Toivolan lähtölaskenta

  • 84 547
  • 355

Fordél

Jäsen
Sikälikin valmentajan vaihdos olisi vielä kyseenalainen, että peli-ilmeessä ei ole mitään vikaa ja kun lyhyellä tähtäimellä valmentajan vaihdoksissa positiiviset muutokset saadaan etupäässä energiatasoihin, en vieläkään näe tätä kovinkaan perusteltuna.

Toisaalta jos hyökkäyspelaamisessa puuttuu selkeä pelitapa, voi uusi valmentaja tuoda tähän ratkaisun, mutta se vie tietysti aikaa. Toihan esimerkiksi Suikkanen energiatason lisäksi myös järkeä silloisen TPS:n pelaamiseen. Se onkin sitten eri asia, että mistä se suikkanen löytyisi myös Pelicansille.
 
Tämä on mielenkiintoinen aihe jo ihan siksikin, että jotain tuolle joukkueelle on nyt tehtävä. Apina selässä alkaa olla kokoluokkaa valtava ja vaikka itse olenkin Toivolan savustamista vastaan, niin en malta olla kuulematta hyviä ehdotuksia. Sikälikin valmentajan vaihdos olisi vielä kyseenalainen, että peli-ilmeessä ei ole mitään vikaa ja kun lyhyellä tähtäimellä valmentajan vaihdoksissa positiiviset muutokset saadaan etupäässä energiatasoihin, en vieläkään näe tätä kovinkaan perusteltuna.
Sillä pelkällä peli-ilmeellä kun ei tässä liigassa pleijareihin mennä.
Hyvän peli-ilmeen vastapainoksi kun ei sitten joukkueessa toimikaan mikään muu.
Hyökkäyspeli on kuraa, pakit tekevät virheitä, erikoistilanne pelaaminen ei toimi, ketjukoostumukset ovat toimimattomia eikä mitään uutta voi kokeilla.

Tekosyitä on ollut vaikka mitä, mutta on se kumma kun herra saa 1,5 vuotta aikaa rakentaa ja touhuta joukkueen parissa oman mielensä mukaan, eikä mikään tunnu vieläkään toimivan. Pelaajat ovat vaihtuneet ja tuolla rosterilla pitäisi pystyä parempaan peliin, siitä ei pääse mihinkään.

Kuinka realistisena näet, että Toivola saisi sitten nykyisen paketin toimimaan?
Kirjoitat tuossa, että "jotain tuolle joukkueelle on tehtävä". Joukkueellehan on kaikki mahdollinen jo Toivolan osalta tehty, pitäisikö itse Toivolalle tehdä jo jotain?
Nyt ei ole kyse siitä, että löytyykö joku muu pätevä tilalle, vaan siitä, että onko syytä aloittaa prosessi joka alkaa hyväksymällä se tilanne, että Toivola on väärä mies tuohon hommaan.


Joka tapauksessa, pistäkääpä Toivolan savustajat sellainen 10 nimen shortlist joista se seuraaja tulisi. Realistisia ja vapaita nimiä, kiitos. Eilen saatiin pieni työnäyte Räsäseltä pelinjohtamisesta - riittääkö listalle? BaronFin aktiivisimpana varmaan osaa aloittaa?
Melko kevyellä pyynnöllä lähdit sitten liikkeelle, 10 nimeä. Eiköhän se ole niiden tehtävä laatia tuo lista keille siitä maksetaan.
Saman kysymyksenhän voisi esittää aina kun joku joukkue vaihtaa valmentajaa ja yllättäen yksikään joukkue ei ole ilman valmentajaa jäänyt ja harva on niitä joutunut työkkärin sivuilta etsimäänkään.
Vastakysymyksenä tällainen, ottaisitko pätevän valmentajan tilalle jos sellainen löytyisi, vai katsotaanko Toivola-kortti loppuun asti?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilen saatiin pieni työnäyte Räsäseltä pelinjohtamisesta - riittääkö listalle? BaronFin aktiivisimpana varmaan osaa aloittaa?

Räsäsen pelinjohtamisesta saatiin kyllä pieni näyte. Hyvin, hyvin pieni. Siitähän tässä nyt ei varsinaisesti kuitenkaan ole kyse, vaan pelitavasta. En tiedä miten paljon Räsänen nykyiseen tapaan on päässyt vaikuttamaan, joten viisaammat organisaation sisällä saavat tehdä sen analyysin. Itse olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että Räsänen on nimenomaan kiekollisen pelitavan ystävä ja aika ennen Araa tukisi tätä.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä Räsäsen valmentavan tätä joukkuetta. Eikö miehellä sitten ole siihen oikeasti halua, kun ei vieläkään ole saanut paikkaa kokeilla missään organisaatiossa vai odottaako kärsivällisesti Pelicansin ratkaisuja?

Toivolan kohdalla eletään kuitenkin ratkaisun hetkiä. Nyt ei enää voiteta pelejä kuin sieltä täältä vain tsemppaamalla. Jotain pitää tehdä, maalipaikkoja pitää saada luotua selkeästi enemmän. Jos Toivola ei siihen pysty, joku valmentaja varmasti pystyy tällä materiaalilla. Onko se sitten Räsänen, Nurminen vai joku muu, se ei ole minun asiani.
 

BaronFIN

Jäsen
No kiitos kiitos :)

Jos Räsäsen Pasi veisi kauden loppuun. Samalla tulisi katsottua ihan aikuisten oikeasti se, että onko Räsäsestä liigaan päävalmentajaksi. Aravirran jälkeen tämä kortti kun jäi auki. Räsäselle on tarjottu useaan otteeseen Mestiksestä päävalmentajan paikkaa, mutta mies ei ole halunnut lähteä. Palkittaisiinko uskollisuus?

JOS Räsäsestä ei ole liigaan päävalmentajaksi, niin vasta sen jälkeen katseet muualle ensi kautta silmällä pitäen.

Vapaita ja "realistisia" (edit: huomatkaa heittomerkit!):

Aravirta = nähty, ei kiitos
Eloranta = nähty, ei kiitos
Summanen = siinä ja siinä, mutta mielummin ei
Westerlund = unohtakaa, ei ole kiinnostunut valmentamisesta
Johtava = poltan pölyttyneen fanipaitani
Tamminen = samat kuin edelliseen
Timo Lehkonen = voisi olla kokeilemisen arvoinen
Petri Matikainen = tuskin tulossa vaikka maksettaisiin

Kahdeksaan pääsin ja nyt pitää jatkaa töitä, prkl.... Mutta tämän kauden osalta panokset Räsäseen ja Jami Kaupin jälkeisen ajan peli-ilmeen muuttumisen ihmeen uusimiseen...
 
Viimeksi muokattu:

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Nyt ei ole kyse siitä, että löytyykö joku muu pätevä tilalle, vaan siitä, että onko syytä aloittaa prosessi joka alkaa hyväksymällä se tilanne, että Toivola on väärä mies tuohon hommaan

No ei hitto soikoon. Jos nykyistä lähdetään korvaamaan ihan vaan korvaamisen ilosta, niin silloin mennään ainoastaan ojasta allikkoon ja todennäköisesti aina vaan vetelämpään suohon.

Kyllähän nyt kaiken a ja o näissä asioissa on varmistaa korvaajan pätevyys, jos nyt ylipäätään mitään vaihdoksia ollaan edes suunnittelemassa. Muuten siellä on joku rokki-Jami vol2 pitkällä lapulla ja sitten huudellaan taas kuorossa uutta valmentajaa.

Melko kevyellä pyynnöllä lähdit sitten liikkeelle, 10 nimeä.

No kyllä huonosti menee, jos ei pystytä edes ajattelemaan asioita netin äärellä - huudellaan vaan ja sillä hyvä.

Viisi nimeä?

***

Baron heitti jo kahdeksan ja tuohon muutama ulkomaan vaihtoehto päälle, niin se kymppi onkin jo kasassa. Hyvä!

Eri asia sitten onkin - kuten Baronkin lyhyesti jokaista kommentoi - kuinka maukkaita ja soveliaita mainitut ovat. Enempää nimiä listalle?
 

Fordél

Jäsen
Vapaita nimiä ei tosin paljoakaan ole, paitsi tietysti kohta Leime...Mutta siis jos tosissaan ollaan niin Räsänen lienee paras vaihtoehto ja sopisi Pelsujen toimintatapaan. Jos Räsänen ei vakuuta niin sitten voidaan ensi kaudeksi katsoa muualta kuten Mestiksestä Lehkonen ja Pikkarainen (jotka tosin tuskin lähtevät kesken projektien), A-junnuista (esim. Juujärvi) tai ulkomailta joku kotimainen nimi.
 

surfa

Jäsen
No ei hitto soikoon. Jos nykyistä lähdetään korvaamaan ihan vaan korvaamisen ilosta, niin silloin mennään ainoastaan ojasta allikkoon ja todennäköisesti aina vaan vetelämpään suohon.

Kyllähän nyt kaiken a ja o näissä asioissa on varmistaa korvaajan pätevyys, jos nyt ylipäätään mitään vaihdoksia ollaan edes suunnittelemassa. Muuten siellä on joku rokki-Jami vol2 pitkällä lapulla ja sitten huudellaan taas kuorossa uutta valmentajaa.

-----

No kyllä huonosti menee, jos ei pystytä edes ajattelemaan asioita netin äärellä - huudellaan vaan ja sillä hyvä.

Viisi nimeä?

Älä välitä.

Tää on tätä nykymaailman mentaliteettia. Kaikki on olevinaan helvetin päteviä osottamaan ongelmia, mutta sitä oikeasti fiksua väkeä jolla on kykyä esittää ratkasuita niihin ongelmiin on todella vähän.

Eli vähän räikeämmin sanottuna. Jokainen tallaaja tykkää vetää itkupotkuraivareita, kun siihen ei tarvi tehdä mitään ajatustyötä.



Itse en koe olevani millään tavalla pätevä valitsemaan liigajengin päävalmentajaa, enkä osaa näinollen juurikaan arvioida vaihtoehtoja. Alan kyllä itsekin kuitenkin kallistumaan sille kannalle, että ei tämä tästä ehkä paremmaksi muutu. Vielä tosiaan tarvittaisiin se _parempi_ vaihtoehto, vaihtamisen ilosta siihenkään ralliin ei kannata lähteä.
 

BaronFIN

Jäsen
... Mestiksestä Lehkonen ja Pikkarainen (jotka tosin tuskin lähtevät kesken projektien), A-junnuista (esim. Juujärvi) tai ulkomailta joku kotimainen nimi.
Nyt ei kannata sekoittaa Timo Lehkosta veljeensä Ismoon. Tosin Timon vahva HPK tausta (Jalosen kakkonen mestaruuskaudella + junnujen valmennuspäällikkö tällä hetkellä, tosin vapautuu 2012, joten mikään pitkä projekti ei ole) saattaa olla tehokkaana esteenä ajatuksen viemisestä yhtään tätä pidemmälle.

Aivan sama. Jos Toivola saa homman toimimaan, niin koko keskustelu on turha. Jos, jos ja jos... Katsotaan maajoukkuetaukoon saakka, silloin ratkaisut ja mahdollisesti puhdas treeniviikko alle Räsäsen alaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Älä välitä.

Tää on tätä nykymaailman mentaliteettia. Kaikki on olevinaan helvetin päteviä osottamaan ongelmia, mutta sitä oikeasti fiksua väkeä jolla on kykyä esittää ratkasuita niihin ongelmiin on todella vähän.

Eli vähän räikeämmin sanottuna. Jokainen tallaaja tykkää vetää itkupotkuraivareita, kun siihen ei tarvi tehdä mitään ajatustyötä.

Nyt täytyy sitten kysyä kannattajan oikeuksista keskustelupalstalla. Mitä ne ovat? Saako toimintaa, valmentajia tai pelaajia kritisoida? Pitääkö vain hymistellä tyytyväisenä, koska ei ole itse luonut kymmenen vuoden toimintastrategiaa budjetteineen valmiiksi?

Katsojat tämän toiminnan osiltaan rahoittavat, joten heillä on oikeus myös mielipiteeseen. Suurin osa tänne kirjoittavista on näitä rahoittajia.

Toivolaa ei ole itkupotkuraivarein (kaikkien toimesta) oltu potkimassa ulos. Perusteluja on annettu, pelitapaa on kritisoitu. Näin sekä viime että tällä kaudella. Pelaajia on kesän aikana vaihdettu ja sama kritiikki jatkuu. Totta kai kannattajalla on oikeus kertoa mielipiteensä tässä vaiheessa ja vaatia vaikka niitä potkuja valmentajalle. Tai sitten on oikeus puolustaa valmentajaa. Tuollaista "ette tiedä mistään mitään, joten turha vouhottaa" -asennetta en sen sijaan ymmärrä.

Kannattaja ei kuitenkaan voi palkata ketään joukkueeseen, joten sikäli valmentajien listaaminen on vähintäänkin turhaa. Voihan niitä tähän sanoa: Räsänen, Nurminen, Lehkonen, Juujärvi, Koivu, Aravirta ja kumppanit. Valitkaa siitä sitten.

En ole juuri tällä hetkellä vaatimassa potkuja, sillä haluan katsoa saako Toivola paketin kasaan seuraavien kierrosten aikana. Pelin jatkuessa samanlaisena on valmentajan vaihto sitten loogisin vaihtoehto pidemmällä tähtäimellä.
 
No ei hitto soikoon. Jos nykyistä lähdetään korvaamaan ihan vaan korvaamisen ilosta, niin silloin mennään ainoastaan ojasta allikkoon ja todennäköisesti aina vaan vetelämpään suohon.

Kyllähän nyt kaiken a ja o näissä asioissa on varmistaa korvaajan pätevyys, jos nyt ylipäätään mitään vaihdoksia ollaan edes suunnittelemassa. Muuten siellä on joku rokki-Jami vol2 pitkällä lapulla ja sitten huudellaan taas kuorossa uutta valmentajaa.
Hienosti poimit irtolauseen tekstistäni, joka vie pohjan koko alkuperäiseltä asialta, kokonaisuudessaan asia meni näin:
"Kuinka realistisena näet, että Toivola saisi sitten nykyisen paketin toimimaan?
Kirjoitat tuossa, että "jotain tuolle joukkueelle on tehtävä". Joukkueellehan on kaikki mahdollinen jo Toivolan osalta tehty, pitäisikö itse Toivolalle tehdä jo jotain?
Nyt ei ole kyse siitä, että löytyykö joku muu pätevä tilalle, vaan siitä, että onko syytä aloittaa prosessi joka alkaa hyväksymällä se tilanne, että Toivola on väärä mies tuohon hommaan."

Tarkoitin tuossa että uuden valmentajan hakuprosessi käynnistyy sillä, että päätetään pistää vanha valmentaja pihalle.
Tämän päätöksen jälkeen aletaan etsiä uutta päävalmentajaa. Usein ensin kulisseissa ja sitten kun sopiva löytyy, niin annetaan monoa vanhalle.
Uuden päävalmentajan täytyy olla parempi ja pätevämpi kuin vanhan, sehän nyt on ihan itsestään selvä asia. Pointtina on se, että on korkea aika tehdä päätös uuden valmentajan etsimisestä.

Kysymyksiini toki jätit hienosti vastaamatta, lihavoin kysymykset tällä kertaa niin löytyvät helpommin, jos lainaat kysymyksiä tekstiisi, niin lainaa sitten kokonaisina, etteivät vääristy:
Ottaisitko pätevän valmentajan tilalle jos sellainen löytyisi, vai katsotaanko Toivola-kortti loppuun asti?

Viisi nimeä?
***
Baron heitti jo kahdeksan ja tuohon muutama ulkomaan vaihtoehto päälle, niin se kymppi onkin jo kasassa. Hyvä!

Eri asia sitten onkin - kuten Baronkin lyhyesti jokaista kommentoi - kuinka maukkaita ja soveliaita mainitut ovat. Enempää nimiä listalle?
No kuinka montaa noista Baronin nimistä pidät realistisina, vapaita ovat toki kaikki, mutta realistisuus rajoittuu useimmissa tasan siihen, että ovat valmentajia.
Voihan listaa jatkaa vielä vaikka Jami Kaupilla ja Petteri Sihvosella, niin saadaan kymppi täyteen.
Pointtina on se, että voihan niitä nimiä haalia, mutta kenet noista näet oikeasti korvaajana. Eiköhän se mahdollinen uusi valmentaja ole joku aivan muu.
 

Fordél

Jäsen
Nyt ei kannata sekoittaa Timo Lehkosta veljeensä Ismoon. Tosin Timon vahva HPK tausta (Jalosen kakkonen mestaruuskaudella + junnujen valmennuspäällikkö tällä hetkellä, tosin vapautuu 2010, joten mikään pitkä projekti ei ole) saattaa olla tehokkaana esteenä ajatuksen viemisestä yhtään tätä pidemmälle.

Niin itse puhuin juuri Ismo Lehkosesta, joka valmentaa Mestiksessä KooKoota ja hänellä on siellä projekti kesken.
 

Fordél

Jäsen
No kuinka montaa noista Baronin nimistä pidät realistisina, vapaita ovat toki kaikki, mutta realistisuus rajoittuu useimmissa tasan siihen, että ovat valmentajia.

Korjataan sen verran, että kovinkaan moni heistä ei ole täysin vapaa kuten Summanen, T.Lehkonen, Matikainen ja Westerlund. Ainoastaan Aravirta on vapaa, mutta maksaako Jokerit edelleen palkkaa, joten onko heillä jotain sananvaltaa siitä missä Ara saisi valmentaa?
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
Niin itse puhuin juuri Ismo Lehkosesta, joka valmentaa Mestiksessä KooKoota ja hänellä on siellä projekti kesken.

Juuri näin. Pikkarainen kyllä irtoaisi Mikkelistä, jos vain puhelin soi ja haluja olisi. Lehkosen irroittaminen sopimuksestaan KooKoon kanssa taas ei tule onnistumaan seuraavista syistä:

1. Lehkonen on itse sitoutunut Kouvolaan ja halu valmentaa siellä on kova
2. Lehkosta on jo yritetty irroittaa tällä kaudella liigaan, mutta KooKoon vaatima "purkusumma" voimassaolevasta sopimuksesta on sen verran kova, että on jäänyt hiljaiseksi. Eli mallia -tarpeeksi euroja tiskiin, niin kaikki on kaupan.

Ainakaan siis tällä kaudella ellei Ismo itse halua jättää KooKoota, jota pidän todella epätodennäköisenä. Ensi kausi on sitten eri asia ja on täysin kiinni siitä miten KooKoo kuluvalla kaudella pärjää.
 
Viimeksi muokattu:

surfa

Jäsen
Toivolaa ei ole itkupotkuraivarein (kaikkien toimesta) oltu potkimassa ulos. Perusteluja on annettu, pelitapaa on kritisoitu. Näin sekä viime että tällä kaudella. Pelaajia on kesän aikana vaihdettu ja sama kritiikki jatkuu. Totta kai kannattajalla on oikeus kertoa mielipiteensä tässä vaiheessa ja vaatia vaikka niitä potkuja valmentajalle. Tai sitten on oikeus puolustaa valmentajaa. Tuollaista "ette tiedä mistään mitään, joten turha vouhottaa" -asennetta en sen sijaan ymmärrä.

Luitkohan nyt ihan tarpeeks ajatuksella sen mun jutun. Totta kai saa vouhottaa, mutta jos vouhottaa niin sitten saa kyllä varautua myös hieman perustelemaan omia mielipiteitään.

Kritiikki on tarkoitettu nimimerkeille joiden lähestymistapa tähän(kin) ongelmaan on huudella täällä rakentavaa keskustelua aloittaville "*ttu ooks tyhmä ku et tajuu että Toivola *ttuun ni voitetaan ainakin kaikki pelit loppukaudella".

Mun mielestä keskustelunavaus vaihtoehtosista valmentajista on hyvä ja todella rakentavaa keskustelua, eikä siihen pitäisi kenenkään millään perusteluilla alkaa huutelemaan että vaaditaan liikaa nimiä tai kuinka tyhmää on miettiä onko vaihdosta hyötyä.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Kysymyksiini toki jätit hienosti vastaamatta

Pahoittelen. Pyrin poimimaan sen oleellisen kiihkoilun ja petolliseen subjektivismiin johtavan seasta.

Kuinka realistisena näet, että Toivola saisi sitten nykyisen paketin toimimaan?

Todella vaikea kysymys, enkä tähän osaa aukottomasti vastata. Sanotaan nyt kuitenkin että se mikä minun mielestäni olisi "toimiva paketti", tuskin on sitä kiihkoilevalle Toivolan savustajalle.

Joukkueellehan on kaikki mahdollinen jo Toivolan osalta tehty,

Onko?

pitäisikö itse Toivolalle tehdä jo jotain?

Olen tässä asiassa sen verran lapsenuskoinen, että uskon Toivolan tekevän kaikkensa jotta joukkueen pelitapa toimisi. Se on eri asia riittääkö Toivolan panos ja asiasta on vain mielipiteitä. Etenkin kriittiset mielipiteet ovat varsin vahvoja ja siltikin ne ovat vain mielipiteitä muiden joukossa.

Ottaisitko pätevän valmentajan tilalle jos sellainen löytyisi, vai katsotaanko Toivola-kortti loppuun asti?

Nyt pitäisi ensin määritellä se pätevä valmentaja kenestä on kyse. Jos kokonaisuutena selkeästi pätevämpi ja ilman negatiivisia vaikutteita tuova vaihtoehto olisi tarjolla, niin ilman muuta ottaisin.

Sittenkin on vielä nuo "jos" ja "ottaisin". Kuka otetaan ja kuka ostetaan - siinä on vinha ero. ...kun ensin on ylipäätään löydetty se sopiva nimi.
 

BaronFIN

Jäsen
Kukaan ei varmaankaan ole koskaan kyseenalaistanut etteikö Toivola olisi yrittänyt parastaan Pelicansien eteen. Jos kyse olisi puhtaasti työnteosta ja asenteesta kiinni, niin tuskin homma olisi Toivolasta kiinni.

Mutta tämä "lahtelaisen näköinen kiekko"... Nurminenhan linjasi tämän tavoitteeksi palkatessaan Toivolan ja Toivola on sitä lähtenyt toteuttamaan. Onko nyt kyseessä Leime-ilmiö, jossa toteutetaan toisen ideoimaa pelikirjaa ja homma ei vain lähdekään toimimaan.

Äänekkäimmät ovat vaatineet Toivolan eroa jo vuoden ajan. Itse en ainakaan ole kertaakaan vaatinut sitä sen takia, että onpa kiva rienata linjoilla ja ärsyttää toisia vaan ihan puhtaaksi siksi, että tuo homma ei ole kaukalossa toiminut kuin ajoittain, jos ihan silloinkaan ja se ei riitä, ellei olla peruslahtelaiseen tapaan tyytyväisiä vain siitä, että vältetäänpähän jumbosija.

Nyt takissa neljä kertaa putkeen, kukas muistaa milloin on edes itse voitettu kolme kertaa putkeen. Viime joulukuussa? Tämä on tylyä tulosurheilua ja Toivola on itse sanonut kantavansa vastuun tuloksista. Viime kaudella pääsi kuin koira veräjästä Aravirran kasaaman mukavoituneen joukkueen ansiosta.

Nyt pitäisi saada puhdas alku. Itse liputtaisin Räsäsen puolesta ja paluuta ei niin lahtelaisen näköisen kiekon pariin. Mutta seuraavat kahdeksan peliä; niistä enemmän kuin 12 pistettä niin edelleen rimpuillaan mukana ja Toivola jatkaa puikoissa.
 
Räsäsen pelinjohtamisesta saatiin kyllä pieni näyte. Hyvin, hyvin pieni. Siitähän tässä nyt ei varsinaisesti kuitenkaan ole kyse, vaan pelitavasta. En tiedä miten paljon Räsänen nykyiseen tapaan on päässyt vaikuttamaan, joten viisaammat organisaation sisällä saavat tehdä sen analyysin. Itse olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että Räsänen on nimenomaan kiekollisen pelitavan ystävä ja aika ennen Araa tukisi tätä.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä Räsäsen valmentavan tätä joukkuetta.

Räsänenhän sanoi (en muista missä vai olenko itse kuullut) että ajattelee kiekosta melko eri tavalla kuin Toivola. Tätä taustaa vasten en usko että on päässyt paljon pelitapaan vaikuttamaan, semminkin kun tunnetaan kiekollisen pelin ystävänä mikä tällä hetkellä on minimoitu. Riittääkö sitten karisma pääkoutsiksi "jope ruonansuulla"? En ihan usko, mutta eipä se uskottavuus tälläkään hetkellä kovin korkealla liidä. Itseasiassa luulen että penkkikoutsaaminen olisi astetta kovempaa jos Räsäsestä tulisi ykkönen ja toinen Pasi valuisi katsomosta taas vaihtoaitioon.

Täytyy muistaa ettei Pasi-Pasi olisi mikään kokeilematon juttu. Vaikka Kaarna olikin hetken nimellisesti, mutta ei tainnut paljon käytäntöön puuttua. Ennen Araa saivat aikaan ison korjausliikkeen, mihin Ara sitten toi jatkuvuutta ja uskottavuutta, unohtamatta sitäkään ettei kokeneena kettuna hyväksynyt läheskään kaikkia kuningasideoita. Siitä on jo tovi aikaa ja aika reippaasti on kokemusta kertynyt sen jälkeen Paseille, varsinkin silloin täysin noviisille Nurmiselle.

Ei tänään eikä huomenna, mutta Toivolan tiimalasista alkaa hiekka loppua. On annettu aikaa ja pelaajat mutta pelissä ei vieläkään ole mitään johdonmukaisuutta. Hyvä peli-ilme on pelkkää silmänlumetta nuoremmilla ja nopeimmilla pelaajilla, mutta perustavanlaatuisesti mikään ei ole muuttunut since day one.
 
TOIVOLAAAAAAAAAA.....se juna pleijjareihin menee jo tuolla kaukana....

Viivaan matkaa 3 pistettä ja Kärpillä yksi ottelu enemmän pelattuna.
Hivenen pidän tätä ketjua erikoisena pahan olon purkamisena. Toivola on tähän sarjaan ihan kelvollinen valmentaja ja on sen myös osoittanut. Häneltä ei löydy uraltaan oikeastaan yhtään floppikautta. Tulokset ovat olleet suurin piirtein sitä, mitä on voitu kohtuudella odottaa + yksi huippukausi.
Tälläkin hetkellä Pelicans on suurin piirtein niillä sijoilla kuin pitäisikin: kymppiviivan tuntumassa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No on se nyt sitten perkele, jos Räsänen on niin nössö, ettei saa niitä hyökkäyspelin ajatuksiaan esille jo nyt, kun kaikki näkee, että homma kusee siellä hyökkäyspäässä. Onko kaverista päävalmentajaksi, jos siellä jo nyt lapastellaan kakkosen roolissa?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tulokset ovat olleet suurinpiirtein sitä, mitä on voitu kohtuudella odottaa + yksi huippukausi.
Tälläkin hetkellä Pelicans on suurinpiirtein niillä sijoilla kuin pitäisikin: kymppiviivan tuntumassa.

Tulokset ovat Ässien jälkeen järjestelmällisesti olleet alakanttiin. Yhtään venymiskautta ei ole nähty. Mikä tärkeintä, peli on näyttänyt sekä Lukon että Pelicansin aikana todella sekavalta. Tätä seikkaa vasten on mielestäni perusteltua sanoa, ettei Toivola ole onnistunut tehtävässään viime kausina.

Minun mielestäni Pelicansin paikka ei todellakaan ole kymppipaikan alapuolella materiaaliin nähden. Viisi sijaa ylempänä, niin oltaisiin oikealla paikalla. Peli on vain niin sekaisin juuri nyt, ettei sijoitukset ole se tärkein asia. Viimeisissä peleissä niitä pisteitä ei enää kummemmin ole tullutkaan.
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No on se nyt sitten perkele, jos Räsänen on niin nössö, ettei saa niitä hyökkäyspelin ajatuksiaan esille jo nyt, kun kaikki näkee, että homma kusee siellä hyökkäyspäässä. Onko kaverista päävalmentajaksi, jos siellä jo nyt lapastellaan kakkosen roolissa?
Ei se homma noin toimi! Ainoastaan siinä tapauksessa, että Toivola nimetään kakkoseksi ja Räsänen on ykkönen.
Ja vielä yksi juttu, hyökkäyspeli ja puolustuspeli kuuluvat kiinteästi yhteen eli on vain ja ainostaan pelitapa ja siinä nivoutuu saumattomasti yhteen niin hyökkäys-kuin puolustuspelikin. Tästä syystä joukkueella voi olla vain 1 johtaja kerrallaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tulokset ovat Ässien jälkeen järjestelmällisesti olleet alakanttiin. Yhtään venymiskautta ei ole nähty.

7:ntenä olevalla KalPalla on 4 pistettä enemmän ja yksi ottelu enemmän pelattuna. Jos katsotaan tehtyjä maaleja, niin yksi tehty maali vähemmän kuin sarjaa johtavalla JYP:llä tai 7:ntenä olevalla KalPalla.
Vaikkei Pelsujen hyökkäys ollut eilen tuloksellisesti hääviä, niin puolustuksen virheisiin joukkue hävisi.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että venymiskausia ei Toivolalta olla nähty viiteen kauteen.
Toki myönnän, että saatan ajatella Toivolasta keskimääräistä positiivisemmin.
 

Fordél

Jäsen
Se on eri asia riittääkö Toivolan panos ja asiasta on vain mielipiteitä. Etenkin kriittiset mielipiteet ovat varsin vahvoja ja siltikin ne ovat vain mielipiteitä muiden joukossa.

Mielipiteitähän nämä kaikki ovat ja myös pelin analysointi on osaksi makuasia. Olen vain pari peliä Pelsuilta nähnyt ja niissä hyökkäyspeli ei ole ollut niin hyvää kun mielestäni tuolla materiaalilla olisi aihetta odottaa. Muiden, jotka ovat nähneet enemmän peljä tai jopa kaikki, olen kuullut hyvin samansuuntaisia lausuntoja.

Mielipiteiden jälkeen tullaan kylmään faktaan eli Pelsut keräsi viime kaudella Toivolan alaisuudessa pisteitä 1,25 keskiarvolla ja oli sarjassa 12. Tällä hetkellä sija tismalleen sama ja kas kummaa myös pistekeskiarvokin on sama (eroa 0,02 pistettä). Okei, alkukaudesta on ollut paljon vieraspelejä ja joukkueessa on jonkin verran muutoksia, mutta mielestäni ketju on täysin aiheellisesti perustettu ja Toivolan on pikku hiljaa saatava peli toimimaan paremmin. Muuten tästä tulee aivan samanlainen kausi kuin viime kaudestakin ja mielestäni silloin Toivola on epäonnistunut.
 
Pahoittelen. Pyrin poimimaan sen oleellisen kiihkoilun ja petolliseen subjektivismiin johtavan seasta.

Todella vaikea kysymys, enkä tähän osaa aukottomasti vastata. Sanotaan nyt kuitenkin että se mikä minun mielestäni olisi "toimiva paketti", tuskin on sitä kiihkoilevalle Toivolan savustajalle.
En tiedä mistä olet saanut päähäsi sen, että olisin kiihkoileva Toivolan ulos savustaja, itse en itseäni sellaisena pidä.
Toivottavasti pystyt tulkitsemaan Toivola vastaisia tekstejä myös siten, että ne eivät kaikki ole "kiihkoilua".
Onko?

Olen tässä asiassa sen verran lapsenuskoinen, että uskon Toivolan tekevän kaikkensa jotta joukkueen pelitapa toimisi. Se on eri asia riittääkö Toivolan panos ja asiasta on vain mielipiteitä. Etenkin kriittiset mielipiteet ovat varsin vahvoja ja siltikin ne ovat vain mielipiteitä muiden joukossa.
Jos ei ammattivalmentaja saa puolentoista vuoden aikana hommaa toimimaan alkuunkaan, niin se kertoo väkisinkin valmentajan kyvyttömyydestä, yritystä voi löytyäkin, mutta jos se ei riitä, kuten tässä tapauksessa näyttää olevan, niin mitäs sitten.
Yleensä liigassa tehdään valmentajille kaksivuotisia sopimuksia, mikä tarkoittaa kahden vuoden visiota ja suunnitelmaa. Toisena vuonna yleensä korjataan hedelmät, kuten Porin Ässissä tehdään tällä hetkellä.
Harmittaa vain kun Pelicansin yksikään peli ei ole antanut merkkiäkään siitä, että joukkue pelaisi kiekkoa, jolla voisi tulla menestystäkin. 3/4 osaa on sopparista takana, milloin niitä hedelmiä kerätään?

Nyt pitäisi ensin määritellä se pätevä valmentaja kenestä on kyse. Jos kokonaisuutena selkeästi pätevämpi ja ilman negatiivisia vaikutteita tuova vaihtoehto olisi tarjolla, niin ilman muuta ottaisin.

Sittenkin on vielä nuo "jos" ja "ottaisin". Kuka otetaan ja kuka ostetaan - siinä on vinha ero. ...kun ensin on ylipäätään löydetty se sopiva nimi.
Eli loppujen lopuksi tässä ei hirveän eri linjoilla ollakaan, kun myönnät sentään sen, että joku voisi hoitaa homman paremmin.
Se tässä olikin nimenomaan ideana, että uutta valmentajaa voisi pikkuhiljaa kartoittaa, sillä urheilullinen menestys on puuttunut ja on vain ajankyse milloin noilla esityksillä yleisökin kaikkoaa uudistetusta hallista. Ei ole parasta mahdollista mainosta lukea jokaisen pelipäivän jälkeen Etlarista miten surkeasti Pelicans taas pelasi, Etlarinhan ei ole käytännössä otsikkoaan 1,5 vuoteen tavinnut muokata.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.46
  • 4.40
  • 2.34
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös