Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 465 342
  • 5 037

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mä olen samaa mieltä Bismarckin kanssa siitä, että yhtenäinen pelitapa A-C junnujen ja liigajoukkueen välillä ainoastaan jonkun pelillisen identiteetin takia on pelkkää modernia hölynpölyä. Sitä ei tarvi HIFK sen paremmin kuin Jokeritkaan. Olen kuitenkin Fordelin kanssa samaa mieltä siitä, että yhtenäinen pelitapa helpottaa junnujen sisäänajoa ja mahdollistaa loukkaantumisien paikkaamisen junnuilla paljon tehokkaammin. Riippumatta siitä onko ko junnut omia vai EVUn kasvatteja ;)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kekäläinen ollut toimessaan vuodesta 2010, Nybondas vuodesta 2008. Pystyit arvioimaan Kekäläisen suoritusta, pystyt varmasti vielä paremmin arvioimaan Nybondaksen tekemisiä tällä saralla. Eli mikä on hänen arvosansa?

"Ehkä Kekäläinen on onnistunut paremmin juniorityön linkkaamisessa hyödyntämään liigajoukkuetta kuin HIFK ja Nybondas, mutta onko se joku mittari oikealle onnistumiselle."
Nybarin arvosana on vähän huonompi kuin Kekäläisen, kuten jo kirjoitin. Luetaan viestit, kiitos. Olisi kohtuullista lukea vanhat viestit, eikä tingata toistoa uudestaan. Perustele nyt miksi Kekäläisen työtä ei voi vielä yhtään arvostella ja kerro mielipiteesi Nybondasin onnistumisesta.
 

Fordél

Jäsen
Mä olen samaa mieltä Bismarckin kanssa siitä, että yhtenäinen pelitapa A-C junnujen ja liigajoukkueen välillä ainoastaan jonkun pelillisen identiteetin takia on pelkkää modernia hölynpölyä. Sitä ei tarvi HIFK sen paremmin kuin Jokeritkaan. Olen kuitenkin Fordelin kanssa samaa mieltä siitä, että yhtenäinen pelitapa helpottaa junnujen sisäänajoa ja mahdollistaa loukkaantumisien paikkaamisen junnuilla paljon tehokkaammin. Riippumatta siitä onko ko junnut omia vai EVUn kasvatteja ;)

Juuri tostahan siinä pelillisessä identiteetissä on kyse: helpotetaan esim. junnujen sisäänajoa ja mahdollisia loukkaantumisten paikkausta. Samalla saadaan myös nostettua valmentajia isompiin rooleihin seuran sisältä kun siellä on potentiaalisia valmentajia, jotka ovat sisäistäneet seuran pelitavan. Kuten on tehty onnistuneesti vaikka JYP:ssä (RD -> Aho) tai KalPassa (Virta -> Tuokkola -> Laukkanen) tai Jokereissa (Erkka -> Lämsä).

Ei se ole mitään modernia hölynpölyä vaan ihan totta monessa organisaatiossa. Ja jos oikein ääriesimerkkiä haetaan niin se löytyy varmasti Barcelonasta ja eräästä paikallisesti futisseurasta.
 

Fordél

Jäsen
"Ehkä Kekäläinen on onnistunut paremmin juniorityön linkkaamisessa hyödyntämään liigajoukkuetta kuin HIFK ja Nybondas, mutta onko se joku mittari oikealle onnistumiselle."
Nybarin arvosana on vähän huonompi kuin Kekäläisen, kuten jo kirjoitin. Luetaan viestit, kiitos. Olisi kohtuullista lukea vanhat viestit, eikä tingata toistoa uudestaan. Perustele nyt miksi Kekäläisen työtä ei voi vielä yhtään arvostella ja kerro mielipiteesi Nybondasin onnistumisesta.

Kirjoitit ehkä etkä antanut mitään arvosanaa. On ihan oikeutettua tingata tähän selvennystä. Eli onko se sitten tyydyttävä vai mitä?

Kyllä Kekäläisen tekemisistä voidaan jotain pientä sanoa ja ne viitteet antavat positiivista signaalia. Kuitenkin kattavampaan arvioon päästään parin vuoden päästä, jolloin on toiminut edes neljä vuotta työtehtävässään ja saanut kehitettyä Jokereiden junnutoimintaa ja edustuksen toimintaa haluamaansa suuntaan. Nybondas on ollut toimessaan jo sen neljä vuotta, joten hänen työtään on helpompi arvioda. Kun kerran annoit hänelle ilmeisesti arvosanan tyydyttävä (tai jotain hyvän ja tyytyvän väliltä) niin kertonet meille varmasti perustelut.

Täällä on nyt puhuttu paljon Jokereiden tekemisistä, mutta kertokaa te HIFK:n toimia puolustelevat, miten teillä on hommaa kehitetty viime vuosina?
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tavallaan olen sitä mieltä, että yhtenäinen pelitapa helpottaa, mutta ei se välttämätön ole.

Valmennuksella on pelitapa kunnossa

Tämä on mielestäni tärkein, ei se, että se on yhtenäinen junnupelitavan kanssa. Hyvänä esimerkkinä esim. Kojon aikakausi, jolloin junnut onnistuivat meillä, vaikka pelitapa ei organisaation sisällä ehkä ollutkaan yhtenäinen. Tärkeintä oli se, että peli oli kunnossa liigatasolla, jolloin junnujen sisääntulo oli helpompaa.

se on junnuille jo tuttu ja valmennuksessä häärii esimerkiksi Valtonen, joka tuntee junnuja.

Tämä varmasti osaltaan helpottaa, mutta toisaalta tätä voisi lähestyä pidemmän aikavälin suhteen henkilötaidon kannalta. Eli onko hyvä kaavamaisesti opetella vain se yksi tapa, esim. kiekko ristikulmaan, ja sitten rajoittaa uramahdollisuudet vain yhteen rooliin, ja vain jopa tiettyihin joukkueisiin/liigoihin. Tästähän suomalaiset kiekkoilijat ovat tunnettuja, eli näitä puukäsikoohottajia meiltä löytyy, kun eivät ole voineet testata taidollisia rajojaan junnuaikoina, vaan aina pitänyt se kiekko heittää ränniin. Eli pelaajan kehitykselle se voi pitemmällä tähtäimellä olla parempi, että joutuu pelaamaan vähän erilaisissa pelisysteemeissä. Tämä ei tietenkään helpota onnistumista ensi yrittämällä, mutta voi kehittää pelaajaa kun aikajänteeksi otetaan muu kuin ensimmäiset 5 liigamatsia.

Paketti on sellainen, että kun yksilöitä on kehitetty hyvin junnupuolella, on hyvin organisoituu edustukseenkin helppo päästä sisään ja onnistua.

Juuri tätä hain jo edellisessä kappaleessa takaa. Tärkeintä siis kehittää yksilöiden ominaisuuksia niin pitkälle, että ne pärjäävät pelitavoista huolimatta. Jos koko junnu-uran pelaa jengissä, joka maksimoi tulosta vaikka sumputtaen, on ehkä turha odottaa sieltä nousevan mitään taitavia ja loistavan peliälyn pelaajia. Poikkeusyksilöt, kuten Mikael Granlund, sieltä vielä nousevat, mutta muuten sieltä tulee vain yksipuolisia puukäsiä mallia liivik-pöysti etc.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on nyt puhuttu paljon Jokereiden tekemisistä, mutta kertokaa te HIFK:n toimia puolustelevat, miten teillä on hommaa kehitetty viime vuosina?

Olen jo aiemmissa viesteissäni tuonut tätä ilmi, mutta vastataan abstraktiin "koska Keklu" -tyyliin. Nybondas pitkäaikaisena junioripuolen päällikkönä on UTJ:n aikana luonut suuntaviivoja ja strategioita, jossa junioripuoli saa tukea liigaryhmältä ja liigaryhmä junioripuolelta. Osaamista on tuotu eri ikäryhmien valmennustasolle (esimerkiksi Kaj Linna G05-ryhmän valmentajaksi) ja junioripuolen vastaavien osaamistasosta on pidetty hyvää huolta näiden huikeiden strategioiden ja suuntaviivojen avulla. Erinomainen osoitus oli mm. Suomenmestarijoukkueen 2011 4. ketju, jossa kaikki olivat omia junioreita tärkeässä osassa aina päätyyn asti ja varsinkin pudotuspeleissä. Kaudella 2011/2012 edustusjoukkueeseen tuotiin erittäin rohkeasti omia junioreita suunniteltujen suuntaviivojen mukaan ja kaikille tosissaan kiekkoa seuraaville oli viimeistään tässä vaiheessa selvää, että Nybondaksen ajan HIFK:n edustusjoukkueeseen on nuoriennkin mahdollista murtautua. Lisäksi Nybondasin aikana on tuotu Granlundit Helsinkiin hyvällä tuloksella ja luotette näihin nuoriin, jotka aikanaan jo tuomittiin HIFK-junnujen hautuumaalle. Silloinen suomikiekon kirkkain lupaus sai loistavan toimintaympäristön toteuttaa itseään, koska vuosikausia junioreiden kanssa toiminut Nybondas ymmärsi tämän arvon. Ja Granlundien isipapallekin neuvoteltiin duunipaikka, jotta saadaan timantti pehmeästi Helsinkiin eli haalarihommia on paiskittu. Arvosanaksi annan erittäin hyvän. Caramba!
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Tämä on mielestäni tärkein, ei se, että se on yhtenäinen junnupelitavan kanssa. Hyvänä esimerkkinä esim. Kojon aikakausi, jolloin junnut onnistuivat meillä, vaikka pelitapa ei organisaation sisällä ehkä ollutkaan yhtenäinen. Tärkeintä oli se, että peli oli kunnossa liigatasolla, jolloin junnujen sisääntulo oli helpompaa.

Ihan samaa mieltä. Jos edustuksessa ei pelitapa toimi niin vaikea siellä on varsinkaan junnun menestyä. Jos sitten pelitapa toimii, mutta on vielä tuttu junnulle jo junnuajoilta niin pidän sitä ehdottomasti positiivisena asiana. Mikä sen merkitys on yksilölle, mahdotonta sanoa ja riippuu tapauksesta. Organisaation toimintaa se varmasti helpottaa. Ei ole mikään ehto toimivalle junnupuolelle, mutta yksi työkalu tukemaan junnujen sisäänajoa.

Tämä varmasti osaltaan helpottaa, mutta toisaalta tätä voisi lähestyä pidemmän aikavälin suhteen henkilötaidon kannalta. Eli onko hyvä kaavamaisesti opetella vain se yksi tapa, esim. kiekko ristikulmaan, ja sitten rajoittaa uramahdollisuudet vain yhteen rooliin, ja vain jopa tiettyihin joukkueisiin/liigoihin. Tästähän suomalaiset kiekkoilijat ovat tunnettuja, eli näitä puukäsikoohottajia meiltä löytyy, kun eivät ole voineet testata taidollisia rajojaan junnuaikoina, vaan aina pitänyt se kiekko heittää ränniin. Eli pelaajan kehitykselle se voi pitemmällä tähtäimellä olla parempi, että joutuu pelaamaan vähän erilaisissa pelisysteemeissä. Tämä ei tietenkään helpota onnistumista ensi yrittämällä, mutta voi kehittää pelaajaa kun aikajänteeksi otetaan muu kuin ensimmäiset 5 liigamatsia.

No Jokereiden kohdallahan on positiivista se, että ei pelata kiekkoa, jossa lyödän sitä vain ristikulmaan ja koohotetaan perään. Kyllähän Jokereissa panostetaan vauhdin lisäksi juuri taitoon ja viisikon yhtenäiseen pelaamiseen. Osataan reagoida viisikkona oikein ja yksilö toimii hyvin osana viisikkoa. Sulkeeko tällainen pelitapa sitten pelaajalta mahdollisuuden siirtyä vaikka jengiin, jossa pelataan puhdasta pystysuunnan kiekkoa, en tiedä. Epäilen, että vaikeuttaisi. Kyllähän vaikka Bluesin junnupuolen läpikäynyt Näkyvä näyttää menestyvän hienosti JYP:ssa aikalailal erilaisessa pelitavassa. Kun junnupuolella on hoidettu yksilön kehittäminen riittävän hyvin, pystyy hän mielestäni mukautumaan eri pelitapoihin. Toki jokaisella on omat vahvuudet ja ne vaikuttavat siihen millaisessa pelitavassa ja kenen valmentajan alaisuudessa pärjää parhaiten.

Juuri tätä hain jo edellisessä kappaleessa takaa. Tärkeintä siis kehittää yksilöiden ominaisuuksia niin pitkälle, että ne pärjäävät pelitavoista huolimatta. Jos koko junnu-uran pelaa jengissä, joka maksimoi tulosta vaikka sumputtaen, on ehkä turha odottaa sieltä nousevan mitään taitavia ja loistavan peliälyn pelaajia. Poikkeusyksilöt, kuten Mikael Granlund, sieltä vielä nousevat, mutta muuten sieltä tulee vain yksipuolisia puukäsiä mallia liivik-pöysti etc.

Tästä tismalleen samaa mieltä.
 

Fordél

Jäsen
Olen jo aiemmissa viesteissäni tuonut tätä ilmi, mutta vastataan abstraktiin "koska Keklu" -tyyliin. Nybondas pitkäaikaisena junioripuolen päällikkönä on UTJ:n aikana luonut suuntaviivoja ja strategioita, jossa junioripuoli saa tukea liigaryhmältä ja liigaryhmä junioripuolelta. Osaamista on tuotu eri ikäryhmien valmennustasolle (esimerkiksi Kaj Linna G05-ryhmän valmentajaksi) ja junioripuolen vastaavien osaamistasosta on pidetty hyvää huolta näiden huikeiden strategioiden ja suuntaviivojen avulla.

Missä näihin pääsee tutustumaan? Onko edes jotain haastatteluja, joissa Nybondas valottaa näitä asioita?

Erinomainen osoitus oli mm. Suomenmestarijoukkueen 2011 4. ketju, jossa kaikki olivat omia junioreita tärkeässä osassa aina päätyyn asti ja varsinkin pudotuspeleissä. Kaudella 2011/2012 edustusjoukkueeseen tuotiin erittäin rohkeasti omia junioreita suunniteltujen suuntaviivojen mukaan ja kaikille tosissaan kiekkoa seuraaville oli viimeistään tässä vaiheessa selvää, että Nybondaksen ajan HIFK:n edustusjoukkueeseen on nuoriennkin mahdollista murtautua.

Pilke silmäkulmassa kirjoitettu varmasti tämäkin, mutta kysytääs nyt kuitenkin, että miten tämä erittäin rohkea junnujen sisäänmarssi näkyy? Juurihan itse heittelit lukuja, jotka kertoi ihan toista.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä näihin pääsee tutustumaan? Onko edes jotain haastatteluja, joissa Nybondas valottaa näitä asioita?

Tom Nybondasin pelinavaus - SM-LIIGA - 16.04.2008 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Siinä on yksi. Kiinnitä huomio kivijalkoihin.

Pilke silmäkulmassa kirjoitettu varmasti tämäkin, mutta kysytääs nyt kuitenkin, että miten tämä erittäin rohkea junnujen sisäänmarssi näkyy? Juurihan itse heittelit lukuja, jotka kertoi ihan toista.

Enhän heittänyt. Heitin ilmoille lukemia, jotka olivat täysin vertailukelpoisia järkevässä otannassa, mikä ei ole yksi kausi, jota ei edes vielä ole pelattu loppuun ja lisäksi annoin jo lisäosviittaa eri vaikuttavista tekijöistä. En väännä tätä enää rautalangasta, vaan pyydän lukemaan viestini. Myös ne pilke silmäkulmassa kirjoitetut.

Selkeästi sinä et saa minua millään vakuutetuksi koskien väitettäsi Jokereiden Kekäläisen ajan juniorityön selkeästä laadullisesta paremmuudesta HIFK:n vastaavaan verrattuna sekä tähän liittyvästä rohkeudesta peluuttaa junioreita edustusjoukkueessa ja taas minun rautalankani paksuus on loppunut jo aikoja sitten. Tehdään asiasta analyysi vaikka kauden 2014/2015 jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen

Kiinnitin, mutta en kyllä löytänyt erityistä linjaa ja tai strategiaa HIFK:n junnutyön kehittämiseksi. Ei näyttänyt olevan kivijalkana oma juniorityö vaan Joukkueen rakentaminen isolla J:llä ja se toinen kivijalka jäi vähän epäselväksi. Se, että pelaaja on oma kasvatti oli Nybondakselle vain plussaa.

Selkeästi sinä et saa minua millään vakuutetuksi koskien väitettäsi Jokereiden Kekäläisen ajan juniorityön selkeästä laadullisesta paremmuudesta ja taas minun rautalankani paksuus on loppunut jo aikoja sitten. Tehdään asiasta analyysi vaikka kauden 2014/2015 jälkeen.

Ei siinä mitään, ei tässä ole ollut tarkoitustakaan vakuttaa sinua. Kertonut vain omat näkemyset ja sinä ostat ne tai sitten et.

Olisin toivoinut sulta selkeämpiä perusteluja HIFK:n junnutyöstä, mutta niitä en ole saanut. Kenties sitten 2015 olemme viisaampia tältäkin osin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnitin, mutta en kyllä löytänyt erityistä linjaa ja tai strategiaa HIFK:n junnutyön kehittämiseksi. Ei näyttänyt olevan kivijalkana oma juniorityö vaan Joukkueen rakentaminen isolla J:llä ja se toinen kivijalka jäi vähän epäselväksi. Se, että pelaaja on oma kasvatti oli Nybondakselle vain plussaa.

No, tähän mennessä olen saanut nolla kappaletta esimerkkejä Jarmon strategioista - ainoastaan epämääräisiä lausuntoja kuin jostain kulahtaneen konsultin suusta suuntaviivoista ja strategioista.Tosin yleisimmät Kekäläisen korulauseet minulla on tiedossa. Ja lopulta teot pitkällä aikavälillä näyttävät totuuden, jos asiaa analysoi kunnolla.

Nybondasin haastattelusta:

- Jos se on jonkun mielestä hyvä tapa, niin sitten hän rakentaa joukkuetta eri tyylillä kuin minä. Joukkueen avainpaikoille oikeat pelaajat on yksi kivijalka. Toinen kivijalka on meidän oman, laadukkaan juniorityön tukeminen. HIFK on kasvattanut liigjäille paljon pelaajia ja läheskään kaikkien kanssa ei koskaan natsannut HIFK:ssa vaihtelevista syistä.

- Uskon edelleen siihen, että nuoriin pitää uskaltaa satsata ja heitä pitää kehittää. IFK:n ja suomalaisen jääkiekon tulevaisuus riippuu siitä, miten onnistumme juniorityössä.


Vaikka tuossa ei mainita yksityiskohtaisesti mitään hienoa strategiaa, niin minulle siitä käy hyvinkin selväksi toinen kivijalka, juniorityön arvostus Nybarin silmissä ja merkitys HIFK:n liigajoukkueelle Nybondasin isossa kuvassa. Sen mitä olen törmännyt toteutukseen, niin jo mainitsemani esimerkit liigajoukkueen suhteen ja viimeisin summa johon törmäsin mitä liigajoukkue käyttää junioritoimintaan A:n ja B:n osalta suoraan oli 300000€ vuosittain (HIFK:lla ja Ilveksellä tuotteliaimmat juniorimyllyt | Yle Urheilu | yle.fi). Suuntaviivat siitä varmastikin saat. Ja toki nuokin ovat ainoastaan korulauseita yksittäisessä kontekstissa, mutta toinhan ainakin esimerkin sinun nollaa vastaan.

Toit esille mielipiteesi ja olemme käyneet sitä läpi hyvinkin paljon pintaa syvemmältä, mutta en osta sitä enkä o0ta edes ilmaiseksi argumenttiesi tai niiden puutteen perusteella. :)

Pistetään siis homma pakettiin tämän aiheen osalta ja palataan asiaan vuonna 2015.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
No, tähän mennessä olen saanut nolla kappaletta esimerkkejä Jarmon strategioista - ainoastaan epämääräisiä lausuntoja kuin jostain kulahtaneen konsultin suusta suuntaviivoista ja strategioista.Tosin yleisimmät Kekäläisen korulauseet minulla on tiedossa. Ja lopulta teot pitkällä aikavälillä näyttävät totuuden, jos asiaa analysoi kunnolla.

Ihan samoja juttujahan olen täällä kertonut kuin mihin sinä olet nyt vihdoin viitannut tolla Nybondaksen haastattelulla. Tässä muutama linkki, josta pääset esimerkiksi tutustumaan Kekäläisen ajatuksiin ja suunnitelmiin:

Linkki Jokerien nettisivuille Kekäläisen haastatteluun.
Linkki Jatkoajan sivuille Kekäläisen haastatteluun.

Nybondasin haastattelusta:

- Jos se on jonkun mielestä hyvä tapa, niin sitten hän rakentaa joukkuetta eri tyylillä kuin minä. Joukkueen avainpaikoille oikeat pelaajat on yksi kivijalka. Toinen kivijalka on meidän oman, laadukkaan juniorityön tukeminen. HIFK on kasvattanut liigjäille paljon pelaajia ja läheskään kaikkien kanssa ei koskaan natsannut HIFK:ssa vaihtelevista syistä.

- Uskon edelleen siihen, että nuoriin pitää uskaltaa satsata ja heitä pitää kehittää. IFK:n ja suomalaisen jääkiekon tulevaisuus riippuu siitä, miten onnistumme juniorityössä.

Okei, se löytyikin sieltä. Itse en pikaisella vilkaisulla löytänyt, mutta toinen kivijalka olikin ilmoitettu toisessa kohdassa, kiitos tästä. Eli kivijalka löytyy ja hyvä niin. Toivottavasti tämän kivijalan hyödyntäminen näkyy tulevina kausina vielä paremmin.

Sen mitä olen törmännyt toteutukseen, niin jo mainitsemani esimerkit liigajoukkueen suhteen ja viimeisin summa johon törmäsin mitä liigajoukkue käyttää junioritoimintaan A:n ja B:n osalta suoraan oli 300000€ vuosittain (HIFK:lla ja Ilveksellä tuotteliaimmat juniorimyllyt | Yle Urheilu | yle.fi). Suuntaviivat siitä varmastikin saat. Ja toki nuokin ovat ainoastaan korulauseita yksittäisessä kontekstissa, mutta toinhan ainakin esimerkin sinun nollaa vastaan.

Kyllä, ihan hyvää tietoa HIFK:n tekemisistä ja kiitos siitä. Ongelma on vain se, että tossa on käyty läpi kaikki pelaajat tolta kaudelta ja mahdotonta sanoa kuinka moni noista on kasvanut liigapelaajaksi Nybondaksen alaisuudessa.

Mitä tulee tohon mun "nollaan" niin en tiedä kuinka monta kertaa tämä pitää täällä toistaa, mutta sanotaan nyt ainakin vielä kerran. Mun väite koski sitä, että tulevina vuosina Jokerien panostukset tulevat tuottamaan junnutoiminnassa parempaa tulosta ajatellen liigapelaajien määrää kuin HIFK:lla. Eli katsotaan vaikka tossa 2014-2015 onko mulla jotain kättä pidempää tämän väitteen tueksi. Tällä kaudella näyttää jo kehitys olevan Jokereille suotuisa ja katsotaan jatkuuko saman suuntaisena ja kehittyykö näistä junnuista liigapelaajia.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, ihan hyvää tietoa HIFK:n tekemisistä ja kiitos siitä. Ongelma on vain se, että tossa on käyty läpi kaikki pelaajat tolta kaudelta ja mahdotonta sanoa kuinka moni noista on kasvanut liigapelaajaksi Nybondaksen alaisuudessa.

Käyn vielä antamassa selvennyksiä, mutta kuvittelin merkintätapani tekevän tekstissäni selväksi vain sen, että HIFK käyttää X määrän rahaa junioritoimintaan ja linkin takaa selvisi lähde tälle summalle. En puhunut mitään artikkelin pääaiheesta. Se oli lähdeviite. Ehkä minun olisi pitänyt merkitä se selkeämmin. Tosin nyt tuli mieleeni pikku detaljina, että suurin osa nousta yle:n jutuissa mainituista on ollut Nybarin vaikutuksen alla junioreissa, sillä ennen UTJ-pestiä hän toimi vuosikausia junioreiden parissa päälikkönä. Tämä nyt kertoo mahdollisesti Nybarin kiinnostuksesta oikeasti kehittää juniorityötä ja ehkä kompetenssistakin.

Mun väite koski sitä, että tulevina vuosina Jokerien panostukset tulevat tuottamaan junnutoiminnassa parempaa tulosta ajatellen liigapelaajien määrää kuin HIFK:lla.

Nii-in. Väitteesi kuului kokonaisuudessaan näin ja oli monitahoisempi:

Veikkaanpa silti, että seuraavina vuosina Jokerit tuottaa selkeesti enemmän hyviä liigatason pelaajia junnuistaan kuin HIFK. Suurin tekijä tässä on laadukas junnutyö ja ylipäänsä panostaminen junnuihin. Yhtenä osana on yhtenäinen peli-identiteetti, joka helpottaa junnujen sisäänajoa. Ja tässäkin tärkeintä on ylipäänsä halu sisäänajaa todenteolla edustukseen junnuja.

Ja väitteesi pohja oli laadukas juniorityö, panostaminen junnuihin ja halu sisäänajaa junnuja edustukseen. Yhtenäinen peli-identiteetti käsiteltiin erikseen. Siis nämä tekijät vaikuttavat siihen väitteesi mukaan, että Jokerit tuottaa selvästi enemmän junnuja hyvälle liigatasolle kuin HIFK Kekäläisen aikana tulevaisuudessa. Tällöin laadukkuuden, panostamisen ja sisäänajamisen pitää olla selkeästi HIFK:ta parempaa tuon väittämän mukaan. Ja hain tähän perusteluja ja esimerkkejä miten tämä näkyy, koska näin tapahtuu väittämän mukaan tällä hetkellä. Mutta nyt, over and out.
 
Viimeksi muokattu:

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tässä ja nyt Tapani Kansan tapaan (youtubessa).

Uusi chantti meille?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinainen löytö! Pelikirja chantissa, voiko parempaa olla? Lisänä myös T.Kansan rautakangenomainen olemus, sulavuus ja rytmitaju...ooh!

'Tässä ja nyt, klap-klap, kaikki on...'
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Suurin osa huomiosta täällä jatkoajassa ja mediassa on linkitetty Pasi Sormuseen ja hänen epäonnistumiseensa ja kuinka fanit vaativat hänelle potkuja. Kuitenkin suurin epäonnistuja koko farssissa on herra Nybondas. Hän on kasannut umpisurkean joukkueen ja kantaa vastuun tai ainakin hänen kuuluisi kantaa vastuu myös valmentajien toimista. Eiköhän sieltä vielä saada ennen seuraavaa matsia jatkoajan antifaneja toruva ja vähättelevä TheTiedotekkin eetteriin.

Serkkusi sanoja lainatakseni " Tom Nybondas on ylimielinen kusipää".
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Jep ei näy Nybarissa sitä vastuunkantoa, mistä mies itsekin aikanaan Sihvoselle jauhoi.. Tuloksista peilataan toimenkuvan menestys ja vastuu on kannettava, miten on Tom?

Nybari ja Soppa molemmat ulos, jookosta?
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Soppa onkin täysin epäonnistunut päävalmentajana, niin suurin syyllinen löytyy todellakin Här och Nu -bondaksesta. Ensinnäkin valmentajavalinta täysin ilman näyttöjä.

Ja vaikka Soppa ei olekaan mitat täyttävä koutsi ja saipat pelaa tuppusilla ja töppösillä, niin IFK joutui pelaamaan lähes joulutauolle asti Tyler Redenbach ykkössentterinä. Eli kyllä toi jengin rakennuksessakin on selkeästi menty välikausi-asenteella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eli kyllä toi jengin rakennuksessakin on selkeästi menty välikausi-asenteella.

Niin, kauteenhan lähdettiin niin, että joukkueesta puuttuivat ykkössentteri, ykköslaituri ja varauksin ykköspakki. Mikä perkele se sellainen UTJ on, joka jättää hankkimatta pelaajat tärkeimmille paikoille? Ei kesken kauden tehdä tuollaisia hankintoja. Kesken kauden tehtävät hankinnat kuuluvat olla joukkuetta täydentäviä, jos ei mitään isoja saikkuja tule. Tomppa, lähe menee.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, kauteenhan lähdettiin niin, että joukkueesta puuttuivat ykkössentteri, ykköslaituri ja varauksin ykköspakki. Mikä perkele se sellainen UTJ on, joka jättää hankkimatta pelaajat tärkeimmille paikoille? Ei kesken kauden tehdä tuollaisia hankintoja. Kesken kauden tehtävät hankinnat kuuluvat olla joukkuetta täydentäviä, jos ei mitään isoja saikkuja tule. Tomppa, lähe menee.

Ja näin ei rakenneta jengiä varsinkaan kokemattomalle koutsille, jos muutenkaan. En haluaisi puolustella, mutta onhan Soppa nyt heitetty täysin haiden syötäväksi.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Niin, kauteenhan lähdettiin niin, että joukkueesta puuttuivat ykkössentteri, ykköslaituri ja varauksin ykköspakki. Mikä perkele se sellainen UTJ on, joka jättää hankkimatta pelaajat tärkeimmille paikoille?

Kaikkein tärkeimpänä joukkueesta puuttui ja puuttuu edelleen päävalmentaja!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kaikkein tärkeimpänä joukkueesta puuttui ja puuttuu edelleen päävalmentaja!

No se on kirsikkana kakunpäällä. Nybari ylensi kaverinsa tärkeälle paikalle, näin se hyväveli järjestelmä toimii HIFK:ssa. Ja mikä kauheinta, Nybondas ei toimestaan monoa tule saamaan, koska hän on niin syvällä sisäpiireissä kuin olla ja voi. Ellei sitten itse siirry syrjään tehtävästään? Ja miksi hän niin tekisi, hänhän on itse täydellisyys UTJ:na.
 

scholl

Jäsen
Serkkusi sanoja lainatakseni " Tom Nybondas on ylimielinen kusipää".

Joo. Jos hän on nyt saanut Pelastusarmeijallekin syötettyä jotain soopaa niin saa lähteä kyllä välittömästi. Melkoinen perseennäyttö kannattajille. En halua nähdä kyllä ikinä Nybariakaan missään. Valmentajavalinnat ovat olleet ankeat ja ennenkaikkea ei ole reagoitu, vaan on haluttu pitää heidät virassa ikuisesti ilman tulosvastuuta. Se on kyllä anteeksiantamatonta ja suorastaan törkeätä. Tämä koko touhu on jotenkin niin niiden arvojen vastaista, mihin uskon, että sanat loppuvat kesken. Menkää Nybari, Soppa ja koko Pelastusarmeijan porukka viettämään vaikkapa pulkkamäkijuhlia, mutta jättäkää nyt ihmeessä IFK rauhaan.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Nybondas menetti tosiaan täydellisesti luoton tuolla tässä ja nyt skeidalla. Missä se Pena oikeen lorvailee? Ovista sisään ja äkkiä, sitä ei huimaa.
 

Löysä66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Windy Cityn Inkkarit
Kyllä Tomppa viimevuonna patsasteli ja veti skidiklubitapahtumaa kun kannu oli vielä Nordiksella, mutta eipä tänään näkyny. On se noloa, kun ei uskalla enään edes fanien eteen tulla. Eipä siellä näkyny muutakaan johtoa saati valmentajia paitsi jäällä.
Hyvä se on jostain bunkkerista huudella "tässä ja nyt" jollain videolla.

Kiitos pelaajille kuitenkin skidien muistamisesta, nehän ne liksat tulevaisuudessa maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös