Tinder – statsit & keskustelu

  • 654 428
  • 1 721

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei saa ainakaan vanhemman mallisiin Lumioihin, joissa on tuo 7.8 winukka. Uusimpiin Nokialaisiin pitäisi saada ladattua Marketplacesta.

Juu. Itselläni on juuri puhelin, jossa on tuo 7.8 käyttöjärjestelmä. Noh, pitänee ainakin toistaiseksi jättää tämän sovelluksen käyttö muiden huviksi.
 

Sambody

Jäsen
Tuli ihan mielenkiinnosta ladattua tämä sovellus ja kyllähän tähän helposti meinaa koukkuun jäädä. Mites kannattaa peli avata? Suoraan asiaan ilman lämmittelyjä vai pienin askelein eteenpäin?

Saatko muualta petiseuraa ilman lämmittelyä suoraan asiaan menemällä? Jos saat niin go ahead, mutta vahva veikkaus on, ettei peliä kannata avata sanoilla "Tykkäätkö sienistä? Nyt olis herkkutattia tarjolla."
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Tätä ketjua luettuani huomasin etten taida tietää nykypäivän vokottelusta juuri mitään.

Itse hankin naisseuraa lähinnä juttelemalla kapakassa ja muissa illanistujaisissa naisille, ehkä myös jopa jonkun harrastuksen tai muun tilanteen yhteydessä. Toki jos edellisenä iltana on tullut otettua yksi liikaa, niin seuraavana päivänä soitteleminen uuteen puhelinnumeroon ei välttämättä tunnu hyvältä ajatukselta koska arvostelukyky.

Kaikki netteilyhommat ovat aina olleet jostain syystä ärsyttäviä. Uudet sukupolvet eivät ainakaan sosiaalisemmiksi tule, jos pitää piileskellä puhelimien takana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No voi voi voi. Ajat ja tavat muuttuu, hei. Hienoa kun vanhat parrat tulee tänne(kin) pärisemään, että miten asiat hoidetaan. Hyvä niille, joilla verbaliikka pelaa baarissa ja ties missä tanssiaisissa ja eukkoa lähtee saatille. Fine. Kaikki ei sitä osaa, vaikka kuinka haluaisi&yrittäisi.

Internet on eri yhteyksissä ainakin minulle, monessa yhteydessä aika hissukalle tapaukselle, antanut hyviä väyliä tutustua naisiin ja tavata myös. Poikinut erilaisia suhteita vuosien mittaan.

Tuo sosiaalisuuden katoamisesta paskaa jauhava yleisö ei lähinnä itse tajua mitään moderneista tavoista tutustua ihmisiin, joten täytyy sitten jollain rohealla ja syvällä rintaäänellä tulla kertomaan "totuuksia" ja leimaamaan nykyiset tavat joutaviksi. Se mitä ei ymmärrä on helppo tuomita turhaksi.

P.S. Tuli eka matchi Tinderissä. Katsoo syntyykö keskustelua ja jotain muuta.
 

Markiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä ketjua luettuani huomasin etten taida tietää nykypäivän vokottelusta juuri mitään.

Itse hankin naisseuraa lähinnä juttelemalla kapakassa ja muissa illanistujaisissa naisille, ehkä myös jopa jonkun harrastuksen tai muun tilanteen yhteydessä. Toki jos edellisenä iltana on tullut otettua yksi liikaa, niin seuraavana päivänä soitteleminen uuteen puhelinnumeroon ei välttämättä tunnu hyvältä ajatukselta koska arvostelukyky.

Kaikki netteilyhommat ovat aina olleet jostain syystä ärsyttäviä. Uudet sukupolvet eivät ainakaan sosiaalisemmiksi tule, jos pitää piileskellä puhelimien takana.

Olen ollut samaa mieltä pitkään ja pitänyt itseäni, jotenkin parempana ollakseni "mobiili-deittailun" piirissä. Kuitenkin vitutti kun ei ollut vappuaattona heilaa, joten latasin ohjelman. Homma tuntui kovasti vanhan kunnon lihamarkkinoilta, kunnes nyt eilen vappupäivänä se tapahtui.

Matchia iski ihan perkeleesti (profiilin kuvilla on väliä) ja siinä sitten toivotin muutamalle tytölle hyvät vaput. Yksi tyttö vastasi, juteltiin vähäsen ja oltiin tuossa illasta jo ulkona. Sanotaanko sen verta, että tilanne oli meikäläisen mielestä niin absurdi, kun eka viestitellään ekaa kertaa ikinä kännykän kautta ja seuraavaksi ollaankin jo kahvilla, että kaikki hermostuneisuus oli tiessään ja hauskaa oli.

Lisäksi meikäläisellä on ilmeisesti huono omatunto, kun takaraivoon välillä ilmestyi ajatus, että tää likka on vähän eritasoa kuin meikäläinen, mutta sekin hävisi nopeasti ja ollaan menossa uudestaan ulos. Summasummarum, tylsä vappupäivä olikin hauskin pitkään aikaan kun uskalsi vähän Tinderöidä. En voi kuin suositella, jos osaatte ottaa homman vähäsen huumorilla ja luopukaa muutamasta ennakkoasenteesta, ei se baarissa iskeminen ole kyllä yhtään hohdokkaampaa kuin tää.

Loppuun vielä jätkille, teidän pitää avata keskustelut. "Hyvää vappua" tuntui toimivan, mutta se juna meni jo. Mä vittu en saa mitenkään unta, kun hymyilyttää vieläkin. Thank you Tinder.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Internet on eri yhteyksissä ainakin minulle, monessa yhteydessä aika hissukalle tapaukselle, antanut hyviä väyliä tutustua naisiin ja tavata myös. Poikinut erilaisia suhteita vuosien mittaan.

Kirjoitetaanko tähän nyt vaikka joku itsestäänselvyys. Aivan tasan tarkkaan jokainen nainen (100.000%) mistä voisin koskaan olla kiinnostunut käyttää internetiä.

Olisi aikamoista tavata joku tyttö jossain pubissa vaikka Euroopassa, mikä ei olisi koskaan kuullutkaan internetistä ja samaan aikaan selittäisi jotain kuinka ampiaisillakin on tunteet ja maailma pitää pelastaa. Niin, maailmassa on erittäin huomattava määrä ihmisiä, mitkä eivät käytä, eivätkä tule koskaan käyttämään internetiä. Enkä minä halua tai pysty niiden kanssa pariutumaan.

Tämän ei pitäisi olla näin vaikea asia ymmärrettäväksi länsimaalaiselle ihmiselle.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äläs nyt pernaveikko hyvä taas saivartele siellä. =) Ymmärrät kyllä ihan hyvin, mitä tuossa tarkoitin. Lähinnä siis en itse osaa tehdä kontakitia johonkin naiseen esim. baariympäristössä tai missään, missä ollaan ensi kertaa kasvostusten ns. in real life. Ehkä se johtuu siitä, että haluan etukäteen tietää vähän kiinnostuksista ja intresseistä sekä maailmankatsomuskesta. Yleensä netissä nuo asiat on helppo onkia esiin ensin ja sitten katsoa, onko mitään mieltä tutustua ja syntyykö keskustelua jne. Jossain baarissa tai muussa menomestassa ollaan läpäläpä asenteella ja itseäni ei kiinnosta hakea kautta rantain keskustelua, kun en vaan sitä hommaa osaa. Ajan hukkaus ei kiinnosta. Kun tietää etukäteen jotain toisesta, niin aloitteen teko on heti helpompaa. Muuten se on silkkaa hakuammuntaa. Minussa nyt ei vaan ole sellaista karismaa ja välitöntä small talk -piirrettä, että tekisin vaikutuksen siten. Se tulee sitä kautta, että on mahdollisuus etukäteen ilmoittaa mistä on kiinnostunut ja mitä ajattelee.

En nyt mikään varsinainen tuppisuu mörököllikään ole, mutta joku hedelmällinen pohja tulee olla ja en vaan jaksa arvuutella ja lässyttää joka vastaantulijalle. Internet todellakin helpottaa seulomista ja voi keskittyä niihin, joiden kanssa lähtökohtaisesti on jotain yhteistä. Jää se sitten lopulta kaveri/fuckbuddy/mikälie tasolle on yhdentekevää, kunhan yhteisiä nimittäjiä on riittävästi.

Edit. Illan toinen match jo! Ihan miellyttävän näköinen neiti ja intresseissäkin laadukkaita juttuja lähtien oluesta ja viskistä ja musamakukin luokkaa: loistava (kuten itselläni). Tämähän herättää jo lupauksia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Äläs nyt pernaveikko hyvä taas saivartele siellä. =) Ymmärrät kyllä ihan hyvin, mitä tuossa tarkoitin. Lähinnä siis en itse osaa tehdä kontakitia johonkin naiseen esim. baariympäristössä tai missään, missä ollaan ensi kertaa kasvostusten ns. in real life. Ehkä se johtuu siitä, että haluan etukäteen tietää vähän kiinnostuksista ja intresseistä sekä maailmankatsomuskesta.

Niin, mutta sinä et ymmärtänyt sitä, että yleinen kommenttini ei liittynyt sinun viestiisi mitenkään erikoisesti.

Totesin vain varmuudeksi asian minkä kaikille luulisi olevan täysin itsestäänselvää, mutta kun eihän se ole. Asia on nimenomaan juuri noin. On aivan täysin käsittämätöntä ja kestämätöntä, että internetissä ei ensialkuun saisi selvittää perusasioita. Mikä siihen on edes syynä?

Miksi netissä ei saisi ensin käydä läpi jotain asioita mistä olet kotoisin, missä asut nyt, oletko minkälaisessa duunissa. Tykkäätkö kenties urheilusta vai mennäänkö taidenäyttelyyn?

Vittu, baarin tanssilattiallako DJ:n huonossa musiikissa missä ei muutenkaan kuule mitä toinen sanoo nämä olisi helpompi ja parempi selvittää?
 

Markiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vittu, baarin tanssilattiallako DJ:n huonossa musiikissa missä ei muutenkaan kuule mitä toinen sanoo nämä olisi helpompi ja parempi selvittää?

Heh, ei todellakaan, vaan kyllähän tuo Tinder tarjoaa tähän suorastaan naurettavan helppoa tapaa luoda ensikontakti toiseen, täysin tuntemattomaan ihmiseen. Just eilen tuli reilu tunti juteltua kännykän kautta ja sitten ulos. Ulkona ei ollut missään välissä sitä kiusallista hiljaisuutta alkuun, vaan juttu jatkui kuin vanhoilla tutuilla. En tiedä mitä pahaa siinä voisi kenellekkään olla.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se ei oikein onnistuisi, koska tuolla on tosi nihkeä kirjoittaa, kun ei sitä saa ainakaan Androidilla edes poikittain.

Tässä on kyseisen ohjelman suurin ongelma ja se syy miksi itse sen käytön lopetin. On vain yksinkertaisesti aivan liian työlästä kirjotella viestejä, kun sitä näppäimistöä ei saa käännettyä poikittain. Tuntuu niin absurdilta etsiä nainen Tinderistä ja lähes samantien ehdotella whatsappiin siirtymistä, että hänen kanssaan voisi puhuakkin jotain. Itse suosin muita reittejä naisten etsimiseen, vaikka toki myös Tinderistä niitä löytyy.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuntuu niin absurdilta etsiä nainen Tinderistä ja lähes samantien ehdotella whatsappiin siirtymistä, että hänen kanssaan voisi puhuakkin jotain.

Yhden kerran minulle on melkein heti annettu numero nakuteltaisiinko tekstareita mielummin ja yhden kerran (tuosta innostuneena) olen ehdottanut samaa. Molemmilla kerroilla päädyttiin vaihtoehtoisiin viestintämuotoihin.

En näe tuossa mitään kovinkaan absurdia. Yhtä lailla siellä tanssilattialla voisi yrittää nyökytellä siirrytäänkö jonnekin, että kuulisikin jotain.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Jos ei olisi onnellisesti avioliitossa niin tätähän appsia voisi olla hauska testata. Pari tuttuakin on tehoillut Tinderin ansiosta, joten ilmeisesti toimii ihan mallikkaasti.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhden kerran minulle on melkein heti annettu numero nakuteltaisiinko tekstareita mielummin ja yhden kerran (tuosta innostuneena) olen ehdottanut samaa. Molemmilla kerroilla päädyttiin vaihtoehtoisiin viestintämuotoihin.

En näe tuossa mitään kovinkaan absurdia. Yhtä lailla siellä tanssilattialla voisi yrittää nyökytellä siirrytäänkö jonnekin, että kuulisikin jotain.

Toki näinkin, mutta jos appin idea on yhdistää ihmisiä ja luoda heille mahdollisuus keskustella, niin miksi tuo hyvin oleellinen osa sitä on tehty noin huonosti? Ei nyt vaatisi ihan oikeasti kauhean suuria ponnisteluja koodata tuo käyttöä helpottava näytön kääntäminen myös tähän appiin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oi serkkutyttö, muistatko lapsuuden kesät mummolassa? Anna peppua. Keinuimme paljon ja leikimme hippaa. Anna pyllyreikää. Teimme pitkiä pyöräretkiä ja söimme mansikoita. Mä himoitsen sun rektumia.

Vittu vahingossa klikkasin kun tota sydäntä rämpytin.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mitä muuten teette jos tulee vastaan profiili joilla on yhteisiä kavereita facebookissa, painatteko suoraan punasta vai lähettekö koettamaan onnea?
Ei mua yhteiset tutut mitenkään häiritse, mutta sydän on kyllä jäänyt klikkaamatta joillekin vanhoille luokkalaisille tai samassa koulussa olleille, vaikka olisivatkin miellyttäneet silmääni. Olisi toisaalta ihan hauskaa tietää mitä ovat kohdallani painaneet, vai ovatko edes tunnistaneet. Tämän lisäksi haluaisin tietää kuinka montaa jatkoaikalaista on mahtanut tulla klikattua suuntaan jos toiseen. Harmi kun tätä infoa ei saa mistään.

Itselläni on tässä parin päivän aikana tullut aika monta matchia muutaman vuoden nuorempiin herroihin. Eipä siinä mitään. Itse olen tosin laittanut alaikärajan kolme vuotta oman ikäni alle, joten eipä se ero nyt niin suuri ole.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toki näinkin, mutta jos appin idea on yhdistää ihmisiä ja luoda heille mahdollisuus keskustella, niin miksi tuo hyvin oleellinen osa sitä on tehty noin huonosti? Ei nyt vaatisi ihan oikeasti kauhean suuria ponnisteluja koodata tuo käyttöä helpottava näytön kääntäminen myös tähän appiin.

Ei vaatisikaan, mahdammekohan olla samalla alalla tuskastuneita apinoita mitkä saisivat kyllä ihmisille enemmän matcheja, jos pomo vain kuuntelisi.

Tässä on ollut vähän kiireitä tänään, tajusin juuri, että en ole tinderöinyt vuorokauteen. Kohta voisi klikata ne nollat pois sieltä roikkumasta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tinder on kyllä mullistanut deittailun aika täysin. Parisuhteita ei ole ystäväpiirissäni Tinderin kautta muodostunut, mutta useampi sankari on kyllä päässyt petihommiin ja jokunen höylää Tinder-pilluja jo toisella kymmenluvulla. Yksinkertainen, mutta nerokas ohjelma. Helpoksi on naisten lähestyminen nykyään kyllä tehty. Itse käytän tuota lähinnä ajan tappamiseen julkisissa, onhan noita matcheja hauska keräillä ja testailla markkina-arvoaan. Chat-toimintoon en ole ainakaan toistaiseksi jaksanut vielä tutustua.

Mun puolesta koko naisten iskeminen voitaisiin ulkoistaa Tinderiin ja vastaaviin. Mikään ei ole niin rasittavaa baariseuraa kun se kaveri, joka ei ajattele muuta kuin pillua ja 90% illasta menee wingman-leikkeihin. Sitten kun joku sopiva naaras löytyy, dumpataan kaverit loppuillaksi jos vaikka sattuisi onnistamaan. En arvosta. Joku yökerho varsinkin todella väsynyt paikka tehdä uusia tuttavuuksia, vähintään toinen osapuoli on yleensä turhan kännissä ja musiikki pauhaa niin kovalla että keskustelua voi virittää korkeintaan röökikopissa, jos sielläkään. Go Tinder!
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Tekisi mieli testata tätä Tinderiä, mutta ensin pitäisi luoda Facebook-tili... Sen se kai vaatii?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Vaatii, mutta mitään tietoja sieltä ei paljasta.

Ai? Yksi kaveri tuossa kiroili, että panettaisi ja vaikuttaisi hyvältä ohjelmalta, mutta kun pitää omalla Facebook-kuva paljastaa, niin ei viitsi. Työhommien takia siis ei viitsinyt lähteä itseään paljastelemaan. No, toisaalta kaveri höylää joka kerta kun baariin lähtee, jos ei korttia niin naista. Mutta siis kirjaudutaan Facebook-tunnuksilla ja sitten voi vaihtaa kuvaa/peittää työ- yms. tiedot?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mutta siis kirjaudutaan Facebook-tunnuksilla ja sitten voi vaihtaa kuvaa/peittää työ- yms. tiedot?

Ainoastaan julkiset profiilikuvat, yhteiset kiinnostuksen kohteet sekä julkisesti näkyvät yhteiset Facebook-kaverit taitavat näkyä. Ainakin itse olen näin käsittänyt käytön myötä.

Itse en ole tähän uskonut, mutta nyt olen sopinut ensimmäiset treffit ensi viikolle. Hymyilyttää kieltämättä, kun tämä neitokainen tuntunut olevan kiinnostava juttujensa perusteella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tää ohjelma toimi. Rikki koko paska. Multa kyllä menee tykkäykset hyvännäköisille muijille, mutta toiseen suuntaan ne eivät tule läpi. Ton ohjelman koodanneet nörtit pitäis kyllä hirttää munista. Tuollaisen bugisen sovelluksen ovat pistäneet jakoon. Vai onko sittenkin vika mun kännykässä? Tää on joku Samsung...

Siis vain susirumilta naisilta tulee tykkäykset läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös