To 13.1.2011 HPK-Ilves

  • 7 250
  • 42

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
aikas kuraa tuo oli. haverinen ja nieminen kaikkein eniten yössä. kuka oli muuten screenillä haastattelussa ekalla erätauolla?
 

Chello

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Glasgow Celtic
aikas kuraa tuo oli. haverinen ja nieminen kaikkein eniten yössä. kuka oli muuten screenillä haastattelussa ekalla erätauolla?
Kyllä siellä oli suht moni muukin aivan kuutamolla ja en käsitä, miksi Rindell ei viltittänyt ykkösketjua 3.erässä. Sen sijaan tehokkain vitja Honka-Pulliainen-Saulietis sai istua lähes koko 3.erän vaihtopenkillä. Ykkösketjusta varsinkin Viitaluoma sooloili miten tahtoi ja kun muut meni vaihtoon, niin tää jatkoi painamistaan.

Vujtekhan siellä taisi olla erätaukohaastattelussa ja seuraamassa surkeintaotteluakoskaanmissään. Tosin siitäkään ei saanut mitään selvää, koska hallin äänentoisto on mitä on.
 

Fordél

Jäsen
Hiton hyvä vierasmatsi Ilvekseltä! Tykkään tosta pelityylistä, jolla Ilves pelaa näköjään vieraissakin. Vastustajan pakeille annetaan painetta oikea-aikaisesti, mutta pakka pysyy kuitenkin hyvin kasassa. Luistin liikkui tänäänkin hyvin ja Ilves vei paikoin matsia. Asenne oli aivan loistava, joka näkyi uhrautuvana pelinä. Vähintäänkin hyvin tasaväkinen esitys, josta ainakin piste oli ansaittu.

Ilvekseltä onnistui mielestäni oikeastaan koko joukkue. Jokainen kenttä sai hyvin pelin HPK:n päähän ja rakennettua tilanteita. Lassila on vaan niin helkkarin hyvä veska, että laukausten ja tekopaikkojen pitää olla todella hyviä, että menee sisään. No onneksi toisessa päässä Wiikman oli yhtä hyvä. Mainio peli vanhassa kotihallissa ja jos noilla otteilla jatkaa niin ehdottomasti jatkosopparia kouraan!

Täällä on tuotu jo esiin Tuominen, joka pelasi hyvin tasapainoisen ottelun molempiin päihin. Niin pelasi koko kenttä ja laiturit Rask + Korhonen olivat myös hyviä. Kuinkahan paljon tuokin kenttä tai koko Ilves ylipäänsä blokkasi tänään laukauksia? Paljon! Myös Kantola pelasi mun mielestä hyvin. Tykkään kyllä tosta kaverista. Liike on ihan ok, mutta parasta on se röyhkeys härkämäisyys ja ennakkoluulottomuus, millä Kantola pelaa. Pakeista Kesä oli välillä vähän ongelmissa nopeiden vastustajien kanssa.

Vastustajasta jos täytyy joku nostaa esiin niin Juuso Honka pelasi mun mielestä todella ennakkoluulottomasti ja röyhkeästi. Tota kaveria voisi peluuttaa vähän ylemmissäkin kentissä ja isommissakin rooleissa. Tulevaisuudessa varmasti paljon iloa Kerholle.

Jep, mutta tästä on siis hyvä jatkaa näin Ipaleiristä käsin katsottuna. Peli on kuosissa, varsinkin kun maalivahtiinkin voi nykyään luottaa, joten säälit täältä tullaan!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kertokaas nyt muutkin kun jopa jatkoajan raportissa oli, että olinko ainoa jonka mielestä HPK teki Ipan maalin ite omiin? Olisko ollu Berzins vai kuka joka yritti lyödä sitä kiekkoa maassa makaavalle Lassilalle ja sohas sen omiin (saattoi siinä olla hieman avustustakin mutta mies katsoi Lassilaa ja laittoi mailan sille puolelle ettei se ainakaan sitä kiekkoa poispäin ollut maalista pelaamassa). Siihen ei edes Pellinen? koskenut koko kiekkoon. Häiritsee että onks porukka noin sokeita vai onks mulla vaan silmät niin vinossa että ehkä pitäis pysyy kaukalosta poissa jatkossakin.

Siis ei mitään pois Ilvekseltä tällä. Olisivat voineet hyvinkin paukuttaa useammankin maalin tuossa pelissä, häiritsee vaan kun tuntuu että olen ainoa joka asiaa on kommentoinut.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kertokaas nyt muutkin kun jopa jatkoajan raportissa oli, että olinko ainoa jonka mielestä HPK teki Ipan maalin ite omiin?

Katso Nelosen maalikoosteesta tarkalleen, mitä tapahtui?

Tämä oli paska peli ja se siitä. Jumalauta, toivottavasti Kerho nyt saisi munaa pelaamiseensa.

Ilves olisi ansainnut kolme pistettä. Se oli selvästi parempi joukkue tänään. Ei vaan onnistunut viimeistelyssä. Oikeastaan tamperelaisten ylivoima oli surkeaa. Vetoja ei missään. Ja sama koski myös hämeenlinnalaisia. Hävetkää!

Niin kuin sanoin vai sanoinko? Ilves oli paras, mutta HPK voitti!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Katso Nelosen maalikoosteesta tarkalleen, mitä tapahtui?

Tämä oli paska peli ja se siitä. Jumalauta, toivottavasti Kerho nyt saisi munaa pelaamiseensa.

Ilves olisi ansainnut kolme pistettä. Se oli selvästi parempi joukkue tänään. Ei vaan onnistunut viimeistelyssä. Oikeastaan tamperelaisten ylivoima oli surkeaa. Vetoja ei missään. Ja sama koski myös hämeenlinnalaisia. Hävetkää!

Niin kuin sanoin vai sanoinko? Ilves oli paras, mutta HPK voitti!
Niin katsoinkin ja Berzins laittaa mailansa kentän puolelle kiekkoa samalla kun katsoo Lassilaa. Katsos Berzinsin käsiä varsinkin ylä ja alakättä. Mies tekee selkeen näpäytyksen. Jos tilanne johtuisi siitä että toine pelaaja lyö mailan lapaan niin en näe miten ihmeessä kädet liikkuisi tuohon suuntaan. Tämän näin siis jo pelin aikana tulleesta hidastuksesta. Katsoin tuon nelosen pätkän varmaan 20 kertaa ja edelleen olen samaa mieltä asiasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin katsoinkin ja Berzins laittaa mailansa kentän puolelle kiekkoa samalla kun katsoo Lassilaa. Katsos Berzinsin käsiä varsinkin ylä ja alakättä. Mies tekee selkeen näpäytyksen. Jos tilanne johtuisi siitä että toine pelaaja lyö mailan lapaan niin en näe miten ihmeessä kädet liikkuisi tuohon suuntaan. Tämän näin siis jo pelin aikana tulleesta hidastuksesta. Katsoin tuon nelosen pätkän varmaan 20 kertaa ja edelleen olen samaa mieltä asiasta.

Tämä siis on todennäköinen fakta!

Fakta on myös se, että Ilves paremmalla viimeistelyllään olisi vienyt tuosta pelistä kolme pistettä. Kerho oli suoraan sanottuna paska. Ilves olisi ansainnutkin nuo kolme pistettä.

Tämä ottelu oli kauden huonoin Rinkelinmäellä. Voi helvetti, miten huonoa peliä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä siis on todennäköinen fakta!

Fakta on myös se, että Ilves paremmalla viimeistelyllään olisi vienyt tuosta pelistä kolme pistettä. Kerho oli suoraan sanottuna paska. Ilves olisi ansainnutkin nuo kolme pistettä.

Tämä ottelu oli kauden huonoin Rinkelinmäellä. Voi helvetti, miten huonoa peliä.
En väitä vastaan mistään noista pointeista. Varsinkaan kahdesta viimeisestä ja ensimmäinenkin minua vaan kummastutti, ei sen enempää.
 

Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicansin ja Bruinsin tv-mainokset.
kyllä se Berzins siinä mailalla yritti ilmeisesti kiekkoa Lassilan haltuun näpäyttää, mutta liian syvälle meni kiekko ja sen näki kyllä miehen ilmeestä heti näpäytyksen jälkeen. Ilves-pelaajat olivat myös aika yllättyneen oloisia ratkaisusta...
 

KultaKerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HpK
Olen kyllä erimieltä tuosta Ipan maalista. Sikakatsomosta nähtynä Berzins yritti huitoa kiekkoa pois, samalla kun Lassila oli juuri tuomassa räpyläänsä kiekon päälle. Pellinen kuitenkin kerkesi kurottamalla kiekkoon ja tökkäsi längistä häkkiin. Voi tosin olla, että meikäläisenkin silmät harittaa?! Aikamoinen härdellihän maalilla oli, mutta melko varma tästä olen. Noista videoista tälläistä on vaikea tarkastaa.

Tämän lisäksi ottelu oli muutenkin täyttä kuraa. Tuntuu, että Kerhon miehillä on liian kiire kiekon ollessa lavassa. Tyydytään heittämään paska syöttä tai kiekko roiskaistaa keskialueella. Roiskimisesta seurasi liikaa pitkiä kiekkoja. Kukaan ei ole muuten maininnut ensimmäisen erän parasta maali paikkaa, joka siunaantui Puustiselle. Wiikman makasi maassa kyljellään, kun kiekko ajautui Puustiselle maalin eteen. Juuso ei voinut sitten heittää läheltä ylös, vaan päätti tyytyä onnettomaan maanuoliaista. Näin minä tilanteen näin.
Pelistä synninpäästön voi antaa Lassillalle, Hongalle ja Louhelle. Kaikki muut oli enemmän tai vähemmän kuutamolla. Eniten pisti kyrsimään Haverinen, joka ei minua ole vakuuttanut koskaan. Ylivoimallakin täysin järjettömiä ratkaisuja. Eräskin ylivoima näytti lupaavalta, kunnes Have sai kiekon viivaan. Laamanen oli jo virittänyt "kanuunansa", kukaan ei peittänyt syöttötilaa, mutta ei. Minäpä päätän laukoa edessä olevaan Ilvespeluriin. V*ittu.
Rindell, nyt jotain muutoksia! Ei mulla muuta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ilves osaa jostain syystä pelata niin, että Kerho on sen kanssa aika lirissä. Voitot on kuitenkin 3-1 meille, että hyvinhän tuosta on selvitty kuin koira veräjästä Hannu Lassilan pojan avulla. Ei vastustelija niin mahdottoman paljoa enempää laatupaikkoja luonut, jos edes enemmän.

Eilisessä pelissä toimi sentään alivoima, ei se ollut pelkästään Ilveksen huonoa ylivoimaa. Vai pelaavatko kaikki porukat paskaa ylivoimaa, kun sama tahti on ollut Kerholla jo pidempään?

Huonoja pelejä tulee kaikille ja sellaistenkin kääntäminen voitoksi pitäisi kertoa jotain joukkueesta, näin olen kuullut puhuttavan. Saa tietenkin olla pettynyt, kun ei tullut murskajaisia, itse iloitsen pisteistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saa tietenkin olla pettynyt, kun ei tullut murskajaisia, itse iloitsen pisteistä.
Minä iloitsen nousevasta trendistä (kehityssuunta) tasapelin jälkeen ansaittujen pisteiden osalta. Taisi olla saldo 1-6 vielä pari viikkoa sitten. Nyt on tullut pari rankkarivoittoa putkeen, kun on löydetty sopivat laukojat.

Roppo ei ole enää mitään. Honka on uusi idolini.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ottelu oli sen luonteinen kuten etukäteen ounastelinkin, eikä siksi viitsinyt lähteä tällä kertaa seuraamaan.

Kerhon viimeaikaisten ottelutulosten selittämiseksi voisi hahmotella ainakin kaksi teoriaa.

a) kerho ei pysty motivoitumaan etukäteen ajatelleen ”vähän helpompiin” otteluihin, piti tuo luulo paikkansa tai ei

b) kerhon pelityyli on viritetty tietyllä tavalla laadukasta peliä tekeviä joukkueita vastaan, jotka keskimäärin ottaen keikkuvat sarjan kärkipäässä.

Ehkä a+b+ {tuntematon c} + satunnaistekijät

Muuten radiosta kuultuna Ilves olisi ansainnut työvoiton. Mutta komannen erän lopulla Ipalle olisi pitänyt ilman muuta tulla kolme-viitonen. Molemmat rikkeethän olivat päivänselviä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muuten radiosta kuultuna Ilves olisi ansainnut työvoiton. Mutta komannen erän lopulla Ipalle olisi pitänyt ilman muuta tulla kolme-viitonen. Molemmat rikkeethän olivat päivänselviä.

Kysyn tästä sen verran, että 957:n mukaan Lassilan kampin ja hetken päästä kenttäpelaajan kaadon suoritti sama mies, joten tuomiona olisi ollut pikemminkin 2+2 kuin 5-3 yv. Varmanahan noita radioselostajia ei aina voi pitää.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muuten radiosta kuultuna Ilves olisi ansainnut työvoiton. Mutta komannen erän lopulla Ipalle olisi pitänyt ilman muuta tulla kolme-viitonen. Molemmat rikkeethän olivat päivänselviä.

Logiikka, pelaako?


Nyt oli sitten vl-tappion vuoro. Varsin hyvin ne tähän asti ovat menneetkin verrattuna viime kauteen.

Lassila on kyllä kova, ei voi muuta sanoa. Jokohan uskaltaa lähteä ulkomaille?
 

Fordél

Jäsen
Kysyn tästä sen verran, että 957:n mukaan Lassilan kampin ja hetken päästä kenttäpelaajan kaadon suoritti sama mies, joten tuomiona olisi ollut pikemminkin 2+2 kuin 5-3 yv. Varmanahan noita radioselostajia ei aina voi pitää.

Sointuhan siinä veti aluksi Lassilan kumoon ja sitten vielä HPK:n pakin(?) siniviivan tuntumassa. Itse pelkäsin kyllä tosissaan, että nyt napsahtaa 2+2, mutta ei onneksi tullut. Ei se varmasti ihan vääryyskään olisi ollut, mutta aika harvoin tuomareilla on munaa viheltää kahta jäähyä samalle eri tilanteista.

Muuten tuomaritoiminta oli mun mielestä oikein hyvää enkä ymmärrä miksi Pajuoja riehui kolmannessa erässä. Kyllähän ne pääosin tuli aiheesta eikä tuomareilla ollut paljoa vaihtiksia. Toki sieltä jäi myös viheltämättä kuten viimiselle kympillä päivänselvä estämisjäähy Ilveksen pelaajalle, joka roikkumalla pysäytti HPK:n laiturin vauhdin.

Tämä ottelu ratkesi helkkarin hyvään maalivahtipeliin molemmissa päissä ja Ilveksen todella hyvään asenteeseen omassa päässä sekä heikkoon viimeistelyyn hyökkäyspäässä. Näiden myötä lukemat pysyivät pieninä ja tasaisina. Ilves pelasi selkeästi joukkueena kun taas HPK oli flegmaattinen ja sekava, mutta kun on Lassila luukulla niin pitäisi kehittää jotain aika ihmeellistä, että maaleja syntyy. Lassilan kannattas mun mielestä tän kauden jälkeen lähteä jo jonnekin muualle kokeilemaan siipiään ja mielellään rapakon taakse. Hieno veska.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelistä lienee kaikki olennainen sanottu (jos tuosta pelistä ylipäätään paljoa kannattaa sanoa). Siksi tyydyn toteamaan, että Ilveksen fanit ovat kunniaksi Suomen "legendaarisimmalle" jääkiekkojoukkueelle. Realistinen näkemys pelin kulusta, tuomaritoiminnasta ja vastustajankin suorituksia arvostettiin. Tämä sitten on heijastunut ketjun HPK-kirjoittajiinkin, jotka ovat tunnustaneet, että Ilves olisi pisteet ansainnut. Huono matsi - hyvä ketju. Ja lopuksi vieno toivomus Ipalle. Voisitteko antaa pataan tänään HPK:n kakkosjoukkueelle? Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös