To 5.3.2009 JYP-SaiPa

  • 7 700
  • 41

jym

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Runkosarjan voittopokaali saapuu tänään ensimmäistä kertaa yleisön nähtäville Jypin ottelussa joten ehkä tuon takia halli on myyty loppuun. Ai että miten niin ensimmäistä kertaa? Tuossa vastaus: http://www.ksml.fi/kiekko/uutiset/väärän-pokaalin-kera/378130

Hauska tarina, jonka mukaan Jokerit oli viimeksi niin varma voittaja että Urpo Helkovaara oli vienyt pystin Joensuuhun missä Jokerit yllätäen hävisikin viimeisen ottelun 0-5 :)

Korjatkaa paremmin muistavat, mutta tähän episodiin taisi liittyä vielä tarina, jonka mukaan TPS:n tj oli luvannut Jokipojille korillisen Shampanjaa, mikäli voittavat Jokerit :-)

Nyt sitten peukut pystyyn Jarkolle ja onhan Pilelläkin neljän maalin illalla mahdollisuus kuitata maalipörssi.
 

theref

Jäsen
Missäs Toporowski ja Koskiranta ovat? Antaako valmennusjohto kavereiden huilata ihan tarkoituksella? Tämä olisi kyllä ihan ymmärrettävä ja fiksu veto sillä SaiPalla ei ole varaa menettää miehiä sairastuvalle.

Arvaisin, että Topo ainakin huilaa ns. varmuuden vuoksi. 10-tilillä taitaa olla 5 merkintää ja seuraava kymppi toisi kahden pelin pelikiellon ja siihen SaiPalla ei ole varaa. Koskirannallakin näkyy olevan kaksi kymppiä, joten seuraava toisi yhden pelin pelikiellon.

Ja koska kyseessä on kaksi SaiPan kärkihyökkääjää, lepuuttaminen kymppien välttämiseksi on varsin järkevää playoutteja ajatellen.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Ja koska kyseessä on kaksi SaiPan kärkihyökkääjää, lepuuttaminen kymppien välttämiseksi on varsin järkevää playoutteja ajatellen.
Eikös nuo kympit nollaannu runkosarjan päätyttyä, paitsi että viimeisessä ottelussa hommatut pelikiellot on kylläkin kärsittävä seuraavissa peleissä. että sikäli hyvää pelisilmää joukkueen johdolta...
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos JYP! Aivan ihana runkosarja, joka päätettiin tyylikkäästi selvään 4-0 voittoon. Kiitos myös Saipalle siitä, että selkeästi molemmat joukkueet kunnioittivat vastustajaa, ettei mitään turhia huitomisia ja roikkumisia tainnut pahemmin olla.

Poukkula oli taas radiosta kuultuna varsin terävä, joten poika meinaa pelata itselleen peliaikaa playoffeihin.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Ensin odoteltiin pelin loppumista ja pytyn nostamista. Sitten kun pytty oli Käsillä alettiin odottaa jotain vieläkin suurempaa... Hillityt oli juhlat, mutta kuitenkin joukkue ja yleisö osoitti arvostuksen runkosarjan voitolle.

Poukkula jatkoi hyviä otetteita. Hakkarainen kävi haistelemassa riparit sisään. Immonen sai puhuttua vaan yhden maalin ja syöttöjä oli kyllä tarjolla useampaan kuin yhteen maaliin. Nyt ei vain maistunut muille maalinteko Immosen passeista. Toki Immosella oli mahdollisuus puhua lisääkin maaleja.

Saipasta jäi mieleen Mankinen, oli kyllä pirteä esitys pojalta.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäs oli meininki Synergialla kolmannen erän lopussa? Ihme, jos ei kotihallissa juhlittu, kun kuitenkin tiistaina Hakametsässä kaikki JYP-fanit taputtivat seisaaltaan viimeisen minuutin ja jaksoivat taputtaa & huutaa siihen asti kunnes Tuokkola lähti perinteisten tuuletusten jälkeen kohti pukuhuonetta.

Toki tässä kaikki pelaajista faneihin jo enemmän tai vähemmän odottavat niitä tosipelejä ja matkaa kohti suurempia palkintoja...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäs oli meininki Synergialla kolmannen erän lopussa? Ihme, jos ei kotihallissa juhlittu, kun kuitenkin tiistaina Hakametsässä kaikki JYP-fanit taputtivat seisaaltaan viimeisen minuutin ja jaksoivat taputtaa & huutaa siihen asti kunnes Tuokkola lähti perinteisten tuuletusten jälkeen kohti pukuhuonetta.

Toki tässä kaikki pelaajista faneihin jo enemmän tai vähemmän odottavat niitä tosipelejä ja matkaa kohti suurempia palkintoja...

Kyllähän pelin jälkeen runkosarjanvoittoa juhlittiin ihan hyvin. Aika moni jäi paikoileenkin pelin jälkeen odottamaan näitä juhlallisuuksia ja hurrauksia. Ihan hyvä meininki jo siihenkin nähden että itse peli oli älyttömän tylsää surffailua...

Poukkula kyllä ajamassa itseään nyt vähintään siihen neloskentän rooliin. Jos pudotuspeleissä joku pelaa huonosti niin yleempiin kenttiin on kyllä mahdollisuuksia. Aivan loistavaa taistelemista ja siitä ansaittu maali. Monen pitäisi ottaa esimerkkiä.

Myös hakkaraiselta hyvä peli ja toivottavasti jatkaa pudotuspeleissä samalla lailla. Ossi Louhivaarakin tuntuu pikkuhiljaa vertyvän alkukauden kuntoon, viellä kun saisi maaleja tehtyä niin hyvää tulee
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tänään Jyväskylän Synergia Areenalla, Disney on ice - virkamies edition. Noin olisi tätä ottelua voitu mainostaa eikä olisi huijattu katsoa. Tosin selväähän oli se että tämä ottelu oli vain pelattava läpi ja tämä merkitsettömyys paistoi koko ottelun läpi. Ossi oli pirteä, Mikko oli nälkäisenä irtokiekoissa ja Immoselle yritettiin pelata kiekkoa. Siinä erittäin tiiviiseen pakettiin survottu illan peli.
 
Ensin odoteltiin pelin loppumista ja pytyn nostamista. Sitten kun pytty oli Käsillä alettiin odottaa jotain vieläkin suurempaa...

Miten oli... nosteliko Jyp (Hytönen) pyttyä vai jättivätkö pelaajat suosiolla juhlimisen poseeraamiseen pytyn vierellä? Kanada-maljaa voisikin sitten jo nostella. Eikös joissain kulttuureissa ole vähän sellaista taikauskoa ettei tähän runkosarjan pyttyyn kosketa, koska tosipelit (PO:t) ovat vasta tulossa ja se tärkeämpi pytty odottaa ottajaanasa...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Miten oli... nosteliko Jyp (Hytönen) pyttyä vai jättivätkö pelaajat suosiolla juhlimisen poseeraamiseen pytyn vierellä?
Nosteli pyttyä ja koko joukkue poseerasi kuvaajille pytyn kanssa mutta aika hillitty juhlinta noin muuten oli. Lopussa koko joukkue nosteli käsiään fanikatsomoon Sinkun tapaan. Sinkku itse puolestaan veti epätahdissa mukana.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kyllä minä olin siitä aika pettynyt yleisön toimintaan, ettei saatu standing ovationia(meniköhän oikein) aikaan edes tuommosessa tilanteessa, liekö sitten sitä kulttuurin puutetta. Olisi ainakin minun mielestä ollut sen arvoinen tilanne, tai siis saavutus.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mutta kyllä minä olin siitä aika pettynyt yleisön toimintaan, ettei saatu standing ovationia(meniköhän oikein) aikaan edes tuommosessa tilanteessa, liekö sitten sitä kulttuurin puutetta. Olisi ainakin minun mielestä ollut sen arvoinen tilanne, tai siis saavutus.
Kyllähän siellä istumakatsomossa yleisö seisaltaan taputti kun pokaali Hytöselle annettiin, mutta jäi paikoitellen ihmisiä istumaankin. Ainakin minun silmän verkkokalvolle tarttui kuva jossa ihmiset taputtivat seisaaltaan.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkotin lähinnä sitä pelin loppua, ja kyllä se sillon pokaalin anto vaiheessakin tais olla niin että varmaan puolet istui. No jos sitten ku sitä seuraavaa pyttyä nostetaan.
 

vsop

Jäsen
Istumakatsomon osassa, jossa istun, noustiin hyvissä ajoin seisomaan ja taputtelemaan ennen ottelun loppua. Mitä alempaa nousivat seisomaan, niin ylemmissä katsomon osissa oli pakko tehdä samoin jos aikoi jotakin nähdä. Myös pokaalinjakovaiheessa kaikki siinä ympärilläni seisoivat. Tosin havaitsin muutaman jäykkäniskaisen jäkittävän perse penkissä katsomon alaosissa ja vastakkaisella puolella katsomoa.

Ettei ihan OT:nä mene tämä, niin ottelu oli molempien joukkueiden osalta siisti läpihuuto-ottelu.

Lämpimät onnittelut runkosarjan voittajille, teistä löytyy tosi mukavia henkilöitä (joukkueesta ja taustahenkilöistä) myös tilanteisiin, joihin jääkiekko ei kuulu. Vielä kerran, KIITOS JYP!
 

SjV

Jäsen
Mutta kyllä minä olin siitä aika pettynyt yleisön toimintaan, ettei saatu standing ovationia(meniköhän oikein) aikaan edes tuommosessa tilanteessa, liekö sitten sitä kulttuurin puutetta. Olisi ainakin minun mielestä ollut sen arvoinen tilanne, tai siis saavutus.
B1-lohkon yläosa aloitti SO:n kun Saipalle tuomittiin tuo väärä vaihto, joka sitten levisi kohtuu laajalle B-puolella. Samoin osa C-katsomosta nousi seisomaan vähän ennen pelin loppumista.
EDIT: Siis tuo osa katsomoa aloitti SO:n siinä vaiheessa kun pelikello näytti 59.22 (samaan aikaan kun jäähy tuli).
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Mutta kyllä minä olin siitä aika pettynyt yleisön toimintaan, ettei saatu standing ovationia(meniköhän oikein) aikaan edes tuommosessa tilanteessa, liekö sitten sitä kulttuurin puutetta. Olisi ainakin minun mielestä ollut sen arvoinen tilanne, tai siis saavutus.

B1-lohkon yläosa aloitti SO:n kun Saipalle tuomittiin tuo väärä vaihto, joka sitten levisi kohtuu laajalle B-puolella.
Jyväskylässä arvostetaan väärä vaihto näköjään aika korkealle.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Jyväskylässä arvostetaan väärä vaihto näköjään aika korkealle.

Niitä on jäänyt NIIN monta tällä kaudella viheltämättä, että...


Joo, eipä siinä. Peli oli vähän mitä oli, kumpikin vältteli loukkaantumisia ja taklauksia ei juurikaan nähty. Muutoinkin ajatukset taisivat olla tulevassa, kun mitään totista taistelua ei käyty pisteistä missään vaiheessa. Vähän sellaista lepsua pelaamista, muutama pelaaja erottui edukseen kun asenne oli parempaa luokkaa kuin muilla.

Siinäpä tuo, SaiPa jatkaa sitten playoutin merkeissä missä taas kaikki on mahdollista. Maalintekotarkkuutta vähän lisää, niin Lukko saa tehdä ihan täyden päivätyön jos ajattelin liigan TOP 2-miehistöllään pärjätä. Vaikka nyt sen suurempia sympatioita ei olekaan, niin jotenkin toivoisin SaiPan laittavan luuta kurkkuun jo lauantaina, siinäpä se olisi raumalaisilla kiva mennä vierasmatsiin vittuilumyrskyn eteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös