 vuoden ajan. Joo, kyllä mä edelleen pitäydyn kannassani.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten voi olla, että HIFK:n joukkueen jatkuvuus lakkasi saman sileän tien, kun Nokka häipyi keulasta?

Hei, tän mä tiedän!

Se lakkasi siksi, että:
- seuraaviksi kausiksi kaavailtu päävalmentaja päätti häippäistä kesällä 2012
- sitä seuraavaksi monivuotiseksi päävalmentajaksi kaavailtu (jatkoaikahuhujen perusteella) kaveri joutui liian kovaan paikkaan 1.9.2012 seurauksena, eikä kestänyt paineita vaan jouduttiin irtisanomaan, koska joukkue alisuoritti
- paikkaajaksi palkattu kokenut ja hyvät meriitit omaava, mutta riskitekijöitä sisältänyt valmentaja irtisanottiin, kun em. riskitekijät toteutuivat ja joukkue alisuoritti

Mitä mä saan palkinnoksi?

Sanalla sanoen, on tehty virhearvioita. Nämä virhearviot eivät ole johtuneet siitä, ettei olisi pyritty jatkuvuuteen. Tämä vm. seikka ei vaikuta lopputulokseen, mutta toki on syytä ottaa huomioon, kun suoritusta arvioidaan.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tompalla on ollut vuodesta 2009 asti aikaa varautua Mikael Granlundin lähtöön, sekä vuodesta 2008 asti aikaa vaikuttaa juniorityön toimintaan. Miken lähtöön ei olla varauduttu vieläkään, ja juniorityöhön ollaan panostamassa vasta vuoden 2014 keväällä, vaikka Tomppa on ollut puikoissa jo 6 vuoden ajan. Joo, kyllä mä edelleen pitäydyn kannassani.

Tämä onkin se näyttävin työnäyte. On puhuttu, että sentterimarkkinat ovat kuivat, mutta niin kuivat ne eivät varmasti ole että neljässä vuodessa et uutta huippusentteriä löydä. Uutta Mikkeä ei ole eikä tule. Elkins on laadukas sentteri kyllä. O´Sullivanin uskoin sellaisen olevan, mutta tämäkin case meni niin perselleen kuin olla ja voi. Taustoja ei oltu selvitetty paskan vertaa. Tää on just myös sitä välinpitämättömyyttä mitä on havaittavissa. Samaten sitä rahaa palaa turhaan.
 
Eli Nybondasin pitäisi hosua, ei pitää päätään kylmänä ja tehdä diili ekan hyökkääjän kanssa?

Minä olen pitänyt Nybaria Virmasen kaltaisena tohelona alusta asti, mutta nyt tulee miehelle ihan järjetöntä kritiikkiä. Ei ole vielä juhannuskaan ja joukkueen pitäisi olla valmis, lähtijät pitäisi korvata vuorokaudessa jne.

Pitääkö tähän edes vastata?

En tietenkään tarkoittanut sitä, että ensimmäisen AHL-arvan kanssa pitäisi tehdä miljoonadiili. Tarkoitan sitä, että jos joukkueen vahvuudesta poistuu viime kaudella liigassa 82 pojoa nakuttanut parivaljakko + Ville Peltonen (42p), niin luulisi kenen tahansa urheilutoimenjohtajan jättävän sen onkivavan rauhaan ja laittava faksin laulamaan.

Toki aikaa on. Toinen asia vaan on se, että haluaako katsella sivusta kun muut seurat raapii kermat kakun päältä ja tyytyy sitten itse niihin jämiin mitä jää. On se aikaisemminkin nähty, että mitä siitä tulee kun jäädään venailemaan niitä pelaajia, jotka jäävät ilman NHL-sopparia.

Onko niin, että kaikki focus ja fyrkat on kiinni garden-hankkeessa ja kun Jokereiden kanssa ei enää pelata samaa sarjaa, niin ei sarjasijoituksellakaan ole niin väliä?
 

444

Jäsen
Toki aikaa on. Toinen asia vaan on se, että haluaako katsella sivusta kun muut seurat raapii kermat kakun päältä ja tyytyy sitten itse niihin jämiin mitä jää. On se aikaisemminkin nähty, että mitä siitä tulee kun jäädään venailemaan niitä pelaajia, jotka jäävät ilman NHL-sopparia.

Onko ne kermat jo kuorittu siitä kakun päältä? Ei mun mielestäni, koska edelleenkään Suomeen ei ole raahattu mitään maailmoja mullistavia löytöjä muista liigoista off seasonin aikana. Edelleenkään mun mielestäni Nybondaksen ei pidä lähteä mihinkään kilpalaulantaan sellaisten palkkasotureiden perään, jotka hakevat vain sitä korkeinta tarjousta. Ne eivät jatka kuitenkaan tulevan kauden yli, ja mun mielestäni olisi hirmu kiva, jos joku pelaaja saataisiin sitoutettua vaikka pariksikin vuodeksi vetämään joku projekti läpi.
 

Vanha akka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt eletään kesäkuuta. Aivan samalla tavalla osa Jokerifaneista oli hirttämässä Kurria jo toukukuussa koska "kausi joudutaan aloittamaan Sillanpää&Hahl kärkisenttereinä."
Eli eiköhän sinne Hifkiinkin ole vielä pelaajia tulossa, nyt eletään kesäkuuta. Toki ideaalitilanteessa joukkue olisi jo valmis mutta ei se vaan aina mene niin.

Toisaalta kun muistellaan viime vuotta, niin tässä alkaa hiljalleen jo näkyä pieni ja pelottava kaava. Kohta (elokuussa) valitellaan, että hiljaista on markkinoilla. Yksi kerta menee vielä mokasta, mutta eihän tää nyt joka vuosi voi mennä näin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kohta (elokuussa) valitellaan, että hiljaista on markkinoilla. Yksi kerta menee vielä mokasta, mutta eihän tää nyt joka vuosi voi mennä näin.

Nooh nooh, eipäs nyt väännellä Nybarin kaavaa. Elokuussa vasta tarkkaillaan tilannetta ja Tammikuussa lyödään sopivat palaset lukkoon ennen siirtorajan umpeutumista.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sellaisia pelaajia on varmaan aika harvassa jotka odottelevat kesäkuun puoleenväliin että lähteekö se Pakarinen nyt mahdollisesti sinne änäriin, jotta minä pääsen edustamaan juuri IFK:ta. Ja pelaajan kun tulisi olla vielä ainakin lähes Pakarisen tasoinen. Aika mahdoton ajatus.

Enhän ole missään vaiheessa sanonut, että sopimus olis kenellekkään valmiina kassakaapissa. Puhuin kartoituksesta, se nyt on aivan eri asia kuin valmis sopimus. Ja kyllä niitä pelaajia löytyy pitkin syksyä joten tälläinen järjestely olisi mahdollinen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anni Saarelalta ihan hyvä tiivistelmä HIFK:n ongelmista, vaikkei hän sen syvällisempään analyysiin ryhtynytkään. Saarelan kielikuvaa mukaillen Tomppa aloitti takapihan rikkaruohojen siistimisen vuonna 2008 alkaneella urakallaan vasta keväällä 2014, ja tämänkin hoidon tehokkuus selviää vasta useamman vuoden kuluttua. Näin ollen me HIFK:n kannattajat saamme nauttia takapihan antimista vielä useamman vuoden ajan, koska joku laiminlöi tehtävänsä unohtamalla (vaiko osaamattomuutensa seurauksena) panostaa perustan luomiseen. Ja nyt meidän pitäisi tästä huolimatta luottaa, että nämä samaiset kaverit, jotka ovat vastuussa tästä surkeasta perustasta, onnistuisivat luomaan urheilullisesti kestävän pohjan HIFK:n?

Minä en ole kovinkaan luottavainen tähän touhuun näiden jätkien käsissä.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Minä en ole kovinkaan luottavainen tähän touhuun näiden jätkien käsissä.

No näytöt puhuvat kyllä puolestaan :)

Ei me ihan vielä olla hävitty ensi kautta, jotenkin tässä on pahat flashbackit viime vuoteen. Jos kaikki seurat, tai edes valtaosa, sähläisi samalla tavalla, tämä joukkueen rakentaminen olisi paljon ymmärrettävämpää. Nyt joka julkaisun jälkeen jää miettimään, että näinköhän äijää ikinä näkee laatikossa ... onneksi tämä on kuitenkin mennyt parempaan suuntaan viime kaudesta.

Se on hyvä, että löytyy asialliset selitykset. Parempi olisi, kun ei täytyisi selitellä.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Anni Saarela osui nappiin kirjoituksessaan! Jännä juttu, valtaosa näkee asian oikean laidan, toiset ovat joko liian lapsellisia joihin uppoaa nämä Tompan tarjoama unelmahöttö ja suoranainen kusetus tai sitten olevat Töpön kavereita jotka ymmärrettävistä syistä eivät halua kaveriaan haukkua.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Anni Saarela osui nappiin kirjoituksessaan! Jännä juttu, valtaosa näkee asian oikean laidan, toiset ovat joko liian lapsellisia joihin uppoaa nämä Tompan tarjoama unelmahöttö ja suoranainen kusetus tai sitten olevat Töpön kavereita jotka ymmärrettävistä syistä eivät halua kaveriaan haukkua.

En ole kaveri, enkä mielestäni nyt niin lapsellinenkaan, mutta kun koittaa asioita pohtia hieman Nybarin kengissä niin pystyy ehkäpä ymmärtämään ratkaisuja paremmin. Tämän lisäksi mehän ei yhtään tiedetä mitä kulisseissa tapahtuu. Monet jutut on pelkkiä huhuja joista on sitten muokkautunut "totuuksia".
Ja asioista on niin pirun helppo olla jälkiviisas. Kuten esim. että "kaikkihan tiesi että Salmelainen on täysin rikki eikä pysty pelaamaan koko kautta", en muista että täällä palstalla ainakaan oli tuota tietoisuutta kauheasti levitelty kun Salmelainen tuli.
Tietysti ihmettelen miten lääkärin tarkastukset on tehty ennen allekirjoitusta kun esim. Fatan kanssa tehtiin diili.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös