Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 462 768
  • 5 037

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vain pysty käsittämään, miten tämä voi ottaa niin monelle niin koville, että Nybarin kasaama jengi taistelee nyt finaalipaikasta. Jokaisen fanin pitäisi olla vaan tyytyväinen. Nybondas on saanut niin paljon paskaa niskaansa (pääosin ansaitusti), että sitten kun on kehuihin aihetta, niin ihan kohtuullista ja reilua olisi, että näin tehdään.

Mutta näemmä jos joudut näiden oman elämänsä luusereiden sylkykupiksi, niin kaikki mitä teet tai jätät tekemättä tai sanot tai jätät sanomatta on väärin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En vain pysty käsittämään, miten tämä voi ottaa niin monelle niin koville, että Nybarin kasaama jengi taistelee nyt finaalipaikasta. Jokaisen fanin pitäisi olla vaan tyytyväinen. Nybondas on saanut niin paljon paskaa niskaansa (pääosin ansaitusti), että sitten kun on kehuihin aihetta, niin ihan kohtuullista ja reilua olisi, että näin tehdään.

Mutta näemmä jos joudut näiden oman elämänsä luusereiden sylkykupiksi, niin kaikki mitä teet tai jätät tekemättä tai sanot tai jätät sanomatta on väärin.
Minä sen sijaan pystyn käsittämään, että on vielä olemassa sinun kaltaisiasi countryclub-henkisiä kavereita, jotka vieläkin jaksavat puolustella Karavaanarin tekemisiä. Mikään muu ei nimittäin selitä, että IFK palkitsee Karavaanarin "hyvästä työstään", ja antaa hänen jatkaa organisaatiossa. Meillä oman elämämme luusereilla on usein sellainen realiteetti kuin tulosvastuu työelämässä. Tämähän on luonnollisesti täysin vieras konsepti Kifelle, Frankille ja muille Ligaföreningenin dinoille.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä sen sijaan pystyn käsittämään, että on vielä olemassa sinun kaltaisiasi countryclub-henkisiä kavereita, jotka vieläkin jaksavat puolustella Karavaanarin tekemisiä. Mikään muu ei nimittäin selitä, että IFK palkitsee Karavaanarin "hyvästä työstään", ja antaa hänen jatkaa organisaatiossa. Meillä oman elämämme luusereilla on usein sellainen realiteetti kuin tulosvastuu työelämässä. Tämähän on luonnollisesti täysin vieras konsepti Kifelle, Frankille ja muille Ligaföreningenin dinoille.

Minä en pysty käsittämään, miten aikuinen (?) ihminen ei ymmärrä lukemaansa, edes auttavasti. Jos luet tekstini hyvin hitaasti uudelleen, monta kertaa, ehkä löydät siitä pointin ja ehkä huomaat myös, etten "puolustele" siinä karavaanarin tekemisiä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minä en pysty käsittämään, miten aikuinen (?) ihminen ei ymmärrä lukemaansa, edes auttavasti. Jos luet tekstini hyvin hitaasti uudelleen, monta kertaa, ehkä löydät siitä pointin ja ehkä huomaat myös, etten "puolustele" siinä karavaanarin tekemisiä.
Kun tunnut olevan niin paljon älykkäämpi kuin kaikki muut meistä, jota kuitenkin jostain kumman syystä epäilen niin kertoisitko viestisi pointin meille typeryksille? Kerro myös samalla miksi täällä pitäisi antaa jotain krediittiä Karavaanarille, kun se ei muuta kokonaiskuvaa mihinkään?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun tunnut olevan niin paljon älykkäämpi kuin kaikki muut meistä, jota kuitenkin jostain kumman syystä epäilen niin kertoisitko viestisi pointin meille typeryksille? Kerro myös samalla miksi täällä pitäisi antaa jotain krediittiä Karavaanarille, kun se ei muuta kokonaiskuvaa mihinkään?

Väännetään rautalangasta:

- yleinen konsensus on, että Salmelaiselta voi vaatia tuloksia vasta kaudesta 19-20 eteenpäin, koska ensi kaudenkin jengi on pääosin Nybarin kasaama. Mikä on täysin totta.
- muutamilla nimimerkeillä ottaa silti täällä äärimmäisen koville, että Nybari saa ehkä krediittiä tämän kauden 17-18 tuloksesta
- hieman ristiriitaista eikö?

No tämän lisäksi täällä menee joillakin vati täysin nurin Nybarin esiintyessä tv-haastattelussa. Ja joo, itse itsensä väkisin tunkenut sinne. Joo, eipä olisi näkynyt tv:ssä jos IFK olisi hävinnyt Jypille. Joo, ottamassa itselleen siellä vaan kaiken kunnian, jos oltais hävitty Jypille niin olis ihan varmasti ollut, että joo paska-Salmelainen, sen jengi, ei mun. Jne. jne. Lievästi ehkä harhaista ajattelua?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Noh en kyllä lähtisi Nybondaksen päätä silittelemään vaikka ollaan TOP-4 ja meillä on nyt JOUKKUE. Sarjan suurin budjetti kumminkin meillä käsittääkseni ja valmennus on joutunut turvautumaan antilätkään koska taidot eivät riitä haastamaan Kärppiä raikkaalla hyökkäyspelillä. Ja jos tästä jotenkin finaaliin rimpuillaan niin ei se taito tule sielläkään riittämään vaan samalla kaavalla joudutaan menemään, toki kun tiedetään mikä joukkue siellä finaalissa on niin heidän materiaaliedustaan huolimatta myös he tyytyvät pelaamaan antilätkää ja voi olla, että saadaan olla enemmän kiekossa kuin mitä Kärppiä vastaan.

Suuria puutteita tässä joukkueessa on varsinkin kun on kärkibudjetilla kasattu joukkue, mutta loistavalla yhteishengellä ja valmennuksen osaamisella ollaan näinkin pitkällä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä haastattelu Nybalta.

Itsehän kuulun Nybondaksen suuriin kritisoijiin, mutta fakta on se, että tämä joukkue on Nybondaksen joukkue ihan yhtä paljon kuin Jypin jengi oli guruna pidettävän Holtarin jengi.

Fakta on myös se, että pelaajat pelaa ja valmentajat valmentaa. Tuossa joukkueessa moni pelaaja pelaa ihan taitojensa ylärajoilla illasta toiseen. Ja siitä kiitos kuuluu pelaajille ja valmentajille.

Nyban vuodet ovat olleet monessakin mielessä paskoja, mutta ei häntä voi tämän kauden joukkueen kasaamisessakaan sivuuttaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Väännetään rautalangasta:
- yleinen konsensus on, että Salmelaiselta voi vaatia tuloksia vasta kaudesta 19-20 eteenpäin, koska ensi kaudenkin jengi on pääosin Nybarin kasaama. Mikä on täysin totta.
- muutamilla nimimerkeillä ottaa silti täällä äärimmäisen koville, että Nybari saa ehkä krediittiä tämän kauden 17-18 tuloksesta
- hieman ristiriitaista eikö?
Ensi alkuun pahoitteluni, että menin henkilökohtaisuuksiin, koska asiathan tässä riitelevät eivät me! On tässä ylläolevassa sinulla pointtia, mutta itse olen kyllä alusta asti vaatinut Salmelaiselta näyttöjä jo ensi kaudella eli ei todellakaan voi mennä sen taakse, että jotain sopimuksia on Karavaanarin ajalta. Lisäksi painottaisin edelleen tuota pointtia, mistä @Walkin tuossa yllä kirjoittaa eli jälleen kerran on koottu IFKn resursseilla puutteellinen jengi, joka kuitenkin valmennuksen ja yhteishengen ansiosta on pelaamassa upeaa kevättä. Tästä luonnollisesti olen elinkautisfanina enemmmän kuin iloinen, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että jälleen kerran Karavaanari epäonnistunut työssään osittain ja kokonaiskuvahan tämän tunarin osalta on täysi farssi.

No tämän lisäksi täällä menee joillakin vati täysin nurin Nybarin esiintyessä tv-haastattelussa. Ja joo, itse itsensä väkisin tunkenut sinne. Joo, eipä olisi näkynyt tv:ssä jos IFK olisi hävinnyt Jypille. Joo, ottamassa itselleen siellä vaan kaiken kunnian, jos oltais hävitty Jypille niin olis ihan varmasti ollut, että joo paska-Salmelainen, sen jengi, ei mun. Jne. jne. Lievästi ehkä harhaista ajattelua?
Minua lähinnä hymyilyttää, että Karavaanari, siis kaveri, joka on faktuaalisesti sanonut Vesalaiselle sekä Heiskaselle (NHLn ykköskierroksen varauksille), että jos Liigaa haluavat pelata niin se ei tapahdu IFKssa, ja sama kaveri on kertomassa televisiossa Suomikiekon tulevaisuudesta? Tämä, jos jokin on mielestäni harhaista. Tuo tv-haastattelu ei minulta vatia saa nurin vaan lähinnä ihmetyttää, että minkä takia Karavaanaria haastatellaan? Karavanaarin tulosvastuun puute ja dinojen ansiosta tullut suojatyöpaikka IFKssa (edelleen) ovat kyllä sellaisia asioita, jotka saavat minun veren kiehumaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie Mennyt multa täysin ohi, että Nybondas sanonut myös Heiskaselle tuollaista. Mistäs tästä saisi lukaista lisää?
Ei ole missään uutisissa mainittu, mutta olen tämän kuullut sellaiselta kaverilta, jonka tietoja ei sovi epäillä IFKn ja tämän asian suhteen. Tämän lisäksihän omista lahjakkaimmista junnuista Enlund ja Wärn ovat johtuen Karavaanarin upeasta työstä ilmoittaneet,, etteivät IFKssa pelaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
IFK:n budjettiin tutustuminen olisi erittäin mielenkiintoista. Tase on julkinen vuoden viiveellä, mutta sieltäkään ei ihan kaikkea oleellista tietoa irtoa. Se on faktaa, että liikevaihdoltaan ollaan kärkijengejä. Julkistettu pelaajabudjetti on sitä myös, mutta kuka oikeasti tietää, sisältyvätkö kaikilla joukkueilla siihen samat osatekijät? Palkan sivukulut pitäisi varmaankin olla mukana, mutta entä muut joukkueesta aiheutuvat menot? Helsingissä asumisen kulut ovat aika järkyt maakuntiin verrattuna. Pelkän loppusumman tuijottaminen ei ainakaan minua vakuuta siitä, että pelaajille käteen maksettavan hillomäärän suhteen olisimme ylivoimaisessa asemassa.
Jengin kasaamisessa oma haasteensa fyrkan lisäksi on siinä, että kaikki eivät halua täällä asua, ei edes pelata. Perheellisillä on omat sidoksensa ja tukiverkostonsa böndelässä. Ihan kaikkien mielestä ruuhkissa seisominen ei ole paras tapa viettää elämäänsä. Monelle maakuntien junnulle IFK on ollut inhokki kakarana, ja kuten jokainen itsestään tietää, ohjaa lapsuusmuistot usein myös aikuisiän valintoja.

Mestaruus on IFK:n tavoite. Mutta niin on 5-6 muullakin jengillä. Tässä kilpailutilanteessa Tapparan menestys on kunnioitettavaa.
Kannukevään -11 jälkeisten vuosien joukkueemme oli paperilla todella kovia, mutta jostain syystä nimekkäätkään valmentajat eivät saaneet niitä menestymään. Kolme viimeistä vuotta on tapeltu mitaleista ja voitettu yksi runkosarja. Nyt voiton päässä finaaleista.
Urheilujohtaja on vastuussa joukkueen kasaamisesta, mutten usko missään jengissä hänen yksin tekevän päätöksiä pelaajista, vaan se on valmennuksen, johtoryhmän ja talouspuolen konsensuksen tulos.
Nybari on saanut paskaa niskaansa aivan käsittämättömän määrän. Ja se on jättänyt taatusti ikuisen arven tuon ihmisen sieluun. Vaikuttaa hänen uravalintoihinsa, käytökseensä, perheeseensä, minäkuvaansa - aivan kaikkeen. Mutta kun Nybarin täysin kohtuuton pieksäminen nikin suojaamana antaa niin mukavan olon omiin frustraatioihin, niin ei vaan voi millään myöntää sitä, että ei tämä nyt niin paska jengi ole. Mä nostan tälle jengille hattua. Saatanan sitkeä porukka. Ja samalla hattu nousee niille, jotka tämän jengin on kasannut, valmentanut, hieronut, ruokkinut, kuskannut ja perseet pyyhkinyt. Tämä ei ole paperilla ylivoimainen nippu, mutta joukkueena aivan kärkeä. Se tarkoittaa minulle sitä, että se on hyvin kasattu.
 

F#21

Jäsen
Ei ole missään uutisissa mainittu, mutta olen tämän kuullut sellaiselta kaverilta, jonka tietoja ei sovi epäillä IFKn ja tämän asian suhteen. Tämän lisäksihän omista lahjakkaimmista junnuista Enlund ja Wärn ovat johtuen Karavaanarin upeasta työstä ilmoittaneet,, etteivät IFKssa pelaa.
Ooraid. On tullut itsekin pyörittyä HIFKn junnut lävitse pelaajana sekä valmentajana, joten Nybondaksen toimintatavat ovat tutut.

Heiskasen ja Vesalaisen ero oli siis se, että toinen vähät välitti mitä Nybondas sanoi ja pelasi itsensä väkisin Liigaan. Toinen lähti muille maille ja saattoi jopa olla pelaajalle parempi reitti siirtyä Ruotsiin kuin jatkaa HIFK:ssa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mestaruus on IFK:n tavoite. Mutta niin on 5-6 muullakin jengillä. Tässä kilpailutilanteessa Tapparan menestys on kunnioitettavaa.
Kannukevään -11 jälkeisten vuosien joukkueemme oli paperilla todella kovia, mutta jostain syystä nimekkäätkään valmentajat eivät saaneet niitä menestymään. Kolme viimeistä vuotta on tapeltu mitaleista ja voitettu yksi runkosarja. Nyt voiton päässä finaaleista.
Urheilujohtaja on vastuussa joukkueen kasaamisesta, mutten usko missään jengissä hänen yksin tekevän päätöksiä pelaajista, vaan se on valmennuksen, johtoryhmän ja talouspuolen konsensuksen tulos.
Nybari on saanut paskaa niskaansa aivan käsittämättömän määrän. Ja se on jättänyt taatusti ikuisen arven tuon ihmisen sieluun. Vaikuttaa hänen uravalintoihinsa, käytökseensä, perheeseensä, minäkuvaansa - aivan kaikkeen. Mutta kun Nybarin täysin kohtuuton pieksäminen nikin suojaamana antaa niin mukavan olon omiin frustraatioihin, niin ei vaan voi millään myöntää sitä, että ei tämä nyt niin paska jengi ole. Mä nostan tälle jengille hattua. Saatanan sitkeä porukka. Ja samalla hattu nousee niille, jotka tämän jengin on kasannut, valmentanut, hieronut, ruokkinut, kuskannut ja perseet pyyhkinyt. Tämä ei ole paperilla ylivoimainen nippu, mutta joukkueena aivan kärkeä. Se tarkoittaa minulle sitä, että se on hyvin kasattu.
Tuo nyt on ihan puutaheinää, että viimeisen mestaruuskauden jälkeiset jengit olisivat olleet paperilla edes kovia. Kauden 11-12 jengi oli nimellisesti kova, mutta valmentajana Paskansyöjä ja Karavaanarin neronleimaus korvata santapaperiosasto (Petrell, Wärn, Ahtola, Töykkälä jne.) täysillä turisteilla (Rajamäki, Huhtisaari, Tuomainen ja Redenbach jne.) takasi sen, että narrit pistivät meidät kesälomalle nopeasti. Sen jälkeen voidaan mennäkin Törmäsen toiseen kauteen 15-16, jolloin jengi oli paperilla mestaruuskelpoinen, eikä puutteita ollut. Ottaen huomioon, että Karavaanari on työssään onnistunut 2-3 kertaa pitkän ajanjaksonsa aikana niin on kyllä ansainnut kaikken saamansa paskan, ja olisi myös ansainnut lentää hevon kuuseen koko seurasta.
 

Stigu

Jäsen
Nybari on saanut paskaa niskaansa aivan käsittämättömän määrän. Ja se on jättänyt taatusti ikuisen arven tuon ihmisen sieluun. Vaikuttaa hänen uravalintoihinsa, käytökseensä, perheeseensä, minäkuvaansa - aivan kaikkeen. Mutta kun Nybarin täysin kohtuuton pieksäminen nikin suojaamana antaa niin mukavan olon omiin frustraatioihin, niin ei vaan voi millään myöntää sitä, että ei tämä nyt niin paska jengi ole.
Tokkopa Nybari näitä jatkoajan kirjoituksia lukee. Ja jos lukeekin, niin tuskin hänen sielunsa tuosta vaurioituu. En nyt muista missä muualla mediassa hän olisi saanut niin suoraa ja rehellistä paskaa kuin täällä todellisten lätkäasiantuntijoiden armoitetulla saitilla.

Ja voihan tämän kauden kunniasta antaa kredittiä Karavaanarille, tosin tässäkin jengissä näkyy hänen yksi heikkoutensa: Kokonaisuuksien hahmottaminen ja hanskaaminen. Toinen on sitten tuo omat pojat -fetissi, joka on varsinkin tällä juhlakaudella ollut aivan tapissaan: jengissä on 15 omaa junioria.

Yksi asia, missä Karavaanari vuosien varrella kehittyi oli tuo todellisten ei-stadilaisten pelimiesten palkkaaminen. Jos nyt vertaa tämän kauden jengiä esim. Summasen kauden joukkueeseen, niin voi todeta että Tomppa ilmeisesti tajusi jossain vaiheessa 10-vuotista uraansa, että ei kannata hankkia kuin sellaisia kallispalkkaisia pelimiehiä, joilla on Liigassa tunnettu track record. Meidän neljästätoista ulkopaikkakuntalaisesta ainoastaan Carlsson ja Finley on taidettu palkata ilman näyttöjä Liigasta. Ja nuokin ovat olleet hyviä hankintoja.

Suomen jääkiekkoilun tulevaisuuden kannalta toivon ettei Tom Nybondasta olla nyt palkkaamassa johonkin maanlaajuiseen junioreiden kehittämisprojektiin.
 

TO41

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäi näkemättä tuo haastattelu, en jaksa eikä kenenkään pitäisikään uhrata energiaa Nybondakseen. Joukkue on tavalla tai toisella, Nybarin ansiolla tai ei, välierissä.

Sanoiko mitään Vesalaisesta?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jäi näkemättä tuo haastattelu, en jaksa eikä kenenkään pitäisikään uhrata energiaa Nybondakseen. Joukkue on tavalla tai toisella, Nybarin ansiolla tai ei, välierissä.

Sanoiko mitään Vesalaisesta?

Ei tietenkään. Ja Nybaria saadaan kiittää myös siitä, että joudutaan altavastaajana (materiaalin puolesta) näihin peleihin jatkuvasti.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kalliiksi lopulta kävi se Vesalaisen ylenkatsominen.
 

output

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voitaisko nyt ottaa Tompan haastattelu uusiksi? Miten se meni? "Vaan mestaruudet ratkaisee". On uskomatonta, että toi mies sai puuhastella noin kymmenen vuotta noissa hommissa ja tuloksena oli vaan yksi mestaruus. Käytössä oli liigan suurin budjetti! Jos tästä tappiotilanteesta voi jotain positiivista löytää, niin se, ettei toi karavaanari pääse enään sössimään tulevia kausia. Tekis jotain jossa on hyvä. Ainakaan joukkueen rakentamisessa ei onnistumisia tullut edes vahingossa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Onnistumisista pitää kehua. Peltonen on itse kiittänyt Nybaria siitä, että vuosien ajan piti yhteyttä ja siten loi helpon paluun:

Nyba teki miehen ratkaisun ja potkaisi menestysvalmentajan Stögön pihalle ja palkkasi Selinin jota en itse olisi ikinä palkannut.

Samalla:Vesalainen.

Toi ylpeys ja visiottomuus mua pännii. Silloin pitäisi olla ”opin virheistäni” asenne eikä ”hyvää työtä tehty vuosia” -asenne.

Jälkimmäinen kun on ihan P-puhetta. Suurin budjetti millä mällätä niin tulos olisi pitänyt olla eri. Ja olen kuitenkin yksi niistä, jotka usein yrittivät löytää Nyban toiminnasta positiivista.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nyt kun otetaan Vesalainen tässä esimerkiksi niin miten luulette olisiko noussut nykysielle tasolleen ilman siirtoa Frölundaan? Eikö Vesalainen ollut 16 kun tämän heiton Vesalainen sai kuulla? Itse olisin ehkä nähnyt tilanteen samalla tavalla kuin Nybari, että mahdollisesti 20-vuotiaana breikkaa edustusjoukkueeseen. Frönlundan junnumylly kumminkin on aivan eri sfääreistä verratuna mihin tahansa liigaseuraan.

Tämä visiottomuus on varmaan suurin syy miksi nyt junnupuolelle tehdään polkua edareihin jos kaikki osa-alueet on kunnossa. Katsotaan eteenpäin , IFK on myös kehittymässä seurana monella rintamalla. Nybondas on turha mörkö monelle. On tietysti hukannut monta mahdollisuutta osaamattomuudellaan, mutta ei ole tuhonnut mitään. Edellinen kumminkin jätti seuran konkurssikypsään tilaan.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nybondas on turha mörkö monelle. On tietysti hukannut monta mahdollisuutta osaamattomuudellaan, mutta ei ole tuhonnut mitään.

Tästä voi olla montaa mieltä. Yhden jos toisenkin junnun faijan kanssa höpistynä ei Nybari ole kovinkaan kiitelty tai ylistetty vaan juurikin päinvastoin. Tuhoaminen on ehkä liian voimakas sana mutta mahdollisuuksien hukkaaminen, kun vertas mitä sieltä on vuosien aikana tullut esiin, on kevytkenkäistä.

Ylimielinen, ammattitaidoton jne. Joo, hyvää palautetta voi antaa tän kauden edareista jonkun verran. Tosi kiva.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun otetaan Vesalainen tässä esimerkiksi niin miten luulette olisiko noussut nykysielle tasolleen ilman siirtoa Frölundaan? Eikö Vesalainen ollut 16 kun tämän heiton Vesalainen sai kuulla? Itse olisin ehkä nähnyt tilanteen samalla tavalla kuin Nybari, että mahdollisesti 20-vuotiaana breikkaa edustusjoukkueeseen. Frönlundan junnumylly kumminkin on aivan eri sfääreistä verratuna mihin tahansa liigaseuraan..

Tämä kirjoitus kuin omalta näppäimistöltäni. Vesalainen oli 16v kun hänet näiden legendojen mukaan "hylättiin". Jos silloin vain paras näkemys meillä oli, että tälle juniorille ei voi luvata kuuta taivaalta, eikä ollut sellaista koneistoa kuin Frölundalla.
Esimerkiksi Kärppien "mokaama" M.Granlund oli ihan eri kaliiberin pelaaja junnuissa, ja silti vaan hänetkin oma joukkue päästi maailmalle. Jälkiviisaus on aina niin pirun helppoa, ja Nybondaksen ollessa kyseessä nähdään helposti pelkkiä virheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tästä voi olla montaa mieltä. Yhden jos toisenkin junnun faijan kanssa höpistynä ei Nybari ole kovinkaan kiitelty tai ylistetty vaan juurikin päinvastoin. Tuhoaminen on ehkä liian voimakas sana mutta mahdollisuuksien hukkaaminen, kun vertas mitä sieltä on vuosien aikana tullut esiin, on kevytkenkäistä.

Ylimielinen, ammattitaidoton jne. Joo, hyvää palautetta voi antaa tän kauden edareista jonkun verran. Tosi kiva.

Siitä en tiedä minkälainen persoona Nybari siellä on ollut. Otin vain kantaa tähän Vesalaisen tapaukseen kun se jotenkin mielletään Nybarin suurimmaksi epäonnistumiseksi. SIlloin kun Vesalainen oli vielä seurassa eikö Ville Peltonen ollut se kehityspäälikkönä?
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tämä kirjoitus kuin omalta näppäimistöltäni. Vesalainen oli 16v kun hänet näiden legendojen mukaan "hylättiin". Jos silloin vain paras näkemys meillä oli, että tälle juniorille ei voi luvata kuuta taivaalta, eikä ollut sellaista koneistoa kuin Frölundalla.
Esimerkiksi Kärppien "mokaama" M.Granlund oli ihan eri kaliiberin pelaaja junnuissa, ja silti vaan hänetkin oma joukkue päästi maailmalle. Jälkiviisaus on aina niin pirun helppoa, ja Nybondaksen ollessa kyseessä nähdään helposti pelkkiä virheitä.

Anteeksi näin vieraisiin pöytiin huutelua, mutta aika valkopesua koko kirjoitus. Jos paras näkemys oli, että ehkä kuuden vuoden päästä voisi olla valmis miesten peleihin, niin se juuri kertoo kuinka kujalla siellä on oltu. Euroopan paras juniorimylly Frölunda oli että heti poika tänne. Edellisenä vuonna Vesalainen sai USHL varauksen ja samana kesänä kun lähti hän sai myös CHL ja KHL varauksen, eli ei tää lahjakkuus ihan puskista tullut. Ei olisi tarvinnut kuin soittaa asian osaavalle juniori skoutille niin varmasti olisi kertonut että missä mennään.

Ymmärrän sen ettei luvata mitään vaan antaa pelaajan luvan näyttää, mutta se että puhellaan jostain kuuden vuoden projektista helvetin kunnianhimoiselle nuorelle, niin se on sama kuin kiimaselle poikamiehelle näyttäisi Tuksun kuvan.

Frölunda on toki auttanut Vesalaista paljon, mutta uskon että ihan samalla tavalla olisi läpi lyönyt kuitenkin. Vesalainen kuitenkin aina painanut hommia kuin hullu.

Case Granlund taas eri seikka. Kyllä Oulussa tiedettiin lahjakkuus, mutta ei oltu siellä millään tavalla hereillä. HIFK pisti todella painavalla lapulla ja se oli loppupeleissä kova kaappaus.

Oli miten oli, niin hieno oli nähdä Vesalainen Kerhossa. Harmi että kausi meni muuten vituiksi, mutta saadaan onneksi koko kasvattaja korvaus mikä on aika jees köyhälle seuralle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös