Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 466 648
  • 5 037

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain on tapahduttava, koska allekirjoittanutta itseäkin alkaa pelottaa tämä kiinnostamattomuus IFK:ta kohtaan.
Vaikka kuinka yrittää niin ei, ei saa sitä tunnetilaa enää päälle, joka oli esimerkiksi kaudella 2011 vielä.

Nuori mies, minulla oli tuo kiinnostamattomuus päällä Penan ensimmäisestä kaudesta valmentajana suunnilleen n. Keklun aikaan asti. Toki intissäkäynti ja opiskelijaelämä veivät aikaa, focusta ja mielenkiintoa mutta vaikka kuinka yritin, ei edes Pekka Tuomiston paluu eläkkeeltä joskus -95 tms. paljoa lohduttanut kun kuuluisat mäkikokkilat jne. kurvailivat kentällä. Edellinen viittaus peksiin oli toki sarkasmiksi tarkoitettu.

Yksittäisissä pelessä yleisö ja fanit voivat sytyttää jengin pelaamaan. Pitkässä juoksussa, vuosien ja vuosikymmenien saatossa, on jengi se jonka on saatava yleisö ja fanit syttymään. Muuten jää vain hiipunut muisto jäljelle.

Viimeisen mestaruuskauden jälkeen tuntuu HIFKissä tehdyn kaikki mahdollinen väärin, joskus tahattomasti, joskus osaamattomuutta, joskus jopa tietoisena high risk-high reward -pelinä (Summanen).

Tuntuu ironiselta, että joukkueen, fanien, median ja sponsorien kiiman herättämisestä vastaa vuosi toisensa jälkeen yrittää henkilö joka on kaiken edellisen antikliimaksi.
 

Gemondo

Jäsen
Plan B

Täällä kun kun tuntuu moni huutelevan "Plan B:n" perään, niin voisiko joku avata hieman että minkälainen se mahdollisesti voisi olla?
Eikai sellaista superUTJ:aa ole olemassakaan joka Liigan tähtipelaajan lähtiessä kesällä valtameren toiselle puolen nykäisee kassakaapista fanien iloksi toisen saman kaliiberin pelaajan julkaisemattoman sopimuksen? Tai vastaavasti hankkii sellaisen Liigaan nykytilanteessa välittömästi. Jos olisi, niin tuo kyseinen joukkue juhlisi mestaruutta noin joka kevät.

Eli, antakaapa jokin esimerkki tästä kaivatusta Plan B:stä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eli, antakaapa jokin esimerkki tästä kaivatusta Plan B:stä.

No olisihan Nybari voinut toimia kuten Raumalla toimitaan: hankitaan nimekkäitä laatupelaajia (Niemiset, Niskalat, Nummelin/Vahalahti viime kausi) mutta sen ikäisiä ettei NHL/KHL peikot enää vaani kulman takana? Valintakysymyksiä.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
No olisihan Nybari voinut toimia kuten Raumalla toimitaan: hankitaan nimekkäitä laatupelaajia (Niemiset, Niskalat, Nummelin/Vahalahti viime kausi) mutta sen ikäisiä ettei NHL/KHL peikot enää vaani kulman takana? Valintakysymyksiä.

Tässä on hyvä esimerkki.

Hassua mikäli on sattumaa, että toistamiseen kauden alla tähdet tyhjenee nimenomaan IFK:sta...
Katsokaa Kärppiä. Tuuria varmaan siellä. Taas. Joo.
 

Gemondo

Jäsen
No olisihan Nybari voinut toimia kuten Raumalla toimitaan: hankitaan nimekkäitä laatupelaajia (Niemiset, Niskalat, Nummelin/Vahalahti viime kausi) mutta sen ikäisiä ettei NHL/KHL peikot enää vaani kulman takana? Valintakysymyksiä.

En osta tuota toimintamallia minään Plan B:nä. Tuo olisi voinut olla ihan toimiva Plan A, mutta ei tuollaisia pelaajia juuri enää tässä vaiheessa kesää ole vapaina.
 
Täällä kun kun tuntuu moni huutelevan "Plan B:n" perään, niin voisiko joku avata hieman että minkälainen se mahdollisesti voisi olla?

Joonas Rask haisee erittäin voimakkaasti Iiro Pakarisen plan B:ltä, minkä vuoksi itsekin olen ihmetellyt tätä plan B:n perään huutelua Pakarisen tapauksessa. Plan B:ltä on kuitenkaan turha odottaa samaa tasoa kuin plan A:lta. Potentiaalia plan B:ltä kuitenkin pitää löytyä. Näillä spekseillä itse sanoisin Nyban toimineen niin hyvin kuin mahdollista Pakarisen tapauksessa.

Joukkueen rakennus tällä hetkellä näyttää sen sijaan hieman huolestuttavalta. Kun kaksi kärkiketjuihin budjetoitua hyökkääjää ei joukkueen listoilta kesäkuun puolessavälissä löydy, pitää jostain keksiä uusi "plan A". Pelkällä potentiaalilla ei voida Keräsen ja Pakarisen jättämiä aukkoja voida paikata. Nyt IFK:lla on varsin laadukas runko kasassa muutamalla tähdellä ryhditettynä. Pari tähteä porukkaan lisää, ja sitten toivotaan, että Keränen on meidän Aaltonen, pelaaja joka vie seuran uudelle tasolle, mutta ketä ilman käsillä on kuitenkin mestaruudesta kilpaileva ryhmä. Nyba, hoida homma.
 

444

Jäsen
Eli, antakaapa jokin esimerkki tästä kaivatusta Plan B:stä.

Ethän nyt vain ihan oikeasti kuvittele, että jollain täällä olisi jotain ratkaisua olemassa? Helppoa on valittaa joka asiasta ja vaatia mm. kaikille kenkää jatkuvasti. Ja odota vain, kohta joku tulee kertomaan, että ei ole meidän fanien tehtävä tehdä Nybondasin töitä hänen puolestaan. ;)

Mutta haluaisin minäkin kuulla, mikä olisi se loistava Plan B, jonka perään täällä niin kovasti huudellaan.

Jos meillä toimittaisiin kuin Lukossa konsanaan, eli hankittaisiin seniorisarjan pelaajia joukkueeseen, vaikkakin siis toki nimekkäitä, niin 120 % näistäkin valittajista valittaisi jälleen. Tällä kertaa siitä, että joukkue on liian vanha. Koska kaikki on aina liian jotain, mestaruuskausikin oli väärin voitettu ja liian helppo finaalivastus ja liian väärä ihminen kuitenkin kokosi joukkueen jne jne jne...
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Täällä kun kun tuntuu moni huutelevan "Plan B:n" perään, niin voisiko joku avata hieman että minkälainen se mahdollisesti voisi olla?
Eikai sellaista superUTJ:aa ole olemassakaan joka Liigan tähtipelaajan lähtiessä kesällä valtameren toiselle puolen nykäisee kassakaapista fanien iloksi toisen saman kaliiberin pelaajan julkaisemattoman sopimuksen? Tai vastaavasti hankkii sellaisen Liigaan nykytilanteessa välittömästi. Jos olisi, niin tuo kyseinen joukkue juhlisi mestaruutta noin joka kevät.

Eli, antakaapa jokin esimerkki tästä kaivatusta Plan B:stä.

Kyllä IFK:n kokoisessa organisaatiossa pitää olla valmiudet kartoittaa mahdollista korvaajaa. Se on oikeastaan ainoa Plan B mikä on mahdollinen. Jos taas tiedetään, että pelaajalla 60/40 mahdollisuus siirtyä NHL:ään niin pitäisi olla jo ajatus kuka mahdollinen paikkaaja on? Se on täysin mahdollista jos työ tehdään oikein. Pelaaja koordinoinnin luulisi olevan asia joka käynnissä koko ajan. Jokainen ymmärtää, että mitään sopimusta ei voi olla valmiina kassakaapissa vaan sitä aletaan sitten rakentamaan kun pelaajan lähtö varmistuu. Osittain näin IFK on esimerkiksi toiminut Pakarisen tapauksessa palkkaamalla Raskin.

Tämä Zeta03 malli on aivan älytön ja vivelä typerä. Silloin menee usea kehittyvä pelaaja ohi jos tälläiseen profiloidutaan. Mielummin näen IFK:n profiloituvan seuraksi joka on hyvä ponnahduslauta NHL:ään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tämä Zeta03 malli on aivan älytön ja vivelä typerä.

En ota kunniaa Lukon RD:n ja Rajalan kehittämästä systeemistä *hymiö*.

Se oli vain esimerkki miten Liigassa voidaan todistetusti joukkuetta kasata, enkä ota kantaa onko se hyvä vai huono tapa. Nybarin tavalla ei viime kaudella pelattu mitalipelejä.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
En ota kunniaa Lukon RD:n ja Rajalan kehittämästä systeemistä *hymiö*.

Se oli vain esimerkki miten Liigassa voidaan todistetusti joukkuetta kasata, enkä ota kantaa onko se hyvä vai huono tapa. Nybarin tavalla ei viime kaudella pelattu mitalipelejä.

Kultainen keskitie. Jälleen kerran.

Miksei Ville Niemistä esimerkiksi kiinnitetty? Siinä olisi saatu kokemusta sekä varmuus miehen jäämisestä joukkueeseen.

Nyt yritetään ahnehtia liikaa ja turpaan tulee kokoajan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä Zeta03 malli on aivan älytön ja vivelä typerä. Silloin menee usea kehittyvä pelaaja ohi jos tälläiseen profiloidutaan. Mielummin näen IFK:n profiloituvan seuraksi joka on hyvä ponnahduslauta NHL:ään.

Täysin samaa mieltä. Ja noinhan asia myöskin on. Mitä tohon plan B vouhotukseen tulee niin olen täysin varma, että siellä kyllä on koko ajan tarkkailu käynnissä ja sopivia palasia etsitään ja heidän kanssaan neuvotellaan. Vaikka välillä sanotaan, että joukkue on nyt tässä niin eihän se nyt todellakaan tarkoita sitä että sitten vedetään töpselit irti ja katotaan keväällä monensia sitä oltiin ja alotetaan sitten seuraavan kauden joukkueen kasaaminen. Kyllähän palkatut henkilöt tekevät aivan varmasti koko ajan duunia joukkueen parantamiseksi. Ihan saatanan typerää huudella mitään muuta. Ne on jumalauta ammattilaisia ja niillä juoksee liksa koko ajan. Pieni loma heillekkin tietysti kesällä suodaan, mutta johtohenkilöt pitävät lomansa sitten kun siihen on mahdollisuus, jos on. Tavallinen duunari voi jättää sen duunikännykän duunipaikalle ja olla lukematta sähköpostia tai muita alan julkaisuja juhannuksen jälkeen neljä viikkoa, mutta ei johtajat. Tai sitten vaihtuu johtaja aika vitun nopeesti. Vaikka kuinka jääkiekossa on tapana puhua suojatyöpaikoista niin kyllä seuratasolla lähtö tulee jos pelleilet kuten joku jutila tai kurri.
 

Gemondo

Jäsen
Jos taas tiedetään, että pelaajalla 60/40 mahdollisuus siirtyä NHL:ään niin pitäisi olla jo ajatus kuka mahdollinen paikkaaja on? Se on täysin mahdollista jos työ tehdään oikein. Pelaaja koordinoinnin luulisi olevan asia joka käynnissä koko ajan. Jokainen ymmärtää, että mitään sopimusta ei voi olla valmiina kassakaapissa vaan sitä aletaan sitten rakentamaan kun pelaajan lähtö varmistuu.
Sellaisia pelaajia on varmaan aika harvassa jotka odottelevat kesäkuun puoleenväliin että lähteekö se Pakarinen nyt mahdollisesti sinne änäriin, jotta minä pääsen edustamaan juuri IFK:ta. Ja pelaajan kun tulisi olla vielä ainakin lähes Pakarisen tasoinen. Aika mahdoton ajatus.

Mielummin näen IFK:n profiloituvan seuraksi joka on hyvä ponnahduslauta NHL:ään.

Näinhän se on juuri tehnytkin, tähän malliin vain kuuluu paljon suuremmat riskit kuin tuohon "Lukon malliin" ja nyt Hifk maksaa siitä kovaa hintaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kultainen keskitie. Jälleen kerran.

Miksei Ville Niemistä esimerkiksi kiinnitetty? Siinä olisi saatu kokemusta sekä varmuus miehen jäämisestä joukkueeseen.

Nyt yritetään ahnehtia liikaa ja turpaan tulee kokoajan.

Töppö yrittää pelastaa työpaikkansa ja "suosionsa" joidenkin fanien silmissä sainaamalla niin kovia nimiä että on lähes varmaa että lähtevät ennenkuin ehtivät pelata peliäkään HIFK;n paidassa! Melko tyhmää sanoisin! Miksi ei käytä SuperKakken mainitsemaa "kultaista keskitietä"? Veikkaan ettei vaan osaa. Ei ole ammattitaitoa hankkia ja scoutata ns ylemmän keskitason jätkiä jotka eivät vielä ole nousseet "tähdiksi".

Joo, kyllä hetken oli hyvä mieli esim. Keräsestä, mutta ei kauaa kestänyt kun tajusi että jätkällä on hyvin todennäköisesti jo sopimusneuvottelut edennyt änärin suuntaan eikä tule meillä edes pelaamaan! Pakarisen lähtö ollut lähes selviö jo toukokuusta eikä Rask todellakaan tule tätä ammottavaa aukkoa peittämään!
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jonkunlaisesta plan b:stä käy viime kauden Kärpät esimerkkinä. Kun signataan pelaaja, jolla on todella iso riski lähteä ulkomaille ennen kautta tai kauden aikana, niin nähdään se pelaaja ns. bonuspelaajana, eikä niinkään pelaajana jonka varaan menestymistä lasketaan. Aaltonen oli nimenomaan bonus Kärpillä. Loistava sellainen tietenkin, mutta ilman Aaltostakin oli Kärppien rosteri hyökkäyksen osalta kova. Nyt on IFK:ssa ehkä kuitenkin vähän liikaa rakennettu joukkuetta tavalla, missä on laskettu Pakarinen sekä Keränen suoraan palapeliin mukaan. Rahaa tohon saa tottakai palamaan, että tehdään hyvä joukkue valmiiksi ja päälle muutama tähti boonuksena. Halvempaa ja menestyksen kannalta hyödyllisempää se todennäköisesti kuitenkin on, kuin alkaa signaamaan useita toivotaantoivotaan-arpoja pitkin kautta noiden menetettyjen ratkaisupelaajien paikoille.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Töppö yrittää pelastaa työpaikkansa ja "suosionsa" joidenkin fanien silmissä sainaamalla niin kovia nimiä että on lähes varmaa että lähtevät ennenkuin ehtivät pelata peliäkään HIFK;n paidassa! Melko tyhmää sanoisin! Miksi ei käytä SuperKakken mainitsemaa "kultaista keskitietä"? Veikkaan ettei vaan osaa. Ei ole ammattitaitoa hankkia ja scoutata ns ylemmän keskitason jätkiä jotka eivät vielä ole nousseet "tähdiksi".

Joo, kyllä hetken oli hyvä mieli esim. Keräsestä, mutta ei kauaa kestänyt kun tajusi että jätkällä on hyvin todennäköisesti jo sopimusneuvottelut edennyt änärin suuntaan eikä tule meillä edes pelaamaan! Pakarisen lähtö ollut lähes selviö jo toukokuusta eikä Rask todellakaan tule tätä ammottavaa aukkoa peittämään!

En todellakaan sano olevani parempi missään UTJ-hommissa kun en omaa käytännön kokemusta. Olen vain voimakkaasti sitä mieltä, että joukkueeseen on pakko hankkia ns. "peruspilareita", jotka ovat kokeneita äijiä.

Olisin Niemisen halunnut nähdä meidän joukkueessa. Joukkue ei voi koostua pelkistä tulikuumista tähdistä ja harmaasta massasta (harmaa massa = Luttinen jne.)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nimenomaan juuri niin, että nämä Keräsen tasoiset pelaajat pitää nähdä plussana sit joukkueelle eikä niin, että joukkue kasataan Keräsen ympärille. Myös junnujen ja nuorten pelaajien kehitys pitää nähdä plussana eikä niiden varaan voi laskea mitään! Tosin eiköhän tää tollo vieläkin laske kaiken sen kortin varaan, että se Keränen sieltä takaisin tulee ja jättää tämän takia signaamatta jonkun Laschin tasoisen ja hintaisen pelaajan.
 
Miksei Ville Niemistä esimerkiksi kiinnitetty? Siinä olisi saatu kokemusta sekä varmuus miehen jäämisestä joukkueeseen.

Mä en oikein ymmärrä, että miksi Ville Nieminen olisi pitänyt kiinnittää, jos olisi edes ollut halukas tulemaan. Viime kausi Niemisellä ei todellakaan ollut mikään menestys, ja vaikea on uskoa uran lähtevän enää suureen nousuun. Viime kauden Nieminen ei ole joukkueelle pelillinen vahvistus. Siltikin palkka on suurella todennäköisyydellä varsin mittava suhteessa saatavaan hyötyyn. Johtajuutta IFK:ssa edustivat jo entuudestaan Söderholm ja Luttinen, ja Niemisen Lukko-sopimuksen jälkeen sitä on tullut koppiin lisää vielä Honkaheimon muodossa. Tuossa nyt noita omia hajatelmia, minkä perusteella itse en todellakaan osaa haikailla Niemisen perään, vaikka olisikin varmuudella joukkueessa pelannut. Tuntuu nyt vaan, että tällä hetkellä IFK-osiossa pelaajan meriitiksi riittää se, että se ei varmuudella lähde NHL:en.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mä en oikein ymmärrä, että miksi Ville Nieminen olisi pitänyt kiinnittää, jos olisi edes ollut halukas tulemaan. Viime kausi Niemisellä ei todellakaan ollut mikään menestys, ja vaikea on uskoa uran lähtevän enää suureen nousuun. Viime kauden Nieminen ei ole joukkueelle pelillinen vahvistus. Siltikin palkka on suurella todennäköisyydellä varsin mittava suhteessa saatavaan hyötyyn. Johtajuutta IFK:ssa edustivat jo entuudestaan Söderholm ja Luttinen, ja Niemisen Lukko-sopimuksen jälkeen sitä on tullut koppiin lisää vielä Honkaheimon muodossa. Tuossa nyt noita omia hajatelmia, minkä perusteella itse en todellakaan osaa haikailla Niemisen perään, vaikka olisikin varmuudella joukkueessa pelannut. Tuntuu nyt vaan, että tällä hetkellä IFK-osiossa pelaajan meriitiksi riittää se, että se ei varmuudella lähde NHL:en.

Nimosta sen verran, että äijä oikeasti halusi tänne. Se on myönnetty viimeksi ihan itse urheilusanomissa. Minä olisin ottanut Villen koska vaan. Kaveri olisi ollut harvoja pelaajia joita tosta meidän rosterista jaksaisi mennä edes katsomaan. Kaverin viihdearvo ja periksiantamattomuus on sitä luokkaa. Toi jengi on vaa nyt niin harmaata massaa. Tämä on pitkästä aikaa. Ei täällä jaksaisi nalkuttaa joka vitun asiasta mikä on päin persettä. Totuus on vaan se, että tässä on kynnetty pari-kolme kautta niin syvällä, että nyt sitä menestystä on vaan pakko tulla. Muuten takki alkaa kääntymään liian monella. Tällä en tarkoita fanitusta. Se viedään vaikka hautaan asti. Menestystä tässä kuitenkin näillä resursseilla halutaan ja pitää saada. 2011 ei vaan mulla kanan enää, vaikka se huikea kausi olikin ja sitä juhlittiin pitkin kesää.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Toi on vähän sama kuin joku paskoisi housuunsa ja sitten, kun joku huomauttaa paskanhajusta tätä ''housuihin paskojaa'', niin ''housuihin paskoja'' ilmoittaa, että ''taioppa paskat pois mun pöksyistä, kun ei se ole minun vika vaan tuon haisevan paskan.''

Toisin sanoen Tomppa ja HIFK:n johto ovat päästäneet HIFK:n tähän surkeaan tilanteeseen laiminlyömällä kaiken muun mahdollisen paitsi, jotenkin kumman kaupalla taloudellisen puolen. Minun mielestäni jokainen, joka ei ole tehtävänsä tasalla sietäisi antaa tilaa semmoisille henkilöille, joilta vaadittavaa osaamista löytyy. Valtanen on erinomainen esimerkki asiansa osaavasta henkilöstä, ja siitä miten hän onnistuu taikomaan HIFK:lle positiivisen tuloksen, vaikka seura rämpii urheilullisesti vuosi toisensa jälkeen. Minä haluan Valtasen tasoiset jätkät hoitamaan urheilullista puolta myös. Helvetti soikoon.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Toi on vähän sama kuin joku paskoisi housuunsa ja sitten, kun joku huomauttaa paskanhajusta tätä ''housuihin paskojaa'', niin ''housuihin paskoja'' ilmoittaa, että ''taioppa paskat pois mun pöksyistä, kun ei se ole minun vika vaan tuon haisevan paskan.''

Toisin sanoen Tomppa ja HIFK:n johto ovat päästäneet HIFK:n tähän surkeaan tilanteeseen laiminlyömällä kaiken muun mahdollisen paitsi, jotenkin kumman kaupalla taloudellisen puolen. Minun mielestäni jokainen, joka ei ole tehtävänsä tasalla sietäisi antaa tilaa semmoisille henkilöille, joilta vaadittavaa osaamista löytyy. Valtanen on erinomainen esimerkki asiansa osaavasta henkilöstä, ja siitä miten hän onnistuu taikomaan HIFK:lle positiivisen tuloksen, vaikka seura rämpii urheilullisesti vuosi toisensa jälkeen. Minä haluan Valtasen tasoiset jätkät hoitamaan urheilullista puolta myös. Helvetti soikoon.

Hyvä esimerkki tuo.

Tiivistettynä tätä kaikkea ei voi laittaa sen "NHL tuli ja vei taas. En voinut mitään."-kortin varaan. Miksei muilla joukkueilla ole vastaavia ongelmia?

Kyllä pitää muutoksia alkaa tapahtumaan, mikäli tämä jatkuu näin.
 
Minä olisin ottanut Villen koska vaan. Kaveri olisi ollut harvoja pelaajia joita tosta meidän rosterista jaksaisi mennä edes katsomaan. Kaverin viihdearvo ja periksiantamattomuus on sitä luokkaa.

Nimenä Ville Nieminen on toki mediaseksikäs. Pelaajana Ville Nieminen on periksiantamaton. Vaikka et minun hyväksyntää näkemyksellesi tarvitsekaan, niin hyväksyn sen täysin. Minulla Niemisessä kuitenkin tökkii kovasti se, että kaveri ei olisi tuonut joukkueeseen mitään, mitä sieltä ei jo löydy. Lisäksi veikkaan hinta-laatu-suhteen olevan Niemisen kohdalla erittäin heikko. Johtajuutta? Söderholm, Luttinen, Honkaheimo, Kuparinen. Periksiantamattomuutta? Söderholm, Luttinen, Leinonen, Ikonen, Elkins. Mediaseksikkyyttä? Söderholm, Puustinen, Husso. Mielelläänhän noita ominaisuuksia olisi joukkueeseen lisää ottanut, ja ottaa vieläkin, mutta ei Niemisen muodossa ja olettamallani hinta-laatu-suhteella. Meidän mielipide-ero case Niemisessä toimikoon osoituksena Nybarin työn hankaluudesta näin kesäaikaan. Kaikkia faneja ei voi miellyttää. Syksyllä, talvella ja keväällä kaikkien miellyttäminen on helppoa, senkun on kasannut menestyvän ja viihdyttävää jääkiekkoa pelaavan joukkueen.

Ei täällä jaksaisi nalkuttaa joka vitun asiasta mikä on päin persettä. Totuus on vaan se, että tässä on kynnetty pari-kolme kautta niin syvällä, että nyt sitä menestystä on vaan pakko tulla. Muuten takki alkaa kääntymään liian monella. Tällä en tarkoita fanitusta. Se viedään vaikka hautaan asti. Menestystä tässä kuitenkin näillä resursseilla halutaan ja pitää saada. 2011 ei vaan mulla kanan enää, vaikka se huikea kausi olikin ja sitä juhlittiin pitkin kesää.

Tästä osiosta olen sitten taas kanssasi täysin samaa mieltä. 2011 ei kanna enää, ei ole kantanut pariin vuoteen. Menestymättömyyttä enemmän itseäni on vituttanut tapa millä seura on kyntänyt viimeiset kaudet. Tällä hetkellä musta kuitenkin tuntuu, että tekemisen meininki on tehnyt paluun, ja siksi olen aika positiivinen tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti kaikki allekirjoittaa sen, että naapurille kuittailu on ihan mukavaa puuhaa silloin kun vedetään päin honkia, mutta ihan rehellisesti sanottuna tämä Nybondaksen touhu on mennyt jo sellaiseksi perseilyksi, että edes meikäläistä ei enää naurata.

Mä en nyt puhu siitä, että kaksi joukkueen selkeää kärkipelaajaa menetetään rapakon taakse, koska sille ei seura voi yhtään mitään ja pelaaja pitääkin päästää mielestäni lähtemään. Puhun siitä, että miten näihin menetyksiin on reagoitu.

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että Keräsen sopimus oli pelkkä markkinointikikka kausarimyyntiin. Oli alusta asti kaikille selvää, että Keränen tavoittelee paikkaa rapakon takaa ja kun tuo paikka lopulta natsasi, niin miestä ei ole korvattu mitenkään. Kaiken päälle sitten vielä tuo faneille päin silmiä valehtelu takaisinpaluusta.

Pakarinen lähti ja tilalle hankittiin Rask? Kaikella kunnioituksella, mutta kyseessä ei todellakaan ole saman korin kaverit. Toki Raskilla on kaikki potentiaali nousta tulosketjuun ja tehdä paljon pisteitä, mutta kyllähän tässä lähtökohtaiseti puhutaan 3-4 ketjun jantterista.

Mikä tuo Nybondaksen asenne muutenkin on? Usein kuulee juttuja, että hän tarjoaa ammattimiehille huomattavasti pienempää palkkaa kuin muut seurat ja olettaa nämä kaverit astelevat mielellään ovista sisään, koska saa mahdollisuuden pelata HIFK:ssa? Pisteidentekovoimaa lähtee sellaiset 82 pojoa, niin "nyt ei pidä hosua", "ei kannata tehdä diiliä ekan hyökkääjän kanssa", "täytyy pitää pää kylmänä", "katsotaan nyt ihan rauhassa"... Mitä helvettiä? Jos minä olisin minkä tahansa seuran UTJ ja tuollainen määrä pisteitä lähtisi ovista pihalle, niin kyllä olisi tuli perseen alla.

Miten ihmeessä muut seurat kykenevät jatkuvasti vahvistamaan rivejään, mutta ei seura, joka toimii koko liigan suurimalla pelaajabudjetilla?

Kaiken tämän päälle vielä edellisvuosien perseilyt, niin ei voi kuin ihmetellä, että miten Nybondas saa edelleen pitää työpaikkansa ja miten tuollaiselle touhulle voi olla toimiston tuki?

Älkää ottako ylläolevaa tekstiä provoiluna tai vittuiluna. Vaikka olenkin naapuriseuran kannattaja, niin meillä on sen verran yhteistä taivalta takana, että myös teidänkin asiat kiinnostaa suuresti ja niitä myös mielellään kommentoin. HIFK:n "nykytila" myös huolestuttaa ihan aidosti. Kaikki näytti teilläpäin olevan paranemaan päin kun Stögö tuli sisään, mutta nopeasti se korttitalo räsähti. Kaikesta huolimatta toivotan teille menestystä kaudelle 2014-2015 (kunhan ette voita mestaruutta *hymiö*).
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Runny Babbit, Nybondaksella on Ry;n tuki. Joudumme odottamaan kunnes kuolo korjaa Mobergit sun muut vanhat jarrut HIFK;sta!

HIFK;n hallitus on ikäänkuin kahtia jakautunut, on Ry;n poppoo ja sitten on Everin poppoo. Meille faneille aivan sama sillä molemmat puoliskot tekevät valtataistelussaan vaan hallaa koko seuralle ja faneille. Odotamme siis joitain kymmeniä vuosia niin luonnollinen poistuma hoitaa ongelman kuntoon.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Hyvä kirjoitus Runny Babbit. Paljon asioita mitä itsekin olen pohtinut jo pitkään. Tämä kesä on tuonut vaan nuo kohdat aina vaan esille. Nybarina olisin kyllä oikeasti enemmänkin huolissani kuin lähtisin heittelemään, että ei tässä mitään kiirettä ole. Pelkästään kahden viimeksi lähdetyn lisäksi myös Villen lopettaminen on todella iso asia. Jotenkin tuntuu, että sen suuruutta ei tunnuta edes noteeravan. Puhutaan vaan, että kyllä meillä näitä junnuja täältä tulee. Tulee, tulee. Perkeleen kovaa tuleekin ja tulos on aina vaan sama. Pääsisi nyt edes rutinoituneeksi liigapelaajaksi. Nykoppin ja Partaseen uskon vakaasti ja siinä ne ovatkin. Nyt puhutaan kuitenkin Villestä, jonka tulo nosti meidät mestaruuteen ja tuo mies oli seuran kasvot. Kuten Lennu muotoili tämän herran perässä hypättiin vaikka kaivoon. Lisäksi Ville ratkoo yksin pelejä. Kuka mies sen roolin ottaa????? Takuuvarmasti eivät junnut. Puustinen loistava pelaaja, mutta pelannee meillä ensi kauden ja sitten häipyy pois. Aika avoimesti myös tämän mainitsi jo kauden päätöksessä. Haluaa kokeilla siipien kantavuutta ulkomailla. Nikke Hagman olisi ollut hieno pelaaja tähän paikkaan, mutta häntäkään ei sattuneista syistä saatu. Södestä on uskomattoman hieno pelaaja, mutta ei varmasti pysty kannattelemaan joukkuetta. Tällä tarkoitan pelejä ratkovia pelaajia maalien muodossa. Keränen olisi ollut hieno pelaaja tähän rooliin ensi kaudeksi, mutta eipä tullut. Jengiin tarvittaisiin ehdottomasti vielä pari hyökkääjää aivan kärkipäästä ja samaten vielä yksi pakki peliä tekevien muodossa. Noi kun saadaan voin sanoa olevani suht levollinen ensi kauden suhteen. Ennen sitä en.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Älkäähän nyt. Pakarinen lähti eilen, eikä tänään ole vielä korvaajaa. Aika kohtuuttomaksi menee vaatimukset.
UTJ:n tehtävässä on tärkeätä pysyä viileänä ja pystyä ajattelemaan järjellä ohi tunteiden. Me fanit reagoidaan tunteella ja meillä on täysi oikeus siihen.

Oletan et puolustus on nyt lopullisessa muotissaan, joku täytepelaaja saatetaan hankkia jos kauden aikana sille nähdään tarvetta.

Hyökkäys huutaa sitä kärkiosaamista, mutta onneksi laiturin tontille, jonne on ehkäpä eniten tarjokkaita. Eiköhän me saada joku pistetehtailuun kykenevä mies joukkueeseen.

Kaiken voi tietysti kaataa Nybarin niskaan mutta on tässä matkalla sattunut paljon sellaista mihin ei kukaan GM olisi pystynyt vaikuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös