Ti 21.1.2014 Pelicans - Ilves

  • 8 386
  • 49

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kolppanen oli kentän ylivertainen hahmo. Ilveksen hyökkäyspeli jäi pääosin torsoksi ja vaikka kuinka osaisi virittää mopoa, jossain vaiheessa vauhti sen ei riitä moottoritiellä. Ilves-merkkinen Suzuki PV tarvitsee kipeästi lisäosia.
 

Babbel85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal, Juventus
Jos ei tuolla tasolla pelaavaa vastustajaa voita, niin turha on syyttää muita kuin itseään. Ihan käsittämätöntä.

Onnea Ilvekselle pisteistä.

Nähtiin ilmeisesti eri peli.. Pelicans pääsi laadukkaammille tekopaikoille ja oli parempi. Mutta mitä tarkoittaa "tuolla tasolla"? En nyt lähtisi tuolla teidänkään tasolla keulimaan.. Kyllä tässä oli kaksi todella huonoa joukkuetta vastakkain. Tällä kertaa se huonompi voitti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jos ei tuolla tasolla pelaavaa vastustajaa voita, niin turha on syyttää muita kuin itseään. Ihan käsittämätöntä.

Onnea Ilvekselle pisteistä.

Oliko taas kauden huonoin peli?

Ilves tosiaan oli heikko tänään, teki tarvittavat maalit ja maalissa seisoo liigan kuumin moke.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Olipas huonotasoinen ottelu. Lisäksi hallissa kuului vain pienen Ilves-faniporukan huuto ja selostajana Ritari sekä kommentaattorina Tiki. Huhuh.

Mutta itse pelistä, ei niin ansaitut pisteet Ilvekselle. Pelicansista jäi mieleen Sopanen joka oli helvetin hyvä pl. hukatut maalipaikat. Ilveksestä taas Kolppanen joka palasi tasolleen parin heikomman ottelun jälkeen.

3p maistuu, kyllä se siitä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oliko taas kauden huonoin peli?

Kyllä minä luulen, että Ilveksellä oli. Ainakin kaksi ensimmäistä erää. Muuten olen todella yllättynyt teidän koko kauden pistesaaliistanne.

Ja ihan oikein oli voitettu, ei tarvitse kyynelehtiä. Pelicans saa katsoa peiliin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Aika laimea jääkiekko-ottelu noin kokonaisuutena.

Juuri näin. Niin paska esitys molemmilta, että miten nämä joukkueet voivat taistella pudotuspelipaikoista? No, loukkaantumisia on molemmilla mutta silti.

Mutta Kolppanen on hieno mies ja voitti tänään pisteet. Veistola ansaitsee paritkin oluet tästä pelistä. Pari kertaa sattu, mutta taistelu jatkui.

Tärkeet pisteet!
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Enpä muista koskaan nähneeni liigassa ottelua, jossa voiton voi ottaa kiekollisesti noin surkealla esityksellä. Toisaalta on sanottava, että tämän kauden Pelicans on todella laiskan ja hitaan oloinen ryhmä, toisin kuin Ilves. Pelaako Pelicansissa kukaan tuolle logolle? Ilves vaikuttaa huomattavasti tiiviimmältä jengiltä.

Muutama huomio:

- Molempien joukkueiden sentteripeli luokatonta.

- Joel Mustonen vaikuttaa yritteliäältä, mutta ei hänellä pitäisi mitään asiaa olla kahteen ekaan ketjuun taitojensa puolesta vielä ensi kaudellakaan.

- Jussi Pesonen tuli, näki ja voitti.

- Ville Kolppanen.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei ollut kauden huonoin. Jos olisi ollut, niin Ilves olisi vienyt 5-0.

Kolppanen ja tuuri pelastivat Ilveksen tänään.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Mutta tämän surkean höntsyn keskellä kiinnitin huomiotani tuohon yleisöön. Onko Pelicansilla mitään fanitoimintaa/fanikatsomoa? Ainut kannustus mitä pelissä kuulin oli pienen, mutta sisukkaan Ilves perheen laulut.
Ei siellä oo tv-mikitysten perusteella ikinä mitään ollutkaan. Paikalliset kuvaajatkin varmuuden vuoksi kuvaavat lähinnä vieraskulmaan päin, jotta meininki välittyy parhaiten.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Enpä muista koskaan nähneeni liigassa ottelua, jossa voiton voi ottaa kiekollisesti noin surkealla esityksellä.

Mulle tuli heti yks mieleen. Pelicans-Ilves syksyltä ennen maaottelutaukoa. Silloinkin oli Ipalla kunnon turpaanottoputki (se ensimmäinen) päällä ja koko peli oli lähinnä selviytymistaistelua. Loppunumerot olivat silloinkin 1-2 ja ensimmäistä hyväksyttyä maalia odoteltiin toisen erän loppupuolelle asti.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Veistola ansaitsee paritkin oluet tästä pelistä. Pari kertaa sattu, mutta taistelu jatkui.
Pohjois-Amerikan yliopisto- ja AHL-hakujen kanssa alleviivataan aina, että C- ja A-kirjaimia kantaneita tyyppejä kannattaa haalia. Ottelun aikanakin mainittiin, että Veistola oli viime kaudella Kiekko-Vantaan kapteeni. Jirsiä ei ole siunattu pehmeillä käsillä tai jumalaisella pelisilmällä, mutta hän antaa kentällä kaikkensa, mitä itse ainakin arvostan erittäin paljon. Ilveshän on tunnettu flegmaattisista taiteilijoista, joten jos tällainen osaaminen pitää tuoda kaupungin ulkopuolelta, niin olkoon sitten niin. Näyttäisi täyttävän tärkeän ruudun joukkueessa, vaikka häntä onkin toisinaan vähätelty täällä keskustelupalstoillakin.

Jussi Pesonen tuli, näki ja voitti.
Toivottavasti tuli jäädäkseen, eikä palaa Twitteriin samalla junalla, joka sahaa päärataa Lempäälän ohi.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Järkyttävän karmea peli, josta käteen jäi kuitenkin se tärkein eli 3p. Plussaa alivoimasta(7/7). Kentän ylivertainen hahmo oli tänäänkin Kolpi.

Kiekollinenpeli on totaalisen onnetonta läpi ottelun, mutta siitä on turha alkaa miinuksia jakamaan. Kuten yllä mainittua, niin nyt raavitaan PV:stä kaikkia tehoja irti. Harmittavasti se on vain niin mielikuvituksetonta, ettei vastustaja joudu ottamaan edes jäähyjä.

Miinusta sen sijaan noista jäähymääristä, jotka pääasiassa johtuu siitä, että oman alueen puolustustilanteissa ollaan täysin kassalla ja myöhässä. Vaikka materiaalin kapeus näkyy hyökkäyspäässä, niin luulisi Tuokkolan pikku hiljaa tähän kiinnittävän huomiota.

Eipä ollut kotijoukkueessakaan kehuttavaa, totaalisen paska matsi, kuten näiden joukkueiden välillä tällä kaudella totuttu näkemään. Pisteet kuitenkin Tampereelle 10-2. Eteenpäin.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Tomi Pekkala ei ole liigatason pelaaja! Minkä helvetin takia mies pelaa Pelicansissa?? Minkä helvetin takia mies pelaa Pelicansissa ylivoimaa???

Kotijoukkueen onnistujia tänään Sopanen, Alanne
Kotijoukkueen epäonnistujia Pekkala, Aravirta

Paska jääkiekkopeli!!
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Erityisesti arvostan Aran sinikkyyttä pyörittää YV ketjuja, jotka eivät saaneet mitään aikaan ja erikoismaininta Pekkalan peluuttamisesta yv:llä kolmannessa erässä, kun aijä muuten istui käytännössä viltissä koko erän sekä täysin paskasti vetäneen Uunon peluuttamisesti loppuun asti. Kiitosta myös Pikkaraisen penkittämiestä, jotta saatiin se toinen Pelicansin edes vähän yrittäneistä kentistä hajoitettua.

Onneksi on pystyvä valmentaja, joka saa joukkueen näin hyvään suorittamiseen.
 
Kiitosta myös Pikkaraisen penkittämiestä, jotta saatiin se toinen Pelicansin edes vähän yrittäneistä kentistä hajoitettua.

Itse tykkäät katsella sormien läpi sellaista löysäilyä mitä nähtiin Ilveksen toisen maalin yhteydessä? Lisää varmaan kaikkien yrittämistä helvetisti.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
kun aijä muuten istui käytännössä viltissä koko erän sekä täysin paskasti vetäneen Uunon peluuttamisesti loppuun asti.

Oliko Niinimäki pitkäänkin loukkaantuneena tällä kaudella? Ei näyttäisi Niinimäen touhu muuttuneen yhtään viime kaudesta. Silloin meni pitkän loukkaantumisen piikkiin, mutta nyt taisi kesän kuitenkin vetää täysillä? Tuskin jatkuu Jessen ura kovin pitkään enää liigassa.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
...sekä täysin paskasti vetäneen Uunon peluuttamisesti loppuun asti.

Kun koko joukkue pelaa nähdyllä tasolla täydet 60min niin luulisi olevan aivan sama mitä yksi pelaaja siellä tekee, jos pari sekuntia ennen loppua tarjoilee semmoisen paikan tasoitukselle kuten Jesse teki. Ja hän oli muuten ainut joka sai tuotua kiekon alueelle kun pussileuat olivat ylivoimalla. Muutenhan siellä heitteli kiekkoa kilpaa päätyyn pakit ja Vili. Mutta joo, olihan esim. Pikkarainen huomattavasti Jesseä parempi kun mietitään kokonaisuutta... Sääli että penkitettiin, meidän kannalta.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Waheeb näköjään selostaa. Rajalan tonttia en itsekkään ymmärrä, mielummin olisin esim. Mustosen nähnyt ykkösessä.

edit: Ei jumalauta, Ritarihan se siellä on. Mitä se Waheeb siellä sohlasi, huoh.

Koska tämä ottelu oli itse pääkanavan (PRO2) matsi, niin siksi myös kaukalonlaitatoimittaja oli mukana remmissä. Hän, siis Sebastian Waheeb teki pelaaja- sekä valmentajahaastattelut. Ja kuten huomasitkin, niin selostajien ritarina toimi Anssi.

Ottelu oli täydellinen ryöstöretki Ilvekselle ja varmasti 3 pisteen voitto maistuu erityisen makealle. Karvas tappio meille, tämä jyrsii taas vähän aikaa!
Onnittelut silti voitosta.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Itse tykkäät katsella sormien läpi sellaista löysäilyä mitä nähtiin Ilveksen toisen maalin yhteydessä? Lisää varmaan kaikkien yrittämistä helvetisti.

Itse en oikein saa Ilveksen YV maalia millään Pikkaraisen piikkiin, mutta kai se sitten Pikun vika oli ja sitä kautta ansaitsi penkittämisen.
 

Skahdeksan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Itse en oikein saa Ilveksen YV maalia millään Pikkaraisen piikkiin, mutta kai se sitten Pikun vika oli ja sitä kautta ansaitsi penkittämisen.

Kun lähtee yksin kikkailemaan neljää vastustajaa vastaan hitaalla vauhdilla kun koko muu kentällinen on menossa vaihtoon, kaatuu ja menettää kiekon jolloin vastustaja saa 4-1 ylivoimahyökkäyksen, niin kyllä siitä Pikun piikkiin voi laittaa aika ison osan. Erätauolla taisi olla Kölli joka sanoi että tuossa tilanteessa Piku pissasi joukkueen päälle.

No tuon seurauksena Piku ei vielä vilttiin joutunut, vaan penkitettiin myöhemmin.

Ylivoima oli kyllä ihan hirveää kuraa. Jos ei 7 YV:n aikana saada kiekkoa kertaakaan reppuun, niin joku toinen valmentaja olisi voinut koittaa ehkä eri koostumuksia, mutta ei Ara.

Itse pelissähän niitä paikkoja Pelsulla kyllä oli riittävästi, mutta kun ei saada kiekkoa kohotettua niin eihän se maalivahdin läpikään se kiekko mene. (Tosin olihan Ipallakin tyhjä maali jonka Latvala pelasti mailanvarrellaan ja toinen tyhjä maali josta Keränen nosti rystyllä ohi/yli.)
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en oikein saa Ilveksen YV maalia millään Pikkaraisen piikkiin, mutta kai se sitten Pikun vika oli ja sitä kautta ansaitsi penkittämisen.

Ilmeisesti menneet Ilveksen maalit sekaisin. 1-1 tasoituksen Ilves teki Pikkaraisen kiekonmenetyksestä. 1-2 YV maali oli enemmänkin Korpikarin luokattoman purkuyrityksen ansiota.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
(Tosin olihan Ipallakin tyhjä maali jonka Latvala pelasti mailanvarrellaan ja toinen tyhjä maali josta Keränen nosti rystyllä ohi/yli.)

Olen muuten noin yhdeksänkymmentäkahdeksanprosenttisen varma, että Keräsen laukaus osui Myllyniemen kilven kulmaan. Selostamossa Ritarikin (ja umpisurkea Tikkanen) olivat sitä mieltä että meni suoriltaan ohi ja yli, mutta väittäisin tosiaan uusintaa katsomatta vastaan.

Noin muutenhan paikat meni selvästi Pelicansille, mutta Ilves hämmästyttävää kyllä oli sen verran parempi erikoistilanteissa, että nyt kävi näin.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Olen muuten noin yhdeksänkymmentäkahdeksanprosenttisen varma, että Keräsen laukaus osui Myllyniemen kilven kulmaan. Selostamossa Ritarikin (ja umpisurkea Tikkanen) olivat sitä mieltä että meni suoriltaan ohi ja yli, mutta väittäisin tosiaan uusintaa katsomatta vastaan.
Tikkasen mielestä se meni 5 metriä ohi ja yli..

Eikä noi Ilveksen maalit mitään hienoja olleet, molemmat tulivat puolivahingossa Pelicans-virheen jälkeen. Väärin voitettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös