Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 367 815
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Ristiriitaiset fiilikset Salmelaisen aikakaudesta. Valuvikoja oli aina, puolustus ja maalivahdit, mutta toisaalta teki kyllä hyviä paikkauksia ja usein todella koviakin hakuja.

Mutta joo, seitsemän vuotta on pitkä aika. Tuntuu toki siltä, että vastahan se Salmelainen tuli. Mutta oikea päätös JOS ja kun myös Peltonen lähtee. Tällä kertaa ei Salmelaiseen kaaduttu.

Saas nähdä tosin että minkälainen turbulenssi tässä tekee vielä comebackin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
“ minä en ole sanonut, että olemme alisuorittaneet resursseihin nähden. Se oli seuran tiedotteessa”

—> Eikö siis olekaan samaa mieltä alisuorittamisesta, vai miksi piti tuossa korostaa, ettei itse ole todennut ko. faktaa.
—> Kuitenkin totesi hetkeä aiemmin: “ Tällä kaudella me kaikki epäonnistuimme.” Tarkoittiko siis,että vain tällä kaudella on alisuoritettu (koska jääty puolivälieriin), mutta ei pidemmällä aikajaksolla?
Noi kaksi sitaattia kun laskee yhteen, voi olla aika vakuuttunut, että ensimmäisessä kommentissasi viittasi siihen, että noin totesi Eskola. Toisessa sitaatissa viitannee itsensä lisäksi valmentajaan. Koko jengi pelillisesti alisuoritti selkeästi resursseihin nähden.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
“ Olen analysoinut ja miettinyt, mitä tekisin toisin, mutta en osaa sanoa. Uskoin, että pleijareissa meillä on sauma, mutta nyt urheilu näytti sen raadollisuuden meille. Kauden aikaisissa lisäyksissä ja reagoinneissa onnistuttiin, ja vahvistettiin joukkuetta oikealla tavalla.”

—> Ei siis nähnyt koko kauden aikana eikä nyt sen jälkeenkään tarvetta toisellekin kiekolliselle pakille. Puusilmäisyyttä, sanoisin.

“ minä en ole sanonut, että olemme alisuorittaneet resursseihin nähden. Se oli seuran tiedotteessa”

—> Eikö siis olekaan samaa mieltä alisuorittamisesta, vai miksi piti tuossa korostaa, ettei itse ole todennut ko. faktaa.
—> Kuitenkin totesi hetkeä aiemmin: “ Tällä kaudella me kaikki epäonnistuimme.” Tarkoittiko siis,että vain tällä kaudella on alisuoritettu (koska jääty puolivälieriin), mutta ei pidemmällä aikajaksolla?

“ Vaativia, niin kuin pitääkin olla. Koen, että on mieletön etuoikeus olla töissä HIFK:ssa kritiikin kohteena. Haluan kiittää kritiikistä, mitä olen saanut.”

—> Faneista puhuttaessa ottakoot siis täällä Jatkoajassakin kritiikin kritisoijat tuosta oppia. Epäkohdista ei varmasti tulla vaikenemaan jatkossakaan, jos ei menestystä ala tulemaan.
Hän on kerran tai enemmänkin vedonnut tähän: ”minä en ole sanonut”. Jättää paljon tulkintaa.

Mutta : Tobbenin paras joukkue ja Tobbenin ajan huonoin suoritus de facto.

Myös tuo runkosarjakommentti on mielenkiintoinen.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Tobbari kasasi hyvän jengin ja kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut, hän saa minulta puhtaat paperit viime kaudesta. Seitsemän vuotta on kuitenkin riittävän pitkä aika tuollaisessa positiossa. Kaikkea hyvää jatkoon ja uutta ukkoa tilalle kokeilemaan.

Koska viime kausi oli hyvästä rosterista huolimatta jälleen kerran jatkuvan pelillisen alisuorittamisen värittämä, on odotukset aivan nollissa tulevan suhteen, ihan sama kuka sinne stigaukot hankkii.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Hauskaa, että paljon parjattu Nybondas onnistui tulosten valossa aivan ylivoimaisesti 2000-luvulla muihin verrattuna. Oli mestaruutta, runkosarjan voittoa ja finaalipaikkaa. Silloinkin oli paljon aivan karmeita kurakausia, mutta välillä tuli sentään menestyksen tynkää. Silloin ajateltiin, että taso pitää saada paremmaksi ja tasaisemmaksi. Kuten ihan oikea ajatus olikin, nyt tuntuu että sekin maistuisi, että joka viides kausi menestyttäisiin, vaikka muu olisi ripulipaskaa.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskaa, että paljon parjattu Nybondas onnistui tulosten valossa aivan ylivoimaisesti 2000-luvulla muihin verrattuna. Oli mestaruutta, runkosarjan voittoa ja finaalipaikkaa. Silloinkin oli paljon aivan karmeita kurakausia, mutta välillä tuli sentään menestyksen tynkää. Silloin ajateltiin, että taso pitää saada paremmaksi ja tasaisemmaksi. Kuten ihan oikea ajatus olikin, nyt tuntuu että sekin maistuisi, että joka viides kausi menestyttäisiin, vaikka muu olisi ripulipaskaa.
Mulla tökki se Nybarin ylimielinen asenne pahasti, etenkin kun se ei ollut mitenkään ansaittua.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hauskaa, että paljon parjattu Nybondas onnistui tulosten valossa aivan ylivoimaisesti 2000-luvulla muihin verrattuna. Oli mestaruutta, runkosarjan voittoa ja finaalipaikkaa. Silloinkin oli paljon aivan karmeita kurakausia, mutta välillä tuli sentään menestyksen tynkää. Silloin ajateltiin, että taso pitää saada paremmaksi ja tasaisemmaksi. Kuten ihan oikea ajatus olikin, nyt tuntuu että sekin maistuisi, että joka viides kausi menestyttäisiin, vaikka muu olisi ripulipaskaa.

Niin, se aika oli vielä ennen kuin pelillinen murros liigassa tapahtui. 2012 Tappara jäi 12. jolloin alkoivat pistää koko pakettia uusiksi. Tässä hetkessä ei ostomestaruudet ole mahdollista, ei edes pikavoitot.

Pitäisi olla rohkeutta tehdä sama mitä Tappara teki. Sitä ei ole vielä toistaiseksi ollut. Ja myös niin, että siitä pelillisestä kuvasta tunnistaa IFK:n. En itse ole pikavoittojen kannalla, ei ne anna minulle mitään.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Niin, se aika oli vielä ennen kuin pelillinen murros liigassa tapahtui. 2012 Tappara jäi 12. jolloin alkoivat pistää koko pakettia uusiksi. Tässä hetkessä ei ostomestaruudet ole mahdollista, ei edes pikavoitot.

Pitäisi olla rohkeutta tehdä sama mitä Tappara teki. Sitä ei ole vielä toistaiseksi ollut. Ja myös niin, että siitä pelillisestä kuvasta tunnistaa IFK:n. En itse ole pikavoittojen kannalla, ei ne anna minulle mitään.

Pointti oli se, että nyt ei ole mitään voittoja, ei pikavoittoja eikä mitään pitkäjänteisyyteen perustuvaakaan toimintaa.

Tai no sama valmentaja vetää puoli vuosikymmentä, niin se toki on todella pitkäjänteistä. Pelaajien kehityspolut tai joukkueen rakentaminen taas ei ole kovin pitkäjänteistä. Kaksi viimeisintä finaalipaikkaahan ovat tulleet hyvällä valmentajalla ja erittäin hyvällä joukkueella, jossa runko on ollut jo olemassa.

Mutta samaa mieltä olen kanssasi. Nyt IFK:lla on hyvät ikäluokat tulollaan alemmista junioreista ja kannattaa olla selvä suunnitelma miten se hyödynnetään maksimaalisesti ja niin, että niitä ikäluokkia tulisi jatkossakin.

Äkkiä käy niin, että tuolta saadaan myöhemmin yksi ainoa pelimies ns. omaan käyttöön ja muut potentiaalisetkin kaverit lähtevät maakuntiin.

Mestis-yhteistyö. Sopiva sisäänajo liigaan, oikeassa roolissa. Fysiikan yksilöllinen kehittäminen jne. IFK voisi olla jo 3-4 vuoden päästä suomalainen suurseura, jos asiat pistettäisiin urheilullisella puolella täydelliseen kuntoon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Joo, on kyllä kieltämättä Bergenheimilla harvinaisen kovat näytöt tuohon rooliin.
Sarkasmitutka toivottavasti toimii, mutta tämä olisi Kortelaisen tavoin valitettavan kädenlämpöinen ratkaisu, joka ei antaisi uskoa siihen, että keskinkertaisuuden ja sisäsiittoisuuden aallosta päästäisin koskaan pois.

Kortelainen oli aikoinaan kakkosvalinta, joten on varmaan nyt lisäkokemuksen turvin ykkösvaihtoehto ellei sieltä tule puskista joku uusi nimi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sarkasmitutka toivottavasti toimii, mutta tämä olisi Kortelaisen tavoin valitettavan kädenlämpöinen ratkaisu, joka ei antaisi uskoa siihen, että keskinkertaisuuden ja sisäsiittoisuuden aallosta päästäisin koskaan pois.

Kortelainen oli aikoinaan kakkosvalinta, joten on varmaan nyt lisäkokemuksen turvin ykkösvaihtoehto ellei sieltä tule puskista joku uusi nimi.

Kannattaa muistaa sellainen asia ettei uuden valintaa tee henkilöt joiden kakkosvaihtoehto Kortelainen oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös