"Thyyninki"

  • 1 393
  • 4

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aattelin tämmöisen threadin pakkeloida kasaan.

Mites JA:laiset ovat kiinnostuneet auton modifoinnista, thuningista, kuten pojat Essolla sanovat.

Itse seurailen muutamaa autokeskustelupalstaa ja siitä "hurmioituneena" olen minäkin päästänyt itsestäni valloilleen tuon harvaviiksisen idioottikatiskalla liikkuvan laastipöksyn, joka ostaa viikkorahoillaan autoonsa bensaa ja wunderbaumeja.

No, on sitä ikään nyt kuitenkin sen verran, että autoni muokkaaminen on täysin vaivatonta verrattuna sellaisiin kavereihin, jotka tekevät itse lasikudusta puskurit ja alumiinista spoilerit. Olen autoani sen verran laittanut, kun se minun luonteelleni (iälleni) sopii: (mikä on iälleni sopivaa...?)
Pari tuumaa isommat vanteet ja leveemmät renkaat.
Auton madallus - 30mm
Kaikki logot takapaksista + nokalta pois.

Siinä se noin suurinpiirtein.

Mites te arvon Jatkoaikalaiset?
Onko teille auto vain tarvittava työkalu, jota ei ihmeemmin puunata vai onko auto teille juuri se hellyyden kohde, mille annetaan rakkautta, kun emäntä/isäntä kiukuttelee?
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Auto on väline, joka on tarkoitettu liikkumiseen ja tavaran kuljettamisen helpottamiseen. En ole koskaan ollut kiinnostunut mistään tuuningista.

Ehkä se on taustakysymys, tai jotain. Tai lapsuuden onnellisuuskysymys..
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Erästä kaverin kaveria lainatakseni: "Se tuunailu on vähän niinku persaukisten hommaa" (Ko. kaveri ostamassa 645:sta bemaria, joku ehdotti hieman halvemman ostamista ja sen virittelyä)

Itsehän ostin autoon reilusti alikokoiset alumiinivanteet (16"), kun ei tullut otettua kaupasta niitä kohtuuhintaisia peltivanteita toiselle rengassatsille. Näillä mennään, vaikka muiden mielestä pitäisi jotain kutterinpurua tai höylänlastua tietokoneboksiin tunkea.
 
Suosikkijoukkue
Hammer of the Gods. NHLssä suomalaiset.
Maailmassa on monta asiaa mitä en ymmärrä.

Yksi näistä asioista on jonkin 4ovisen japsin, joka on ollut Suomen suosituin perheauto 90-luvun puolessa välissä, tuunaaminen.
Mitä vitun hienoa on laittaa johonkin Nissan Almeraan, Sunnyyn tai Toyota Corollaan takalasit tummaksi, aluvanteet&levikkeet alle ja kanaportaat takaluukun päälle? Kysyn mä...

Ostaisivat teinit ensiksi jonkun kunnon aihion (esim joku jenkki tai vaikkapa Opel Manta) ja alkaisivat siitä sitten ratustamaan.

Tuolla naapurissa olevan kyläkaupan pihassa noita tuning-tapahtumia on muutama järjestetty ja siellä on näkynyt näitä tyylitajun voittajia. Kertokaa esim. mitä hienoa kun vaihdetaan edellä mainittuihin Suomen suosituimpiin perheautoihin alkuperäisten 2 pyyhkijän tilalle yksi symmetrisesti keskelle. Tuleeko tuosta 4-ovisesta japsista sitten jotenkin "hieno"?

Tuliko mielipiteeni selväksi :)

Edittinä selvennetään vähän. Eli tuunata saa kunhan aihio on joku muu kuin joka toinen vastaan tuleva auto...
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Jääkaappipakastin

Ostaisivat teinit ensiksi jonkun kunnon aihion (esim joku jenkki tai vaikkapa Opel Manta) ja alkaisivat siitä sitten ratustamaan.

Jenkkiautoilun harrastushan ei ole "tuunailua" vaan näiden trendikkäitten it-inssiopiskelijoiden mielestä lähinnä amistason rasvalettien autoleikkejä. Vakavasti ottaen, jenkkiporukassa "ideologia" tms. on hieman erilainen vrt. japsi/euro-thyyning. Tuntuis että jenkkipuolella panostetaan enemmän alkuperäisyyteen ulkokuoressa ja ne tunaroinnit tehdään sinne konehuoneeseen. Nämä ovat vain minun kokemuksia/mielipiteitä, eihän kenenkään harrastuksesta voi sanoa että se on väärin tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös