Thomas - petturi vai ei?

  • 15 752
  • 86

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Masa ei allekirjoittanut Thomasin sopimusta Bostonin kanssa, ....

Ihan ajatusleikkinä: mitä Sinä olisit tehnyt Thomasina vastaavassa tilanteessa?

a) sainannut ja lähtenyt, rikkomatta edes lupauksiasi tai Jokereiden kanssa tehdyn sopimuksen henkeä tieten kylläkin, että Jokerit joutuu pahaan rakoseen

b) ilmoittanut Bostoniin, että sorry boys, pitäkää tuplaliksanne ja yhden suunnan sopparinne, mua tarvitaan täällä. Kai sinne änäriin sitten myöhemminkin ehtii.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Senior kirjoitti:
Ihan ajatusleikkinä: mitä Sinä olisit tehnyt Thomasina vastaavassa tilanteessa?

a) sainannut ja lähtenyt, rikkomatta edes lupauksiasi tai Jokereiden kanssa tehdyn sopimuksen henkeä tieten, että Jokerit joutuu pahaan rakoseen

b) ilmoittanut Bostoniin, että sorry boys, pitäkää tuplaliksanne ja yhden suunnan sopparinne, mua tarvitaan täällä. Kai sinne änäriin sitten myöhemminkin ehtii.

Olisin valinnut a. Mutta en minä olisi tuon päätöksen tehtyäni kuvitellut että Jokereiden suunnalta ratkaisuni olisi erityisen kiitollisena otettu vastaan. Mutta paskanko sillä entisen joukkueen hädällä on minulle väliä sillä minä tein hommassa hyvän tilin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Olisin valinnut a.
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Niin minäkin varmaan olisin valinnut.

flintstone kirjoitti:
Mutta en minä olisi tuon päätöksen tehtyäni kuvitellut että Jokereiden suunnalta ratkaisuni olisi erityisen kiitollisena otettu vastaan.

Tuskin Thomas vähääkään kuvitteli. Ilman isompia älämölöjä Jokereissa tieto otettiin, koska tiedettiin myös pelätä pahinta vaikkakin todella pienellä todennäköisyydellä.

flintstone kirjoitti:
Mutta paskanko sillä entisen joukkueen hädällä on minulle väliä sillä minä tein hommassa hyvän tilin.

Tuskin oli Thomasille asia, jolla "ei ollut paskankaan väliä". Miehen tavoite on ollut koko peliuran änäripaikka. Nyt kun mahdollisuus yhtäkkiä tuli, suo hänelle se mahdollisuus nimittelemättä valehtelijaksi ja rotaksi, eikö totta.

Sitäpaitsi tämä meidän tilannehan on ihan rektaalista. Minä täällä IFK-kannattajana lepyttelen Sinua, Jokerikannattajaa, teidän paskasta tsägästä. Ei. Rypekää persetti sen Gööringin alle ysikymppiprosenttienne kanssa. Imuri. Poistun rikospaikalta tältä erää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Senior kirjoitti:
Tuskin oli Thomasille asia, jolla "ei ollut paskankaan väliä". Miehen tavoite on ollut koko peliuran änäripaikka. Nyt kun mahdollisuus yhtäkkiä tuli, suo hänelle se mahdollisuus nimittelemättä valehtelijaksi ja rotaksi, eikö totta.

Minun silmissäni Thomasin ratkaisu oli ymmärrettävä ja se oli Thomasin itsensä kannalta varmasti järkevin ratkaisu kyseisessä tilanteessa. Jokereiden kannalta, jolta minä siis asiaa katson, tilanne oli kuitenkin ajankohtansa takia äärettömän paskamainen ja siksi en osaa katsoa tätä Thomasin lähtöä Jokereiden kannalta erityisen positiivisessa sävyssä.

Senior kirjoitti:
Sitäpaitsi tämä meidän tilannehan on ihan rektaalista. Minä täällä IFK-kannattajana lepyttelen Sinua, Jokerikannattajaa, teidän paskasta tsägästä. Ei. Rypekää persetti sen Gööringin alle ysikymppiprosenttienne kanssa. Imuri. Poistun rikospaikalta tältä erää.

Tämän tilanteen absurdiuden mahdollistaa se että sinä olet tapauksessa oikeasti ulkopuolinen ja sinun on näin helpompi hyväksyä tapauksen realiteetit. Minä Jokerikannattajana en ole ulkopuolinen, koska tämä tapaus koski mitä pahimmiten minun kannattamaani seuraa. Ja tältä pohjalta minä olen sanonut mielipiteeni lähdöstä ja siinä on nimenoamaan painottunut ratkaisun vaikutukset Jokereiden suuntaan.
 

Velvet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Tämän tilanteen absurdiuden mahdollistaa se että sinä olet tapauksessa oikeasti ulkopuolinen ja sinun on näin helpompi hyväksyä tapauksen realiteetit. Minä Jokerikannattajana en ole ulkopuolinen, koska tämä tapaus koski mitä pahimmiten minun kannattamaani seuraa. Ja tältä pohjalta minä olen sanonut mielipiteeni lähdöstä ja siinä on nimenoamaan painottunut ratkaisun vaikutukset Jokereiden suuntaan.

Taidat olla ainoita, jotka täällä jokerileirissäkin vielä valittelevat thomasin lähtöä.

Tätä asiaa ei sinun "argumenteilla" enää paranneta, joten olisi jossain vaiheessa viisasta ymmärtää tämän tapauksen tosiasiat. Ja kaiken lisäksi voisit katsoa tätä tilannetta objektiivisesti myös thomasin kannalta ja antaa hänelle se mahdollisuus, mitä mies on koko uransa odottanut. Vai luuletko, että peli olisi tällä hetkellä uomissaan ilman tätä valitettavaa tosiasiaa?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Velvet kirjoitti:
Taidat olla ainoita, jotka täällä jokerileirissäkin vielä valittelevat thomasin lähtöä.

En minä tätä asiaa ole oikeasti harmitellut enää pitkään aikaan, kyllä minulla on ollut ihan muut huolet mielessäni.

Velvet kirjoitti:
Vai luuletko, että peli olisi tällä hetkellä uomissaan ilman tätä valitettavaa tosiasiaa?

Ei se peli olisi täysin uomissaan mutta ei se myöskään olisi aivan näin pahasti sekaisin. Meillä olisi varmasti myös voittotili jo avattuna. Mutta ei Thomasin lähtö ole ainut syy miksi me rämmitään, se oli vain yksi lisämauste koko tässä Jokerisopassa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
flintstone kirjoitti:
Ei se peli olisi täysin uomissaan mutta ei se myöskään olisi aivan näin pahasti sekaisin. Meillä olisi varmasti myös voittotili jo avattuna. Mutta ei Thomasin lähtö ole ainut syy miksi me rämmitään, se oli vain yksi lisämauste koko tässä Jokerisopassa.

Vaikka en pidäkään flintin luomasta lynkkaysmielialasta Thomasia kohtaan, niin tässä täytyy olla samaa mieltä, että kyllähän Thomasin lähtö varmasti vaikutti paljon joukkueeseen ja sen itseluottamukseen. Ehkäpä valmennusjohdonkin. Thomasin merkitystä ei pidä vähätellä ja hän olisi voinut olla se pieni palanen jolla alkukauden rämpiminen olisi voitu välttää.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Kun tämä nyt näyttää olevan ainoa aihetta koskeva vielä auki oleva ketju, niin laitetaan nyt tänne... Toivosen loukkaantumisen seurauksena Thomas kutsuttiin ylös pari päivää sitten ja keskiviikon vastaisena yönä herra pääsi pelaamaankin, kun Raycroft ensin oli imuroinut muutaman.

Seuraavassa pelissä voipa päästä jo aloittamaankin: "Sullivan said he would wait until today to announce whether Andrew Raycroft or Tim Thomas will start in net against the Kings. Thomas, who cleared call-up waivers Tuesday, appeared in relief of Raycroft vs. the Sharks." (http://www.boston.com/sports/hockey...am_taking_its_pictures_at_the_mri_lab/?page=2)

Ja nähtävästi AHL:n tähdistöotteluunkin on kutsu käynyt.
 

Jeffrey

Jäsen
Thomas pelasi viimeyönä ns. nollan pelattuaan ottelun viimeset 9.05 min. Boston hävisi ottelun 6-0 Raycroftin pelattua. Josko jo seuraavassa ottelussa olisi Timpan vuoro aloittaa?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Jeffrey kirjoitti:
Thomas pelasi viimeyönä ns. nollan pelattuaan ottelun viimeset 9.05 min. Boston hävisi ottelun 6-0 Raycroftin pelattua. Josko jo seuraavassa ottelussa olisi Timpan vuoro aloittaa?
Unohdit sitten mainita, että tuona ajassa mitä Timppa bostonin maalia vartioi ei ammuttu yhtään laukausta, elikä todellinen nollapeli ei yhtään torjuntaa.
Aika harvinaista varmaan NHL:ssä.
 

Jeffrey

Jäsen
hull16 kirjoitti:
Unohdit sitten mainita, että tuona ajassa mitä Timppa bostonin maalia vartioi ei ammuttu yhtään laukausta, elikä todellinen nollapeli ei yhtään torjuntaa.
Aika harvinaista varmaan NHL:ssä.

Haha. Enpäs tullut tota veto määrää edes tarkistaneeksi.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Virmanen kirjoitti:
Thomas pelasi koko matsin tänään Dallasia vastaan. 37/38 oli torjunnat.

Ja valittiin ottelun parhaaksi tappiosta huolimatta. Ihan kiva että Jokereiden Thomas pääsee näyttämään nyt kun HPK:n Toivonen on loukkaantunut ja Tapparan Raycroft haparoi.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
InSideHockey kirjoitti:
Ja valittiin ottelun parhaaksi tappiosta huolimatta. Ihan kiva että Jokereiden Thomas pääsee näyttämään nyt kun HPK:n Toivonen on loukkaantunut ja Tapparan Raycroft haparoi.

Jokerit: 1 kausi
Kärpät: 1 kausi
HIFK: 2 kautta

Ennemminkin HIFK:in Thomas kun Jokerien. Oikeastaan Bruinsien, kun siellä on ammattilaisorganisaatioista tullut vietettyä pisimpään aikaa.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Ketjun otsikkoon viitaten oli mukava lukea NHL.comista mitä Thomasilla oli sanottavanaan NHL urastaan ja pelaamisestaan Suomessa:

"I'd already put it completely out of my mind,'' Thomas said. "I'd made peace with the fact that I wasn't going to play in the NHL. I was happy to end out my career in Finland.

Signing this year - getting sent down wasn't in my plans but getting called back up was like awakening an old dream that you forgot about when you were a kid but you gave up on and now all of a sudden you realize you have a chance for it to still come true. It's actually even better that way, I think.''


Eli kyllä tuosta tekstistä ja varsinkin boldatusta osiosta käy selville, ettei Timpalla todellakaan ollut alunperin mitään suunnitelmia palata rapakon taakse täksi kaudeksi, vaan hän oli ajatellut pelaavansa Suomessa vielä pitkään, ehkä jopa uransa loppuun.

Noh, onnittelut Thomasille NHL uran aukeamisesta, vaikka olishan hänen tasoistaan molaria katsellut Jokereissa pidempäänkin...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
yyz kirjoitti:
Ketjun otsikkoon viitaten oli mukava lukea NHL.comista mitä Thomasilla oli sanottavanaan NHL urastaan ja pelaamisestaan Suomessa:

"I'd already put it completely out of my mind,'' Thomas said. "I'd made peace with the fact that I wasn't going to play in the NHL. I was happy to end out my career in Finland.

Signing this year - getting sent down wasn't in my plans but getting called back up was like awakening an old dream that you forgot about when you were a kid but you gave up on and now all of a sudden you realize you have a chance for it to still come true. It's actually even better that way, I think.''


Eli kyllä tuosta tekstistä ja varsinkin boldatusta osiosta käy selville, ettei Timpalla todellakaan ollut alunperin mitään suunnitelmia palata rapakon taakse täksi kaudeksi, vaan hän oli ajatellut pelaavansa Suomessa vielä pitkään, ehkä jopa uransa loppuun.

Tim puhuu paskaa. Mies yritti viime kesänä aktiivisesti saada NHL-pestiä, ja sitten kun sitä ei kuulunut, hän palasi Suomeen pelaamaan Jokereissa. Minun muistaakseni oli ihan julkinen tieto että Tim halusi takaisin Amerikkaan, mutta kun pahvia ei tullut, niin Jokerit oli vaihtoehto B. Eli jätkä valehtelee.

Sopii sinänsä käsitykseeni miehestä, liittyen ketjun otsikkoon.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Elrith kirjoitti:
Tim puhuu paskaa. Mies yritti viime kesänä aktiivisesti saada NHL-pestiä, ja sitten kun sitä ei kuulunut, hän palasi Suomeen pelaamaan Jokereissa. Minun muistaakseni oli ihan julkinen tieto että Tim halusi takaisin Amerikkaan, mutta kun pahvia ei tullut, niin Jokerit oli vaihtoehto B. Eli jätkä valehtelee.
Eiköhän Timppa tuossa viittaa juurikin siihen ajanjaksoon, kun sopimusneuvottelut Bruinsin kanssa olivat katkenneet ja kausi oli Suomessa alkamassa. Haave NHL-urasta taisi olla ihan oikeasti siinä vaiheessa muisto vain. Kunnes eräänä aamuna...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se, että kokeilee kepillä jäätä unelmansa perään ollen kuitenkin henkisesti valmis pelaamaan Suomessa koko loppu-uransa, on aivan eri asia kuin jonkinmoinen NHL-diilin perässä ikenet veressä juokseminen.

Tyhmähän Thomas olisi ollut jos olisi Jokereihin jäänyt kokeilematta edes josko jotain parempaa olisi tarjolla.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Elrith kirjoitti:
Eli jätkä valehtelee.

Sopii sinänsä käsitykseeni miehestä, liittyen ketjun otsikkoon.

Heh, mielenkiintoinen tulkinta. Vai olisiko homma mennyt niin, että Tim yritti kesällä saada sopparia NHL:ään (olipa helvetin raukkamaisesti tehty) ja kun syyskuun alkuun mennessä ei ollut tapahtunut mitään niin Tim alkoi tyytyä kohtaloonsa ("I´d made peace with the fact that I wasn´t going to play in the NHL..."). Sitten tapahtui ja Thomasille tarjottiin yksisuuntaista sopparia kouraan. Paska tsägä meille mutta ei pelaajalla ole tuossa tilanteessa kuin yksi ratkaisuvaihtoehto.

Kaiken lisäksi tuo vaihtoehto on osoittautumassa pelillisestikin oikeaksi kun Timppa on vihdoin päässyt näyttämään osaamistaan NHL:ssä. Loistohomma Timin kannalta ja tsemppiä jatkoon! Harmi vaan Jokereiden kannalta. Nimittäin jos Timiä ei oltaisi ennen tätä kautta viety niin todennäköisesti oltaisiin saatu nauttia vielä muutama vuosi NHL-tason maalivahdin torjunnoista...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Onhan se ollut huumoria seurata, kun NHL:n kakkosveskareina ovat vuosikaudet pelanneet esim. Vesa Toskala ja Mika Noronen, kun taas Tim Thomas oli Pohjois-Amerikassa saanut jo vuosia sitten lopullisen "korkeintaan AHL:n ykkösmv" leiman. On hienoa nähdä, että Tim Thomas sai lopulta mahdollisuuden NHL:ssä ja on nyt huikeassa vireessa sielläkin. Kyllä Tim Thomas kuuluu NHL:n, Jokereiden ja sm-liigan vahingoksi, tietenkin.
 

Kaivanto

Jäsen
Ja seuraavaksi katsaus NHL:n maalivahtipörssiin:
Koodi:
 Tim Thomas       BOS 12  313/ 333  94.0
 Domenik Hasek    OTT 39 1019/1099  92.7
 Henrik Lundqvist NYR 37  969/1045  92.7
 Manny Fernandez  MIN 35  888/ 959  92.6
 Ryan Miller      BUF 24  649/ 703  92.3
 Tomas Vokoun     NSH 42 1211/1320  91.7
 Miikka Kiprusoff CGY 48 1121/1225  91.5
 Manny Legace     DET 32  655/ 716  91.5
 Robert Luongo    FLA 50 1494/1634  91.4
 Hannu Toivonen   BOS 20  539/ 590  91.4
 Cristobal Huet   MTL 12  338/ 370  91.4
 Dwayne Roloson   MIN 22  640/ 702  91.2
 Martin Gerber    CAR 37  952/1047  90.9
 Alexander Auld   VAN 40 1085/1194  90.9
 Ilja Bryzgalov   ANA 25  562/ 618  90.9
 Martin Brodeur   NJ  45 1161/1278  90.8
 Jean-S. Giguere  ANA 33  832/ 916  90.8
 Sean Burke       TB  20  422/ 465  90.8
 Mathieu Garon    LA  40 1036/1143  90.6
 
Eilen yönä Montrealia vastaan Thomasille 27 torjuntaa ja yksi päästetty maali ja pari kohtuullisen hyvää torjuntaa näin koosteessa. Thomasin tyylillä ei näytä olevan niin väliä, kunhan nopeus riittää. Tuon yhden maalin päästäminen oli kuitenkin liikaa, sillä Montreal teki toisen tyhjiin ja Bruins hävisi 0-2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös