Tilastoja 06-08 (....emävale, tilasto?)

  • 2 890
  • 4

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Tajusin tuossa eilen, että meillä on Hirso ja Loppi ensi kaudella.

Jahka naurunpyrskähdykset/hämmentynyt hiljaisuus (kukkuu, mitä sienii Sä vedät) lakkaavat, sallitaan selitys. Siis olen jo toki hiukan pidempään tiennyt, että Hirso ja Loppi pelaavat meillä ensi kaudella, mutta nyt se iski. Liigan ehdottomiin huippusenttereihin lukeutuvat, 2 kotimaista, omaa kasvattia pelaa meillä ensi kaudella!

Seuraavaksi tuli mieleen miettiä kuinka hyviä nämä 2 veijaria ovat. Siinä päästiin rakastamiini tilastoihin. Eli löin yhteen 06-07 ja 07-08 kausien top100 pistepörssiin mahtuneet hyökkääjät excelissä ja sain listan josta poistin pelaajat jotka eivät ole pelanneet liigassa vielä 2 kautta tai eivät pelaa ensi kaudella. Ja mikä oli tulos? Keiden luulette olevan 1. ja 2. tällä listalla. Kyllä, jos taulukko-ohjelma ei minua täysin pettänyt niin lista näyttää tältä.

Pelaaja Pisteet 07-08pojot Yhteensä
Hirschovits, Kim 59 41 100
Loppi, Matias 41 58 99
Ojanen, Janne 44 52 96
Koskela, Timo 41 53 94
Kuhta, Kimmo 50 38 88
Toporowski 53 34 87
Haataja, J-P 59 27 86
Öhman, Stefan 45 39 84
Jantunen, Marko 41 42 83
Koivisto, Toni 41 40 81
Kuusela, Kristian 36 45 81
Saarenheimo, P 46 33 79
Viitaluoma, Ville 36 38 74
Tuppurainen, Jani 35 33 68
Männikkö, Miikka 39 26 65
Häppölä, Toni 37 28 65
Santavuori 30 34 64
Nurmi, Teemu 32 31 63
Hytönen, J-P 28 34 62
Koivunen, Karo 37 24 61
Saarinen, Jesse 28 32 60
Määttänen, Pasi 27 32 59
Aaltonen, J-M 32 26 58
Sahlstedt, Kalle 29 29 58
Pesonen, Jussi 31 26 57
Petrell, Lennart 30 27 57
Viitakoski, Vesa 29 26 55
Lammassaari 26 24 50

Eli ykkösenä Hirso,Loppi ja viidentenä paloposti, on sekin paska :-)

Joukkueita kun katsotaan, joissa nämä miehet ensi kaudella pelaavat, ovat luvut melko murskaavat:

HIFK 401
Kärpät 275
Pelicans 268
Tappara 253
Lukko 165
Blues 134
JYP 130
Ilves 124
Kalpa 123
Saipa 87
HPK 74
 

Audioslave

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Joey, heh ehdit ensin ja näit vaivan tehdä samanlaisen Excel harjoituksen, jota olin itse pitkään suunnitellut. Jotenkin mulla oli sellainen tutina hötinä tärinä että taulukko saattaisi muotoutua tuon suuntaiseksi.

Uskokaa jo meillä ei ole vähintäänkin potentiaalisia huippusenttereitä, jotka on vielä kotimaisia! Tämän kuultuaan HIFK kannattaja heräsi unestaan.
 

czerkawski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sidney Crosby, Penguins, Colorado, NYR
Ovela tilasto!

Pakko myöntää, että ovelasti rajasit sataan parhaaseen niin osan toista vuotta rampaantuneet jäivät listalta pois: mm. Jani Rita 42+30=72 ja Petri Varis 20+36=56. Teidän takaisin saama iki-ihana Hirso kyllä oli "terveenä" viime kevään, mutta mitäs riemua siitä oli muille kuin Jokerien vastustajille. Eiköhän sieltä taas tule Hirsolta alkukauden pisteryöppy joka lopahtaa kevään alkaessa tai viimeistään playoffseihin siirryttäessä. Loppi on sitten taas tapaus erikseen.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Pakko myöntää, että ovelasti rajasit sataan parhaaseen niin osan toista vuotta rampaantuneet jäivät listalta pois: mm. Jani Rita 42+30=72 ja Petri Varis 20+36=56.
Byhyy, väärin tilastoitu... Onhan se toki totta että näillä tilastoilla voi leikkiä tahtomallaan tavalla, mutta sitä tosiasiaa se ei poista, että Hirso ja Loppi ovat liigan kotimaisista senttereistä ihan kärkipäässä! Immonen (JYP), Lehterä ja Viuhkola kuuluvat mielestäni samaan kastiin kuten ehkä myös Ojanen, Paakkolanvaara, Saarenheimo, Öhman sekä varauksin mm. Immonen (Saipa), Kauppila, Pirjetä ja Viitaluoma jotka saanevat ison roolin joukkueissaan. Itse siis listaisin tällä hetkellä molemmat IFK-sentterit top 5:n. Mutta makuasioita, makuasioita...

Teidän takaisin saama iki-ihana Hirso kyllä oli "terveenä" viime kevään, mutta mitäs riemua siitä oli muille kuin Jokerien vastustajille.
Niin katkeraa... En edellenkään pidä enkä ikinä tule pitämään Hirsoa kovinkaan korkealla mitä fanitukseen tulee, mutta kyllä se mies pelata osaa. Narreissa oli kiva vähän pelailla ja nostaa korkeaa liksaa. =))

Eiköhän sieltä taas tule Hirsolta alkukauden pisteryöppy joka lopahtaa kevään alkaessa tai viimeistään playoffseihin siirryttäessä. Loppi on sitten taas tapaus erikseen.
Mä väitän, että Hirso tekee oman maaliennätyksensä alkavalla kaudella. Ja mieshän nimenomaan paransi otteitaan Sheddenin alaisuudessa loppukaudesta kengänkuvan lähestyessä, pelatessaan siinä oikeassa seurassaan... ; )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös