Ti 10.10. Pelicans-Kärpät

  • 8 244
  • 54

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Täällä moititaan pelin tasoa. On huomioitava se tosiasia, että molemmat pelasivat tarkasti koko kentän viisikkopuolustustamisesta lähtien. Tässä Kärpät oli hivenen tarkempi, sillä Pelicansin viisikkopuolustus petti pari kertaa pahoin ja kärppähyökkääjä pääsi pystysyötöllä nokikkain Satosaaren kanssa. Alivoimapelillä puolustamiseen ovat molemmat aivan oikein kiinnittäneet näinä nollatoleranssin aikoina huomiota. Niinpä ylivoimamaalitkin jäivät molemmilta joukkueilta tekemättä. Siihen vielä todella hyvät maalivahtipelit Satosaarelta ja Tarkilta.
Mikäli lähdetään siitä, että molemmat valmentajat tunnetaan koko kentän puolustuspelaamisesta lähtevän voittavan jääkiekon asiantuntijoina, voidaan peliä pitää täysosumana. Näinhän myös valmentajat pelinjälkeisissä kommenteissaan totesivat ja olivat tyytyväisiä peliin.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
siffa kirjoitti:
Täällä moititaan pelin tasoa. On huomioitava se tosiasia, että molemmat pelasivat tarkasti koko kentän viisikkopuolustustamisesta lähtien. Tässä Kärpät oli hivenen tarkempi, sillä Pelicansin viisikkopuolustus petti pari kertaa pahoin ja kärppähyökkääjä pääsi pystysyötöllä nokikkain Satosaaren kanssa. Alivoimapelillä puolustamiseen ovat molemmat aivan oikein kiinnittäneet näinä nollatoleranssin aikoina huomiota. Niinpä ylivoimamaalitkin jäivät molemmilta joukkueilta tekemättä. Siihen vielä todella hyvät maalivahtipelit Satosaarelta ja Tarkilta.
Mikäli lähdetään siitä, että molemmat valmentajat tunnetaan koko kentän puolustuspelaamisesta lähtevän voittavan jääkiekon asiantuntijoina, voidaan peliä pitää täysosumana. Näinhän myös valmentajat pelinjälkeisissä kommenteissaan totesivat ja olivat tyytyväisiä peliin.

Puolustuspelaaminen tottakai oli molemmilta eilen loistavaa. Se ei kuitenkaan pelasta kummankaan joukkueen hyökkäysosastoja moitteilta. Kiekko pomppi kyllä eilen jostain syystä epätavallisen paljon Isku-Areenan jäällä.

On todella yllättävää, että hyökkääjät eivät pääse puolustajista ohi, vaikka näillä ei ole paljonkaan keinoja pysäyttää täydessä vauhdissa olevia
hyökkääjiä nykyisten sääntöjen puitteissa.

Ensimmäinen erä oli ihan kohtuullista kiekkoilua.

Ainahan nämä 0-0 -pelit ovat miellyttäneet kaiken maailman analyytikkoja ja myös valmentajia. Yleisö yleensä pitää näitä otteluita tylsinä...ja me maallikot helposti käännämme tuon tylsyyden sanoiksi: paska peli.

Hiton vinkurat, ei tuosta hirveästi nauttinut. Yleisö on vieläkin se joka tämän homman maksaa. Toisaalta me lahtelaisetkin voisimme joskus katsoa peiliin ja edes yrittää luoda tunnelmaa, vaikkei peli mitään loisteliasta olisikaan. Eilen Isku-Areena oli kuin kirkko yhtä tai kahta tilannetta lukuunottamatta. Poikkeuksetta meillä pelaajat sytyttävät katsomon (tai paremminkin herättävät), eikä ikinä niin että hyvä tunnelma katsomossa sytyttäisi pelaajat.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dvozak kirjoitti:
Hiton vinkurat, ei tuosta hirveästi nauttinut. Yleisö on vieläkin se joka tämän homman maksaa. Toisaalta me lahtelaisetkin voisimme joskus katsoa peiliin ja edes yrittää luoda tunnelmaa, vaikkei peli mitään loisteliasta olisikaan. Eilen Isku-Areena oli kuin kirkko yhtä tai kahta tilannetta lukuunottamatta. Poikkeuksetta meillä pelaajat sytyttävät katsomon (tai paremminkin herättävät), eikä ikinä niin että hyvä tunnelma katsomossa sytyttäisi pelaajat.

Aivan kuin olisit Raksilassa ollut ;) Minä olen kyllä sen kannalla, että yleisön tehtävä on sytyttää joukkuetta, jos peli on tahmeaa. Pojat pelaa ja yrittää varmasti illasta toiseen. Pistämällä möykäksi, yleisö voi saada ottelun aikana aivan uutta potkua oman joukkueen luistimiin. Yleisön kriittisyys istumalla hiljaa ja jumpisemalla vierustoverille on sieltä itsestään. Jupistaan sitte pelin jälkeen, pelissä hiukka ääntä kehiin.

Minun silmiini pelissä sattui ja tapahtui, ei vaan tullut maaleja. Tarkki ei ole Nikke, mutta hyvin se poika torjuu. Omalla tyylillään, mutta vakuuttavalla prosentilla. En valita, tulokset kelpaa ainakin minulle. Puolustus kun osaa pelata maalivahdin tyylin mukaan ja omissa ei soi, niin se on riittävän hyvä se.

Olihan Kärpillä eilen suuria ongelmia etenkin ylivoimalla. Missä oli avaukset? Miten se voikin joskus olla noin vaikeeta? Hyvää av:ta molemmilta. Kyllä Pelsut kuitenkin toi kiekon aivan eri tahdilla hyökkäysalueelle ylivoimissaan. Pelsuilta hyvää ja aktiivista av:ta.

Maaleja nyt ei tullu nähtyä, mutta olen minä Kärpiltä surkeampaakin koohottamista välillä nähnyt. Nyt ainakin paketti pysyi puolustuspäässä kasassa. Vieraissa kärkikamppailu, ymmärrän, ettei siellä lähdetä yltiöpäiseen hyökkäilyyn. Pelsuilla oli ote hienokseltaan, joten kyllä tässä saa aivan tyytyväinen olla pariin pisteeseen.

Aika hyvillä mielin pojat kävi pelin jälkeen meidän pientä fanikatsomoa kiittelemässä. Kyllä niille se tuki näytti kelpaavan, jota pystyttiin tarjoamaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahden Namika
oukka kirjoitti:
Itse pelissä olleena totean, että jatkoajan raportti on lähellä totuutta. Kärpät oli luvattoman surkea, mutta niin oli onneksi Pelicanskin. Kärpät piti mukana vain Pelicansin heikko viimeistely ja lukuisat kiekonmenetykset. Pelitapahtumiin nähden ei olisi ollut mikään vääryys vaikka Pelicans olisi vienyt pelin 4-0.

Tänään sitten Raksilaan. Finnair kuljettaa.

Tuohon ei ole todellakaan mitään lisättävää. Paikallaolleena asia oli juuri niinkuin "oukka" kirjoittaa. Paitsi että en lähde tänään Raksilaan vaan lähden kattomaan Suomen peliä Canalilta.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mensonge kirjoitti:
Aivan kuin olisit Raksilassa ollut ;) Minä olen kyllä sen kannalla, että yleisön tehtävä on sytyttää joukkuetta, jos peli on tahmeaa. Pojat pelaa ja yrittää varmasti illasta toiseen. Pistämällä möykäksi, yleisö voi saada ottelun aikana aivan uutta potkua oman joukkueen luistimiin. Yleisön kriittisyys istumalla hiljaa ja jumpisemalla vierustoverille on sieltä itsestään. Jupistaan sitte pelin jälkeen, pelissä hiukka ääntä kehiin.

Täsmälleen. Ymmärrän kyllä sen, että se "suuri yleisö" ei rankan työpäivän jälkeen tiistai-iltana jaksa herätellä joukkuetta rytmikkäillä huudoilla tai käsien yhteenlyönnillä. Tätä varten tarvitaan varmaankin sellainen 50-100 ihmisen porukka jotka tietävät miten kannustaa. Sellaista ei täältä ainakaan vielä löydy.

Edit:

Eilen Isku-Areenan jäässä oli pakko olla jotain skrubua tavallista enemmän. Jossain vaiheessahan ainakin Kakko sitä tuomarin kanssa paikkaili. Tuo ei ole mitenkään poikkeuksellista, mutta huomasitteko kuinka usein kiekko nousi pystyyn tai alkoi pomppimaan ihan normaaleissa syötöissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös