Ti 22.9.2009 Ässät - Tappara

  • 9 339
  • 38

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Voi vitun vihneet, mikä peli! Oltiin kyllä niin unessa, kun vain voi olla. Toisessa erässä sitten saatiin paremmin homma käyntiin ja maalikin. Mutta tuo Sillanpään ulosajo naksautti sitten siihen asti OK tuominneen tuomarivaljakon pääkopat totaalijumiin. Tom-Show oli valmis. Siinäkin puhallus tuli vasta, kun huomasivat Pentikäisen jääneen jäälle makaamaan. Vauhtia oli tilanteessa ihan saatanasti ja kyllä siinä Sillanpää selästä vähän tönäisi ja eihän siinä muuta tarvittu. Ihan OK tuomio, mutta vitusti myöhässä.

Aivan käsittämättömiä tuomioita seurasi Ässille iso nivaska tuon episodin jälkeen, lisänä vielä puoli tusinaa epäselvää paitsiotilannetta. Ässät kyllä kesti hyvin, mutta liika on liikaa ja neljäs maali meni myös Rynnäksen piikkiin.

Säteri pelasi hienon ottelun ja kolme kertaa ainakin tolpat olivat apuina. Forsbackalla ja Niemellä oli 100000000 dollarin paikat, mutta ei niin ei. Muutenkin paikkoja oli, varsinkin kolmannessa erässä, kun Tomppa tyylilleen uskollisena alkoi tasoittaa tilastoja, mutta peli oli jo ratkennut.

Nelonen oli Ässien paras ketju tänään ja pieni ketjujen sekoitus toiseen erään auttoi myös siihen asti, kun TomppaShow alkoi. Mäkinen ja Niemi selkeästi Ässien parhaat. Toivottavasti Rockylle meni vihdoin perille, että Piros ja Kivenmäki pitää erottaa. Jos ja kun Sillanpää saa lisäpenalttia, niin Huhtanen Pirosin rinnalle IMO. Kuparisen ketju sai paljon peliaikaa, mutta vaikeaa on. Kuparisen voi tiputtaa neloseen ja Niemi tilalle. Mäkisenkin luulisi noilla otteilla saavan lisää peliaikaa.

Edelleen Tamin slogani pätee Ässiin, veljet tekee ittensä pieniksi maalipaikoissa. Sankarin viittaa tarjotaan nyt, kuka sen ottaisi?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Tarkoitatko Savinaisen maailman selvintä käsiohjausta Kuusiston epäonnistuneeseen vetoon, vai Iliakiksen sutaisua joka tuli takaisin tolpasta? Tuota käsiohjausta ei olisi tarvinnut edes tarkistaa, tuomari oli hyvin sijoittunut ja levitti heti kätensä. Iliakiksen vetoa ei tarvinnut tarkistaa, niin selvästi pystytolppaan kilahti.

Käsiohjaus oli toki selviö. Ihmettelin tuomarin puhelimeenmenoa, koska levitteli käsiään heti maalin jälkeen.

Voiko käsiohjauksen tarkistaa videolta? Itse en tiedä säännöistä tuota osaa... Kait sen sitten voi.

Itse väitän - kunnes toisin videoidaan, että kiekko tuli ulos takaraudasta tuossa Iliakiksen vedossa. Olin pauttiarallaa keskikohdassa seisomakatsomoa ja siellä ainakin puhelinta huudettiin urakalla. Minun silmälasien takaa nähtyä kiekko osui tuohon.. maalin alarautaan? Mikä se termi onkaan.... Sieltä poukkasi sitten.
Nih.
 

passenger

Jäsen
Käsiohjaus oli toki selviö. Ihmettelin tuomarin puhelimeenmenoa, koska levitteli käsiään heti maalin jälkeen.

Voiko käsiohjauksen tarkistaa videolta? Itse en tiedä säännöistä tuota osaa... Kait sen sitten voi.

Itse väitän - kunnes toisin videoidaan, että kiekko tuli ulos takaraudasta tuossa Iliakiksen vedossa. Olin pauttiarallaa keskikohdassa seisomakatsomoa ja siellä ainakin puhelinta huudettiin urakalla. Minun silmälasien takaa nähtyä kiekko osui tuohon.. maalin alarautaan? Mikä se termi onkaan.... Sieltä poukkasi sitten.
Nih.

Katselin tilanteen aitiopaikalta päädystä, eikä se kyllä maalissa käynyt, tolpasta ulos. Samoin Savinainen löi kiekon kädellään sisään. Ja teknisesti parempi maalivahti olisi tosiaan tuon neljännen maalin ottanut, mutta peitti se Rynnäs kyllä ihan hyvin niitä vetoja.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Eli periaatteessa kaikki hienoudet pois ja suoraviivaista peliä, niinkuin tänään pelasivat herrat Niemi ja Mäkilä. On se kumma kun nuoret tämän ymmärtää mutta vanhat ja lihavat pelaajat on ihan ymmällään moisesta.

Tapparasta sen verran että vaikka joukkueella on tuollainen ykkösnyrkki ja Vajaa-Ville kakkoskentässä niin ei tollasella pelillä pärjää kuin tän päiväistä sekasortoista Pataa vastaan. Jos on Padan ylivoima luokatonta niin enpä hirveästi lähtisi etsimään hyviä puolia Tapparan yyveestä. Mutta Tappara teki tarvittavat maalit, thats it.

Tuomarilinja meinasi vallan unohtua haukkua. Todella luokatonta vihellystä 2. ja 3. erässä. Yllensä Laaksonen on se kaikkein huonoin mutta tänään tämä toinen pillipiipari veti kyllä pitemmän korren. Täysin käsittämättömiä jäähyjä molemmille joukkueille. Ei mitään linjaa eikä mitään järkeä.

Unohtui mainita Mäkelän ihan mukiin menevä suoritus, eli periaatteessa Padan 4. kenttä oli joukkueen paras. Pakeista ei voi antaa kehuja kuin korkeintaan Hese-Terolle.

PS. Se pleksin palanen josta Jurvanen puhui. Jos tarkotat sitä seisomokatsomon kulmassa puuttuvaa palasta niin se on puuttunut jo koko viime kaudenkin siitä....

PSS. Kolmannessa erässä oli kaksi selvää tolppaa Ässiltä ja videotarkistettu käsimaali.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Ässiltä kyllä sen verran komeat koomailut ekalle kympille, että vaikka tosta vielä tultiin peliin mukaan ja jopa hallittiin kahta seuraavaa erää niin ei ollut Tapparalla missään vaiheessa hätää. Siitä piti suurelta osin huolen myös Ässäpelaajien jäätävä viimeistelytaito, paikkoja kyllä olis ollut tulla ainakin maalin päähän, jossei ohikin.

Rynnäs vähän hermoili alkuun, mutta maaleille ei juuri mitään ollut tehtävissä. Ei sitten kovin koville ton ekan kympin jälkeen joutunutkaan lukuunottamatta tokan erän lopun alivoimia, mutta ne loput hommat hoisi jopa varsin hyvin.

Kyllä toi Forsbackan paluu lämmittää, vaihdosta toiseen hakee kovia pommeja ja aina välillä sählää itsensä tekopaikoillekin (vaikkei kädet riitäkään noista maaleja tekemään). Mäkinen oli myös ihan ok ja Niemi pelas kyllä taas hyvin. Mave olis kanssa ihan jees mun mielestä ja vaikka kauden alku onkin nihkeetä ollut niin piste per peli tahdissa mennään. Luomala tekee myös joka pelissä paljon duunia.

Koko Salminen-Kuparinen-Savinainen koostumus on puolestaan ollut ihan pimennossa koko kauden alun. Kuparinen tosiaan pelaa hyvää av:ta, mutta nyt ois jonkinnäköstä pistevastuutakin. Salminen kieputtelee ihan hyvin tekopaikalle aina välillä, mutta hautoo kiekkoa, tekee turhia virheitä ja viimeistely ontuu. Savinainen on vaan näkymätön. Piros väläyttää joka pelissä pari komeeta syöttöä, mutta on muuten virhealtis ja hiukan flegmaattisen olonen.

En tiedä mistä johtuu, mutta näissä kolmessa pelissä mitä oon nähnyt on pääsääntösesti Ässien hyökkäykseen lähdöt pysähtyneet (silloin harvoin kun ne eivät kuse jo alkuunsa pakkien henkilökohtaisiin virheisiin) omalle siniselle, jossa laituri tai sentteri hakee kiekkoa laidasta selkäpäin hyökkäyssuuntaa ja syötön tullessa kohdalle jää täysin yksin karvaajan alle. Oikeestaan ainoa tapa millä pata saa hyökkäyspeliä aikaiseksi on kiekonriistot vastustajan päädyssä, jossa meiän hyökkääjät onkin omimmillaan. Voiskin siis olla fiksumpaa tällä materiaalilla vaan roiskia sitä kiekkoa sinne päätyyn ja ukkoa perään, kun se kerran tuntuu toimivan lyhyitä syöttöjä huomattavasti paremmin.

Tapparasta ykkösketju oli hyvä, vaikka hiipuikin mitä pidemmälle peli eteni. Goren varsinkin vaikuttaa mainiolta veropakolaiselta. Muuten ei paljoa kehuja kerää Tapparan leirikään. Ekalla kympillä osuivat paikoista maaliin kun väkisin tarjottiin, mutta etenkin kolmas erä oli ihan puhtaasti yhtä päätä. No Säteri pelas ihan varman pelin. Mutta esim. Saravo oli mun mielestä tänään jopa huono.

Sillanpään tuomio tais mennä oikein, mutta Laaksosen reaktio tuli kyllä huvittavan myöhässä. Lisää hämmennystä aiheutti varsin heppoiset kaksi jäähyä ton vitosen aikana ja kahdesti Ässät 5-3 av:lle, lopulta sitten Tappara onnistukin maalinteossa ja Ässien kavennusmaalin tuoma selkee "momentum" katosi. Kolmas erä sitten olikin selkeetä hyvittelyä toisen erän lopulle. Puolin ja toisin heitteli linja läpi pelin ja T. Laaksonen onnistui taas olemaan mukavan pihalla Isomäen illassa, tällä kertaa kuitenkin melko tasapuolisesti. Aina tuo oman lisäviihteensä kaukaloon kyllä tää kaveri.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Itse väitän - kunnes toisin videoidaan, että kiekko tuli ulos takaraudasta tuossa Iliakiksen vedossa. Olin pauttiarallaa keskikohdassa seisomakatsomoa ja siellä ainakin puhelinta huudettiin urakalla. Minun silmälasien takaa nähtyä kiekko osui tuohon.. maalin alarautaan? Mikä se termi onkaan.... Sieltä poukkasi sitten.
Nih.

Näin kyllä missä seisoskelit, enkä itse kovin kaukana tuosta ollut. Seisomakatsomon lukuisat puusilmät nyt huutaa puhtaista taklauksista jäähyä, ja lähes joka tilanteesta pitäisi olla puhelimessa.

Mutta kyllä se Iliakiksen kuti oli täysin selvä tolppa. Kivan äänekkäästi vielä kilahti.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
PS. Se pleksin palanen josta Jurvanen puhui. Jos tarkotat sitä seisomokatsomon kulmassa puuttuvaa palasta niin se on puuttunut jo koko viime kaudenkin siitä....

Okei. Nyt vain pisti silmään, kun kaikesta piti valittaa. Aika kultaa ne vähätkin muistot ja sillai. Eikös tuo nyt kuitenkin ole edes inasen vaarallista? Tai, no.. Ei se taida olla, jos on viime kaudenkin kestänyt..

Ja olen siis sokea rotta tuon maalin suhteen. Näytti vain oikeasti sieltä "meidän kohdalta" käyneen maalin alaraudassa. Ei sitten, saatana...

Niemi, Mäkinen, Chewbacca, ja Luomala pelasivat ihan hyvin. Aika karua sanoa noin, sillä hyvin pelanneiden listalta puuttuu minun (moneen kertaan tässä jo kieroiksi todettujen) silmien mukaan Kivenmäki, Salminen, Määttä, Piros, Kuparinen, Kuusisto... Ihan oikeasti nyt hei.

Ja tämä tästä tältä illalta. Jatkakaa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Pakeista ei voi antaa kehuja kuin korkeintaan Hese-Terolle.

Älä nyt hyvä mies anna pelin paskimmalle pakille puhtaita papereita joka kämmäsi kaksi maalia henkilökohtaisilla virheillään ja oli kentällä ekan erän jokaisessa maalissa.
 

Tuamas

Jäsen
Olipahan paskaa peliä Ässiltä, varsinkin ensimmäinen erä.

Ässiltä toistuivat perisynnit, eli puolustajat aloittivat pelin luvattoman lepsusti ja viimeistely ei toiminut lainkaan.

Eipä hirveästi jää sanottavaa, Goren oli loistava, Tappara käytti paikkansa, Laaksonen oli (jälleen) sysipaska ja Niemi pelasi parhaan pelinsä edustuksen paidassa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Älä nyt hyvä mies anna pelin paskimmalle pakille puhtaita papereita joka kämmäsi kaksi maalia henkilökohtaisilla virheillään ja oli kentällä ekan erän jokaisessa maalissa.
Ikävä kyllä oli silti parhaimmistoa pakeista rauhallisilla otteillaan. En ollut pistänyt aiemmin merkille että mies tosiaan oli kentällä noiden maalien aikana ennenkuin luin jatkoajan raportin ottelusta. Tämä tosin kertoo muiden pakkien tasosta ikävää kieltään. Palomäkeä ja Rahkolaa voi myös joten kuten pitää illan onnistujina, varsinaisia virheitä ei tainnut ukoille sattua joskaan ei mitään kovin suuria onnistumisiakaan...
 

passenger

Jäsen
Ikävä kyllä oli silti parhaimmistoa pakeista rauhallisilla otteillaan. En ollut pistänyt aiemmin merkille että mies tosiaan oli kentällä noiden maalien aikana ennenkuin luin jatkoajan raportin ottelusta. Tämä tosin kertoo muiden pakkien tasosta ikävää kieltään. Palomäkeä ja Rahkolaa voi myös joten kuten pitää illan onnistujina, varsinaisia virheitä ei tainnut ukoille sattua joskaan ei mitään kovin suuria onnistumisiakaan...

Ensimmäisessä maalissa Kuusisto ei pitänyt miestään kunnolla maalilla. Jotenkin tuosta raportista jäi sellainen maku, että haettiin oikein Määtästä syyllistä maaleihin. Pakko tuonne alakertaan on kyllä vahvistusta saatava ja mahdollisimman nopeasti.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Muutama sana eilisestä omin silmin..

Ässistä puhdasta paperia jakaisin muutamille, alakerrasta Rynnäs, varauksin Uusitalo-Palomäki-Rahkola sekä hyökkäyspäästä Kivenmäki, Niemi, Mäkinen. Varauksin plussat Forsbackalle ja av -Kuprulle.

Eli Rynnäs otti sen mitä tuon sekamelskan takana pystyi, eli pelasi ihan mukavasti. Palomäki paransi paljon edellisestä kotipelistä eikä tehnyt virheitä. Näki tosin Niemisen 2-0 läheltä.

Mave pelasi hetkittäin jopa loistavasti, päästessään 5-4 ylivoimalla omalle paikalleen heittelemään lättyä. Syötöt lähtivät myös rystyltä komeasti lapaan. 5-3 yv oli taas puolestaan tämä kaikkien taktiikoiden isä ja äiti, Mave väärälle puolelle syöttelemään maalin takaa Pirosille ja pakit viivassa antamassa pakki-pakki syöttöä rystylle.. Ei helvetti jos Rautakallio on pakkina tehnyt aikanaan 20 maalia kaudessa ja laittaa jätkät vetämään noin? No, kumminkin, Mave ei ole meidän ongelma tällä hetkellä, vaan palanen joka mahdollistaa maalinteon.

Niemi nähdäkseni hyytyi loppua kohden minuuttien kasvaessa, mutta hienosti ottaa vastuuta kuitenkin. Mäkinen on hyvässä kunnossa ja pelaa tosi hyvää alivoimaa, samoin eilinen Foppa saa jopa pienen kehun täältä. Vielä kun osuisi maalia kohti kahdesta metristä..


Tapparasta Lehterä-Enlund kyykytti tuttuun tapaan meitä, taisi olla Kuparisen ketju ainakin kahdesti laskemassa omiin. Muutenkin meidän ykkönen on todella onneton tällä hetkellä. Salminen on täysin lapanen ja Savinainen haahuilee varjojen mailla. Kuprun paikka taas on jäähyjä tappamassa ja rikkovassa roolissa.

Tuomareista ei jaksa valittaa, tuttua spedeilyä. Ainoa mikä pitää erikseen mainita oli tuon vitosen aikana annettu siima Tapparalle, 2x täydet minuutit 5-3 ylivoimaa, helähtihän se lopulta, 7 sekkaa ennen jälkimmäisen session päättymistä. Mielestäni rikkeet oli melko hatusta vedettyjä ja pelin hengen vastaista touhua.

Kuitenkin Ässät teki sen ihan itse, eli oman tekemisen pitää parantua ja paljon. Periaatteessa tästä on helppo jatkaa Ouluun tekemään ihmeitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös