To 9.10.2008 Blues - Ässät

  • 17 016
  • 81

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
En lähde pelaajia muuten vertaamaan, mutta Jan Caloun oli hyvin samanlainen - luisteluvauhdissa ei pärjännyt yhtään, mutta korvasi sitä muilla avuilla.

Kompaan täysin Pikherziä.

Kuinka usein Caloun ehti läpiajoihin? Mave on ainakin 2 kertaa ehtinyt alkukaudesta läpiajoon ja toisesta tuli maalikin. Usko pois mies osaa spurtata ja pirun lujaa, ei vain sitä tee kovin usein, mutta jos tilaa on niin luistin kulkee.

Ja Mave tosiaan ehtii kumpaakin päätyyn ja taklaamaan. Minun mielestäni Mave on parempi jääkiekkoilija kuin koskaan. Tämä valitettavasti hieman syö hänen hyökkäystehojaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ja Mave tosiaan ehtii kumpaakin päätyyn ja taklaamaan. Minun mielestäni Mave on parempi jääkiekkoilija kuin koskaan. Tämä valitettavasti hieman syö hänen hyökkäystehojaan.

Satakunnan Kansan jossain liitteessä, josta on myös osa allekirjoitustani, valotti Fakiirin selkävaivoja. Ne ovat ilmeisesti niin todellisia, että päivittäisiä harjoituksia ei tehdä vain, jotta pystyisi pelaamaan. Ilman niitä mitä todennäköisemmin loppuisi mm. kävely. Kyky kävellä on ihan jees peliuran jälkeenkin...

Siinä ehkä osa selitystä, jos silloin tällöin joudutaan turvautumaan muuhun kuin raakaan luisteluvoimaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kompaan täysin Pikherziä.

Kuinka usein Caloun ehti läpiajoihin? Mave on ainakin 2 kertaa ehtinyt alkukaudesta läpiajoon ja toisesta tuli maalikin. Usko pois mies osaa spurtata ja pirun lujaa, ei vain sitä tee kovin usein, mutta jos tilaa on niin luistin kulkee.

Ja Mave tosiaan ehtii kumpaakin päätyyn ja taklaamaan. Minun mielestäni Mave on parempi jääkiekkoilija kuin koskaan. Tämä valitettavasti hieman syö hänen hyökkäystehojaan.

Anteeksi, mutta ei saisi naurattaa noin. Nuo on oikeasti aika hienot perustelut. Esimerkiksi meidän spurttikoneemme - Suomen Ronn Moss - teki eilen maalinkin läpiajosta, koska luisteli Palomäeltä karkuun. Samoin ehti pelin aikana myös omassa päässä käymään ja taisi ehtiä taklaamaankin. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että Uusis olisi mitenkään nopea pelaaja. Ja kyllä se Calounkin pääsi läpiajoihin ihan säännöllisin väliajoin - ainakin jos oli tilaa. Parhaiten tätä tilaa taisi olla siinä yhdessä rankkarissa. Ja kyllähän JC ehti myös taklata Pirnekseltä melkein tajunkin kankaalle.

Olen nyt kuitenkin selkeästi loukannut tuolla kommentilla "Mave on hidas" joitain porilaisia. Täten haluan oikaista kommentin muotoon "Mave oli eilen hidas". Tätä ei kyllä pysty millään kääntämään sellaiseksi, että olisi mitään edes alkeellista perustetta väittää muuta, koska tuo on fakta.

Haluan vielä painottaa, että en missään nimessä halunnut väittää, ettei Mave olisi "parempi kiekkoilija kuin koskaan", ei sitä kaikilla osa-alueilla voi olla hyvä tai paras. Jos Mave olisi kaikilla osa-alueilla loistava, pelaisi varmaan jossain muualla kuin Porissa (ihan mitenkään porilaisia halventamatta).
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠

Et näköjään ymmärtänyt mitä tarkoitin, mikä on tietysti Espoolaisille täysin ymmärrettävää, että kaikki täytyisi vääntää rautalangasta.

On eriasia ehtiä etumatkalta läpiajoon kuin pakkien välistä läpiajoon.
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
E kirjoitti:
Olen nyt kuitenkin selkeästi loukannut tuolla kommentilla "Mave on hidas" joitain porilaisia.

En ole porilainen, enkä loukkaantunutkaan. Minua ei pidemmän päälle haitannut tuo heitto, kunhan korjasin asian, niinkuin se oikeasti on. :)
Eikä ole mielestäni fiksua osoittaa omaa herkkyyttään itkemällä jotain porilaisuudesta.

Varmastikin jokainen fani on valmis puolustelemaan oman joukkueensa pelaajia lähes hamaan loppuun saakka, poikkeuksiakin toki löytyy.

Itse en ole eilistä peliä nähnyt(radiosta kuuntelin), joten voi hyvin olla, että Kivenmäki todellakin oli eilen hidas tai ainakin hitaampi kuin yleensä. Saattaa myös olla, että tämä väite oli espoolaista hallipropagandaa tai pahanolon purkamista nöyryttäävän tappion jälkeen Mestisjengille. :-)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Btw. Oli muuten todella hauska väite tuossa jatkoajan otteluraportissa. "Bluesilta puuttui voitonnälkä" tjv.
Nyt muuten kannattaa satsata kaikkensa luetunymmärtämiseen, sillä siinä sanotaan kylläkin että se Ässillä oli suurempi ja että Bluesilta puuttui suurin voitonnälkä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös