Ti 14.10.2008 KalPa - Jokerit

  • 12 660
  • 52

coyote86

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jatkoajan moderaattorikunta, RD:n mediapeli
Nämä kommentit eivät voi olla edes totta. Voiko joku olla niin puusilmä, että ajattelee noin. Mitkä ovat odotukset olleet, kun koko kausi on majailtu sijoilla 3-5 ja niitäkin pidetään vain siedettävänä. Asiaa pitäisi kyetä katsomaan hiukan laajemmassa perspektiivissä.
Eli tämän päivän kierroksen jälkeen, KalPa on edellen 7... Ja se on kyllä omasta mielestäni erittäin siedettävä sijoitus, edelleenkin. Jos kauden päättyessä joukkue on, tavoitteen mukaisesti 10. tai sitä paremmalla sijoituksella se on todellakin siedettävä sijoitus.
Vaikka Micco! asiaan jo erinomaisesti vähän vastasikin, katson oikeudekseni puolustaa mielipiteitäni.

Eli eilen KalPa hävisi kolme kullanarvoista pistettä huonon viimeistelyn ja luokattoman yv:n ansiosta. Jos Kalpa jää keväällä sijalle 11. yhden pisteen päähän kymppipaikasta, arvaa mitä minä silloin tuumin..?
KalPa ei tule nykyisen kaltaisella yyveellä pysymään siellä "siedettävillä sijoilla", vaikka nyt sijalla 7. ollaankin. Minua kyrsii erityisesti se että hiukan paremmalla pelillä KalPa olisi nytkin sijalle 3.

Meidän on taottava kun rauta on kuuma ja se on sitä juuri nyt. Mitä pitemmälle kausi etenee, sitä kovempaan iskuun nämä isomman pelaajabudjetin seurat jotka omaavat "voittamisen kulttuuria" pääsevät. Tappara, HPK, HIFK, JYP, Kärpät, Jokerit, Blues, Lukko ja Ilves ovat kaikki tällaisia seuroja. Näitä seuroja on 9 ja meille olisi luvassa se sija 10. jos korkeammat voimat on meidän puolella. Meidän on taisteltava joka pisteestä 100% ja näin ei Jokereita vastaan ollut. Jos haluamme olla voittava joukkue, pisteitä on haalittava eikä taputeltava toisia olkapäillä tyyliin: "kyllä me ollaan nyt ihan tyytyväisiä..."

Taidatte Silkkiuikku ja Mordva kusta hunajaa jos KalPa on kauden jälkeen sijalla 12? "Olisihan sekin parempi kuin viime vuonna, lässynlässyn..."
Minua ei se sija tyydyttäisi yhtään. Oikeastaan edes 10.sija ei tyydyttäisi vaikka sääleissä oltaisiinkin. Hommahan on vähän sama Suomen futismaajoukkueella Saksaa vastaan, tasurikin oli ennakkoon kova sana mutta loppupeleissä pettymys koska voittoonkin olisi ollut avaimet. Tässä on sama idea, ei minua tyydytä nyt enää joku taskulämmin kymppisija kun tarjolla on ihan oikeasti jopa suora pleijaripaikka. Etsikkoaika on kuitenkin nyt käytettävä hyväksi, eikä hukattava kuten näyttää tällä hetkellä käyvän. Se minua kyrsii, jos niitä pisteitä ei nyt oteta niin vielä vähemmän niitä myöhemmin otetaan...

Asiaa pitäisi kyetä katsomaan hiukan laajemmassa perspektiivissä.
Niinpä. Minä tässä ajattelenkin jo maalis/huhtikuun 2009 tilannetta. Kukakohan tässä ajattelee laajassa perspektiivissä?
 

Silkkiuikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lentävä Kalakukko
Eli eilen KalPa hävisi kolme kullanarvoista pistettä huonon viimeistelyn ja luokattoman yv:n ansiosta. Jos Kalpa jää keväällä sijalle 11. yhden pisteen päähän kymppipaikasta, arvaa mitä minä silloin tuumin..?
KalPa ei tule nykyisen kaltaisella yyveellä pysymään siellä "siedettävillä sijoilla", vaikka nyt sijalla 7. ollaankin. Minua kyrsii erityisesti se että hiukan paremmalla pelillä KalPa olisi nytkin sijalle 3.

Taidatte Silkkiuikku ja Mordva kusta hunajaa jos KalPa on kauden jälkeen sijalla 12? "Olisihan sekin parempi kuin viime vuonna, lässynlässyn..."
Minua ei se sija tyydyttäisi yhtään. Oikeastaan edes 10.sija ei tyydyttäisi vaikka sääleissä oltaisiinkin. Hommahan on vähän sama Suomen futismaajoukkueella Saksaa vastaan, tasurikin oli ennakkoon kova sana mutta loppupeleissä pettymys koska voittoonkin olisi ollut avaimet. Tässä on sama idea, ei minua tyydytä nyt enää joku taskulämmin kymppisija kun tarjolla on ihan oikeasti jopa suora pleijaripaikka. Etsikkoaika on kuitenkin nyt käytettävä hyväksi, eikä hukattava kuten näyttää tällä hetkellä käyvän. Se minua kyrsii, jos niitä pisteitä ei nyt oteta niin vielä vähemmän niitä myöhemmin otetaan...


Niinpä. Minä tässä ajattelenkin jo maalis/huhtikuun 2009 tilannetta. Kukakohan tässä ajattelee laajassa perspektiivissä?

Puhut pitkälti asiaa, mutta jos luet vaikkapa edellisen viestini, niin saatat huomata, että olen ym asioissa aika lailla samoilla linjoilla. Tiedän, että ylivoima on huonoa, ja että pelejä on tällä kaudella hävitty. Alkukausi on ollut niin hyvä, että herkimmät kaverit uskovat jopa suoraan POF paikkaan.

Se mitä kritisoin edellisessä viestissäni, on tuo faneille tyypillinen lyhytnäköisyys:
- Voiton jälkeen ollaan seitsämännessä taivaassa ja tappion jälkeen haukutaan kaikki ja ollaan menossa kohti karsintoja. Ei nähdä asiaa LAAJEMMIN vaan ainoastaan yksittäisten otteluiden kautta. Toki näin asiat kokee voimakkaammin.
- Ennekaikkea minua ärsytti kommenttisi "siedettävistä sijoista". Annoit ymmärtää, että alkukauden sijat 3-5 ovat olleet vain siedettäviä ja nyt nekin ovat menetettyjä.

Saraja on tasainen ja se antaakin mahdollisuuden siihen, että voitto/tappio saattaa tuoda jonkin sijan väliltä 3-9.

En kuse hunajaa jos ollaa runkosarjan jälkeen sijalla 12. Odotan POF paikkaa, ja olen tyytyväinen jos se saadaan. Toki olisi aika nannaa saada potkaistua munille niitä, jotka hokevat, että pikkuseurat pärjäävät aina alkukaudesta, mutta hiljallee valuvat alas. Suora POF paikka on mielestäni utopiaa. Juuri sen takia, mitä itsekin sanoit. "Suuret" seurat käynnistelevät dieseleitään hiljalleen ja tulevat vastustamattomasti ohi.

Meillä on pullat hyvin uunissa. Liigan parhaita ykkösketjuja ja muutama lupaava ketju. Jos noilla eväillä POFfeihin mennään niin tyytyväinen täytyy olla.

Tässäpä näin hajanaisia ajatuksia ottelusta KalPa-Jokerit ;-)
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksette Kalpan pojat ole yhtä iloisia kuin Matikainen ja fanit bluesissa. Ilta illan jälkeen he ylistävät hävityn ottelun jälkeen, että peli on todella kuosissaan, hienoja kuvioita, kiekko liikkuu pelaajalta toiselle, hallitaan suvereenisti tapahtumia ainakin 2 ja puoli erää, ei haittaa yhtään, että kaveri voittaa pelin 2-0, pääasia, että peli näyttää hienolta, jee....

Minä taas olen kummajainen täällä ruikuttaviin jokerifaneihin verrattuna. Olen hemmetin iloinen aina kun Jokerit saalistaa kolme pistettä, vaikka peli ei niin kummallista olisikaan. Minä muistan kuitenkin sen tosiasian, että jääkiekossa on kolme osa-aluetta, joista ainakin kaksi pitää osata hyvin, jotta pisteitä tulisi omaan haaviin. Jokerit taitaa maalivahtityöskentelyn ja puolustamisen. Ah, kun vielä saadaan hyökkäys piirub verran paremmaksi, niin kuinka ylivoimainen pisterohmu silloin joukkueemme onkaan. Tietty on syytä myös huomioida tuo Jokerien sairaslista, ehkä sekin hieman heikentää hyökkäystyöskentelyämme. Olen HEMMETIN tyytyväinen tähän asti, ainoa vitutus on kaksi häviötä helsinkiläisjoukkueelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös