Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 370 165
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirsin lainauksen tuolta Pihlströmin ketjusta tänne. En ole asiaan ottanut mitään kantaa aiemmin, koska kun tämä siirto tapahtui, olin omaehtoisella hermolomalla täältä. Mutta nyt kirjoitan omat ajatukseni aiheesta.

Moni täällä harmitteli Kassun sopimuksen purkua tössä kaupassa. Harmitti minuakin. Kassu toivoi tätä ratkaisua lopulta itse. Isänsä tietää varsin hyvin sopimustilanteen ja nimen aiheuttaman paineen jolloin katsoivat muualla saavan paremman mahdollisuuden. Kasper tulee varmasti takaisin heti, kun tulee mahdollisesksi.

Mä itse ajattelin asian silloin niin, että HIFK:lla ei siinä tilanteessa ollut montaakaan kauppatavaraksi soveltuvaa pelaajaa. Loukkaantuneista pelaajista Kerhokaan ei varmasti ollut kiinnostunut, koska heiltäkin poistui pelaajia. Lundellista ei tässä hetkessä, tällä kaudella olisi ollut HIFK:lle kovinkaan suurta hyötyä, vaan jos Kasperia olisi ollut pakko esim. loukkaantumisten takia peluuttaa, pidän hyvin todennäköisenä, että olisi joutunut liian tiukkaan paikkaan. Näin ollen Lundell oli mun kirjoissani oikeasti ainoa hyökkääjä, jolla oli jotain markkina-arvoa myös ostajan kannalta.

Sekin kannattaa huomioida, että Kasperin piti pelata tämä kausi Kerhossa lainalla. Sopimus oli luokkaa "toistaiseksi", mutta itse uskon, että häntä ei olisi kutsuttu takaisin kuin vasta "pakon edessä". Kun Lundell loukkaantui, koko alkuperäinen suunnitelma meni persiilleen. Lainan tarkoituksena oli saada Kasperille Liiga-kokemusta ja peliaikaa HPK:ssa, koska sitä ei samassa mittakaavassa olisi ollut meillä tarjolla.

Itse näen asian niin, että loukkaantuminen siirsi tavoitteita vuodella eteenpäin. Tai ainakaan tämän kauden tavoitteet eivät täyttyneet. Kasper on kärsinyt paljon loukkaantumisista ja hänen sopimuksensa HIFK:n kanssa olisi päättynyt ensi kauden jälkeen. Jos HIFK olisi nyt tarjonnut jatkosopimusta, se olisi perustunut johonkin muuhun kuin oikeisiin näyttöihin. Olisi saanut jatkonsa potentiaalin ja sukunimensä perusteella ja mä näen, että näissä olosuhteissa se olisi ollut liikaa, koska Kasper ei kuitenkaan ole mikään maailmanluokan prospekti. Ainakaan tässä vaiheessa.

Se, että Kasper sai HPK:sta ensi kauden lisäksi seuraavankin kauden sopimuksen, luo hänelle turvaa ja rauhoittaa tilanteen hänen itsensä osalta. Mun mielestäni HIFK toimi fiksusti ja pelaajan parasta ajatellen tässä asiassa, vaikka ymmärrän kyllä senkin, että kaikkia harmittaa Kasperin siirto noin niin kuin periaatteellisella tasolla. Mun mielestäni HIFK teki nyt käytännössä sen, minkä on luvannut: meillä ajatellaan myös pelaajan parasta. Näin toimittiin myös Teissalan ja Salinin kohdalla.

Mä näen tämän Kasper Lundellin siirron Kerhoon vain ja ainoastaan hyvänä asiana ja nimenomaan Lundellin itsensä kannalta. Nyt voi ihan rauhassa keskittyä siihen, että seuraavat kaksi kautta menee Kerhossa. Ja siitä lyön pääni pantiksi, että HIFK ei olisi ikinä kussut Lundellin perheen muroihin tai kohdellut pelaajaa huonosti.
 
Viimeksi muokattu:

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirsin lainauksen tuolta Pihlströmin ketjusta tänne. En ole asiaan ottanut mitään kantaa aiemmin, koska kun tämä siirto tapahtui, olin omaehtoisella hermolomalla täältä. Mutta nyt kirjoitan omat ajatukseni aiheesta.



Mä itse ajattelin asian silloin niin, että HIFK:lla ei siinä tilanteessa ollut montaakaan kauppatavaraksi soveltuvaa pelaajaa. Loukkaantuneista pelaajista Kerhokaan ei varmasti ollut kiinnostunut, koska heiltäkin poistui pelaajia. Lundellista ei tässä hetkessä, tällä kaudella olisi ollut HIFK:lle kovinkaan suurta hyötyä, vaan jos Kasperia olisi ollut pakko esim. loukkaantumisten takia peluuttaa, pidän hyvin todennäköisenä, että olisi joutunut liian tiukkaan paikkaan. Näin ollen Lundell oli mun kirjoissani oikeasti ainoa hyökkääjä, jolla oli jotain markkina-arvoa myös ostajan kannalta.

Sekin kannattaa huomioida, että Kasperin piti pelata tämä kausi Kerho lainalla. Sopimus oli luokkaa "toistaiseksi", mutta itse uskon, että häntä ei olisi kutsuttu takaisin kuin vasta "pakon edessä". Kun Lundell loukkaantui, koko alkuperäinen suunnitelma meni persiilleen. Lainan tarkoituksena oli saada Kasperille Liiga-kokemusta ja peliaikaa HPK:ssa, koska sitä ei samassa mittakaavassa olisi ollut meillä tarjolla.

Itse näen asian niin, että loukkaantuminen siirsi tavoitteita vuodella eteenpäin. Tai ainakaan tämän kauden tavoitteet eivät täyttyneet. Kasper on kärsinyt paljon loukkaantumisista ja hänen sopimuksensa HIFK:n kanssa olisi päättynyt ensi kauden jälkeen. Jos HIFK olisi nyt tarjonnut jatkosopimusta, se olisi perustunut johonkin muuhun kuin oikeisiin näyttöihin. Olisi saanut jatkonsa potentiaalin ja sukunimensä perusteella ja mä näen, että näissä olosuhteissa se olisi ollut liikaa, koska Kasper ei kuitenkaan ole mikään maailmanluokan prospekti. Ainakaan tässä vaiheessa.

Se, että Kasper sai HPK:sta ensi kauden lisäksi seuraavankin kauden sopimuksen, luo hänelle turvaa ja rauhoittaa tilanteen hänen itsensä osalta. Mun mielestäni HIFK toimi fiksusti ja pelaajan parasta ajatellen tässä asiassa, vaikka ymmärrän kyllä senkin, että kaikkia harmittaa Kasperin siirto noin niin kuin periaatteellisella tasolla. Mun mielestäni HIFK teki nyt käytännössä sen, minkä on luvannut: meillä ajatellaan myös pelaajan parasta. Näin toimittiin myös Teissalan ja Salinin kohdalla.

Mä näen tämän Kasper Lundellin siirron Kerhoon vain ja ainoastaan hyvänä asiana ja nimenomaan Lundellin itsensä kannalta. Nyt voi ihan rauhassa keskittyä siihen, että seuraavat kaksi kautta menee Kerhossa. Ja siitä lyön pääni pantiksi, että HIFK ei olisi ikinä kussut Lundellin perheen muroihin tai kohdellut pelaajaa huonosti.
Jälleen naulankantaan!
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Kyllä täytyy taas mainita tämä täälläkin kehuttu peliliike antaa Karhunen Kärppiin. 2p on tähän nerokkaaseen tempaukseen jo menetetty ja tänään taitaa tulla 3p lisää. Vaikka kuinka olisi ylimääräinen pelaaja niin ei kai sitä nyt jumalauta tarvitsen pahimman kilpailijan tarpeita täyttää ja heidän suurinta ongelmaansa ratkaista? "No kun se halus sinne ja ois tullu paha mieli jos ei oltas päästetty", vittu jos ei ammattilainen sen vertaa ymmärrä urheilubisnestä niin sitten saakin tulla paha mieli, tämmösissä tapauksissa se diili etitään jonnekin muualle eikä anneta tarjottimella pahimmalle kilpailijalle avaimia kiilata kannujahdissa edelle, mielummin vaikka sitten roikotetaan kolmosmaalivahtina jos ei muu onnistu, siinähän mököttäisi sitten, eipähän ainakaan olisi tuolla nytkin torjumassa kaikkia meiän skodeja, vittu.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kyllä täytyy taas mainita tämä täälläkin kehuttu peliliike antaa Karhunen Kärppiin. 2p on tähän nerokkaaseen tempaukseen jo menetetty ja tänään taitaa tulla 3p lisää. Vaikka kuinka olisi ylimääräinen pelaaja niin ei kai sitä nyt jumalauta tarvitsen pahimman kilpailijan tarpeita täyttää ja heidän suurinta ongelmaansa ratkaista? "No kun se halus sinne ja ois tullu paha mieli jos ei oltas päästetty", vittu jos ei ammattilainen sen vertaa ymmärrä urheilubisnestä niin sitten saakin tulla paha mieli, tämmösissä tapauksissa se diili etitään jonnekin muualle eikä anneta tarjottimella pahimmalle kilpailijalle avaimia kiilata kannujahdissa edelle, mielummin vaikka sitten roikotetaan kolmosmaalivahtina jos ei muu onnistu, siinähän mököttäisi sitten, eipähän ainakaan olisi tuolla nytkin torjumassa kaikkia meiän skodeja, vittu.

Karhunen ei ole siinä lopullisessa kanijahdissa mikään merkittävä tekijä vaikka nyt siellä vituttaakin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Saattaa hyvinkin olla, todennäköisyys tälle on olemassa ja sellaisen oljenkorren tarjoaminen kilpakumppanille on aivan kammottava munaus vaikka miten kääntelee.

No ei ole. Eikä tossa ole mitään logiikkaa, että pidetään Karhunen kellarissa ettei vaan anneta kaverille. Sekin kertoo jotain ettei edelleenkään Kärpät ole pystynyt ykköstä valitsemaan.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
No ei ole. Eikä tossa ole mitään logiikkaa, että pidetään Karhunen kellarissa ettei vaan anneta kaverille.

Kaverille? Nybari kääntyy haudassaan... ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä, ja ensisijaisena vaihtoehtona tarjosin että diili olisi pitänyt järkätä muualle, ja sen jälkeen seuraava vaihtoehto olisi ollut pitää vaikka sitten varalta omassa rosterissa ennen kuin antaa viholliselle heille tuttu maalivahti kuin taivaan lahjana.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kaverille? Nybari kääntyy haudassaan... ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä, ja ensisijaisena vaihtoehtona tarjosin että diili olisi pitänyt järkätä muualle, ja sen jälkeen seuraava vaihtoehto olisi ollut pitää vaikka sitten varalta omassa rosterissa ennen kuin antaa viholliselle heille tuttu maalivahti kuin taivaan lahjana.

Kun mietit hetken tilannetta niin ymmärrät ettei tälläinen ole edes mahdollista, varsinkaan siinä tilanteessa kun IFK haluaa Karhusen sopimuksen pois rasittamasta. Nybari ei ole muuten kuollut.

Ja se on muuten aivan muut asiat mihin tänään hävitään. Ei Karhuselle ole tullut edes hiki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Kun mietit hetken tilannetta niin ymmärrät ettei tälläinen ole edes mahdollista, varsinkaan siinä tilanteessa kun IFK haluaa Karhusen sopimuksen pois rasittamasta.

Olen miettinyt tilannetta enemmänkin ja Kärpät ei olisi millään lailla nykyistä vastaava mestariehdokas jos Tobbe ei olisi syksyllä antanut heille akuuttiin maalivahtiongelmaan täsmäapua. Lisäksi tänäänkin oltaisiin oltu vähintään pisteillä jos Westermarck olisi tuolla imuroimassa. Ymmärrän tietenkin että Karhusen sopimus oli jonkinmoinen rasite mutta ihan silkkaa laiskuutta ja tietynlaista pehmeyttä tai häikäilemättömyyden puutetta Salmelaiselta antaa hänet Kärpille sen sijaan että olisi nähnyt vaivaa ja hoitanut diilin jonnekin muualle.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen miettinyt tilannetta enemmänkin ja Kärpät ei olisi millään lailla nykyistä vastaava mestariehdokas jos Tobbe ei olisi syksyllä antanut heille akuuttiin maalivahtiongelmaan täsmäapua. Lisäksi tänäänkin oltaisiin oltu vähintään pisteillä jos Westermarck olisi tuolla imuroimassa. Ymmärrän tietenkin että Karhusen sopimus oli jonkinmoinen rasite mutta ihan silkkaa laiskuutta ja tietynlaista pehmeyttä tai häikäilemättömyyden puutetta Salmelaiselta antaa hänet Kärpille sen sijaan että olisi nähnyt vaivaa ja hoitanut diilin jonnekin muualle.

Miten hoidat diilin muualle, jos pelaaja ei suostu siirtymään? Samanaikaisesti haluat itse diilistä eroon, jotta olisi eväitä vahvistaa jengiä.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Miten hoidat diilin muualle, jos pelaaja ei suostu siirtymään? Samanaikaisesti haluat itse diilistä eroon, jotta olisi eväitä vahvistaa jengiä.

Niin kuin sanoin, jos ei suostu siirtoon niin jääköön sitten kolmosveskariksi, eiköhän se ala siirto muuallekin ajan kanssa sitten maistua. Ammattiurheilijan pitäisi tilanne ymmärtää.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Niin kuin sanoin, jos ei suostu siirtoon niin jääköön sitten kolmosveskariksi, eiköhän se ala siirto muuallekin ajan kanssa sitten maistua. Ammattiurheilijan pitäisi tilanne ymmärtää.
Kyllä tää on täysin mahdoton tilanne. Liigassa pelaajilla on aika paljon valtaa siirtoasioissa kesken kauden ja Karhusella oli kaikki valtit tässä tilanteessa. Ja jos olisi Karhunen jäänyt, niin tuskin olisi pahemmin vahvistuksia tullut. Ideaalitilanteessa Karhunen ei olisi loukkaantunut kauden alussa ja meillä olisi nyt kaksikkona Taponen-Karhunen. Mutta aika paha oli Hovistakaan muualle siirtää, sen verran hyvin on pelannut ja ansaitsi paikkansa.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Kyllä tää on täysin mahdoton tilanne. Liigassa pelaajilla on aika paljon valtaa siirtoasioissa kesken kauden ja Karhusella oli kaikki valtit tässä tilanteessa. Ja jos olisi Karhunen jäänyt, niin tuskin olisi pahemmin vahvistuksia tullut. Ideaalitilanteessa Karhunen ei olisi loukkaantunut kauden alussa ja meillä olisi nyt kaksikkona Taponen-Karhunen. Mutta aika paha oli Hovistakaan muualle siirtää, sen verran hyvin on pelannut ja ansaitsi paikkansa.

No joo, hyvin sanottu ja saattaa olla että olen väärässä tässä, jään pohtimaan mutta lähden ainakin toistaiseksi siitä että Salmelaisen olisi pitänyt tylymmin hoitaa tämä niin ettei millään tavoin avita pohjoisesta IFK:n mestaruustodennäköisyyksiä syömään nousevaa uhkaa.
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Kyllä täytyy taas mainita tämä täälläkin kehuttu peliliike antaa Karhunen Kärppiin. 2p on tähän nerokkaaseen tempaukseen jo menetetty ja tänään taitaa tulla 3p lisää. Vaikka kuinka olisi ylimääräinen pelaaja niin ei kai sitä nyt jumalauta tarvitsen pahimman kilpailijan tarpeita täyttää ja heidän suurinta ongelmaansa ratkaista? "No kun se halus sinne ja ois tullu paha mieli jos ei oltas päästetty", vittu jos ei ammattilainen sen vertaa ymmärrä urheilubisnestä niin sitten saakin tulla paha mieli, tämmösissä tapauksissa se diili etitään jonnekin muualle eikä anneta tarjottimella pahimmalle kilpailijalle avaimia kiilata kannujahdissa edelle, mielummin vaikka sitten roikotetaan kolmosmaalivahtina jos ei muu onnistu, siinähän mököttäisi sitten, eipähän ainakaan olisi tuolla nytkin torjumassa kaikkia meiän skodeja, vittu.
Ei niitä pisteitä tänään menetetä Karhuseen vaan ihan omaan saamattomuuteen. Nollapeli on aina nollapeli mutta ei hän ole tänään esittänyt mitään mihin kuka tahansa liigamaalivahti ei pystyisi. Taponen otti eilen parit gamesaverit jotka määrittivät ottelun suuntaa, Karhusen ei ole tarvinnut tuollaisia tänään esittää.

Ei sillä, harmi että hänet menetettiin kilpailijalle tuolla tavalla ja ilmeisen hyvä kausi käynnissä, mutta tämän kuvion taakse ei voida mennä jos peli on sellaista kuin tänään. Ongelmat ovat aivan muualla.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
No niin herra Urheilujohtaja, mitäs kaikkea hienoa siellä tuloksen takana on? Ehkä uusi uljas nuorten pelaajalupausten armeija eli Kaskimäki? Vai ehkä monen vuoden mittaisesta opettelujaksosta myönnetty Diplomi? Onko tulossa Tiedote vai Haastattelu?
Pakko sanoa, että kyllä kiinnostaisi kuulla mielipidettä. Joukkue oli Salmelaisen omien sanojen mukaan kovin koskaan hänen aikanaan ja kuitenkin runkosarjasijoitus samaa paskaa kuin aiemminkin. Jukurit pelaa paljon nimettömämmällä joukkueella meitä paremman runkosarjan ja ei tuo Pelsujenkaan rosteri meitä kovempi kyllä ole. Eli voisikohan syy olla mitenkään valmennuksessa?? Montako vuotta Peltonen vielä harjoitteluaikaa Töppösen mielestä tarvitsee? Kannattaa varmaan suoraan lyödä vielä 5 vuotta lisää Peltosen sopimukseen, ehkä silloin viimeisenä vuonna saadaan kaikki potentiaali irti?
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko sanoa, että kyllä kiinnostaisi kuulla mielipidettä. Joukkue oli Salmelaisen omien sanojen mukaan kovin koskaan hänen aikanaan ja kuitenkin runkosarjasijoitus samaa paskaa kuin aiemminkin. Jukurit pelaa paljon nimettömämmällä joukkueella meitä paremman runkosarjan ja ei tuo Pelsujenkaan rosteri meitä kovempi kyllä ole. Eli voisikohan syy olla mitenkään valmennuksessa?? Montako vuotta Peltonen vielä harjoitteluaikaa Töppösen mielestä tarvitsee? Kannattaa varmaan suoraan lyödä vielä 5 vuotta lisää Peltosen sopimukseen, ehkä silloin viimeisenä vuonna saadaan kaikki potentiaali irti?

Tämä onkin juuri tässä käsittämätöntä, kun ne pienemmän budjetin Jukurit ja Pelicans vaan porskuttavat tuolla meidän edellä ja pelasivat koko runkosarjan paljon tasaisemmin ja varmemmin, kun mitä meidän isommalla rahalla koottu tähtisikermä, jossa on sentään maajoukkuetason kotimaisia ja ihan Olympiajoukkueen kultaleijonia, kuten Pakarinen ja Lindbohm, sekä NHL:ssä käväissyt Vesalainen. Unohtamatta tietenkään kenties koko liigan MVP:tä, eli Joria. Tähän vielä nykyiset huipputason ulkomaalaiset, joita meillä kerrankin joukkueessamme on.

Muistan erittäin hyvin tämänkin kauden aikana, kun joskus siinä talvella sai oikeasti jännittää jopa sitä, että mahdammeko päästä edes mitenkään sinne suoriin play offseihin, vai joudutaanko tosiaan noiden Sportien, Ässien ja muiden kanssa pelaamaan ensin noita armo play offseja.

Eikä tämä nyt suinkaan ollut mitään vähättelyä noita joukkueita kohtaan, mutta kuitenkin kun kyse on sentään pääkaupungin suurseurasta ja isomman budjetin joukkueesta, niin näin ollen se suora pudotuspelipaikka pitäisi olla koko kauden ajan ihan itsestään selvyys, kuten myös se kotietu sinne pudotuspeleihin.

Vaikuttaa niin siltä, että IFK-ikonina, omana miehenä ja hyvänä tyyppinä Peltosella on varma paikka päävalmentajana IFK:ssa niin kauan, kun hän vaan itse haluaa täällä jatkaa, menestyksestä riippumatta.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Vaikuttaa niin siltä, että IFK-ikonina, omana miehenä ja hyvänä tyyppinä Peltosella on varma paikka päävalmentajana IFK:ssa niin kauan, kun hän vaan itse haluaa täällä jatkaa, menestyksestä riippumatta.
Tämä Country Club-meininki jota Peltosen kestotyöpaikka mitä korkeimmissa määrin edustaa,
onkin se paha riippakivi, me tarvitaan tämän jälkeen joku täysin kuplan ulkopuolelta tuleva
penkin taakse, nyt nähtiin että oman pojan pitkäaikainen diili ei ollutkaan hyvä ratkaisu.

On aika harmi jos se pitää paikkansa että OJ olisi voinut olla saatavilla, mutta homma kaatui
siihen että Ville pidetään jääräpäisesti pääkoutsin virassa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Tämä Country Club-meininki jota Peltosen kestotyöpaikka mitä korkeimmissa määrin edustaa,
onkin se paha riippakivi, me tarvitaan tämän jälkeen joku täysin kuplan ulkopuolelta tuleva
penkin taakse, nyt nähtiin että oman pojan pitkäaikainen diili ei ollutkaan hyvä ratkaisu.

On aika harmi jos se pitää paikkansa että OJ olisi voinut olla saatavilla, mutta homma kaatui
siihen että Ville pidetään jääräpäisesti pääkoutsin virassa.
Tää on kyllä harmi. OJ:n näytöt ovat aika kovat ja pelaajat kehittyneet Jukureissa todella paljon OJ:n alaisuudessa. Meillä sen sijaan tuppaa hieman näkymään hiipumista, ainakin pelaajien tulosten suhteen.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tää on kyllä harmi. OJ:n näytöt ovat aika kovat ja pelaajat kehittyneet Jukureissa todella paljon OJ:n alaisuudessa. Meillä sen sijaan tuppaa hieman näkymään hiipumista, ainakin pelaajien tulosten suhteen.
OJ olisi ollut mainio värväys ilman mitään sukurasitteita, ja onhan hänellä ikuinen mesta
IFK-fanien sydämessä jo valmiiksikin. Sitä OJ:n duunia Mikkelissä on ollut ihan ihailtavaa seurata
sivusta, varsinkin justiinsa sitä pelaajien kehittämistä .
 
Viimeksi muokattu:

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on kyllä harmi. OJ:n näytöt ovat aika kovat ja pelaajat kehittyneet Jukureissa todella paljon OJ:n alaisuudessa. Meillä sen sijaan tuppaa hieman näkymään hiipumista, ainakin pelaajien tulosten suhteen.

Aivan samaa mieltä olen, sillä Peltosen alaisuudessa monet pelaajat ovat enemmänkin vain hiipuneet meillä ajan myötä. Kuten nyt vaikka mm. Palola, Paajanen, Dyk ja nykyisistä myös Vesalainen, Jääskä ja Melart.

Lisäksi nuorista pelaajista ei ole Peltosen aikana saatu irti riittävää potentiaalia, kuten nyt vaikka Lundell, Salin ja Teissala. Pelottaa jo hieman nyt se asia, että mitä jos Kaskimäestä tuleekin vain tällainen 20-30 pisteen peruspelaaja SM-liigaan, vaikka edellytykset olisivat kyllä noin nuorella ja lupaavalla pelaajalla huomattavasti korkeammalla.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä Country Club-meininki jota Peltosen kestotyöpaikka mitä korkeimmissa määrin edustaa,
onkin se paha riippakivi, me tarvitaan tämän jälkeen joku täysin kuplan ulkopuolelta tuleva
penkin taakse, nyt nähtiin että oman pojan pitkäaikainen diili ei ollutkaan hyvä ratkaisu.

On aika harmi jos se pitää paikkansa että OJ olisi voinut olla saatavilla, mutta homma kaatui
siihen että Ville pidetään jääräpäisesti pääkoutsin virassa.

Joo kyllähän tämä Peltosen eläkevirka vaikuttaa todellakin aikamoiselta suojatyöpaikalta ja kiintiöviralta, jonka IFK on nyt näköjään halunnut tarjota seuralegendalle, omalle miehelle ja hyvälle tyypille, jonka kanssa hallitus ja seurajohto on aina erittäin hyvin toimeen tullut.

Jos saisin itse valita, niin ottaisin uudeksi päävalmentajaksi mieluiten sen Kari Jalosen tai sitten joku aivan ennestään tuntematon nimi jostain Pohjois-Amerikasta. Siellä kyllä pitäisi valinnan varaa olla, kun voisi etsiä jonkun entisen NHL-valmentajan ja Euroopassa valmentaneen jenkin tai kanadalaisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös